Birdo Skrevet 3. juni 2015 #561 Skrevet 3. juni 2015 Et spørsmål..... følger dere norsk eller Amerikansk tv? Amerikansk
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #562 Skrevet 3. juni 2015 Dette blir et rotete innlegg med en del skrivefeil, med dette er i hvert fall min teori: Jeg tror ikke de kommer til å ha Charles/Jason som A, og heller ikke at Charles er tvillingen til Jason. Den største grunnen til dette er filmen som nå har blitt vist minst 2 ganger i serien, den med de to guttene, Jessica DL og babyen. På filmen ser guttene ut som de er 4-5 år gamle, maks 6 år. Babyen er mindre enn 1 år. Mange tenker jo det er Alison på filmen, men Alison er 7 år yngre enn broren sin. Derfor går ikke det. Bethany er 2 år eldre enn Alison, og hadde passet perfekt. Når Jessica sier det med kyss søteren deres/din, så kysser bare han ene gutten hun. Han andre bare klapper henne litt. Siste tingen er jo hvis de skulle gå for tvillingteorien, så hadde de vel funnet to gutter som lignet hverandre til det lille snuttet? Jeg er 99% sikker på at Wren er A. Og han er broren til Bethany. Både han og Bethany er ungene til Marion Cavanaugh, og halvsøsken med Toby. Ettersom både Marion og faren til Wren(har blitt fortalt av han i en tidligere episode at faren hans var Schizofren) er psykisk syke, så har barna bodd i fosterhjem. Toby har bodd hjemme ettersom hans far ikke var syk. Marion og Jessica DL er søsken, de ligner sykt på hverandre. Det støtter hvorfor Jessica ville at Bethany skulle kalle henne tante. Jessica dyttet Marion ned fra taket ved et uhell, og skylte på selvmord/at Bethany dyttet med et uhell. Etter dette begynte Bethany sitt hat mot Jessica, og lagde tegningene som det stod "Liar " på osv. "The NAT-Club" fikk tilfeldigvis dette med på film, men man ser ikke at Jessica dyttet Marion, man kan kun se Bethany på slutten. Medlemmene i NAT tror derfor det er Bethany som drepte Marion, og de truer derfor med å gå til politiet med det. Dette vil ikke A ha noe av, han vil jo bare beskytte søsteren sin, og dreper derfoer en etter en. Så var det motivet, hvorfor hater Wren jentene? Motivet har jeg lurt på lenge, men jeg leste en teori i dag som jeg faktisk tror kan stemme. "The Jenna-thing" er jo spilt en viktig del av serien. Det skjedde jo i familien Cavanaughs garasje. Hva om Bethany ofte rømte fra Radley, vi vet jo hvor lett det er. Og dro til hjemstedet sitt for å få ro, gjemte seg i garasjen osv. Hva om hun var til stedet under "The Jenna-thing"? Hvis man ser på flere av tegningene hun har tegnet av seg selv, så ser man at hun ofte tegner seg deformert i halve ansiktet. I tillegg er jo flere av Ali-maskene, og andre masker, brent på den ene siden. Dette gir jo en veldig god grunn for Wren til å hate disse jentene. De deformerte søsteren hans, som da var det viktigste han hadde. Wren har tilgang til alt som lege, samtidig så dukker han opp over alt. Han er tydeligvis både psykolog og vanlig doktor. Hvis dere søker på nettet på Wren+clues, så kommer det opp mange hint som støtter at han kan være A. Må også legge til at jeg tror A har et elsk/hat forhold til Alison, han hater henne for den hun er, og at hun er datteren til Jessica. Men samtidig så er han fascinert av henne, han ønsker kanskje han var henne, da hun både har familien som elsker henne og venner som ser opp til henne. Derfor han holder henne i livet, samtidig som han vil ha henne vekk. Kanskje derfor han holdt Sarah Harvey innelåst og, han blir fascinert av populære jenter som har alt? Siste jeg må legge til i motivet er hvorfor han har blitt som han har blitt. Ettersom han og Bethany har vært kasteball i fosterhjem systemet, vi har jo sett hvordan Caleb hadde det, så har han holdt på så mye frustrasjon, sinne, og hat at han rett og slett har blitt gal. Beklager dette lange innlegget, håper dere forstår hva som står. Måtte bare få ut alle tankene mine på hvem som er A, da jeg kjenner få mennesker som liker serien
