ViljaH Skrevet 20. desember 2012 #41 Skrevet 20. desember 2012 Hvorfor skal staten betale behandling når dumme folk som røyker blir syke? Hvorfor skal staten betale behandling når feite folk får helseproblemer av vekten sin? Uuuuuurettferdig! 1
Hapa Skrevet 20. desember 2012 #42 Skrevet 20. desember 2012 Fordi det er forskjell på de som må bryte opp med partneren pga. vold og de som bryter opp med partneren fordi kjærligheten forsvant og vil finne seg selv igjen. Har man satt et barn til verden er det din oppgave å oppfostre det, ikke samfunnets. Hvis man velger å flytte vekk fra partneren fordi man ikke elsker hverandre lengre så er det et bevisst valg man har gjort av eget ønske. Da er det helt rett å stille spørsmål ved hvor mye hjelp en person som har tatt ett bevisst valg om å få dårligere økonomi. I tilfeller der det er vold i hjemmet, ektefelle dør eller ulykke/sykdom som ruinerer økonomien er ikke dette valg man tar og en uheldig situasjon alle kan havne i. Man kan alltids diskutere hvor stort sikkerhetsnett samfunnet skal ha, men det er stor forskjell på disse to eksemplene. Godt innlegg! Jeg mener at man er sin egen lykkes smed her i verden! Man må selv ta ansvar for sine egne handlinger og man må selv ta ansvar for sine egne valg! De som faller helt utenfor grunnet sykdom eller kroniske plager skal få hjelp, helt klart! Men det er i det store og hele altfor lett å få penger ut av statskassa i dag, både gjennom NAV og gjennom sosialkontoret. Om folk med elendig økonomi velger å sette til verden barn så er da ikke det mitt problem, det er et problem de har satt seg i med viten og vilje. Da får de ordne opp i det selv også... Om kvinner med dårlig utdanning velger å få barn så er ikke det mitt problem... Hadde de tatt litt utdanning kunne de forsørget både seg og barnet sitt selv om forholdet gikk føyken... Nei, verden er ikke svart hvitt, men etter min mening er det opp til hver enkelt å ta ansvar for seg selv og sine egne handlinger/valg. Det er ikke riktig at staten skal trå til med støtte når folk med viten og vilje har tatt dårlige valg her i livet... 1
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #43 Skrevet 20. desember 2012 Men de får like fullt overgangsstønad, støtte til barnetilsyn, skatteklasse 2, utdannningsstønad med mer. Hvorfor får de dette når de er i jobb? Får de det når de er i jobb?
Gjest regine Skrevet 20. desember 2012 #44 Skrevet 20. desember 2012 Får de det når de er i jobb? nei. Ref også post fra meg lenger opp.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #45 Skrevet 20. desember 2012 nei. Ref også post fra meg lenger opp. Like presis, mitt poeng.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #47 Skrevet 20. desember 2012 Nå har man da strengt tatt ikke slik støtte for at de som utsettes for mishandling skal kunne bryte løs fra ekteskap, for det kan de uansett og fortsatt motta økonomisk støtte gjennom annen trygd, eller skaffe seg en jobb. Dette var ett tragisk innlegg! Du snakker om det som det er å knipse med fingrene. Prøv med litt motgang i livet, så kan vi snakke sammen. Jeg vedder på at du sikkert har fingrene i statskassen. Du kjører sikkert bil! Hvorfor skal staten lage veier? Aner du hvor mange som ikke kjører bil? Urettferdig. Du har sikkert gått på skole, og tatt høyere utdanning. Hvorfor skal staten bruke så mye penger på studenter?De kan betale det selv! Har du barn i barnehage? Aner du hvor mye barnehagen egentlig koster? Vi øker barnehageprisene! Hvorfor i alle dager skal staten betale for barnehage? La det være på det åpne markedet! Har du benyttet deg av helsetjenester i ditt liv? Hvorfor skal staten betale for deg? Vi åpner heller for at folk betaler selv! Mye bedre løsning Hvorfor skal staten gjøre noe som helst for noen? Legg ned hele staten! Anonym poster: fe2d750b2661fdcba3ce8c0c68034dae
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2012 #48 Skrevet 20. desember 2012 Det er ikke riktig at staten skal trå til med støtte når folk med viten og vilje har tatt dårlige valg her i livet... La oss legge ned hele helsesystemet, også! Folk kan få betale for sine egne helseplager! Jeg lurer på hva det koster for en legetime nå? Kan det være noe av det samme som en tannlegetime? Anonym poster: fe2d750b2661fdcba3ce8c0c68034dae
Gjest meh Skrevet 20. desember 2012 #49 Skrevet 20. desember 2012 Dette var ett tragisk innlegg! Du snakker om det som det er å knipse med fingrene. Prøv med litt motgang i livet, så kan vi snakke sammen. Jeg vedder på at du sikkert har fingrene i statskassen. Du kjører sikkert bil! Hvorfor skal staten lage veier? Aner du hvor mange som ikke kjører bil? Urettferdig. Du har sikkert gått på skole, og tatt høyere utdanning. Hvorfor skal staten bruke så mye penger på studenter?De kan betale det selv! Har du barn i barnehage? Aner du hvor mye barnehagen egentlig koster? Vi øker barnehageprisene! Hvorfor i alle dager skal staten betale for barnehage? La det være på det åpne markedet! Har du benyttet deg av helsetjenester i ditt liv? Hvorfor skal staten betale for deg? Vi åpner heller for at folk betaler selv! Mye bedre løsning Hvorfor skal staten gjøre noe som helst for noen? Legg ned hele staten! Verste tilfellet av stråmannsargumentasjon jeg har sett på lenge 1
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #50 Skrevet 20. desember 2012 Vil fortelle det er inge menneskrett og føde barn. Det innebærer det største ansvar en kvinne kan ha. Da stiller jeg meg et STORT spm.hvordan man kam føde et barn som er blitt unnfanget ved en feiltagelse eller bevisst uten en partner som vil det samme. Det er her jeg er opptatt av å satt ord på dette fenomenet som jeg vil kalle det. Er det populært blant enkelte ? I såfall hvofor? Når en vet hvorfor sette inn tiltak for å få stoppet dette slm kalles ufrivillig farskap . Unge mødre temaet et i enkelte miljøer pop. Så har en de andre tilfeller der det har feilet med preventiver. Her er det vel ner muligheter til å nå frem. Dette da det ikke er noe bevisst valg. Uansett når graviditeten er der må abort være løsningen da dette er det beste for barnet. Det snakkes hele tiden om barnets beste men ikke i denne situasjonen. Det Er litt merkelig for nå er det mors beste . Hva hun føler . Dette er en DOBBEL MORAL . Det er som det passer en. Jeg vet dette vil bli avfeid men la det gå noen minutter og tenk etter .
Gjest Hundre Skrevet 20. desember 2012 #51 Skrevet 20. desember 2012 Vil fortelle det er inge menneskrett og føde barn. Det innebærer det største ansvar en kvinne kan ha. Da stiller jeg meg et STORT spm.hvordan man kam føde et barn som er blitt unnfanget ved en feiltagelse eller bevisst uten en partner som vil det samme. Det er her jeg er opptatt av å satt ord på dette fenomenet som jeg vil kalle det. Er det populært blant enkelte ? I såfall hvofor? Når en vet hvorfor sette inn tiltak for å få stoppet dette slm kalles ufrivillig farskap . Unge mødre temaet et i enkelte miljøer pop. Så har en de andre tilfeller der det har feilet med preventiver. Her er det vel ner muligheter til å nå frem. Dette da det ikke er noe bevisst valg. Uansett når graviditeten er der må abort være løsningen da dette er det beste for barnet. Det snakkes hele tiden om barnets beste men ikke i denne situasjonen. Det Er litt merkelig for nå er det mors beste . Hva hun føler . Dette er en DOBBEL MORAL . Det er som det passer en. Jeg vet dette vil bli avfeid men la det gå noen minutter og tenk etter .
Gjest Huldre Skrevet 20. desember 2012 #52 Skrevet 20. desember 2012 Uansett når graviditeten er der må abort være løsningen da dette er det beste for barnet. Det snakkes hele tiden om barnets beste men ikke i denne situasjonen. Det beste for barnet? Hva mener du? At det er best for barnet å ikke blir født selv om mor ønsker å bære fram barnet?
Gjest meh Skrevet 20. desember 2012 #53 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Uansett når graviditeten er der må abort være løsningen da dette er det beste for barnet. Det snakkes hele tiden om barnets beste men ikke i denne situasjonen. Barnets beste å bli tatt livet av? Endret 20. desember 2012 av meh
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2012 #54 Skrevet 20. desember 2012 Hvorfor skal staten betale behandling når dumme folk som røyker blir syke? Hvorfor skal staten betale behandling når feite folk får helseproblemer av vekten sin? Uuuuuurettferdig! Er ikkerøker selv, men jeg vet at de som røker selv betaler for kostnadene.. Aner du hvor mye en røker betaler i avgifter til staten .. OG mange sparer staten for pensjonsutgifter .. I motsettning til en alenemor ( hun røker jo gjerne, men avgiften betaler hun med våre skattepenger ) som tapper staten for penger i den delen av livet man skal yte , og når hun er pensjonist har hun gjerne barn som følger i hennes fotspor og blir navere..
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #55 Skrevet 21. desember 2012 Kanskje dårlig formulert. Mente at de fleste går ikke fra partneren sin uten god grunn. I mitt tilfelle var det en ekstremt hissig gubbe jeg forlot.. at raseriet gikk utover meg var en ting, men da han begynte å hisse seg, skrike til og slå i vegger fordi babyen gren pakket jeg sekken Anonym poster: 3d923e56929793a387d9e65a9383c0f3 Du valgte selv å få barn med denne mannen. Kanskje dere skulle vært sammen litt lenger før det ble barn? Og hvorfor har du ikke god jobb som kan forsørge deg og barnet? Anonym poster: 3ef6c9432d44d97251eb5e37c4d5757e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2012 #56 Skrevet 21. desember 2012 De fleste alenemødre har både utdanning og jobb. Hva skal de med bidrag etter da? Anonym poster: 3ef6c9432d44d97251eb5e37c4d5757e
Gjest GetOverIt Skrevet 21. desember 2012 #57 Skrevet 21. desember 2012 La oss legge ned hele helsesystemet, også! Folk kan få betale for sine egne helseplager! Jeg lurer på hva det koster for en legetime nå? Kan det være noe av det samme som en tannlegetime? Anonym poster: fe2d750b2661fdcba3ce8c0c68034dae Hadde vært kjekt om man trengte ny lever da 1,2 millioner for en levertransplantasjon, hehe
Gjest gjest Skrevet 21. desember 2012 #58 Skrevet 21. desember 2012 Hadde vært kjekt om man trengte ny lever da 1,2 millioner for en levertransplantasjon, hehe Forsiringen ville dekket det da...
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2012 #59 Skrevet 21. desember 2012 Forsiringen ville dekket det da... Stavefeil ForsiKring.. Blir akkurat som med kjæledyr...
Gjest gjest Skrevet 21. desember 2012 #60 Skrevet 21. desember 2012 Hva skal de med bidrag etter da? Anonym poster: 3ef6c9432d44d97251eb5e37c4d5757e Utdanningen er å lure menn, og jobben er selfølgelig å passe på eget avkom... Så bidraget er en del av lønnen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå