Gå til innhold

Fri bar eller ei ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

OT muligens: Men endel folk glemmer å ta vare på gjestene sine og går helt opp i at der er:

- Vår største dag

- Min dag-min vilje

- Meg, meg, meg

Derfor tror jeg at endel trenger brukere som "Gjest"som minner folk på at deres bryllup ikke nødvendigvis er årets høydepunkt for alle andre og at godt vertsskap alltid er viktig. Er ikke enig med z"Gjest" i alt, men noen ganger trenger folk å bli dratt ned på jorden igjen.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Argumenter for påstandene dine, takk.

Det jeg mente med at det ikke virker som om du skal gifte deg snart er egentlig ikke ment negativt. Men jeg har skjønt det slik at dere ville ta ting med ro, og at alt var så ferskt osv. I tillegg har dere begge barn som dere må tenke på(om jeg ikke husker feil?).

Jeg føler at du ofte er ut etter å drepe andre sin glede, det føles ut som om du vil slukke ilden til noen om de er for positive. Dette er et forum, og alle kan skrive hva de vil. Men av og til så kan du jo passe på hva du skriver. Skjønner ikke hvorfor det skal være så galt å glede seg til ting.

Anonym poster: 6e0080f3ea1093c928d727f3fa1973bd

• Liker 1
Skrevet

Det jeg mente med at det ikke virker som om du skal gifte deg snart er egentlig ikke ment negativt. Men jeg har skjønt det slik at dere ville ta ting med ro, og at alt var så ferskt osv. I tillegg har dere begge barn som dere må tenke på(om jeg ikke husker feil?).

Aner ikke hvordan du mente det, jeg nei. Men vi er ikke ilag, han har to barn, jeg er barnløs. Vi får se hvordan det går.

Jeg føler at du ofte er ut etter å drepe andre sin glede, det føles ut som om du vil slukke ilden til noen om de er for positive. Dette er et forum, og alle kan skrive hva de vil. Men av og til så kan du jo passe på hva du skriver. Skjønner ikke hvorfor det skal være så galt å glede seg til ting.

Anonym poster: 6e0080f3ea1093c928d727f3fa1973bd

Du skal ikke føle for mye kjære, du skal vite. Og jeg er ikke ute etter å drepe noens glede. Det her er et forum, vi diskuterer. Hvis folk har for lange tær ogikke tåler at folk er uenige med en; så ikke legg ut tråder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke fulgt med i tråden, men dette er en reaksjon på at det til stadighet kommer personangrep rettet mot "Gjest". Gudene skal vite det har vært ganger jeg har bitt meg sjøl i tunga både én og to ganger pga "Gjest" - men sannheten er at den dama er omtrent den eneste inne på dette forumet som har evnen til å sette litt perspektiv på ting. Ja, det kunne sikkert vært gjort mer diplomatisk, men hadde budskapet nådd frem på samme måte da? Det er jeg ikke så sikker på. Så i mine øyne, er "Gjest" nettopp en fabelaktig gjest i dette forumet - en noe grovkjefta og "brautende" en, men så absolutt allikevel en gjest jeg ønsker å ha her.

Jeg syns forøvrig at disse personangrepene i "plenum" er langt verre enn noe av det "Gjest" har lirt av seg her inne (som jeg har fått med meg). Har man problemer med en bruker, så sende en PM! (Men der har man vel ikke muligheten til å være anonym, så da er det bedre å ta det som AB i plenum?)

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Adriane får sagt det, det er ufattelig lett å gjemme seg bak anonym knappen.

Dessuten synes jeg det er en fryktelig uting å hente frem ting fra andre tråder eller forum for deretter å vinkle det til noe negativt. Jeg har stor respekt for ærligheten til din Gjest, for er det noe vi ikke trenger på bryllupsforumet er enda flere som jatter med at alt er så fint og flott.

• Liker 1
Skrevet

Hei dere!

Jeg har visst laget tidenes (?) mest konfliktfylte tråd. :) Det var ikke akkurat intensjonen.

Jeg vil bare si fra at ingen av de anonyme postene er skrevet av meg. Jeg har aldri postet noe anonymt og regner ikke med å gjøre det noen gang heller. :)

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden er jeg kjempe glad for at vi har bestemt oss for å reise bort å gifte oss bare vi to!

Vi kunne aldri ha giftet oss ifølge folk her pga økonomi. Vi ville aldri hatt råd. De virker jo som om det er umulig å gjøre gjestene i et bryllup til lags uansett hva man gjør...

Anonym poster: 46cde2ff81996977436ad61c84a24867

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden er jeg kjempe glad for at vi har bestemt oss for å reise bort å gifte oss bare vi to!

Vi kunne aldri ha giftet oss ifølge folk her pga økonomi. Vi ville aldri hatt råd. De virker jo som om det er umulig å gjøre gjestene i et bryllup til lags uansett hva man gjør...

Anonym poster: 46cde2ff81996977436ad61c84a24867

Fortvil ikke :-). Vi har nettopp giftet oss og gjort det på "vår" måte og har hatt et bryllup hvor alle var mer enn godt fornøyde (selvom nok flere her på forumet som ikke vet hvem vi er, eller våre gjester er - vil helt sikkert påstå noe annet hehe).

Bare gjør det dere er komfertable med og hva som er vanlig i deres egen omgangskrets så tipper jeg det blir hyggelig. Det er heldigvis like mange meninger om ting som det finnes folk. En kan aldri gjøre alle til lags, og spesielt ikke anonyme mennesker man ikke kjenner og som ikke har noen forutsetning for å kjenne deg.

God tur og lykke til :-)

Gjest GetOverIt
Skrevet

Vi har bestemt oss for å ikke ha fri bar nå :) Vi vil rett og slett ikke bruke titusenvis av penger på det, vi er ung og har mye annet å bruke pengene på.

Hele familien er enig med oss, de mener det er tull at vi skal bruke så mye penger på fri bar :)

Skrevet

Vi har bestemt oss for å ikke ha fri bar nå :) Vi vil rett og slett ikke bruke titusenvis av penger på det, vi er ung og har mye annet å bruke pengene på.

Hele familien er enig med oss, de mener det er tull at vi skal bruke så mye penger på fri bar :)

Hva skal dere bruke pengene på da? Kjole til 30000kr?
Gjest GetOverIt
Skrevet (endret)

Hva skal dere bruke pengene på da? Kjole til 30000kr?

Kjolen på 8000,- fikk jeg av mamma ;)

Pengene går på god mat og vin. Blir ca 60 000,- for mat og vin. Så kommer band som koster litt. Og pynt selvfølgelig :)

Endret av GetOverIt
Skrevet

Kjolen på 8000,- fikk jeg av mamma ;)

Pengene går på god mat og vin. Blir ca 60 000,- for mat og vin. Så kommer band som koster litt. Og pynt selvfølgelig :)

Det her hørtes jo greit ut. Som en lokal fest på huset. Hvor man bringer medbragt.
Gjest GetOverIt
Skrevet

Det her hørtes jo greit ut. Som en lokal fest på huset. Hvor man bringer medbragt.

Blir i flotte lokaler, ikke noe grendahus her ;) Så blir å kjøpe alkohol i baren.

Skrevet

Blir i flotte lokaler, ikke noe grendahus her ;) Så blir å kjøpe alkohol i baren.

Ja., ja. jeg er ikke invitert så jeg slipper å forholde meg til det.
Gjest GetOverIt
Skrevet

Ja., ja. jeg er ikke invitert så jeg slipper å forholde meg til det.

Hehe, helt sant ;) Vi vurderte faktisk fri bar, men familiene våre sa at det bare var tull. De ønsket ikke at vi skulle bruke penger på alkohol til de.

Nå skal det sies at vi nesten bare har invitert familie, er kun 4 venner som kommer og de synes ordningen er grei :)

Skrevet

Ang. fri bar og andres meninger så har vennene våre kommentert at det ikke er nødvendig, mens foreldrene våre mener at det er en viktig del av å være vertskap. Vi er enig med foreldrene våre i denne sammenheng og velger å ha det, men bryr meg ikke så mye om hva andre velger. Det er viktig for oss at gjestene ikke skal ha utgifter til mat og drikke når de er gjester i vårt bryllup, men har selv ikke problemer med å betale for drikke etter maten i andres bryllup.

Vi kan ha med medbragt så ender på ca 10.000,- for åpen bar, men plane var egentlig Månefisken og da anslo de at regningen kom på ca 34.000,- Men de var allerede booket, så da ble det ikke der.

Er heller ikke redd for ukontrollert fyll, alle er voksne med normalt forhold til alkohol. Og om folk blir litt fulle så tror jeg neppe det legger demper på stemningen. Vi satser på et avslappet bryllup som forhåpentligvis er gøy for både gjestene og oss.

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ang. fri bar og andres meninger så har vennene våre kommentert at det ikke er nødvendig, mens foreldrene våre mener at det er en viktig del av å være vertskap. Vi er enig med foreldrene våre i denne sammenheng og velger å ha det, men bryr meg ikke så mye om hva andre velger. Det er viktig for oss at gjestene ikke skal ha utgifter til mat og drikke når de er gjester i vårt bryllup, men har selv ikke problemer med å betale for drikke etter maten i andres bryllup.

Vi kan ha med medbragt så ender på ca 10.000,- for åpen bar, men plane var egentlig Månefisken og da anslo de at regningen kom på ca 34.000,- Men de var allerede booket, så da ble det ikke der.

Er heller ikke redd for ukontrollert fyll, alle er voksne med normalt forhold til alkohol. Og om folk blir litt fulle så tror jeg neppe det legger demper på stemningen. Vi satser på et avslappet bryllup som forhåpentligvis er gøy for både gjestene og oss.

Det er så utrolig deilig at det er flere som holder flere tanker i hodet samtidig og ikke er livredd for at det kan bli litt fyll. Det skal jo være gøy også, ikke bare alvor og tørre taler. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...