Gå til innhold

Krise! Må jeg ta alt på nytt igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for ca 4 år siden tatt 15 kjøretimer og er ferdig med alt det obligatoriske (Trafikalt grunnkurs, glattkjøring, mørkekjøring, langkjøring, etc) Var egentlig klar for oppkjøring, men pga mye greier, så kjørte jeg aldri opp. Har heller ikke tatt teoriprøven. Og nå har det altså gått 4 år.

Hvor lang tid kan det ta fra man tar alt det obligatoriske til man kjører opp? Har prøvd å søke på nett, men finner ingenting.

Er så stresset nå, vær så snill - noen som vet? :grine:

Anonym poster: 6d580cef3f6cf825de531a1d6ae3a778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel ta oppkjøring når du er klar for det. Du har jo tatt det obligatoriske. Er faktisk ikke sikker, men trodde det bare var teorien man fikk "tid" på.

Anonym poster: 92dcfe42177fdb4f5c617894445c6eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon for deg, jeg tok alt det obligatoriske og 5 år etter ville jeg ta resten. Det eneste jeg måtte gjøre var å kontakte kjøreskolen der jeg tok alt det obligatoriske og fikk dem til å registrere det inn hos statens vegvesen eller hvor det var :) Jeg fikk lappen to måneder etter dette :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du må ta opp igjen noe, såvidt er det bare teoriprøven som må tas innen seks måneder før oppkjøring. Send en mail til nærmeste trafikkstasjon, så får du nok svar der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

All opplæring tatt etter 01.01.2005 er fortsatt gyldig. Har du tatt noe før det, må du ta det på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du må ta opp igjen noe, såvidt er det bare teoriprøven som må tas innen seks måneder før oppkjøring. Send en mail til nærmeste trafikkstasjon, så får du nok svar der :)

Mener du ikke heller det at man ikke kan ta teorien før det er et halvt år til man er 18??

Fikk svar at teoriprøva var gyldig i tre år da jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du ikke heller det at man ikke kan ta teorien før det er et halvt år til man er 18??

Fikk svar at teoriprøva var gyldig i tre år da jeg spurte.

Jeg fikk nettopp utstedt et opplæringsbevis (eller hva det heter) fra statens vegvesen, der sto det at jeg måtte ta oppkjøringa maks 6 måneder etter jeg sto på teorien. Gjør jeg ikke det må jeg ta teorien på nytt. Mulig det er forskjellig fra sted til sted? Ville vært rart, men...

Anonym poster: 79abe1ef9c98c954ed155e99d9b6066b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg fikk nettopp utstedt et opplæringsbevis (eller hva det heter) fra statens vegvesen, der sto det at jeg måtte ta oppkjøringa maks 6 måneder etter jeg sto på teorien. Gjør jeg ikke det må jeg ta teorien på nytt. Mulig det er forskjellig fra sted til sted? Ville vært rart, men...

Anonym poster: 79abe1ef9c98c954ed155e99d9b6066b

Hmm, er du sikker på at du har lest riktig? For teoriprøven er gyldig i tre år, ikke seks måneder.

Kanskje det har noe med vandelen din å gjøre? For den er gyldig i bare seks måneder om gangen. Men den er det bare for vegvesenet å fornye. Du må ikke ta teorien på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du ikke heller det at man ikke kan ta teorien før det er et halvt år til man er 18??

Fikk svar at teoriprøva var gyldig i tre år da jeg spurte.

Er ikke helt sikker, men tror det er et halvt år som er "grensa". Det greieste er å sende mail til en kjøreskole eller vegvesenet, da får en i alle fall rett svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...