Gå til innhold

Hvorfor er privattaxi forbudt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er egentlig begrunnelsen?

Anonym poster: a90ec4bf53cea258b9f7bad5b8d62e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svart arbeid pleier å være det.

Anonym poster: 113c7dcf3b8b2c6535787bb68fd2c6b7

• Liker 3
Skrevet

Hva er egentlig begrunnelsen?

Mange av de voldtar damer.

Anonym poster: 7750e087d07c34de1b1e17f0f42e4e93

Skrevet

Dessuten er det ødeleggende for de som faktisk har det som yrke.

• Liker 7
Skrevet

Svart arbeid pleier å være det.

Anonym poster: 113c7dcf3b8b2c6535787bb68fd2c6b7

Ok, så det er fordi det blir vanskelig å registrere inntekt og dermed unnlate å skatte?

Hvorfor skal staten ha rett på alle inntektene våre?

Skrevet

Mange av de voldtar damer.

Det kan like lett skje ved gratis kjøring eller av ansatte ved et offentlig taxiselskap.

• Liker 3
Skrevet

Dessuten er det ødeleggende for de som faktisk har det som yrke.

Godt poeng. Skal vi beskytte enhver person og ethvert yrke ved å forby alt mulig?

• Liker 1
Skrevet

Grunnen er at staten skal ha en viss andel av alle inntekter. Så enkelt er det.

• Liker 7
Skrevet

Grunnen er at staten skal ha en viss andel av alle inntekter. Så enkelt er det.

Takk. :) Så det er "offisiell" begrunnelse?

Latterlig etter min mening, men... hva har vel jeg å si i dette demokratiet?

Skrevet

Takk. :) Så det er "offisiell" begrunnelse?

Latterlig etter min mening, men... hva har vel jeg å si i dette demokratiet?

Svart arbeid er forbudt ja, det er temmelig offisielt. Vet ikke om det er så latterlig heller.

• Liker 12
Skrevet

Svart arbeid er forbudt ja, det er temmelig offisielt. Vet ikke om det er så latterlig heller.

Det er da ikke garantert at det er svart arbeid. Jo, kanskje veldig enkelt med de enkeltpersoner som kjeder seg i helgene og heller kan bidra ved å kjøre fulle mennesker hjem og tjene en liten slant (staten må jo selvsagt ha sin del av kaka for det. Det er ikke slik at vi har bensinavgift eller andre bilrelaterte avgifter liksom...)

Men hva med privat kollektivfirma? "Ola Nordmanns taxi" med ansatte og timelister?

• Liker 1
Skrevet

Ok, så det er fordi det blir vanskelig å registrere inntekt og dermed unnlate å skatte?

Hvorfor skal staten ha rett på alle inntektene våre?

Staten har ikke rett på alle inntektene våre, men de tar en andel, slik at vi kan ha det velferdssystemet vi har i dag. Dermed har DU rett på gratis skole, helsevesen og inntekt dersom du skulle bli for syk til å arbeide. For all del, om du ikke er fornøyd med sånn det er, kan du flytte til et annet land, der du må klare deg selv uten at staten ordner opp om du ikke klarer det.

Anonym poster: a599ffa480ee530270b7fd20caac8ce6

• Liker 17
Skrevet

^ Kollektivtrafikk*

Skrevet

de jobber jo svart, det er jo den offisielle begrunnelsen

itillegg er det mange som kjører pirattaxi i oslo hvertfall som driver med endel snusk vedsiden av, lav moral for samfunnet osv. og det skjer stadig hendelser i slike pirattaxier, da de ikke har noen arbeidsgiver, og noen som kan gi sparken for dårlig oppførsel.

• Liker 2
Skrevet

Det er da ikke garantert at det er svart arbeid. Jo, kanskje veldig enkelt med de enkeltpersoner som kjeder seg i helgene og heller kan bidra ved å kjøre fulle mennesker hjem og tjene en liten slant (staten må jo selvsagt ha sin del av kaka for det. Det er ikke slik at vi har bensinavgift eller andre bilrelaterte avgifter liksom...)

Men hva med privat kollektivfirma? "Ola Nordmanns taxi" med ansatte og timelister?

Er det arbeid som gir inntekt så skal det skattes av det. Så enkelt er det.

• Liker 3
Skrevet

Staten har ikke rett på alle inntektene våre, men de tar en andel, slik at vi kan ha det velferdssystemet vi har i dag. Dermed har DU rett på gratis skole, helsevesen og inntekt dersom du skulle bli for syk til å arbeide. For all del, om du ikke er fornøyd med sånn det er, kan du flytte til et annet land, der du må klare deg selv uten at staten ordner opp om du ikke klarer det.

Anonym poster: a599ffa480ee530270b7fd20caac8ce6

Fabelaktiv! "Trives du ikke, så stikk!" Om jeg aldri har bruk for helsevesen, skal jeg likevel betale for det? Hvorfor kan jeg ikke disponere mine egne penger?

de jobber jo svart, det er jo den offisielle begrunnelsen

itillegg er det mange som kjører pirattaxi i oslo hvertfall som driver med endel snusk vedsiden av, lav moral for samfunnet osv. og det skjer stadig hendelser i slike pirattaxier, da de ikke har noen arbeidsgiver, og noen som kan gi sparken for dårlig oppførsel.

Man kan jobbe svart innen alle yrker. Les mitt innlegg nummer 11.

"Dårlig oppførsel" skal anmeldes, man skal ikke nøye seg med å sparke personen.

Skrevet

Hva er egentlig svart arbeid? Hvis jeg hjelper naboen med å klippe gresset, er det da svart arbeid? Hvis jeg hjelper alle naboene med å klippe gresset, er det da svart arbeid? Hvis jeg hjelper idrettsklubben med å klippe gresset og vaske treningsanleggene deres, er det da svart arbeid?

Noen ganger er svart arbeid tillatt, andre ganger ikke. Rart det der.

• Liker 1
Skrevet

Er det arbeid som gir inntekt så skal det skattes av det. Så enkelt er det.

Du svarte ikke på det jeg lurte på. Hva med Ola Nordmann som vil starte opp sitt eget taxifirma? Hva er grunnen til at han ikke skal få lov?

Skrevet

Hva er egentlig svart arbeid? Hvis jeg hjelper naboen med å klippe gresset, er det da svart arbeid? Hvis jeg hjelper alle naboene med å klippe gresset, er det da svart arbeid? Hvis jeg hjelper idrettsklubben med å klippe gresset og vaske treningsanleggene deres, er det da svart arbeid?

Noen ganger er svart arbeid tillatt, andre ganger ikke. Rart det der.

Når du får penger for en jobb uten å skatte av det så er det svart. Når du leier deg selv ut som gresklipper hos naboene mot penger, så er det svart. .

Men man KAN gi gaver.

• Liker 2
Skrevet

Noen som kjeder seg på en lørdagskveld skjønner jeg :fnise: kjekt å ha en plass man "stikke innom" å lage litt styr :icon_lol:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...