Gå til innhold

EL trenger litt hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er helt ny på dette området å har lite kunnskap til hvordan dette fungerer. Vi har ikke begynt prøvingen ennå, men likevell ønsker jeg å bli bedre kjent med kroppen min. I det siste har jeg hatt kortere sykluser på 26 eller 28 dager. Da jeg var yngre vart de på 34 - 36. Jeg hadde første mensdag 26 november så om denne syklusen varer i 26 - 28 dager når skal jeg ha eggløsning da? Sånn ut i fra hva som er vanligst. Siste mensdag var 30 november. Jeg har prøvd å følge med på sekret for å se hvordan det forandrer seg. Men føler jeg er ganske tørr inni kjeden, mens i trusa er det litt tørket utflod og litt som er klebrig og smuldrer fort opp når jeg gnir det mellom fingrene. Igår var det bittelitt geleaktig som kunne strekke seg veeeeldig lite. Ellers kjente jeg litt svake svake kramper på hver side der eggestokkene er, men det har gått over. Forsatt lite utflod og ikke endret konsistens. Noen som kan hjelpe meg ved erfaringer de selv har hatt? Har vært innom Pernille.no

Anonym poster: aee27bcd16357622aa99c8665e3c431e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det legen sa til meg var at eggløsning var ca 14 dager før første mensdag , kunne variere litt med ned i 12 dager og opp i 16 dager

når leger beregner termin så går de ut fra siste mens første dag og legger på to uker og plusser på 40 uker, eller var det trekker fra 12 uker, akkurat no så husker jeg det selvfølgelig ikke, men da går de ut fra 28 dagers syklus , noe jeg aldri har hatt, mine sykluser har variert mellom 35 og 50 dager, så diskuterte dette da termin skulle fastsettes hos lege og da fikk jeg midlertidig termin mellom da og da og fast termin på ultralyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Det er ikke alle som får el-slim heller :)

Jeg pleide alltid å få dette, men den eggløsningen jeg ble gravid på hadde jeg seigt klebete utflod og ikke noe el-slim. Ble gravid likevel :)

Om du vil følge med på el, kan du tempe eller teste med el-tester.

Om du vil ta det litt som du kommer må du følge etter kroppens signaler som murringer i eggstokkene, el-slim, telle dager etter mensen, osv.

Jeg syns det var veldig ok å bli kjent med dette med el-tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg kan anbefale deg en app jeg brukte som var veldig ok :)

Den fulgte med på syklusen fra måned til måned og foreslo når jeg hadde el og når jeg var mest fruktbar.

Denne stemte meget godt :)

Pink Pad

eller

Woman Log

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...