Aldrisur Skrevet 30. desember 2012 #41 Skrevet 30. desember 2012 Har dere ikke vin stående? Vi har alltid mange flasker i vinskapet. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har vin hjemme. Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #42 Skrevet 30. desember 2012 Har dere ikke vin stående? Vi har alltid mange flasker i vinskapet. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har vin hjemme. Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876 Og, jeg kjenner ingen med ett vinskap. Det er veldig få jeg kjenner som har vin stående hjemme. Jeg har ikke vin stående hjemme, men det er fordi jeg ikke drikker. Anonym poster: 6bebd5d34d8cef29b2b0eea43c036469
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #43 Skrevet 30. desember 2012 Wow, det skal jeg bruke som argument neste gang jeg blir spurt om å være barnevakt. "Sorry, har ikke bil." Kanskje ikke gjøre det til de jeg kjenner som har barn, men ikke bil!? Jeg bør vel ringe barnevernet og melde meg! "Ja, jeg er alenemor med ett barn. Jeg har ikke bil eller førerkort."..... Anonym poster: 6bebd5d34d8cef29b2b0eea43c036469 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. desember 2012 #44 Skrevet 30. desember 2012 Jeg bør vel ringe barnevernet og melde meg! "Ja, jeg er alenemor med ett barn. Jeg har ikke bil eller førerkort."..... Anonym poster: 6bebd5d34d8cef29b2b0eea43c036469 Det synes jeg absolutt du skal
Marsipan Skrevet 30. desember 2012 #45 Skrevet 30. desember 2012 Jeg forstår TS godt! Det er ikke det at det er noen krise om man får bare ett glass vin, men det føles ikke greit å være gnien på verken drikke eller mat når man har gjester! Hvor kommer alt dette hysteriet i forhold til barn og alkohol fra? Trygge barn i trygge hjem har sjelden noen problemer med at foreldrene tar et glass vin eller tre fordelt over flere timer. 8
Gjest Marmot Skrevet 30. desember 2012 #46 Skrevet 30. desember 2012 Jeg mener det ja. Det burde alltid være en voksen som ikke drikker når det er barn i tilfelle det skjer ei ulykke i hjemmet. Hva hvis barnet må på legevakta? Eller en av de voksne? Ting kan skje. Og hvis alle voksne drikker så kan er de lite til hjelp hvis noe skulle skje (hvis det er behov for å kunne kjøre..og taxi på nyttårsaften er vel ikke bare-bare å få tak i). Med denne logikken burde jo vi som ikke har førerkort passe på å aldri være alene med ungen våre på nyttårsaften. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #47 Skrevet 30. desember 2012 Barn har absolutt ikke vondt av å se at voksene kan nyte noen glass alkohol uten at det er snakk om å bli full, det er med på å gi barna er sunt forhold til alkohol. Det får dem til å se at alkohol og fyll ikke er det samme. Anonym poster: bc43bfd9e4a7e69ab54c4abebb1a547b 7
~white lady~ Skrevet 30. desember 2012 #48 Skrevet 30. desember 2012 Og, jeg kjenner ingen med ett vinskap. Det er veldig få jeg kjenner som har vin stående hjemme. Jeg har ikke vin stående hjemme, men det er fordi jeg ikke drikker. Anonym poster: 6bebd5d34d8cef29b2b0eea43c036469 Virkelig? Trodde det var vanlig med litt drikkevarer i hjemmet. Vi har både vin og sprit stående, men drikker sjelden. Uansett kjekt å ha, og hender man får ei flanske vin i gave/ sprit fra de som har vært på taxfree.
