Gå til innhold

Blir gal av mine røde, tørre øyne!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser jo ut som en stoffmisbruker her!

Øynene mine klør, er røde og hovne, og jeg har prøvd å smøre øyelokkene med alt mulig rart. Nå har jeg også prøvd øyedråper, for jeg tenkte kanskje selveste øynene var tørre, mene det har ikke noe effekt.

Jeg har testet meg for allergier uten funn.

Jeg er så rød på øynene, og det ser ikke bra ut i det hele tatt. Har prøvd kortisonkremer, øyekremer, oljer, ansiktskremer, drikke MYE, smøre hele tiden, og å bare la det lege seg selv, med mere.

Please, help me!

Anonym poster: 83c1bcdf4b383c11c00cc13e46d8dc60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg bare presisere; rødheten og kløen er på øyelokkene, inni øyekorken og rundt øynene generelt

Anonym poster: 83c1bcdf4b383c11c00cc13e46d8dc60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du hatt det slik? Jeg blir veldig tørr i øynene på vinterstid når man fyrer mye inne. Passer på å alltid ha en skål (som tåler varme) med vann i stående oppå oljeovnen slik at den fordamper vann og fukter luften.

Anonym poster: 339c91bfcbe4b55191ace6332f4ec49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så slet jeg med det da jeg var allergisk mot en del sminke, men da var jeg ikke direkte tørr på øynene, mer sår og og rødflammende rundt øynene.

Anonym poster: 339c91bfcbe4b55191ace6332f4ec49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Har vel vært ekstremt nå i noen uker, men jeg kjenner det uansett hvor jeg er, ute eller inne, fuktig eller tørt klima. Og jeg bruker kun mascara til vanlig, som jeg nå kun bruker på jobb, for å se om det kanskje er den som forårsaker det. Det er det ikke..

Anonym poster: 83c1bcdf4b383c11c00cc13e46d8dc60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg vet akkurat hvordan du har det og det er helt forferdelig. Problemet ditt kommer mest sannsynlig ikke av at du har for lite væske i kroppen, men at slimhinnene får for lite fett. I over to år så så jeg rett og slett ikke ut pga tørre øyne, men det siste halvåret har jeg fått livet mitt tilbake. Etter å ha brukt tusenvis av kroner på kunstig tåreveske, "smarte produkter", lest bøker om temaet og brukt uendelig mange timer på nett, så har jeg funnet en løsning for meg. Gå på en helsekostforretning og kjøp en flaske med økologisk linfrøolje (kr 70) og en flaske med tran eller selolje (jeg bruker selolje). Begge deler er omega 3, men den ene er fra planteriket og den andre fra dyreriket. Ta en spiseskje av hver hver morgen (skyll ned med juice for det smaker pyton). Etter to uker bør du se en klar forbedring. Dersom huden rundt øyne er tørr (noe den mest sannsynlig er, så smør med en øyekrem som er ok. (ja, jeg vet at huden der liksom skal smøre seg selv, men det er ikke alltid den gjør det) Dersom oljene blir mer enn 1 mnd gammel, så kast den og kjøp ny. Du vil ikke ha i deg harsk olje.



Anonymous poster hash: e8b85...847
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allergi? Konjunktivitt? Vært hos legen?

Anonymous poster hash: dd44c...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...