Gjest lisha Skrevet 6. desember 2012 #61 Skrevet 6. desember 2012 Hmmm hva slags folk er det dere inviterer i bryllypene deres??? Har vært i 4 bryllup i år, alle med fri bar og ingen ble et fyllekalas. Anonym poster: 97264c58b74a108a70df34f68418aa97 Anonym poster: 97264c58b74a108a70df34f68418aa97 selv om gjestene kanskje er verdens snilleste tante eller svigerfar eller hva som helst, så er det ikke alle som klarer å begrense seg når tilgangen på alkohol er fri. Noen klarer ikke å stoppe, og noen tåler ikke alkohol, og noen forandrer seg voldsomt og kan skape en meget utrivelig stemning for alle andre (selv om de kanskje ikke mener det selv).
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. desember 2012 #62 Skrevet 6. desember 2012 Inviterer familie og venner. Mange forskjellige individer. Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal rakke ned på vår avgjørelse om å ikke ha fri bar. Jeg respekterer fullt ut de som ønsker å ha det. Folk er forskjellige. Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Du rakker jo ned på andre som velger å gjøre jobben selv på feks grendahus eller lignende, ikke rart at man da reagerer på småligheten. Jf ditt svar til meg tidligere i tråden om "harry faktoren". Helt greit at dere har deres løsninger, men så lenge du selv kritiserer andre sine valg må du tåle at andre stiller spørsmål ved deres. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #63 Skrevet 6. desember 2012 Det som kan bli et "problem" er en stresset brud som tror hun er kan være barnevakt for voksne mennesker. Er man bekymret for feks alkoholikere må man la vær å invitere dem, de blir fulle uansett hvilke begrensninger man legger på resten. Jeg har ingen tro på at vårt bryllup blir et fyllekalass selv om det er fri bar og alt legges til rette for en uformell stemning der ingen skal føle seg utilpass pga lang og formell bordsetting etc. Det jeg har stor tro på er at gjestene vil føle det er deilig å slippe å ha med seg lommeboken eller føle at dette ble mye dyrere enn hva de trodde på forhånd. Det jeg derimot synes er trist, ikke på mine egne vegne jeg har kommet over slike smålige kommentarer for lenge siden her på KG er at det ses ned på brudepar som tilpasser bryllupet etter egen lommebok ved å arrangere det på type grendahus, forsamlingshus eller som oss med et digert partytelt i hagen. Skal alle måtte vente til de hadde budsjett på 150` (eksl fri bar) hadde det vært veldig få som kunne giftet seg unge eller voksne. Vi velger alle våre løsninger, men ikke rakk ned på noen løsninger som krever vanvittig mye jobb av både brudepar og de nærmeste i dagene i forkant for at ting skal bli så bra som mulig. Bak hvert eneste grendahus bryllup ligger det masse dugnadsinnsats som ikke fortjener å bli stemplet som harry av de som benytter seg av "full pakke" og kommer til dekket bord. Jeg ble irritert et lite øyeblikk da det ble nevnt at folk burde gå for billigere løsninger slik at de hadde råd til fri bar. For meg er det egentlig ett fett hvor folk vil ha bryllupet sitt, det er også opp til hver enkelt om de vil spandere drikke eller ikke. Jeg synes det er dumt at unge som vil gifte seg skal måtte vente i flere år fordi noen mener de må bruke titusenvis av kroner på alkohol. Hvorfor ikke godta at noen velger å gjøre det slik? Jeg kommet ikke til å være noen stressende brud som skal passe på hvor mye folk drikker. Kommer til å drikke rikelig selv også. Jeg ønsker bare ikke at folk skal kunne gå og forsyne seg ubegrenset. Det blir jo nesten som at jeg skulle sagt til deg at du burde kjøpe en mye billigere kjole og at dere burde spare lengre, slik at du kan ha festen i et flott lokale som inkluderer servering. (Noe jeg ikke mener du skal) Hvorfor må man alltid gjøre som alle andre? Jeg synes det er flott at folk er forskjellig og velger det de selv ønsker. Jeg var i bryllup i sommer, brudeparet hadde ikke mye penger. De feiret bryllupet i et klubbhus, hadde enkel middag og gjestene måtte ha med alkohol selv. Vi var godt over 80 gjester og hadde en flott dag. Er det da rett og si at de burde vente med å gifte seg? Kanskje de aldri vil få råd. De kunne halvert gjestene, men de ønsket å ha alle tilstede. Kan du forklare meg hvorfor dette er feil??? All respekt til folk som gjør som de vil Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. desember 2012 #64 Skrevet 6. desember 2012 Jeg ble irritert et lite øyeblikk da det ble nevnt at folk burde gå for billigere løsninger slik at de hadde råd til fri bar. For meg er det egentlig ett fett hvor folk vil ha bryllupet sitt, det er også opp til hver enkelt om de vil spandere drikke eller ikke. Jeg synes det er dumt at unge som vil gifte seg skal måtte vente i flere år fordi noen mener de må bruke titusenvis av