Gå til innhold

Sluttet på p-pille, ny kjæreste, seksuelt aktiv i 4 mnd. Ikke gravid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet på P-pillen etter å ha møtt den nye kjæresten min. Jeg er 35 år og vil nå ha barn. Vi har hatt et seksuelt forhold i 5 mnd. Vi har hatt sex tilfeldig og ikke prøvd å treffe eggløsning. men vi har hatt sex dagen før eggløsning uten at noe har skjedd.

P piller kan etter hva jeg har lest ta fra 0 til 3 år å få ut av kroppen. han frykter at det er noe galt med han siden ikke noe har skjedd.

Tror dere det plutselig kan skje noe med oss? Vi tar det som det kommer. Vi har ikke sex for å få barn. Skjer det så skjer det å vi blir glade

Anonym poster: 018ca4aa9db09575f5a8e67881ae62ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske normalt å bruke tid på å bli gravid. Man må vel regne med et år hvertfall.. Men ville ikke vært bekymret om dere heller ikke har gått inn for prøving. Syns dere bare skal fortsette som dere gjør, slappe av og ha det fint med hverandre. Hvis ønsket om barn blir sterkere, så er detjo muligheter til å ta tester da, syns ikke dere skal stresse etter 5 mnd isllefall.

Anonym poster: 78ffb86a09f3fbdbe591ae104dadfeb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.

Om det du skriver er tilfelle, at dere har hatt et seksuelt forhold i 5 måneder - så ville jeg nå heller bekymret meg over at det er en ufattelig dårlig forutsetning å få barn under.

Kan ikke se for meg at dere har barnets beste i tankene her.

I tillegg må dere jo være temmelig kunnskapløse når dere tror noe er galt fordi det ikke har skjedd noe etter 4 måneder, hvor dere ikke engang har timet forsøkene.

Beklager et krasst svar her, men dette er jo direkte uansvarlig og egoistisk med tanke på barnets beste og behov.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynne å lage barn med den første og beste? Hvis dere begynte prøvingen før dere ble kjent med hverandre, tror ikke det er det beste for noen av partene. Kanskje du er stressa over alderen. Stress er også en faktor som kan påvirke negativt. Men pga din alder tror jeg at etter 6 mnd prøving så kan dere få hjelp. Mener dette er medisinsk anbefalning etter 35 års alderen, da sjansen for å bli gravid kan minke. Ikke det at det nødvendigvis ikke går, men som oftest i denne aldersgruppen kan det ta lengre tid for å oppnå en graviditet. Så om en mnd kan du kanskje ta en prat med legen om dette eventuelt?

Anonym poster: d56583f6c3c2627570095ec4a343f914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er stressa over alderen. Stress er også en faktor som kan påvirke negativt.

Man skal være veldig stressa (type krig eller dyp krise) før det har en påvirkning. Dette har vi diskutert i flere tråder på forumet så kanskje man kan slutte å slenge ut denne påstanden nå?

Anonym poster: 03575fbdb13507c837dbb0d7ab406917

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være veldig stressa (type krig eller dyp krise) før det har en påvirkning. Dette har vi diskutert i flere tråder på forumet så kanskje man kan slutte å slenge ut denne påstanden nå?

Anonym poster: 03575fbdb13507c837dbb0d7ab406917

Det å være ufrivillig barnløs kan jo være en krise i seg selv? Det kommer jo også an på hvordan din kropp fungerer. Er individuelt. Nå har jeg ikke lest de trådene. Har selv klart å forskyve mensen av eksamensstress og da jeg jobbet netter... Vil heller tro at alderen er en viktigere faktor her.

Anonym poster: d56583f6c3c2627570095ec4a343f914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Stresset etter så kort tid? Helt vanlig at det tar tid. Hjelper ikke å bekymre seg rundt det å bli gravid. Hadde dere prøvd i 2 år, og da mener jeg med eggløsningtesting osv hadde jeg forstått det.

Hva med å nyte forelskelsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet på P-pillen etter å ha møtt den nye kjæresten min. Jeg er 35 år og vil nå ha barn. Vi har hatt et seksuelt forhold i 5 mnd. Vi har hatt sex tilfeldig og ikke prøvd å treffe eggløsning. men vi har hatt sex dagen før eggløsning uten at noe har skjedd.

P piller kan etter hva jeg har lest ta fra 0 til 3 år å få ut av kroppen. han frykter at det er noe galt med han siden ikke noe har skjedd.

Tror dere det plutselig kan skje noe med oss? Vi tar det som det kommer. Vi har ikke sex for å få barn. Skjer det så skjer det å vi blir glade

Anonym poster: 018ca4aa9db09575f5a8e67881ae62ba

Man kan ikke bli gravid om man ikke treffer el,og får du regelmessig mens hver måned er p pille stoffet ute av kroppen din!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke bli gravid om man ikke treffer el,og får du regelmessig mens hver måned er p pille stoffet ute av kroppen din!:)

Missforstår jeg deg nå mon tro..? :klo: Man må ikke treffe på dagen man har el. Størst sjans er vist et par dager før egentlig.. Inntil 5 dager før er vel det som sies, samt på eldagen. Men det var kanskje noe sånt du mente..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.

Om det du skriver er tilfelle, at dere har hatt et seksuelt forhold i 5 måneder - så ville jeg nå heller bekymret meg over at det er en ufattelig dårlig forutsetning å få barn under.

Kan ikke se for meg at dere har barnets beste i tankene her.

I tillegg må dere jo være temmelig kunnskapløse når dere tror noe er galt fordi det ikke har skjedd noe etter 4 måneder, hvor dere ikke engang har timet forsøkene.

Beklager et krasst svar her, men dette er jo direkte uansvarlig og egoistisk med tanke på barnets beste og behov.

Ikke nok med det,men istedenfor å snakke med legen er dette vistnok noe folk på kg er bra nok til å svare på.

Anonym poster: ebdf8bdef0e359bb1f58386dd52db8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...