AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #21 Skrevet 30. desember 2012 Det er heller ikke krise å ikke gjøre det. Nei men for mange er det noen glass vin en stor del av matopplevelsen uten at man er alkoholiker av den grunn. Jeg syns det høres ut som TS har er sunt syn på alkohol, og skjønner godt at det kan føles litt "tassent" å være vertinne på nyttårsaften og bare kunne tilby ett glass vin til gjestene iløpet av hele kvelden. Anonym poster: bc43bfd9e4a7e69ab54c4abebb1a547b 11
Gjest Skrevet 30. desember 2012 #22 Skrevet 30. desember 2012 Legg ut en nødmelding på face. Sikkert noen som kan låne deg litt vin. De fleste har da noen flasker stående. Ikke lag problemer, finn løsninger. Og neste gang du sender mannen i butikken så vær tydelig på hva du egentlig vil at han skal kjøpe. Eller spør han om han synes det holder med et glass vin hele kvelden, og viss ikke hva dere da skal gjøre. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #23 Skrevet 30. desember 2012 Skjønner deg godt ts. Du får ringe rundt til naboene og høre om du kan få låne/kjøpe noen flasker vin, si at dere glemte at polet er åpent i morgen. Anonym poster: 99ec227fcdc2e0298558e69f8d62f697
Gjest imli Skrevet 30. desember 2012 #24 Skrevet 30. desember 2012 Jeg mener det ja. Det burde alltid være en voksen som ikke drikker når det er barn i tilfelle det skjer ei ulykke i hjemmet. Hva hvis barnet må på legevakta? Eller en av de voksne? Ting kan skje. Og hvis alle voksne drikker så kan er de lite til hjelp hvis noe skulle skje (hvis det er behov for å kunne kjøre..og taxi på nyttårsaften er vel ikke bare-bare å få tak i). Eg reagerar alltid når nokon skriv/seier det der. Det er faktisk ikkje alle som køyrer bil/har bil... Med ein slik argumentasjon som din, må alle ha førarkort og bil for å vera ansvarlege foreldre. Idiotisk m.a.o. TS - høyr med gjestene om dei kan ta med vin, eller drikk noko anna. 16
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2012 #25 Skrevet 30. desember 2012 Hvor mange glass vin hadde ts tenkt å drikke nyttårsaften da? vis dere lar vere å drikke vin og heller sjenker gjestene? barn trenger ikke fulle voksne!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #26 Skrevet 30. desember 2012 Det er vel vanlig å ha med vin på besøk uansett? Jeg ville for sikkerhets skyld sendt en melding til de to andre og sagt at vinansvarligen hadde fått akutt juleforvirring og kjøpt én flaske vin, og at hvis de hadde noe liggende hadde det vært fint om de tok med. Det hadde jeg aldri sett på som frekt hvis noen sendte til meg, hadde bare humret av det. Anonym poster: b053a595a19166b7b850c030e99c224e 7
Gjest Magdalene Skrevet 30. desember 2012 #27 Skrevet 30. desember 2012 Jeg mener det ja. Det burde alltid være en voksen som ikke drikker når det er barn i tilfelle det skjer ei ulykke i hjemmet. Hva hvis barnet må på legevakta? Eller en av de voksne? Ting kan skje. Og hvis alle voksne drikker så kan er de lite til hjelp hvis noe skulle skje (hvis det er behov for å kunne kjøre..og taxi på nyttårsaften er vel ikke bare-bare å få tak i). Skjer det noe akutt ringer man 113. 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #28 Skrevet 30. desember 2012 Hvor mange glass vin hadde ts tenkt å drikke nyttårsaften da? vis dere lar vere å drikke vin og heller sjenker gjestene? barn trenger ikke fulle voksne! Mulig du tåler lite, men de fleste kan fint drikke noen glass vin fordelt på en kveld uten å bli full. Anonym poster: bc43bfd9e4a7e69ab54c4abebb1a547b 1
Gjest TS Skrevet 30. desember 2012 #29 Skrevet 30. desember 2012 TS her! Herregud for noen merkelige mennesker som svarer her inne til tider! Er faktisk en som spør hvor full jeg hadde tenkt å bli... Svar til deg: Jeg hadde selvfølgelig tenkt å drikke meg stupings full, for det blir jeg jo definitivt om jeg drikker mer enn 1 glass vin i løpet av 4-5 timer! Det blir vel alle?! Er for øvrig ganske enig med dem som sier at mitt lille luksusproblem ikke er noe å lage problemer av. Kunne jo absolutt hatt en mann som gjorde verre ting en å handle for lite polvarer... Var bare så irritert over dette i går, for jeg må nok be gjestene ta med seg en flaske selv... og som vertinne så syns jeg ikke noe særlig om akkurat det...
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #30 Skrevet 30. desember 2012 Mener dere seriøst at man er uansvarlig dersom man inntar mer enn ett glass vin når det er barn der..? Anonym poster: bc43bfd9e4a7e69ab54c4abebb1a547b Jeg synes det. Spesielt hvis dere alle har tenkt å drikke alkohol. Hva gjør dere om f.eks. barnet blir sykt og dere trenger å dra på legevakta eller noe i den duren? Minst en person som har førerkort og bil burde holde seg edru synes jeg. Anonym poster: 89bab24d98cf5af7bcaaee24c0afa379
Gjest BC-jenta Skrevet 30. desember 2012 #31 Skrevet 30. desember 2012 Er en smule irritert nå! Mannen skulle handle inn drikkevarer på polet, i anledning nyttårsfeiring. Han kommer hjem med 1 - en - flaske vin! Vi er kun 4 voksne, og det er ikke naturlig å drikke store mengder pga at det vil være barn i huset, men ærlig talt! Vi skal spise i 19-tiden, og blir nok sittende frem til ca midnatt. Alle drikker vin, og en flaske blir vel sånn cirka et glass til hver. Så sier jeg altså ifra at han godt kunne ha kjøpt med seg en flaske til; da blir han tydelig irritert... syns visst jeg er urimelig! Hmmm...?! Sorry jeg greier ikke la være å le, for det der ble veldig kjent:D Mannen her i huset skulle kjøpe juletrebelysning, og kom hjem med en lyslenke på 30 cm, sånn en bruker til å dekorere bord med lissom. OMG. En annen gang fikk han oppdraget "kjøp gave til søstra di som har fått barn" hvor han kom hjem med et BITTELITE kosedyr. Litt tassent å gi et kosedyr på 10 cm når noen har fått barn syns jeg...spesielt når det er søstra. Beste må vel ha vært kompisen min som skulle kjøpe grandis til 8 folk, og kjøpte EEEEEEN grandis....Nei, noen mennesker må ha klare, tydelige og detaljerte beskjeder, og så må de gjerne gjenta for deg hva de har fått beskjed om, slik at det ikke bare blir helt ville feiltolkninger. En flaske vin var lite ja... 11
Gjest Magdalene Skrevet 30. desember 2012 #32 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes det. Spesielt hvis dere alle har tenkt å drikke alkohol. Hva gjør dere om f.eks. barnet blir sykt og dere trenger å dra på legevakta eller noe i den duren? Minst en person som har førerkort og bil burde holde seg edru synes jeg. Anonym poster: 89bab24d98cf5af7bcaaee24c0afa379 Hva med foreldre uten lappen? Skjer det noe akutt så ringer man 113, om det ikle er så alvorlig kan det fint vente til dagen etter. 9
Suss81 Skrevet 30. desember 2012 #33 Skrevet 30. desember 2012 Sorry jeg greier ikke la være å le, for det der ble veldig kjent:D Mannen her i huset skulle kjøpe juletrebelysning, og kom hjem med en lyslenke på 30 cm, sånn en bruker til å dekorere bord med lissom. OMG. En annen gang fikk han oppdraget "kjøp gave til søstra di som har fått barn" hvor han kom hjem med et BITTELITE kosedyr. Litt tassent å gi et kosedyr på 10 cm når noen har fått barn syns jeg...spesielt når det er søstra. Beste må vel ha vært kompisen min som skulle kjøpe grandis til 8 folk, og kjøpte EEEEEEN grandis....Nei, noen mennesker må ha klare, tydelige og detaljerte beskjeder, og så må de gjerne gjenta for deg hva de har fått beskjed om, slik at det ikke bare blir helt ville feiltolkninger. En flaske vin var lite ja... Haha, kjenner igjen den! Bor sammen med en sånn
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. desember 2012 #34 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes det. Spesielt hvis dere alle har tenkt å drikke alkohol. Hva gjør dere om f.eks. barnet blir sykt og dere trenger å dra på legevakta eller noe i den duren? Minst en person som har førerkort og bil burde holde seg edru synes jeg. Anonym poster: 89bab24d98cf5af7bcaaee24c0afa379 Wow, det skal jeg bruke som argument neste gang jeg blir spurt om å være barnevakt. "Sorry, har ikke bil." Kanskje ikke gjøre det til de jeg kjenner som har barn, men ikke bil!? 5
Gjest TS Skrevet 30. desember 2012 #35 Skrevet 30. desember 2012 Sorry jeg greier ikke la være å le, for det der ble veldig kjent:D Mannen her i huset skulle kjøpe juletrebelysning, og kom hjem med en lyslenke på 30 cm, sånn en bruker til å dekorere bord med lissom. OMG. En annen gang fikk han oppdraget "kjøp gave til søstra di som har fått barn" hvor han kom hjem med et BITTELITE kosedyr. Litt tassent å gi et kosedyr på 10 cm når noen har fått barn syns jeg...spesielt når det er søstra. Beste må vel ha vært kompisen min som skulle kjøpe grandis til 8 folk, og kjøpte EEEEEEN grandis....Nei, noen mennesker må ha klare, tydelige og detaljerte beskjeder, og så må de gjerne gjenta for deg hva de har fått beskjed om, slik at det ikke bare blir helt ville feiltolkninger. En flaske vin var lite ja... TS her; må jo le litt jeg også, når jeg leser dette! Man kan jo lure på hva de tenker på/med noen ganger! Men klare og tydelige beskjeder er nok tingen!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #36 Skrevet 30. desember 2012 Jeg synes det. Spesielt hvis dere alle har tenkt å drikke alkohol. Hva gjør dere om f.eks. barnet blir sykt og dere trenger å dra på legevakta eller noe i den duren? Minst en person som har førerkort og bil burde holde seg edru synes jeg. Anonym poster: 89bab24d98cf5af7bcaaee24c0afa379 Ikke alle som har lappen. Er det også uforsvarlig? Jeg får veldig følelsen av at de som skriver at alkohol og barn er umulig å kombinere har opplevd mye fyll selv i sin barndom. Mine foreldre kunne godt ta seg et glass vin til maten, og min far kunne drikke både juleøl og akevitt til middagen uten at vi i det hele tatt kunne merke at han hadde drukket. Vi har aldri opplevd noe ubehagelig eller at foreldrene våre har endret seg noe i det hele tatt i personlighetene, og jeg husker tilbake til middager der det ble servert vin (som feks. julaften) som veldig hyggelige. Anonym poster: 99ec227fcdc2e0298558e69f8d62f697 16
Rubies_ Skrevet 30. desember 2012 #37 Skrevet 30. desember 2012 Jeg syns det er latterlig å gjøre et stort problem ut av dette. Dere får ei flaske vin. Kos dere med den. Det er nå en smak.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #38 Skrevet 30. desember 2012 Har dere ikke vin stående? Vi har alltid mange flasker i vinskapet. Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har vin hjemme. Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876
Gjest Magdalene Skrevet 30. desember 2012 #39 Skrevet 30. desember 2012 Har dere ikke vin stående? Anonym poster: 1a74cd02dec34f836b1f21c82bfa9876 Tydeligvis ikke
Gjest BC-jenta Skrevet 30. desember 2012 #40 Skrevet 30. desember 2012 TS her; må jo le litt jeg også, når jeg leser dette! Man kan jo lure på hva de tenker på/med noen ganger! Men klare og tydelige beskjeder er nok tingen! Joda, for all del - men noen ganger lurer jeg på HVOR tydelig en må si ting:D HAHA!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå