Gå til innhold

4 dager på overtid, men negativ test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, er så skuffet. Er 4 dager på overtid, og håpet så intenst at testen skulle bli positiv. Men, det ble bare en strek. Tok en test lørdag og en idag, så oddsen for at det var en dårlig test er jo heller liten.

Jeg er relativt fersk prøver, etter 12 mer eller mindre sammenhengende år på pillen er dette 5 mnd vi prøver nå. 31 dager mellom de tre første, 28 sist måned og nå plutselig er vi kommet til 34 dager uten at noe skjer? Er det vanlig? Det har vært en helt vanlig måned, ikke noe spesielt skulle jeg tro som skulle gjøre at mensen er sen.

Anonym poster: f78c703cf8aa908d6366ea2b4cb4c7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være håpet om å være gravid som utsetter mensen, håp og tro kan gjøre mye med kroppen. Stress kan også utsette mensen. Hvis du ikke er gravid så er mensen sikkert rett rundt hjørnet!

Anonym poster: 05650fb027f68320f763374987e18599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dumme kroppen altså. Kjipt å håpe så mye at man ender opp med falske forhåpninger. Har egentlig ikke tenkt så mye på det denne måneden før nå siste uken, men nå går det jo å kverner i toppolitikere hele tiden.

Anonym poster: f78c703cf8aa908d6366ea2b4cb4c7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig, spesielt når du har sluttet på pillen så nylig, og har hatt litt varierende sykluser så langt. Du kan ikke snakke om "overtid" ennå.

Det er forresten ikke sant at stress og håp kan utsette mensen. Ingenting kan utsette mensen. Men enkelte psykiske og fysiske påkjenninger kan utsette eggløsningen, som igjen fører til sen mens. Men i ditt tilfelle har jeg mer tru på at det er samspillet mellom hormoner i kroppen som tuller litt.

Ingenting å bekymre seg for, kroppen bruker ofte tid på å stabilisere seg. Og alt håp er ikke ute, eggløsning har jo uansett skjedd sent denne måneden i og med at du ikke har fått mens, og tester negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...