Gå til innhold

Hvorfor gi bidrag til single foreldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvorfor skal staten betale for dumme alenemødre som ikke har klart å skaffe seg god utdanning og jobb?

Anonym poster: 3ef6c9432d44d97251eb5e37c4d5757e

Å ta opp et kredittlån er da noe man er dum nok til å velge å gjøre selv... å bli aleinemor er ikke noe de fleste velger selv. (Med mindre man tenker på de som "puler" rundt uten å være i fast forhold)

Anonym poster: 3d923e56929793a387d9e65a9383c0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta opp et kredittlån er da noe man er dum nok til å velge å gjøre selv... å bli aleinemor er ikke noe de fleste velger selv. (Med mindre man tenker på de som "puler" rundt uten å være i fast forhold)

Greit nok at noen blir aleneforelder når partner dør o.l, men de fleste andre kan vel velge å ikke bli aleneforelder? Jeg har ikke blitt det ennå i alle fall, selv om jeg har pult i massevis...

Skrevet

At de som er alene slipper å gå på sosialkontoret. Det er ikke likt.

Det er ikke likt, det er uuuuureeeeettferdiiiig.

Skrevet

Greit nok at noen blir aleneforelder når partner dør o.l, men de fleste andre kan vel velge å ikke bli aleneforelder? Jeg har ikke blitt det ennå i alle fall, selv om jeg har pult i massevis...

Kanskje dårlig formulert.

Mente at de fleste går ikke fra partneren sin uten god grunn. I mitt tilfelle var det en ekstremt hissig gubbe jeg forlot.. at raseriet gikk utover meg var en ting, men da han begynte å hisse seg, skrike til og slå i vegger fordi babyen gren pakket jeg sekken

Skrevet

At de som er alene slipper å gå på sosialkontoret. Det er ikke likt.

Dette er en sannhet med modifikasjoner.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Greit nok at noen blir aleneforelder når partner dør o.l, men de fleste andre kan vel velge å ikke bli aleneforelder?

Øh. Nei. Det hender seg faktisk at det er den andre som går. Dersom mannen min forlot meg, hadde jeg noe valg?

• Liker 2
Skrevet

Og hvorfor skal staten betale for dumme alenemødre som ikke har klart å skaffe seg god utdanning og jobb?

Anonym poster: 3ef6c9432d44d97251eb5e37c4d5757e

De fleste alenemødre har både utdanning og jobb.
  • Liker 1
Skrevet

Øh. Nei. Det hender seg faktisk at det er den andre som går. Dersom mannen min forlot meg, hadde jeg noe valg?

Godt poeng! :)

Skrevet

Fiksa det for det! :blomst:

Anonym poster: fe2d750b2661fdcba3ce8c0c68034dae

Ja du har fått barn slik?

Skrevet

Nå er det ikke alle som menn som er håpløse heller, det er misnt to sidder av saken når det er to parter inn i bildet. Det er ikke alle damer som er like lette.

Men TS tenker vel her først og fremst på de som får barn uten fast partner.

Der er det flere menn som er blitt lurt som en sier til farskap de ikke ønsker. Dette skjer hver dag og kommer til å skje så lenge det er mennesker.

Det er flere grunner til at det bli unønskede barn. Noen ganger svikter den avtalte prevensjonen.

Noen ganger blir det ikke brukt prevensjon. Eksempelvis der en treffer hverandre helt ut av det blå og smelter sammen.

Noen ganger er det fylla som har skylda som en sier.

Noen ganger har den kvinnen fortalt hun brukte prevensjon men gjorde det ikke.

Abort er til for at en kan angre seg, det er kvinnen som kan angre seg. Har mannen først skutt sine sædceller inn i hennes hull er det ingen veg tilbake for hans del.

Dette med kondom er noe manne burde bruke men når en kvinne sier hun er "helt trygg" stoler de fleste på henne.

En liker stole på mennesker en liker men mange er blitt lurt og mange vil fortsatt bli lurt. Jeg lurer på hvor mange menn som blir lurt i jule og nyttårshelgen av verpeklare damer.

Dette vil skje så lenge det finnes mennesker på jorden. Det burde vært lovpålagt med abort når de som hadde sex ikke bodde sammen og ikke ville ha barnet. Den ene kunne sett fram krav om det.

Skrevet

De fleste alenemødre har både utdanning og jobb.

Men de får like fullt overgangsstønad, støtte til barnetilsyn, skatteklasse 2, utdannningsstønad med mer.

Hvorfor får de dette når de er i jobb?