kroner på alkohol. Hvorfor ikke godta at noen velger å gjøre det slik? Jeg kommet ikke til å være noen stressende brud som skal passe på hvor mye folk drikker. Kommer til å drikke rikelig selv også. Jeg ønsker bare ikke at folk skal kunne gå og forsyne seg ubegrenset. Det blir jo nesten som at jeg skulle sagt til deg at du burde kjøpe en mye billigere kjole og at dere burde spare lengre, slik at du kan ha festen i et flott lokale som inkluderer servering. (Noe jeg ikke mener du skal) Hvorfor må man alltid gjøre som alle andre? Jeg synes det er flott at folk er forskjellig og velger det de selv ønsker. Jeg var i bryllup i sommer, brudeparet hadde ikke mye penger. De feiret bryllupet i et klubbhus, hadde enkel middag og gjestene måtte ha med alkohol selv. Vi var godt over 80 gjester og hadde en flott dag. Er det da rett og si at de burde vente med å gifte seg? Kanskje de aldri vil få råd. De kunne halvert gjestene, men de ønsket å ha alle tilstede. Kan du forklare meg hvorfor dette er feil??? All respekt til folk som gjør som de vil Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Ja, jeg synes fortsatt at man får velge billigere løsninger dersom det ikke tillater at man kan være et godt vertskap å by på "full-pakke" uten at gjestene trenger å ha med seg lommeboken. For meg er det en uting. Bruker man 150` et bryllup er det ikke veldig stor forskjell ved å legge inn 20`ekstra til baren. Så ja, jeg synes fortsatt det fremstår litt smålig. Men det har jeg like mye lov til som du synes mitt og venninnen din sitt bryllup er harry. Når det kommer til å respektere hva den enkelte velger og ikke velger, er jeg helt enig i at brudepar får velge sin vei. Men velger man uortdokse løsninger som feks at jeg har kjøpt meg en hinsides dyr egotripp må man også tåle at det stilles spørsmål ved priotiteringene og at man har gjestene i fokus samtidig som seg selv blir prioritert. Jeg hadde garantert blitt snakket om i negative termer i etterkant dersom vi ikke hadde hatt fri-bar eller vært rause på andre ting. Det jeg vil frem til er at man trenger ikke bruke 100` på lokale og middag, eller 20` på en fancy brudekjole for å få et flott bryllup! De som gifter unge på et lokalt lokale, kanskje med enkel men god mat sparer ikke i mange år for å få det til.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #65 Skrevet 6. desember 2012 Ja, jeg synes fortsatt at man får velge billigere løsninger dersom det ikke tillater at man kan være et godt vertskap å by på "full-pakke" uten at gjestene trenger å ha med seg lommeboken. For meg er det en uting. Bruker man 150` et bryllup er det ikke veldig stor forskjell ved å legge inn 20`ekstra til baren. Så ja, jeg synes fortsatt det fremstår litt smålig. Men det har jeg like mye lov til som du synes mitt og venninnen din sitt bryllup er harry. Når det kommer til å respektere hva den enkelte velger og ikke velger, er jeg helt enig i at brudepar får velge sin vei. Men velger man uortdokse løsninger som feks at jeg har kjøpt meg en hinsides dyr egotripp må man også tåle at det stilles spørsmål ved priotiteringene og at man har gjestene i fokus samtidig som seg selv blir prioritert. Jeg hadde garantert blitt snakket om i negative termer i etterkant dersom vi ikke hadde hatt fri-bar eller vært rause på andre ting. Det jeg vil frem til er at man trenger ikke bruke 100` på lokale og middag, eller 20` på en fancy brudekjole for å få et flott bryllup! De som gifter unge på et lokalt lokale, kanskje med enkel men god mat sparer ikke i mange år for å få det til. Jeg synes det er vanskelig å diskutere med deg, da du mener man må gå for fri bar uansett. Jeg har sagt min mening angående dette, og har også forklart at for oss har det ikke noe med økonomi å gjøre. Og nei, jeg synes ikke det er harry Jeg mener heller ikke at man må bruke mye penger på et bryllup. Tipper brudeparet vi var hos i sommer hadde brukt 30 000,- på nærmere 90 gjester. Det var et kjempe kjekt bryllup. Du svarte aldri på hva du mente om bryllupet jeg var i i sommer. Hva skulle de gjort for å få råd til fri bar? Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. desember 2012 #66 Skrevet 6. desember 2012 Jeg synes det er vanskelig å diskutere med deg, da du mener man må gå for fri bar uansett. Jeg har sagt min mening angående dette, og har også forklart at for oss har det ikke noe med økonomi å gjøre. Og nei, jeg synes ikke det er harry Jeg mener heller ikke at man må bruke mye penger på et bryllup. Tipper brudeparet vi var hos i sommer hadde brukt 30 000,- på nærmere 90 gjester. Det var et kjempe kjekt bryllup. Du svarte aldri på hva du mente om bryllupet jeg var i i sommer. Hva skulle de gjort for å få råd til fri bar? Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Nei, det gjør jeg ikke. Jeg kan refere til starten av denne tråden der jeg uttrykker min fulle forståelse for en gift bruker som valgte bonger pga det ble dyrt. Hvis jeg kan bruke din venninne sitt bryllup som eksempel, tror jeg at de gjorde sitt ytterste sammen med sine nærmeste for å utnytte sitt budsjett best mulig ved å bla arrangere bryllupet på et lokalt hus. Da later man ikke som at man er et luksusdyr og arrangerer noe som egentlig er helt utenfor rettevidde. Da er det helt greit å be gjestene om å ta med seg en 3liter til festen og ha det moro. For meg personlig står det enorm respekt av brudepar som nekter å kaste seg på en kjøpefest av et bryllup! Jeg klarte ikke å stå imot fristelsen når jeg hadde anledning og lyst. Når det gjelder hva du sier og ikke sier i denne tråden om at dere har et høyt budsjett, spanderer både det ene og samtidig sier at penger ikke er noe problem siden pappa tar regningen til slutt ser ikke jeg på det på noen annen måtte enn at det fremstår gnient å droppe fri bar som hadde gjort bryllupet til en helaften for alle. Jeg skjønner at fribar blir fryktelig dyrt, jeg skjønner at bonger kan bli dyrt, derfor har vi valgt vår løsning som gjør det hele mye billigere slik at vi begge to kan stå inne for hvilket vertskap vi ønsker å være.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #67 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har snakket med nesten alle gjestene vi skal ha, og da har jeg nevnt hva jeg tenker i forhold til alkohol. Har bare fått positive tilbakemeldinger, så heldigvis er ikke våres familier så nøye på om de må betale alkoholen selv Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2012 #68 Skrevet 6. desember 2012 Hvis du ikke kan holde fri bar hele kvelden; ikke gift deg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #69 Skrevet 6. desember 2012 Hvis du ikke kan holde fri bar hele kvelden; ikke gift deg. Hvis du ikke vil da Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2012 #70 Skrevet 6. desember 2012 Hvis du ikke vil da Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Vil ha fri bar ja.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #71 Skrevet 6. desember 2012 Vil ha fri bar ja. Men hvis man kan holde fri bar, men ikke ønsker å ha det. Hva da? La være å gifte seg da også? Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2012 #72 Skrevet 6. desember 2012 Men hvis man kan holde fri bar, men ikke ønsker å ha det. Hva da? La være å gifte seg da også? Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Da gjør du det enkelt hos sorenskriveren, du holder ikke bryllupsfest der etter. 1
Gjest lisha Skrevet 6. desember 2012 #73 Skrevet 6. desember 2012 Men hvis man kan holde fri bar, men ikke ønsker å ha det. Hva da? La være å gifte seg da også? Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e tydeligvis
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #74 Skrevet 6. desember 2012 Da gjør du det enkelt hos sorenskriveren, du holder ikke bryllupsfest der etter. Ok, da får jeg avlyse og skuffe alle gjestene som gleder seg. Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #75 Skrevet 6. desember 2012 tydeligvis Mye merkelige holdninger her synes jeg ja Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2012 #76 Skrevet 6. desember 2012 Ok, da får jeg avlyse og skuffe alle gjestene som gleder seg. Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Slapp av de blir bare lettet.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #77 Skrevet 6. desember 2012 Slapp av de blir bare lettet. Hadde det bare vært så enkelt Her er det alle andre som planlegger og er giret. Jeg selv tar det helt rolig, hadde ikke trengt å ha et stort bryllup en gang. Men det blir nok kjekt, har tro på at dagen blir flott for alle Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2012 #78 Skrevet 6. desember 2012 Hadde det bare vært så enkelt Her er det alle andre som planlegger og er giret. Jeg selv tar det helt rolig, hadde ikke trengt å ha et stort bryllup en gang. Men det blir nok kjekt, har tro på at dagen blir flott for alle Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Vært så kjekkere med fri bar, tro meg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #79 Skrevet 6. desember 2012 Vært så kjekkere med fri bar, tro meg. Heldigvis så er ikke du gjest i mitt bryllup Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e
Gjest lisha Skrevet 6. desember 2012 #80 Skrevet 6. desember 2012 Mye merkelige holdninger her synes jeg ja Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e hehe, ja både merkelige og meget sterke meninger! alt annet enn enkeltes måte å gjøre ting på, er feil Men jammen bra folk er forskjellige - ellers hadde det vært en kjedlig verden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå