Gå til innhold

Tidlig eggløsning og festeblødning?


Sarah33

Anbefalte innlegg

Hei dere, trenger litt hjelp her, er bittelitt forvirret :vetikke:

Vi prøver aktivt å få barn, dette er vår 3pp.

I den siste pp hadde jeg første mensdag den 11 desember og siste bødningsdag den 16 desember. Ut fra min beregning og lengden på syklusen skulle jeg ha mens igjen 9de januar dvs eggløsning rundt den 26 desember.

Vi hadde sengekos den 19 desember så den 21 og 23 desember. Og den 24 desember - MEN like etter sexakten, så jeg at jeg hadde litt blod nedentil, og da snakker vi ikke om store mengder, men såpass mye at jeg kunne klart se det på papiret. Størrelsen med en femkroning. Det ble med denne blødningen som for øvrig var klart rødt blod. Vi fortsatte å ha sengekos den 25, 26, 27 og 28 desember. Håååper at eggløsningen er truffet :icon_lol:

Og det jeg lurer på er hva denne blødningen jeg har hatt kunne være? Festeblødning?? Har aldri i mine 33 år hatt en slik blødning. Kunne jeg ha hatt en tidlig eggløsning? Og dermed blitt befruktet den 19de eller den 21/23 desember?

Ellers håper jeg selvfølgelig at vi på en eller annen tidspunkt har truffet denne måneden :rodmer:

Håper og setter stooor pris om noen tar seg tid til å svare meg :)

ps. har for øvrig ingen klare graviditetssymptomer annet enn bittelitt ømme bryster og litt uvel/kvalme til tider... men om det er innbilt er vanskelig å si :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig at man har slike småblødninger etter samleie, da slimhinnene fint kan få seg en liten trøkk. Dermed blir det umulig å gjette på hvorfor.

Du har uansett sex på riktige dager, så dersom du har EL så treffer dere jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan også oppleve å få en liten blødning under eggløsning, selv om du aldri har hatt det før så kan det ha vært det. Krysser fingra! :laugh:

Anonym poster: ec9d43c9c0e1c6aae20e8c31e096e6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi har truffet :Nikke:

men er det mulig å ha tidlig eggløsning, sånn generelt??

åh, utålmodig med å teste meg men må veeeenteeee :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg mener... Mener tidligere enn normalt for meg ja :)

Man kan lese om de som får eggløsning forsinket og er det da også mulig å få den før enn normalt?

Tenker ca 10-11 dager etter første mensdag... er det altfor tidlig å få eggløsning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei igjen :blomst:

ville bare oppdatere litt hva som har skjedd/ikke skjedd siden jeg startet denne tråden... for jeg vet hvor irriterende er at trådstarteren ikke oppdaterer hva resultatet ble - da blir vi andre i alle fall ikke klokere :vetikke:

Jeg har ikke fått mensen - så det er gode nyheter! MEN siden syklusen min varierer fra 29 til 38 dager - kan jeg ikke juble riktig ennå! Jeg er på min syklusdag 32 idag.

Har notert meg "symptomer" underveis som kvalme om kvelden (ikke hver kveld), jeg har vært veldig oppblåst de siste ca 10 dager, hatt skikkelige mensmurringer for 3 dager siden men som har avtatt nå og er ellers litt trøttere enn vanlig... Og jeg har på en måte kjent ømhet i eggledere, skifter fra den ene siden til den andre i noen dager...Har vært spent hver gang jeg skal på do de siste dagene fordi jeg trodde nå kommer mensen..

Ellers var det en ting til som skjedde og som var rart og det at jeg fikk el-slim for ca 12 dager siden og den varte i 3 dager. Hadde da selvfølgelig sengekos men rart el-slimet kommer så sent...

Jo, en ting til - noen dager etter dette el-slimet - fikk jeg skikkelige sterke stikk/smerter i underlivet en morgen. Veeldig vonde men gikk over ganske snart...

Ja, nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente noen dager - er såå spent! Lover å oppdatere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Hei igjen :blomst:

ville bare oppdatere litt hva som har skjedd/ikke skjedd siden jeg startet denne tråden... for jeg vet hvor irriterende er at trådstarteren ikke oppdaterer hva resultatet ble - da blir vi andre i alle fall ikke klokere :vetikke:

Jeg har ikke fått mensen - så det er gode nyheter! MEN siden syklusen min varierer fra 29 til 38 dager - kan jeg ikke juble riktig ennå! Jeg er på min syklusdag 32 idag.

Har notert meg "symptomer" underveis som kvalme om kvelden (ikke hver kveld), jeg har vært veldig oppblåst de siste ca 10 dager, hatt skikkelige mensmurringer for 3 dager siden men som har avtatt nå og er ellers litt trøttere enn vanlig... Og jeg har på en måte kjent ømhet i eggledere, skifter fra den ene siden til den andre i noen dager...Har vært spent hver gang jeg skal på do de siste dagene fordi jeg trodde nå kommer mensen..

Ellers var det en ting til som skjedde og som var rart og det at jeg fikk el-slim for ca 12 dager siden og den varte i 3 dager. Hadde da selvfølgelig sengekos men rart el-slimet kommer så sent...

Jo, en ting til - noen dager etter dette el-slimet - fikk jeg skikkelige sterke stikk/smerter i underlivet en morgen. Veeldig vonde men gikk over ganske snart...

Ja, nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente noen dager - er såå spent! Lover å oppdatere!

Lykke til Sarah33 =) Håper det klaffer =) Bra du oppdaterer, er så spennende å følge med =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering...

Fikk mensen på dag 35 av syklusen :grine:

Så for min del var ikke den blødningen en festeblødning... med mindre denne mensen var en spontanabort men det blir bare spekulasjoner...

Og ut fra beregningene mine kom el slim en uke forsinket... Så dårlige nyheter er jo at det ikke klaffet for oss denne måneden heller men gode nyheter er at jeg endelig har skjønt hvordan el slim ser ut som :Nikke:

Så nå er det på`n igjen neste måned.... Fortsettelse følger :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...