Gå til innhold

Fyrverkeri

86 stemmer

1. 1. Fyrverkeri

• Ja alle bør få lov å sende opp fyrverkeri
      19
    • Nei det er galskap at alle skal få sende opp fyrverkeri
      18
    • Det burde vært arrangert kommunale fyrverkerier der eksperter sender opp
      49

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du for, eller imot, at privatpersoner (tildels drita fulle) skal få skyte opp fyrverkerier?

Anonym poster: bfa6c2043550be76419bd640cdb18d3d

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Veldig mot.

Ja til offentlig fyrverkeri.

• Liker 2
Skrevet

Svaralternativ 2 og 3 er begge representative for min mening. Men det går bare å stemme på en av de.

Skrevet

Fulle eller uerfarne folk + brannfarlige fyrverkeri som i mange tilfeller er drapsvåpen

hm............. ufattelig at det har gått så bra som det har, alle de årene som har gått, puh sier jeg bare!

Anonym poster: cc1ffbe8a581b6067392568e8c739637

Skrevet

Ja til fyrverkeri!

Anonym poster: fa73e7c448743822a9ca101c3326afcc

Skrevet

Her har det blitt sendt opp offentlig fyrverkeri i flere bydeler de siste årene. Flott fyrverkeri. mer enn nok.

• Liker 1
Skrevet

Ja til fyrverkeri! At noen er tjukke i huet og drekker seg drita før de sender opp skal ikke gå utover oss andre!

• Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg føler meg ikke trygg når folk, som er så drita at de knapt kan stå på beina, skyter opp raketter. Ikke ser de noe av dette heller, siden de er lettere sveiseblinde. De bruker bare masse penger.... idioti. Ikke er det gøy å lese om skader, dødsfall og branner dagen etter heller.

Ja til godt sammensatte fyrverkerishow satt opp av proffer. Det er jo fint å se på.

• Liker 4
Skrevet

Vi har heldigvis super utsikt til de kommunale fyrverkeriene, og det er jeg glad for.

Det er mye bedre med stort, flott, profesjonelt og sikkert fyrverkeri, enn at Hvermannsen skal stå halvfull og tenne på noen triste greier som treffer naboen i øyet ;) Men jeg er usikker på om jeg støtter et generelt forbud som er strengere enn det som er i dag. Hvis folk for all del vil drive på, så får de vel få lov til det...

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Ja til fyrverkeri! At noen er tjukke i huet og drekker seg drita før de sender opp skal ikke gå utover oss andre!

Det er jo det som er problemet. Det går ofte ut over andre, når andre enn dem som fyrer det opp blir skadet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i mot at folk skal kunne sende opp fyrverkeri, men har ingenting i mot at det arrangeres offentlig under tilsyn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er jo det som er problemet. Det går ofte ut over andre, når andre enn dem som fyrer det opp blir skadet.

Ja, men det skulle ikke gått utover oss andre (sånn med tanke på kjøp osv.) at noen ikke kan kontrollere seg! Jeg ELSKER fyrverkeri og virkelig hater den loven som forbyr det!

Skrevet

Jeg hater fyrverkeri!

Hunder må luftes til tross for nyttårsaften. Nå har hundene og jeg fått en smakebit av det jeg kaller "ufornuftig bruk av fyrverkeri": En bil kommer i mot oss med uvanlig sterke frontlys. Disse lysene gjorde også hundene urolige. Like før den passerte oss ble det sent opp en rakett fra bilen. Begge hundene reagerte sterkt, særlig Taran, som i panikk bråsnudde og ville til skogs. Hadde jeg ikke hatt hundene koblet hadde jeg nå vært på ettersøk etter en vettskremt og bortløpt akita.

Mulig at det hele var et uhell, men det kunne gått helt galt..

• Liker 2
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

De prøvde seg på kommunalt arrangert fyrverkeri her i fjor, historiens største flopp. På grunn av lange avstander her dukket det bare opp 10 stykker, og de sendte opp fem raketter og så var det over. Så i år håper jeg at så mange som mulig skyter opp raketter for å ta igjen for i fjor.

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Edru og fornuftige mennesker skader også ved å sende opp raketter.

Utallige fugler som dør, forurensning og forsøpling, andre dyr som spiser av rester på bakken og skader seg, uheldig vindkast som fører til skader/brann

Nei til fyrverkeri

Helt bortkastede penger er det også

• Liker 7
Skrevet

Edru og fornuftige mennesker skader også ved å sende opp raketter.

Utallige fugler som dør, forurensning og forsøpling, andre dyr som spiser av rester på bakken og skader seg, uheldig vindkast som fører til skader/brann

Nei til fyrverkeri

Helt bortkastede penger er det også

Det er vel ikke akkurat noe stort problem med fugler som dør, jeg har aldri lagt merke til økning 1. januar... Og for oss som liker fyrverkeri er det ikke å kaste penger ut vinduet, og du bruker sikkert penger på noe jeg syns er dritt også =)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Her ser jeg mye døde fugler 1. nyttårsdag :( de ligger strødd i Oslo.

Skrevet

Jeg syns offentlig organisert fyrverkeri er det beste, så kan jo folk som LilleJ heller spytte i kassa hvis de vil ha det enda mer spektakulært. ;)

:heks:

• Liker 4
Skrevet

Fulle eller uerfarne folk + brannfarlige fyrverkeri som i mange tilfeller er drapsvåpen

Mange tilfeller drapsvåpen? Hvor mange er det som blir drept av fyrverkeri her i landet sa du?

Anonym poster: 641691cd80efea4db7fa1d8e2a1e451f

• Liker 1
Skrevet

Her i kommunen (en mellomstor by) er det ingen offentligt fyrverkeri. Jeg skulle virkelig ønske de gjorde det og gjorde det da proft og fint. Da hadde nok heller ikke vært så populært å gjøre det selv, for det blir fort stakkarslig.

Men en nyttårsaften uten fyrverkeri i det hele tatt vil jeg føle er en trist nyttårsaften.

Anonym poster: 5abd564a8bc95afc056af57e535b287f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...