~white lady~ Skrevet 30. desember 2012 #49 Skrevet 30. desember 2012 Sorry jeg greier ikke la være å le, for det der ble veldig kjent:D Mannen her i huset skulle kjøpe juletrebelysning, og kom hjem med en lyslenke på 30 cm, sånn en bruker til å dekorere bord med lissom. OMG. En annen gang fikk han oppdraget "kjøp gave til søstra di som har fått barn" hvor han kom hjem med et BITTELITE kosedyr. Litt tassent å gi et kosedyr på 10 cm når noen har fått barn syns jeg...spesielt når det er søstra. Beste må vel ha vært kompisen min som skulle kjøpe grandis til 8 folk, og kjøpte EEEEEEN grandis....Nei, noen mennesker må ha klare, tydelige og detaljerte beskjeder, og så må de gjerne gjenta for deg hva de har fått beskjed om, slik at det ikke bare blir helt ville feiltolkninger. En flaske vin var lite ja... Hehe, sånn er mannen min også...skal han kjøpe mer enn en ting må jeg skrive det i ei mld- melk, brød, Brelett. Ofte så glemmer han å kjøpe alt og kommer bare hjem med nei, ikke Brelett- men Soft Flora. Han er håpløs når det gjelder slike ting, så derfor er det jeg som handler alt som trengs (han vet jo ikke engang hvilken str han bruker selv i klær) gaver, mat, klær til guttungen vår...i det hele tatt. Mannfolk! 1
Gjest navnelapp Skrevet 31. desember 2012 #50 Skrevet 31. desember 2012 TS: Har du noko i barskapet? Lag ein flott bowle med frukt, bær, farris og litt appelsinlikør eller vodka for den del. Alt anna enn kaluha og baileys kan brukast i ein bowle. Så serverer du det i rause glas når folk kjem, og får du då i tillegg ei flaske vin frå nokon som er gjest så er det ok, syns eg. Ein deilig, frisk vordrink, med ein alkoholfri versjon til barna, og så to glas vin til maten går fint. Og eg veit også av erfaring at det nyttar ikkje å sende enkelte menn avgarde for å "handle vin". Då kjem dei, som din, ofte heim med ei flaske. Det kan jo hende at han er vand med at folk har med seg, og tenkte at den flaska var til deg og han.
Dolce Skrevet 31. desember 2012 #51 Skrevet 31. desember 2012 (endret) Er det ikke ganske vanlig å ta med seg en flaske vin dersom man blir bedt i middagsselskap? Spesielt på nyttårsaften vil jeg som vertinne synes det var rart hvis ikke gjestene hadde med seg en flaske. Til dere hysteriske anti-alkohol i tråden: 1. Jeg tviler sterkt på at barn tar skade av å se voksne folk drikke et par glass vin til et måltid mat. Jeg har enda tilgode å se noen over 18 bli dritings av noen glass vin til maten. 2. Til kommentaren om at en voksen må være edru for å kunne kjøre dersom "det skjer noe". Jeg tror du selv har innsett at kommentaren var hinsides. Du sier jo samtidig at ingen bør ha barn uten å ha bil og førerkort... Endret 31. desember 2012 av Dolce 5
Sweet77 Skrevet 31. desember 2012 #52 Skrevet 31. desember 2012 (endret) Haha, TS, historien din hadde kanskje passet best i denne tråden: http://forum.kvinneg...pic=400744&st=0 Dere som ikke syns noe om vin til maten med barn i huset: TS greier sikkert fint å holde seg på et forsvarlig nivå. Og i forhold til spørsmålet om å ha 1 flaske vin på deling på 4 (eller 3 for den saks skyld) på en hel kveld, så virker dette: 1. Gjerrig 2. Moraliserende 3. Umyndiggjørende, som om man har mistillit til sine egne venner, litt sånn: "siden dere ikke greier å holde et ansvarlig nivå på alkoholbruken med barn i huset selv, så har vi forsikret oss - vi har nemlig kjøpt inn bare EN flaske med vin". Forstår deg godt TS, jeg hadde vært dritflau. Man behandler ikke voksne mennesker sånn. Når det er sagt så kan du sikkert komme deg ut av situasjonen om du kommer med en forklaring - mannen din bør jo ta på seg skylden for flausen her og kanskje krype litt, om han har humor på egen bekostning. De vil sikkert ha forståelse om du ber dem ta med en flake selv også, jeg ville i hvert fall ledd godt av det og bidratt mer enn villig. Endret 31. desember 2012 av Flair 1
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2012 #53 Skrevet 31. desember 2012 Hva med å kjøpe inn litt øl i tillegg? Det er godt til maten, og det selges på nyttårsaften.
Djungelvrål Skrevet 31. desember 2012 #54 Skrevet 31. desember 2012 Jeg mener det ja. Det burde alltid være en voksen som ikke drikker når det er barn i tilfelle det skjer ei ulykke i hjemmet. Hva hvis barnet må på legevakta? Eller en av de voksne? Ting kan skje. Og hvis alle voksne drikker så kan er de lite til hjelp hvis noe skulle skje (hvis det er behov for å kunne kjøre..og taxi på nyttårsaften er vel ikke bare-bare å få tak i). Du er utrolig tåpelig! Skal man ikke unne seg et glass vin fra ungen blir født til ungen flytter ut som 20 åring da mener du? I tilfelle ungen skulle bli syk må på legevakta? Jada, får man barn er det bare å kaste inn håndkle å slutte å leve å ha det gøy straksens! Det har KG bestemt! 1
Djungelvrål Skrevet 31. desember 2012 #55 Skrevet 31. desember 2012 Har dere ikke vin stående? Vi har alltid mange flasker i vinskapet. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har vin hjemme. Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876 Ikke alle er så jålete at de har vinskap og ikke alle har vin stående, inkludert oss selv. Vi drikker den opp. Tror du virkelig TS hadde laget tråden hvis de hadde flere flasker stående?? 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #56 Skrevet 31. desember 2012 Ikke alle er så jålete at de har vinskap og ikke alle har vin stående, inkludert oss selv. Vi drikker den opp. Tror du virkelig TS hadde laget tråden hvis de hadde flere flasker stående?? Som sagt, tror alle jeg kjenner har vin stående. Det er utrolig vanlig å ha det, de fleste klarer å begrense seg og drukket ikke opp all alkohol som står i huset. Synes ikke det er fjollete med vinskap, er man glad i god vin er der greit med riktig temperert oppbevaring Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #57 Skrevet 31. desember 2012 Som sagt, tror alle jeg kjenner har vin stående. Det er utrolig vanlig å ha det, de fleste klarer å begrense seg og drukket ikke opp all alkohol som står i huset. Synes ikke det er fjollete med vinskap, er man glad i god vin er der greit med riktig temperert oppbevaring Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876 Skulle stå drikker, ikke drukket. Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876
Djungelvrål Skrevet 31. desember 2012 #58 Skrevet 31. desember 2012 Som sagt, tror alle jeg kjenner har vin stående. Det er utrolig vanlig å ha det, de fleste klarer å begrense seg og drukket ikke opp all alkohol som står i huset. Synes ikke det er fjollete med vinskap, er man glad i god vin er der greit med riktig temperert oppbevaring Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876 Hvor har jeg skrevet at vi ikke klarer begrense oss? Hvor mye vin en drikker beror på hvor mye en kjøper. Vi kjøper vin når vi skal drikke vin dvs 1-2 flasker.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #59 Skrevet 31. desember 2012 Hvor har jeg skrevet at vi ikke klarer begrense oss? Hvor mye vin en drikker beror på hvor mye en kjøper. Vi kjøper vin når vi skal drikke vin dvs 1-2 flasker. Får ofte vin i gave, og kjøper alltid med kvoten når vi er utenlands. Har også øl og diverse brennevin stående, kjekt å ha når man får plutselig får bruk for det Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #60 Skrevet 31. desember 2012 Jeg synes det. Spesielt hvis dere alle har tenkt å drikke alkohol. Hva gjør dere om f.eks. barnet blir sykt og dere trenger å dra på legevakta eller noe i den duren? Minst en person som har førerkort og bil burde holde seg edru synes jeg. Anonym poster: 89bab24d98cf5af7bcaaee24c0afa379 Jeg er en av de som mener at en voksen bør være edru og "kjørbar" der det er barn tilstede, men det går på vurderingsevne, ikke på evnen til å kjøre bil. Jeg synes promillegrensen er en grei grense med tanke på å ta seg av barn, da ting kan skje fort, og evnen til å oppfatte situasjoner, samt å reagerer presist reduseres ved 0,5 promille. Anonym poster: 3d9283aebf70297c726bb01b738bb8fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå