Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #1 Skrevet 10. mars 2004 Når det er jeg som har ungen :o Hvordan ville dere ha tolket dette? Jeg er fullt ut tilgjengelig på telefonen hele dagen. Min eks så bare på displyaet at de hadde ringt, men har ikke pratet med de. Men han har fortalt det til meg. En annen ting jeg også lurer på: holder det at bare den som har foreldreansvaret skriver under diverse tiltak?
Laina Skrevet 10. mars 2004 #2 Skrevet 10. mars 2004 Ja, det holder at den som har foreldreansvaret skriver under. (Men nå håper jeg du er klar over forskjellen på foreldreansvar og daglig omsorg?)
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mars 2004 #3 Skrevet 10. mars 2004 Kan det være at de ikke har fått med seg at det er du som hadde ungen da? Det er da ikke verdens undergang bare fordi de har ringt faren vel, for jeg regner med at dette er faren til barnet. kanskje de rett og slett hadde hans telefonnr tilgjengelig der og da.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #4 Skrevet 10. mars 2004 De bør ha fått med seg at jeg har levert og hentet ungen denne uka, jeg har da snakket med de. Men hvorfor ringer de ikke meg om de ikke fikk tak i faren da? De ringer som regel ikke pga bagateller. Dessuten har de da alltid vært kjappe til å ringe meg.. Nei, de folka der stoler jeg ikke på lenger. De har ikke peiling på lover og regler i det hele tatt. Det er bare å lese hva de bruker som begrunnelser for sine vedtak. Og de har da gått bak ryggen min før..
Fru Snurp Skrevet 10. mars 2004 #5 Skrevet 10. mars 2004 Kjære vene! Det er da fler unger i den barnehagen en din...og sikkert fler som har skilte foreldre, der mor og far henter om hverandre. Det er ikke sikkert de synes det er så lett å alltid holde styr på hvilken av foreldrene som til en hver tid henter eller bringer hver eneste unge! Det er jo heller ikke sikkert det var så viktig. Som du selv sier har de ikke lagt igjen beskjed, og de har heller ikke ringt deg, så da kan det neppe være noe alvorlig? Og er det å gå bak din rygg å ringe barnefaren??? Synes i grunn barnehagen bør kunne forvente at det er kommunikasjon mellom foreldrene. Det er ikke barnehagens ansvar å sørge for at foreldrene deler informasjon? Slapp av litt du ;-) og ikke lag problemer av noe som strengt tatt ikke behøver å være det!
Glitterchick Skrevet 10. mars 2004 #6 Skrevet 10. mars 2004 Kanskje de til og med har slått feil nummer, og det er derfor de ikke har lagt igjen beskjed. I stedet for å lage storm i ett vannglass, hvorfor spør du ikke barnehagen da?
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #7 Skrevet 10. mars 2004 Og er det å gå bak din rygg å ringe barnefaren??? Synes i grunn barnehagen bør kunne forvente at det er kommunikasjon mellom foreldrene. Det er ikke barnehagens ansvar å sørge for at foreldrene deler informasjon? Sa jeg ikke at barnefaren hadde kontaktet meg; da betyr vel det at vi har kommunikasjon! Motsier du deg ikke deg selv når du så sier at det ikke er barnehagens oppgave å sørge for at foreldrene deler informasjon?? Dessuten kjenner de ansatte min eks mye bedre enn de kjenner meg. (Gjett hvorfor!!)
Gjest Poirot Skrevet 10. mars 2004 #8 Skrevet 10. mars 2004 Barnehagen ringte ikke din eks. De ringte barnet sin far. Og det er vel ikke så unormalt?
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #9 Skrevet 10. mars 2004 Barnehagen ringte ikke din eks. De ringte barnet sin far. Og det er vel ikke så unormalt? :o Beklager at jeg ikke brukte den betegnelsen han har overfor sitt barn. Det er faktisk unormalt at de ringer barnes FAR når barnet er hos meg. Dessuten er det jeg som har det foreldreansvaret.
Gjest MrsL Skrevet 10. mars 2004 #10 Skrevet 10. mars 2004 Nei, men herregud da, snakk om å lage storm i et vannglass! Det går faktisk an å ring feil! Har hendt at jeg har ringt de foreldrene som står ovenfor eller nedenunder det barnet jeg skulle ringe, på lista. Og det må gå an å forvente at 2 stykker som har laget barn sammen en gang faktisk kan dele info med hverandre. Og har de ikke ringt tilbake var det sannsynligvis ikke noe kjempeviktig. Er det viktig prøver vi alt mellom himmel og jord for å få tak i foreldre. Og, bare et spørsmål: Har dere gitt de ansatte en liste over deres "barneturnus"? Æ`kke bare dere som er skilte vettu
Fru Snurp Skrevet 10. mars 2004 #11 Skrevet 10. mars 2004 Sa jeg ikke at barnefaren hadde kontaktet meg; da betyr vel det at vi har kommunikasjon! Motsier du deg ikke deg selv når du så sier at det ikke er barnehagens oppgave å sørge for at foreldrene deler informasjon?? Nei jeg motsier ikke meg selv! Hele poenget var at det burde holde at de ringer 1 av foreldrene for å gi en evt. beskjed. Så får dere snakke sammen. Det gjør dere jo tydeligvis, så da skjønner jeg ikke hvorfor det er et problem at de har ringt bare ham og ikke deg. Er det noe du bør vite så får du jo vite det. En annen gang kanskje de ringer BARE deg, hvordan ville du reagert på det?? Skjønte du nå hva jeg mente???
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #12 Skrevet 10. mars 2004 Nei jeg motsier ikke meg selv! Hele poenget var at det burde holde at de ringer 1 av foreldrene for å gi en evt. beskjed. Så får dere snakke sammen. Det gjør dere jo tydeligvis, så da skjønner jeg ikke hvorfor det er et problem at de har ringt bare ham og ikke deg. Er det noe du bør vite så får du jo vite det. En annen gang kanskje de ringer BARE deg, hvordan ville du reagert på det?? Skjønte du nå hva jeg mente??? Nå er det faktisk jeg som har foreldreansvaret. Selv om vi har en forholdsvis god kommunikasjon så ser jeg helst at de kontakter meg om det er noe. Spesielt med tanke på at jeg bor i min eks hjembygd og ikke kjenner noen her, og derfor ikke deltar i den lokale ryktespredningen(noe som er en legitim informasjonskanal her) som min eks gjør. Han får nemlig vite mye mere om den som foregår både i barnehagen og ellers enn det jeg gjør.
Gjest MrsL Skrevet 10. mars 2004 #13 Skrevet 10. mars 2004 Gjest skrev: den lokale ryktespredningen(noe som er en legitim informasjonskanal her) som min eks gjør. Han får nemlig vite mye mere om den som foregår både i barnehagen og ellers enn det jeg gjør. Hvis det er tilfellet bør du ta deg en prat med barnehagen, for det er noe som heter taushetsplikt. Og om du er misfornøyd med den generelle info. fra barnehagen så bør du ta det opp med dem. Det er ikke sikkert de er klar over at du føler du får for lite info. Men her gjaldt det i utgangspunktet kun denne telefonen til ditt barns far, og det kan være millioner grunner til det, og det er da ikke noe å ta så på vei for.
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mars 2004 #14 Skrevet 10. mars 2004 Du er jo totalt hysterisk jo. Hallo, er det noen som er syk eller har du fått barnet ditt igjen fra barnehagen nå? Går det virkelig an å bli så hysterisk for så lite? :o Trodde du virkelig at du skulle få mer sympati her inne, og derfor la du inn innlegget? Det er faktisk faren til barnet enten du har foreldreansvaret eller ikke. Om du ikke vil at barnehagen skal kontakte barnefaren får du si i fra til de da, og ikke sitte her inne og syte og klage for noe du egentlig ikke har peiling om. Hva om det var en fra barnehagen som ville snakke med faren om noe helt annet enn barnet. Hva har det med saken å gjøre at du bor i hans hjembygd? Du virker totalt paranoid jo, og bør kanskje ta deg en prat med de i morgen om dette er så vanskelig for deg. De kan best svare for hvorfor de ringte, og hva du sier til de der og da har ikke noen andre med. Går de videre med det til barnefaren eller andre kan du få den personen sparket. For taushetsplikt har de alle sammen. Men så lenge både du og faren henter og bringer, og de eventuelt kontakter han når det er han som har barnet har dere rett på samme informasjon.
Gjest LoisLane Skrevet 10. mars 2004 #15 Skrevet 10. mars 2004 Dessuten kjenner de ansatte min eks mye bedre enn de kjenner meg. (Gjett hvorfor!!) Aner ikke! Kan du fortelel meg hvorfor? :o
Gjest Tex Skrevet 10. mars 2004 #16 Skrevet 10. mars 2004 De bør ha fått med seg at jeg har levert og hentet ungen denne uka, jeg har da snakket med de. Men hvorfor ringer de ikke meg om de ikke fikk tak i faren da? De ringer som regel ikke pga bagateller. Dessuten har de da alltid vært kjappe til å ringe meg.. Nei, de folka der stoler jeg ikke på lenger. De har ikke peiling på lover og regler i det hele tatt. Det er bare å lese hva de bruker som begrunnelser for sine vedtak. Og de har da gått bak ryggen min før.. Stakkars barnet ditt... barnehagen har sikkert en god grunn til å ringe far i stedet for å ringe deg. Jeg kan tenke meg hvilken.
Gjest Far til 2 Skrevet 11. mars 2004 #17 Skrevet 11. mars 2004 Til gjest. For det første synes jeg du skal sette pris på den gode kommunikasjonen du har med ex'en. Det lover godt for samarbeidet dere imellom. Når det gjelder hvem barnehagen har ringt må da dette være av mindre betydning sålenge du får beskjed og det ikke er noe alvorlig. Og når det kommer til punktet med å sitte med informasjon kan jeg nevne at jeg som styremedlem og FAU medlem i barnehage til tider satt med mer informasjon enn ex'en, - uten at det gikk utover barna. Nå går barna på skolen. Det hender at de "spiller ?" litt syke for å få være hjemme sammen med meg (det hendte vel at jeg også gjorde som liten ). Om jeg da likevel sender barna på skolen blir jeg ofte med og snakker med klasseforstanderen før første time. Standardspørsmålet blir da: Hvem av dere (foreldrene) skal jeg ringe til om hun/han blir dårlig ? Det er med andre ord svært vanskelig for en lærer å vite hvem av foreldrene som har ansvaret til enhver tid. Igjen vil jeg si at du bør verdsette den gode kommunikasjonen du har med ex'en. Jeg tror det er basis for at barnet skal få en god oppvekst. Ikke hvem av dere personalet ringer til. Far til 2
Gjest Pjusk Skrevet 11. mars 2004 #18 Skrevet 11. mars 2004 Stakkars barnet ditt... barnehagen har sikkert en god grunn til å ringe far i stedet for å ringe deg. Jeg kan tenke meg hvilken. :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Chiquita Skrevet 11. mars 2004 #19 Skrevet 11. mars 2004 Jeg har absolutt ingen forståelse for hvorfor du henger deg opp i at noen fra bhg har ringt din ex = barnets far. Hvorfor føler du det er så ille at noen har ringt barnefaren? Han er jo en del av barnets liv, og det er jo viktig at bhg kommuniserer med ham også. Er jo ikke bare deg, vet du... Det kan jo, som de andre sier, være mange grunner til at noen har ringt - grunner som både omhandler barnet, og grunner som ikke omhandler barnet.... (Siden de i bhg kjenner barnets far bedre enn deg, så er det jo mange muligheter) Slike situasjoner er jo egentlig ingenting å bry seg om - det er jo egenltig bare positivt at bhg vil ev. involvere far i barnets oppvekst. Jeg synes du overreagerer *klem*
LilleBille Skrevet 11. mars 2004 #20 Skrevet 11. mars 2004 Kanskje de til og med har slått feil nummer' date=' og det er derfor de ikke har lagt igjen beskjed. I stedet for å lage storm i ett vannglass, hvorfor spør du ikke barnehagen da?[/quote'] Det opplagte burde være å ringe tilbake å spørre.. Det kunne jo også være noe de lurte på i forbindelse med barnets FAR ... - noe du ikke hadde noe md... og så sant det ikke er noe pålegg om at han ikke får ha kontakt etc. skulle det vel ikke være noen grunn til at de ikke skal kunne ringe ham.
Anbefalte innlegg