Gjest Gjest_drømmer4livet
Skrevet

Foreldre som bor sammen, har barn og som har kommet i en uheldig økonomisk situasjon får da vitterlig tusenvis av kroner på sosialkontoret, dekket både husleie, mat og klær. Hva er forskjellen?

forskjellen er vell at det heter at barn skal ikke lide for foreldrene sine feil og mangler. de har da ikke bedt om og komme til verden sånn.

finnes mange lover og forskrifter om hvordan ett barn skal ha det. feks så kan loven tolkes som at barn med økonomisk vanskligstilte foreldre, skal ha en rett til å bli med på fritidsaktiviteter som andre barn.

og ikke settes i en situasjon som kan ende opp i mobbing feks. dette handler om å verne barn.

husker jeg gikk på barneskolen, der var det en gutt som hadde en mor som gikk på sosialen. han hadde alltid nye fotballsko, skøyter osv. fikk ikke det vi som hadde økonomi til det. vi måtte bruke det til det falt fra hverandre. så den bruken er jeg ikke enig i. man trenger ikke noe nytt hvert eneste år pga en sosialkonsulent er redd for mobbing.

sånn var det for 25 år siden. vet ikke hvordan dette er i dag.

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er forskjell på de som må bryte opp med partneren pga. vold og de som bryter opp med partneren fordi kjærligheten forsvant og vil finne seg selv igjen.

Har man satt et barn til verden er det din oppgave å oppfostre det, ikke samfunnets. Hvis man velger å flytte vekk fra partneren fordi man ikke elsker hverandre lengre så er det et bevisst valg man har gjort av eget ønske. Da er det helt rett å stille spørsmål ved hvor mye hjelp en person som har tatt ett bevisst valg om å få dårligere økonomi.

I tilfeller der det er vold i hjemmet, ektefelle dør eller ulykke/sykdom som ruinerer økonomien er ikke dette valg man tar og en uheldig situasjon alle kan havne i. Man kan alltids diskutere hvor stort sikkerhetsnett samfunnet skal ha, men det er stor forskjell på disse to eksemplene.

Støtter dette innlegget

Skrevet

Men de får like fullt overgangsstønad, støtte til barnetilsyn, skatteklasse 2, utdannningsstønad med mer.

Hvorfor får de dette når de er i jobb?

Dette er feil.

Overgangsstønad: behovsprøvd, både i fht. barnas alder og egen utdannelse/jobb

Støtte til barnetilsyn: behovsprøvd ifht. inntekt

Skattekl. 2: ja - men det forsvinner neste år (omlegging av systemet)

Utdanningsstønad????? hva er dette og når får man det

med mer???? hva er dette og når får man det

Skrevet

Dette er feil.

Støtte til barnetilsyn: behovsprøvd ifht. inntekt

Skattekl. 2: ja - men det forsvinner neste år (omlegging av systemet)

Utdanningsstønad????? hva er dette og når får man det

med mer???? hva er dette og når får man det

Sitat:

Støtte til barnetilsyn: behovsprøvd ifht. inntekt.

Stemmer det med men hvorfor får de dette etter behov.De er i jobb, friske og trnger ikke særnehandling som SYKE mennesker. De er IKKE syke.

6G Ca 470000 kr. gies det stønad til.

I dag gies skattekl.2. Dette er korrekt.

Utdanningstønad gies men må søkes. det gies også til de som har videreg.skole og kan gå i grei jobb. Men jammen får de ikke høyskole og unversitet utd.

Med mer er det er forskudd,stønad til konfirmasjon ovs.

Ikke gjør deg utvitende.

Utdanning: http://www.nav.no/Fa...danningsstønad

Skrevet

Siste gjest: Det du skriver er fortsatt reinspikka tøv. I denne som i øvrige poster jeg antar at du har skrevet, både i denne og lignende tråder - og med idioter kan man rett og slett ikke diskutere.

Skrevet

Ja du har fått barn slik?

Ehm, nei. Har du?

Skrevet

Utdanningstønad gies men må søkes. det gies også til de som har videreg.skole og kan gå i grei jobb.

Dette er pisspreik og direkte løgn fra gjest.

Skrevet

Siste gjest: Det du skriver er fortsatt reinspikka tøv. I denne som i øvrige poster jeg antar at du har skrevet, både i denne og lignende tråder - og med idioter kan man rett og slett ikke diskutere.

Jeg har alltid lyst til å kysse deg når jeg ser du skriver! Love you! :blomst:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg spør deg: Hvorfor skal det være sånn at hun skal bryte ut fra et sånt ekteskap og bli selvstendig? Er det bedre om hun blir?

Nå har man da strengt tatt ikke slik støtte for at de som utsettes for mishandling skal kunne bryte løs fra ekteskap, for det kan de uansett og fortsatt motta økonomisk støtte gjennom annen trygd, eller skaffe seg en jobb.

Endret av meh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...