Gå til innhold

Om svangerskap og alkohol


minniepus

Anbefalte innlegg

jeg må bare komme med en lille kommentar her, har i spurgt jeres mødre om de har drukke et eller flere glas vin under svangerskabet med jer, tror faktisk at mange af jer vil blive chokeret over svart i får, for dengang var der ingen som talte om hvor farligt det var, så nok mange af os voksen mennesker i dag må være godt hjerneskadet, og ha mange skavanker af den ene og den anden slaks, dette bliver jo helt idioti, bare for at tage noget så uskyldigt som rosinen som jeg har fået som barn i bøtter og spand af og jeg selv har givet mine unger for rosiner var fine at give børn, i dag er det uuuuuuuuuuuuuuu så farligt fordi man kan dø af at spise rusiner for de kan ha en mugsopp og hele 3 stk på verdensbasis har dødet af det uha ja det er virkelig farligt. Vores genreation har det med at male fanden på væggen, der forskes i dit og dat og snart bliver jo alt mere eller mindre farligt, som ander også har skret her før mig selv inkluderet, det er om at bruge sin sunde fornuft ret og slet, hvem ved om det alle de stakkels børn med psykiske og fysiske skader er komme af al den hermatik mad som folk spiser i dag eller måske noget helt andet, bare vent og se om 5 til 10 år måske 20 når vores børn skal ha børn, da må de sikkert ikke gøre det halve af hvad vi gør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg tror det ca tar 6-8 dager fra egget er befruktet til det sitter godt inni livmoren, og det tar enda noen dager før embryoet og moren har samme "system". Det er veldig mange som går på en fyllekule før de vet at de er gravide (før egget har festet seg og/ eller de er på samme "system" som embryoet), og dette er ikke farlig. Men når egget har festet seg og man er på samme system bør man holde seg unna alkohol. Problemet med alkohol er at det er ikke så mye som skal til på galt tidspunkt for at noe skal gå galt. Jeg er sikker på at det er veldig mange som drikker et glass eller to både titt og ofte i svangerskapet som ikke skader fosteret, men jeg skjønner bare ikke hvorfor man tar sjansen. Hvorfor? Det er snakk om 8-9 måneder, og har man ikke nok respekt for det lille livet man bringer inn i verden til å holde seg unna alkhol i den korte stunden? Jeg har tenkt til å ta meg et glass vin i ny og ne når jeg kommer litt lengere ut i svangerskapet, men de første 3-4 månedene er det ikke snakk om en dråpe. Jeg skjønner ikke at noen kvinner tør, ønsker og velger å drikke alkohol i denne kritiske fasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men OM nå den gravide mor har så veldig lyst på vin under svangerskapet, så finnes det jo alkoholfrie viner som er like gode også....

Så får en smaken, men ikke alkoholen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Men OM nå den gravide mor har så veldig lyst på vin under svangerskapet, så finnes det jo alkoholfrie viner som er like gode også....

Så får en smaken, men ikke alkoholen....

PØH!

Alkoholfri vin smaker ikke vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlikningen mellom alkohol og sukker er da ganske interessant.

Jeg drakk nok tilsammen fem halve glass vin spredt utover det siste halvåret av mitt svangerskap, og vil dere si at jeg er utrolig egoistisk og uhyre svak av den grunn, så vel bekomme.

Men hva med de som spiser for to, drikker brus osv.? Er ikke det utrolig svakt å ikke klare å holde seg unna snopet i de stakkars ni månedene? Det er jo også bevist skadelig.

Eller vil dere likevel si at mine fem halve vinglass på seks måneder ikke kan sammenliknes med jevnlig brus og snop?

Er det noen andre svakheter dere selv har som kan være skadelig? Eller er det bare småtterier og umulig å sammenlikne med alkoholen?

Jeg sier slett ikke at lavt alkoholinntak ikke er skadelig, merk dere det, så angrip meg ikke for den meningen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PØH!

Alkoholfri vin smaker ikke vin.

Vel, jeg har drukket en god del alkoholfri hvitvin, og jeg synes mange av de er like gode som annen vin.

Smak og behag, vet du :wink:

De har en flaske på polet som er veldig god i allefall (husker ikke navnet nå, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erlig talt: I beste fall kan man si at forskerne strides om det er farlig eller ikke å drikke alkohol. Jeg fatter ikke at noen da velger å tro på de forskerne som passer dem best. Så lenge det så langt fra enighet om at dette er helt ufarlig, så virker det rimelig egoistisk å drikke alkohol mens man er gravid.

Det er snakk om noen måneder av et liv... Om det er så vanskelig å holde seg unna alkohol i en så liten periode, og med så god grunn, så tror jeg man skal gå litt i seg selv og vurdere hvor viktig alkohol egentlig er for en.

Jeg tror for øvrig at jeg hadde følt det ganske pinlig å sitte med stor mage og vinglass... Hvor blir det av kosen med vinglasset om man føler sjokkerte blikk på seg.

Jeg var en gang i et lite juleselskap der vi var tre synlig gravide. To av oss drakk brus, mens den tredje drakk vin og røyka... Tror alle andre enn hun det gjaldt syntes det hele så ganske dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...