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #563 Skrevet 3. juni 2015 Dette blir et rotete innlegg med en del skrivefeil, med dette er i hvert fall min teori: Jeg tror ikke de kommer til å ha Charles/Jason som A, og heller ikke at Charles er tvillingen til Jason. Den største grunnen til dette er filmen som nå har blitt vist minst 2 ganger i serien, den med de to guttene, Jessica DL og babyen. På filmen ser guttene ut som de er 4-5 år gamle, maks 6 år. Babyen er mindre enn 1 år. Mange tenker jo det er Alison på filmen, men Alison er 7 år yngre enn broren sin. Derfor går ikke det. Bethany er 2 år eldre enn Alison, og hadde passet perfekt. Når Jessica sier det med kyss søteren deres/din, så kysser bare han ene gutten hun. Han andre bare klapper henne litt. Siste tingen er jo hvis de skulle gå for tvillingteorien, så hadde de vel funnet to gutter som lignet hverandre til det lille snuttet? Jeg er 99% sikker på at Wren er A. Og han er broren til Bethany. Både han og Bethany er ungene til Marion Cavanaugh, og halvsøsken med Toby. Ettersom både Marion og faren til Wren(har blitt fortalt av han i en tidligere episode at faren hans var Schizofren) er psykisk syke, så har barna bodd i fosterhjem. Toby har bodd hjemme ettersom hans far ikke var syk. Marion og Jessica DL er søsken, de ligner sykt på hverandre. Det støtter hvorfor Jessica ville at Bethany skulle kalle henne tante. Jessica dyttet Marion ned fra taket ved et uhell, og skylte på selvmord/at Bethany dyttet med et uhell. Etter dette begynte Bethany sitt hat mot Jessica, og lagde tegningene som det stod "Liar " på osv. "The NAT-Club" fikk tilfeldigvis dette med på film, men man ser ikke at Jessica dyttet Marion, man kan kun se Bethany på slutten. Medlemmene i NAT tror derfor det er Bethany som drepte Marion, og de truer derfor med å gå til politiet med det. Dette vil ikke A ha noe av, han vil jo bare beskytte søsteren sin, og dreper derfoer en etter en. Så var det motivet, hvorfor hater Wren jentene? Motivet har jeg lurt på lenge, men jeg leste en teori i dag som jeg faktisk tror kan stemme. "The Jenna-thing" er jo spilt en viktig del av serien. Det skjedde jo i familien Cavanaughs garasje. Hva om Bethany ofte rømte fra Radley, vi vet jo hvor lett det er. Og dro til hjemstedet sitt for å få ro, gjemte seg i garasjen osv. Hva om hun var til stedet under "The Jenna-thing"? Hvis man ser på flere av tegningene hun har tegnet av seg selv, så ser man at hun ofte tegner seg deformert i halve ansiktet. I tillegg er jo flere av Ali-maskene, og andre masker, brent på den ene siden. Dette gir jo en veldig god grunn for Wren til å hate disse jentene. De deformerte søsteren hans, som da var det viktigste han hadde. Wren har tilgang til alt som lege, samtidig så dukker han opp over alt. Han er tydeligvis både psykolog og vanlig doktor. Hvis dere søker på nettet på Wren+clues, så kommer det opp mange hint som støtter at han kan være A. Må også legge til at jeg tror A har et elsk/hat forhold til Alison, han hater henne for den hun er, og at hun er datteren til Jessica. Men samtidig så er han fascinert av henne, han ønsker kanskje han var henne, da hun både har familien som elsker henne og venner som ser opp til henne. Derfor han holder henne i livet, samtidig som han vil ha henne vekk. Kanskje derfor han holdt Sarah Harvey innelåst og, han blir fascinert av populære jenter som har alt? Siste jeg må legge til i motivet er hvorfor han har blitt som han har blitt. Ettersom han og Bethany har vært kasteball i fosterhjem systemet, vi har jo sett hvordan Caleb hadde det, så har han holdt på så mye frustrasjon, sinne, og hat at han rett og slett har blitt gal. Beklager dette lange innlegget, håper dere forstår hva som står. Måtte bare få ut alle tankene mine på hvem som er A, da jeg kjenner få mennesker som liker serien MEN, "Charles Dilaurentis". Har Wren byttet navn? Heter han egentlig Charles Dilaurentis? HVEM ER CHARLES DILAURENTIS?!
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #564 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Skal svare, men hvordan lager jeg sånn spoiler ting? Endret 3. juni 2015 av ElizabethTaylor
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #565 Skrevet 3. juni 2015 Skal svare, men hvordan lager jeg sånn spoiler ting? Du skriver først teksten, kopierer alt og velger "Spesiell BB-code", som du finner til venstre for "Skrifttype". Så drar du ned "rullegardinen" og velger spoiler 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #566 Skrevet 3. juni 2015 Skal svare, men hvordan lager jeg sånn spoiler ting? En annen ting (dette er ingen spoiler, fordi alle vet det), Bethany er jo død? Hun ble jo drept av A? Hvorfor skulle i så fall Wren drepe sin egen søster? Og hvem i helvete er Sarah Harvey?
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #567 Skrevet 3. juni 2015 Men.. om Charles/Jason er A... why? Hva er grunnen til alt, hvorfor har Charles/Jason noe imot de? Som jeg forstår det, så er charles en ukjent tvilling av Jason, og Jason er broren til Alison. Synes alt har blitt sykt rotete, for A har jo vært så mange karakterer! Hvem er den virkelige A, hva er grunnen til at A ble oppfunnet, hva er poenget med hele "A"? Har vi noen gang fått svar på dette? Det er et hint.. "Recently in an interview Keegan Allen revealed "A" is so clearly in every episode, since the beginning of season 1. This would suggest that "A" is a character we've known from the very beginning. He also stated that if fans tried hard enough they could figure it out too. This should eliminate a list of suspects who we met later in the series." Så A er en person som alltid har vært der.... Da er det ikke Jason, for han kom inn i episode 8. Men jeg aner ikke hvem som har vært med i vær bidige episode, utenom de fem jentene + mona. Disse folka elsker å fucke med hodene våres. Du skal ikke se bort i fra at det han egentlig mener, er at A (som i kun A) er i alle episodene siden sesong 1. Det er h*n jo! A terroriserer jo jentene i nesten alle episodene. Men interessant da. Skal SÅ se sesong 1 på nytt for å SE om jeg kan finne det ut. De fire første sesongene tok de utgangspunkt i bøkene, altså at Alison er egentlig den onde tvillingsøsteren (husker ikke navnet). Det betyr at etter sesong 4, så har de måttet improvisere litt for å gjøre A til en annen person som også har vært med fra starten.
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #568 Skrevet 3. juni 2015 En annen ting, Wren er jo bare i fire episoder av sesong 1 av PLL. Men han har jo vært med fra starten da, så...
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #569 Skrevet 3. juni 2015 Du skriver først teksten, kopierer alt og velger "Spesiell BB-code", som du finner til venstre for "Skrifttype". Så drar du ned "rullegardinen" og velger spoiler Takk Jeg tror han opprinelig heter Charles, men har byttet navnet til Wren Kingston(evt er Wren mellomnavnet) for å komme vekk fra sin bakgrunn. Ezra gjorde det jo samme for å unngå å bli linket med sin egen familie. Uten at jeg er helt sikker, så tror jeg Wren og Bethany var i fosterhjem hos Jessica frem til Alison ble født. Da brukte han mest sannsynligvis DL-etternavnet for han følte seg som en del av familien, og Jessica ville han skulle føle seg som en DL. Hun behandlet de som sine egne. Når Alison da ble født, fikk ikke Wren oppmerksomhet av Jessica lenger. Hun fikk sin etterlengtede datter. Wren og Bethany blir forvist til et nytt fosterhjem, og Wren har siden den gang ønsket den kjærligheten Alison har fått. Han føler seg vel enda som en DL, da det er den eneste skikkelige familien han har hatt. Tydeligvis de lykkeligste årene, ettersom han har den filmen liggende. Husk Bethany var bare 2 år når Alison ble født, hun husker ingenting. Wren der i mot var 7 år da dette skjedde. Og det med at Bethany har Young som etternavn tror jeg er grunnet fosterfamilien hennes som tar vare på henne. Evt faren til henne og Wren.
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #570 Skrevet 3. juni 2015 En annen ting, Wren er jo bare i fire episoder av sesong 1 av PLL. Men han har jo vært med fra starten da, så... De bestemte seg ikke for hvem som skulle være A nr.2 før i sesong 3
Gjest imperio Skrevet 3. juni 2015 #571 Skrevet 3. juni 2015 (....) Beklager dette lange innlegget, håper dere forstår hva som står. Måtte bare få ut alle tankene mine på hvem som er A, da jeg kjenner få mennesker som liker serien For å være ærlig, jeg har ikke lagt merke til Wren en gang. Leser lit om de teoriene nå, og jeg trur nå at han er A. Altså, den ekte A, den som startet det hele Synes hele serien er ganske rotete. Vanskelig å få med seg alt som skjer, siden det er falske "A" over alt, de buster en også dukker det opp to nye "A", og når det er over så dukker det fader meg opp enda en "A". Og sykt mange løgner og blææ vanskelig å følge med helt på hva som har skjedd, og sammenhengen med alt. Må vell se over hele serien når den er helt ferdig.
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #572 Skrevet 3. juni 2015 En annen ting (dette er ingen spoiler, fordi alle vet det), Bethany er jo død? Hun ble jo drept av A? Hvorfor skulle i så fall Wren drepe sin egen søster? Og hvem i helvete er Sarah Harvey? Tror ikke Wren drepte Bethany, tror det var noen andre. Sarah Harvey er jenta som forsvant samme dag som Alison, hun hadde ikke blitt funnet. Jentene trodde det var hennes kropp i graven til Alison. Dette var i sesong 5(?) tror jeg. Hun ble funnet i gårsdagens episode. Disse folka elsker å fucke med hodene våres. Du skal ikke se bort i fra at det han egentlig mener, er at A (som i kun A) er i alle episodene siden sesong 1. Det er h*n jo! A terroriserer jo jentene i nesten alle episodene. Men interessant da. Skal SÅ se sesong 1 på nytt for å SE om jeg kan finne det ut. De fire første sesongene tok de utgangspunkt i bøkene, altså at Alison er egentlig den onde tvillingsøsteren (husker ikke navnet). Det betyr at etter sesong 4, så har de måttet improvisere litt for å gjøre A til en annen person som også har vært med fra starten. Hvis du søker på Wren is A, så finner du folk som har funnet clues gjennom alle sesongene på at han er A. Syntes mange av de er håndfaste. Leste nettopp i et intervju at I. Marlene(hun som har serien) ikke visste hvem som skulle være A nr.2 før sesong 3. Før dette har de laget litt hint på flere for å se hvem som passet best til Uber A.
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #573 Skrevet 3. juni 2015 For å være ærlig, jeg har ikke lagt merke til Wren en gang. Leser lit om de teoriene nå, og jeg trur nå at han er A. Altså, den ekte A, den som startet det hele Synes hele serien er ganske rotete. Vanskelig å få med seg alt som skjer, siden det er falske "A" over alt, de buster en også dukker det opp to nye "A", og når det er over så dukker det fader meg opp enda en "A". Og sykt mange løgner og blææ vanskelig å følge med helt på hva som har skjedd, og sammenhengen med alt. Må vell se over hele serien når den er helt ferdig. Det er da du finner feil, vet du. Du husker kanskje Gossip Girl? Da det kom ut at Dan (av alle mennesker) var GG, så kikket jeg på alle sesongene igjen. Det er ekstremt mange hull i historien om at Dan er GG, nettopp fordi de ikke visste om de skulle ha han som GG eller ei. Så nei, hvis du ser sesongene av PLL igjen, så garanterer jeg at du sitter sånn; "Men... det er jo A! Hvorfor er DU der, når A gjør alle de greiene?!" F.eks. Det blir så teit når produsentene skal rote til alt. Det er jo 24-25 episoder i HVER bidige sesong, og da er det jo klart at det blir ekstremt mye å følge med på...
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #574 Skrevet 3. juni 2015 Tror ikke Wren drepte Bethany, tror det var noen andre. Sarah Harvey er jenta som forsvant samme dag som Alison, hun hadde ikke blitt funnet. Jentene trodde det var hennes kropp i graven til Alison. Dette var i sesong 5(?) tror jeg. Hun ble funnet i gårsdagens episode. Hvis du søker på Wren is A, så finner du folk som har funnet clues gjennom alle sesongene på at han er A. Syntes mange av de er håndfaste. Leste nettopp i et intervju at I. Marlene(hun som har serien) ikke visste hvem som skulle være A nr.2 før sesong 3. Før dette har de laget litt hint på flere for å se hvem som passet best til Uber A. Hmm... Du kommer hvertfall med en god antydning til hvem A er! Wren er jo så... uskyldig og snill. Og forelsket i Spencer?! Og Hannah? Var hvertfall...
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #575 Skrevet 3. juni 2015 For å være ærlig, jeg har ikke lagt merke til Wren en gang. Leser lit om de teoriene nå, og jeg trur nå at han er A. Altså, den ekte A, den som startet det hele Synes hele serien er ganske rotete. Vanskelig å få med seg alt som skjer, siden det er falske "A" over alt, de buster en også dukker det opp to nye "A", og når det er over så dukker det fader meg opp enda en "A". Og sykt mange løgner og blææ vanskelig å følge med helt på hva som har skjedd, og sammenhengen med alt. Må vell se over hele serien når den er helt ferdig. Jeg må alltid se hver episode 2-3 ganger for å få med meg alt, er så mange hint man ikke får med seg når man først ser. Men ja, det er utrolig rotete. Tror det er pga de ikke visste hvem de skulle ha som A etter A nr. 1. Håper og tror at alle løse tråder blir nøstet opp i løpet av sesongen
Ms.Sommerfugl Skrevet 3. juni 2015 #576 Skrevet 3. juni 2015 Tror ikke Wren drepte Bethany, tror det var noen andre. Stemmer det, det var jo søsteren til Spencer, Melissa! :O Det hadde jeg helt glemt...
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #577 Skrevet 3. juni 2015 Hmm... Du kommer hvertfall med en god antydning til hvem A er! Wren er jo så... uskyldig og snill. Og forelsket i Spencer?! Og Hannah? Var hvertfall... Han er det. Men det var jo også Mona i de 2 første sesongene Han var nok ikke forelsket i de, men han ville gjerne komme nærmere de. Kanskje han tror jentene drepte Bethany, og derfor har prøvd å komme nærmere de for å få de til å innrømme det Tror nok han kun var sammen med Melissa for å komme nærmere jentene. Det var nok lettere for han å være i Rosewood når DL-familien flyttet.
Gjest imperio Skrevet 3. juni 2015 #578 Skrevet 3. juni 2015 Det er da du finner feil, vet du. Du husker kanskje Gossip Girl? Da det kom ut at Dan (av alle mennesker) var GG, så kikket jeg på alle sesongene igjen. Det er ekstremt mange hull i historien om at Dan er GG, nettopp fordi de ikke visste om de skulle ha han som GG eller ei. Så nei, hvis du ser sesongene av PLL igjen, så garanterer jeg at du sitter sånn; "Men... det er jo A! Hvorfor er DU der, når A gjør alle de greiene?!" F.eks. Det blir så teit når produsentene skal rote til alt. Det er jo 24-25 episoder i HVER bidige sesong, og da er det jo klart at det blir ekstremt mye å følge med på... I know, irriterte meg grønn over den! (GG) Fulgte det med på TV'en og gikk over da det var ferdig. Synes det blir så dårlig gjennomført hele greia. Synes tv serier generelt er dårlig gjennomført, spesielt når det er slik som PLL eller GG. Den beste "serien" jeg har sett, er Harry Potter. Både bøkene og filmene er så perfekt gjennomført at du får hjerneorgasme av å gå igjennom alt, etter da alt var over Det blir liksom sånn.. du ser film (eller bok) 3, også tenker du "Så det er DET det er! Fy flate det fikk jeg ikke med meg". I HP så er det sykt mange små filleting som kommer tilbake flere år senere og er skikkelig stort og viktig, og ting faller på plass flere år senere, også ting du ikke la stort merke til før siste bok/film kom ut! Severus Snape for eksempel, folk hatet (og elsket) han i så mange år, å BAM! den overraskelsen og alle elsker og forguder han Og når du da går tilbake i "serien" så ser du alle de små hintene om hvem han egentlig var. De fleste, og beste, små hintene er i bøkene, men siden bøkene er så himla bra gjennomført så ble filmene like bra. Selv om at de kuttet vekk ganske mye. Skulle ønske de la litt mer energi og hjerneceller ned i serier også. Det hadde vært så mye bedre.
Gjest bruker83924 Skrevet 3. juni 2015 #579 Skrevet 3. juni 2015 I know, irriterte meg grønn over den! (GG) Fulgte det med på TV'en og gikk over da det var ferdig. Synes det blir så dårlig gjennomført hele greia. Synes tv serier generelt er dårlig gjennomført, spesielt når det er slik som PLL eller GG. Den beste "serien" jeg har sett, er Harry Potter. Både bøkene og filmene er så perfekt gjennomført at du får hjerneorgasme av å gå igjennom alt, etter da alt var over Det blir liksom sånn.. du ser film (eller bok) 3, også tenker du "Så det er DET det er! Fy flate det fikk jeg ikke med meg". I HP så er det sykt mange små filleting som kommer tilbake flere år senere og er skikkelig stort og viktig, og ting faller på plass flere år senere, også ting du ikke la stort merke til før siste bok/film kom ut! Severus Snape for eksempel, folk hatet (og elsket) han i så mange år, å BAM! den overraskelsen og alle elsker og forguder han Og når du da går tilbake i "serien" så ser du alle de små hintene om hvem han egentlig var. De fleste, og beste, små hintene er i bøkene, men siden bøkene er så himla bra gjennomført så ble filmene like bra. Selv om at de kuttet vekk ganske mye. Skulle ønske de la litt mer energi og hjerneceller ned i serier også. Det hadde vært så mye bedre. Du må prøve deg på Game of Thrones. Det er en utrolig god og gjennomført serie
Gjest imperio Skrevet 4. juni 2015 #580 Skrevet 4. juni 2015 Du må prøve deg på Game of Thrones. Det er en utrolig god og gjennomført serie Så 6 episoder for noen uker siden, men fikk ikke helt med meg hva som skjedde. Så jeg ga opp. Men skal prøve igjen når jeg er ferdig med det jeg ser nå, Keeping up with the Kardashian. Jeg ser på mange serier samtidig, eller som jeg "følger" da. Mange jeg har gått lei av, for de blir jo aldri ferdig! Som Grey's Anotomy og Supernatural. Følger nå 8 serier som går på TV i Amerika nå, og 4 jeg har tatt en pause fra, for jeg begynner å bli litt små lei, og 4 jeg venter på at ny sesong skal starte Hadde et dokument hvor jeg skrev ned alle seriene jeg har sett ferdig... men den slettet jeg, var vell 20+ serier på den. Ja, jeg er litt TV junkie Ser nå på den nyeste PLL episoden, så kanskje jeg henger litt mer med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå