Gjest gurimalla Skrevet 28. desember 2012 #61 Skrevet 28. desember 2012 Men hvorfor SKAL barn lære å betale i butikk, egentlig? Det er neppe slik at dersom de ikke kan det innen de er åtte, så blir de aldri å skjønne det med å betale...? Fordi da kan de etter hvert gå alene på butikken. Jenta mi gikk alene på butikken da hun var seks, da er det kjekt å ha øvd seg et par ganger først.
Chloe- Skrevet 28. desember 2012 #62 Skrevet 28. desember 2012 Fordi da kan de etter hvert gå alene på butikken. Jenta mi gikk alene på butikken da hun var seks, da er det kjekt å ha øvd seg et par ganger først. Regner med det er snakk om en rolig kiosk/dagligvarebutikk? Hvorfor ikke bare øve der da, istedet for i sentrum/kjøpesenter? 4
Gjest gurimalla Skrevet 28. desember 2012 #63 Skrevet 28. desember 2012 Regner med det er snakk om en rolig kiosk/dagligvarebutikk? Hvorfor ikke bare øve der da, istedet for i sentrum/kjøpesenter? Det er en rolig dagligvarebutikk, vi har øvd både der og på lekebutikken. Jeg kan ikke forstå hvorfor barn ikke skal bli behandlet skikkelig når de handler på en hvilken som helst butikk.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #64 Skrevet 28. desember 2012 Det er en rolig dagligvarebutikk, vi har øvd både der og på lekebutikken. Jeg kan ikke forstå hvorfor barn ikke skal bli behandlet skikkelig når de handler på en hvilken som helst butikk. Barn bør bli behandlet skikkelig uansett hvor de er. Men når det er sagt, så bør foreldrene absolutt ta litt ansvar og ikke be ungene kjøpe ting selv i en travel butikk... Uansett hva ts mener, så tar det ofte lang tid med unger, og det er helt unødvendig av foreldrene å sende ungene for å betale når det blir kø av det. Anonym poster: 5fccebdfcd51f167bde46e6bf2a66b92 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2012 #65 Skrevet 28. desember 2012 Dette er jo greit å vite. Da kan jeg altså gå tilbake med absolutt alt som ikke virker eller blir for lite eller hva har du, med påskudd om at ungene kjøpte det selv. Jeg ville ikke vært så sikker på det. Det er mye annet som spiller inn her. Alder på ungene dine og prisen på gjenstanden som kjøpes har mye å si. Anonym poster: 2b86c03ef8cee9ccbb1bab05cfccb61a
Ciara Skrevet 28. desember 2012 #66 Skrevet 28. desember 2012 Herlighet, er det virkelig noen som irriterer seg over at barn bruker lenger tid på å betale? Hva så? Det er relativt sjelden jeg havner i køen bak et betalende barn, og når jeg gjør det blir jeg stort sett sjarmert av den stolte minen de har. Jeg synes det er synd at alt skal være så effektivt at barn ikke får ta plass. I butikken jeg jobbet en gang var det dessverre mange ganger vi nok overså barna. Rett og slett fordi vi var vant til at 99% av ungene hang rundt disken uten å skulle handle og dermed helt glemte å spørre. 3
Gjest Gaby Skrevet 29. desember 2012 #67 Skrevet 29. desember 2012 Jeg regner med at Silfen da også syns det er helt greit at de butikkansatte oppfordrer barnet til å kjøpe flere ting mens de er i gang, det er jo mye penger å hente i mersalg Da kan lille Ole lære seg at sleipe selgere møter man til stadighet når man er ute og handler. 8
Missy1 Skrevet 29. desember 2012 #68 Skrevet 29. desember 2012 Litt annerledes siden jeg er voksen, men i møbelforetninger, hos bilforhandlere osv der de selger dyre ting så blir ikke jeg sett. Selgerene ignorerer meg og spør ikke om jeg trenger hjelp. Er min samboer med derimot så flokker selgerene seg rundt oss. Merkelig, kanskje fordi jeg er ei 25år gammel jente og det ser ut som jeg ikke har råd til å kjøpe noe? Kanskje litt lignende med selgere og barn, de tenker kanskje at ungene bare er for å kikke. Greit er det iallefall ikke
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2012 #69 Skrevet 29. desember 2012 Dette er nøyaktig samme problemstillinger som hos dverger. Ikke bra.
makkapakka Skrevet 30. desember 2012 #70 Skrevet 30. desember 2012 Helt enig hvor mange ganger har barnet stått der og rekker frem hånden med penger og en butikkansatt ser på meg og spør om ungen skal betale? Nei han bare står å viser frem at han har penger. Når jeg står like bak syns jeg det er dårlig gjort overfor barnet som er motivert til prosessen kjøpe betale og ta varen og gå. Så butikkansatte, skjerp dere!
Tolly Skrevet 30. desember 2012 #71 Skrevet 30. desember 2012 Enda en måte å gjøre det til en bedre opplevelse for alle er om eieren av barnet først går bort til kassa med et smil og sier at "dattra mi vil gjerne betale selv". Hvis man vil, finnes det gode løsninger😉 1
Redbull Skrevet 30. desember 2012 #72 Skrevet 30. desember 2012 Jeg hjelper ALLTID barn. Står de bare der går jeg bort å spør om jeg kan hjelpe de. Beste kundene jeg har
Redbull Skrevet 30. desember 2012 #73 Skrevet 30. desember 2012 Barn bør bli behandlet skikkelig uansett hvor de er. Men når det er sagt, så bør foreldrene absolutt ta litt ansvar og ikke be ungene kjøpe ting selv i en travel butikk... Uansett hva ts mener, så tar det ofte lang tid med unger, og det er helt unødvendig av foreldrene å sende ungene for å betale når det blir kø av det. Anonym poster: 5fccebdfcd51f167bde46e6bf2a66b92 Tosk! Det tar like mye tid med gamle damer. Skal de holde seg hjemme også? En kunde er en kunde, uansett hvor lang tid den bruker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå