AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #121 Skrevet 10. desember 2012 veldig enig. ikke lek stormannsgal uten å kunne betale for det Hahaha stormannsgal du liksom. Å invitere en stor familie for å hygge seg i et bryllup er vel så langt fra stormannsgal det går an å være.Tror du bør sette deg inn i hva stormannsgalskap er, og det har ingenting å gjøre med de å være ærlig og at folk vet hva de får ihvertfall. Ikke skriv ord du ikke vet betydningen av er mitt råd. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987
Petalouda Skrevet 10. desember 2012 #122 Skrevet 10. desember 2012 Hahaha stormannsgal du liksom. Å invitere en stor familie for å hygge seg i et bryllup er vel så langt fra stormannsgal det går an å være.Tror du bør sette deg inn i hva stormannsgalskap er, og det har ingenting å gjøre med de å være ærlig og at folk vet hva de får ihvertfall. Ikke skriv ord du ikke vet betydningen av er mitt råd. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 he he tom for argumenter nå ?
Petalouda Skrevet 10. desember 2012 #123 Skrevet 10. desember 2012 Og mener dere seriøst at man skal kutte ned drastisk på antall gjester for at de som kommer skal få fri bar? Er det SÅÅÅ viktig for dere å drikke himla mye?? Så viktig at nesten 2 flasker vin i løpet av en kveld ikke er nok for dere så dere ville heller forventet at halvparten av venner/familie IKKE skulle vært der sånn at dere heller fikk all den alkoholen dere klarer å tylle i dere? Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 Men hvis du serverer to flasker vin pro pers i bryllupet, hvor mye tror du egentlig fri bar vil koste da ? Sannsynligvis veeeeldig lite, så hva er problemet ?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #124 Skrevet 10. desember 2012 jo det gjør vi faktisk. vi har bare forskjellige argumenter for samme syn. Alt man serverer i et selskap, uansett hva slags selskap og uansett hva slags setting bør være gratis. Altså bør det være fri bar. Alternativet til fri bar er etter mitt skjønn å ikke ha bar i det hele tatt - altså å ikke servere alkohol. Når det hagler argumenter om at alkoholen må være så viktig for oss som hevder fri bar er det eneste rette må vi/ jeg få lov til å si at det ikke er tilfelle. Konklusjonen er derfor : jeg er ikke så avhengig av alkohol at jeg MÅ ha det i enhver sammenheng, men jeg syns fortsatt at det bør være fri servering av alt eller så bør det ikke serveres. Bryllupskaken vår koster 16 000 - kanskje vi skulle ta betalt per bit ... ? Men kjære deg. Jeg tror du misforstår. Jeg snakker om å ha begrenset tilgang til alkohol, dvs. Ikke at man ikke får nok. Men at alle får så det holder. Og for noen er det selvfølgelig mye mer enn andre, men hvorfor? Fordi alkohol gir en rus som gjør at noen ofte vil ha mer. Derimot et mer edruelig selskap hvor alle for nok til å ha noe å drikke på og ingen lider nød, bør da være greit i massevis. Vi skal ikke ha fest til langt ut på natten, vi skal ha et hyggelig selskap med middag. I vår omgangskrets og familie har vi ikke som tradisjon og ha lange fester med fri bar, og det må da være greit så lenge du slipper å komme siden det sikkert for deg er utrolig kjipt. Kan ikke andre få gjøre det på sin måte som vi trives med? Hvorfor skal man presses inn i en greie som anonyme, ukjente synes passer bedre? Jeg vil allikevel og til tross for at vi selv ikke skal ha hverken fri bar eller betalbar, men servering på en annen måte, som tydeligvis ikke er akseptert eller særlig kjent å gjøre her i Norge - si at jeg forstår godt de som heller velger å invitere hele familien og servere godt til maten og til kaffen, og kanskje bonger. Jeg ser ikke vitsen i at folk som ikke har råd til det - eller velger å prioritere annerledes skal måtte gjøre det for å dekke alkoholbehovet for enkelte. Jeg blir aldri så lite kvalm over bortskjemtheten og manglende evne til å forstå og akseptere hvorfor folk gjør ting annerledes. Tenk om brudeparet heller foretrekker å servere begrensede mengder alkohol og heller gi 20.000 til å hjelpe fattige? Nå kommer du sikkert til å argumentere med at da kan man droppe hele bryllupet osv, men det må da ærlig talt være lov og ha flere tanker i hodet samtidig og slutte å være så bortskjemt og krevende at man skal ha alt, alt, alt. Og ærlig talt... det blir for teit å dra frem prisen for kake. Dessuten er det deres valg å ha en så dyr kake når de normalt er mye rimeligere enn 16.000. Alkohol derimot koster det det koster, og en velger gjerne ikke om en skal servere alkohol til 3000 eller 16.000 i en fri bar. Dette blir for dumt. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #125 Skrevet 10. desember 2012 Men hvis du serverer to flasker vin pro pers i bryllupet, hvor mye tror du egentlig fri bar vil koste da ? Sannsynligvis veeeeldig lite, så hva er problemet ? JEG har ikke noe problem i det hele tatt. Det er jo du som har et problem med dette. For oss er det virkelig ikke nødvendig å påspandere mer alkohol enn allerede nok. Vi har ikke noe behov for å drikke så utrolig mye, og har det utmerket hyggelig med den mengden vi her har bestemt. Jeg/vi har ikke noe behov for at vi i tillegg skal bruke penger på noe som allerede er nok. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #126 Skrevet 10. desember 2012 Like lite som det er en "menneskerett" å ha fri bar i et bryllup. For mange - oss inkludert, så er ikke alkoholen det viktigste, men det sosiale samværet og feiringen. Personlig har vi ingen utfordringer når det gjelder dette med fri bar. I vår familie er det nemlig ikke forventet eller vanlig med fri bar, så vi skal uansett ha servering av vin/øl etter maten. Gjestene skal få noe å drikke på også etter maten, det blir bare ikke en åpen bar. Noe vi heller ikke synes er nødvendig. I alle de bryllup vi har vært i og hatt i familien har vi alle klart oss mer enn nok med vinen vi får til maten og noen glass senere. Jeg prøver bare å belyse andre sider av dette, og har ikke tenkt å argumentere meg "blå i ansiktet" for dette. Vi er heldigvis sikre i våre avgjørelser og gjør det som passer oss best, og som vi er vant med i vår familie. Heldigvis har vi ikke sånt press og surmuling for at noen ikke får fri bar. Og ja - dere kommer sikkert til å argumentere med at mange av gjestene vil snakke bak ryggen på oss og ikke like det osv. Men det er faktisk ikke tilfelle i vår familie. Gjestene har ingen forventinger om at det skal flyte alkohol hele kvelden, men at vi gjør som vi pleier å gjøre i vår familie. Noe som vi alle er fornøyd med. Mer komplisert er det faktisk ikke for oss. Heldigvis. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 Helt enig i det du skriver. Gjestene kommer nok til å storkose seg Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e 2
Petalouda Skrevet 10. desember 2012 #127 Skrevet 10. desember 2012 Tråden handler om hva man syns om fri bar eller ikke. kanskje greit å minne seg selv om det når man diskuterer
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #128 Skrevet 10. desember 2012 Tråden handler om hva man syns om fri bar eller ikke. kanskje greit å minne seg selv om det når man diskuterer Og jeg har jo skrevet hva jeg synes om fri bar eller ikke ;-). I tillegg er det vel lov å belyse en sak fra flere sider og også komme med alternativer. Hvis ikke blir det rare diskusjoner. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2012 #129 Skrevet 10. desember 2012 Jeg har ikke sagt at gjestene skal betale for det - men det må da gå an å velge bort en hel fri bar og heller ha inkludert et par glass vin etter maten for eksempel. Normalt har menyer vin til forrett, hovedrett og dessert samt kaffe avec. Det er heller ikke unormlat med 1 glass til forrett, 1/2 fl vin til hovedrett og 1 glass dessertvin. I tillegg altså en likør/cognac. Hvis man etter dette føler av mange årsaker at det ikke er greit med fri bar, ser jeg ikke noe problem med å tilby bonger så man har en viss oversikt over kostnadene. Det er også faktisk veldig stor forskjell på at gjestene selv betaler si 250 kr i egne drinker hver, enn at et ungt brudepar med begrenset økonomi skal ta hele regningen for la oss si 80 gjester, som da vil bli 20.000!!! Det er lov å tenke litt selv ;-) Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 Så gjør det da,
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #130 Skrevet 10. desember 2012 he he tom for argumenter nå ? Overhode ikke. Jeg påpekte kun at du bør vite hva ordet stormannsgal betyr før du setter det inn i sammenheng. I dette tilfelle FEIL sammenheng. Stormannsgal er nemlig når en utgir seg for å ha/være mer enn det en i virkeligheten er. Og i denne sammenheng så gjør vi altså nettopp ikke det - vi er helt åpne på hva vi har og hva vi gjør, og har ingen betenkeligheter med det, eller føler oss på noen måte smålige. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #131 Skrevet 10. desember 2012 Så gjør det da, Ja det er nettopp det vi gjør. Vi evner heldigvis å tenke selv ;-) Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 1
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2012 #132 Skrevet 10. desember 2012 Ja det er nettopp det vi gjør. Vi evner heldigvis å tenke selv ;-) Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 Og det gjør nok gjestene dine også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #133 Skrevet 10. desember 2012 Og det gjør nok gjestene dine også. Hehe ja og det er vi glade for :-). Som du ser av mine tidligere innlegg går det som sagt veldig fint i vår omgangskrets og familie. Hva andre gjør er like lite min sak som det er din å mene du tror du vet noe om folk du ikke kjenner :-) Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 2
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #134 Skrevet 11. desember 2012 Jeg mener noe om fri bar generelt, synd hvis du har et problem med det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #135 Skrevet 11. desember 2012 Jeg mener noe om fri bar generelt, synd hvis du har et problem med det. Jeg har ikke problem med at noen ønsker fri bar :-). Jeg bare mener at ikke alle på død og liv må gjøre det samme for å tilfredsstille hva andre man ikke engang kjenner mener. Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige her; men jeg mener altså at folk skal få gjøre hva de selv ønsker og hva som passer for de enkelte, og ikke minst også er innenfor normen av hva som normalt sett gjøres i sin omgangskrets. Å "hisse opp" til diskusjon med å legge ord i munnen på folk blir for dumt. Hvis du leser mine tidligere innlegg skriver jeg opptil flere ganger at hva andre gjør er ikke min sak, like lite som det er andres å mene noe om hva vi gjør så lenge de ikke kjenner oss eller vår omgangskrets. Så jeg gjentar: jeg er IKKE motstander av fri bar overhode. Folk må få gjøre akkurat hva de vil :-). Og så må vi få lov å gjøre sånn som VI ønsker og er vant med. Værre er det ikke forstår du ;-) Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 2
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #136 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har ikke problem med at noen ønsker fri bar :-). Jeg bare mener at ikke alle på død og liv må gjøre det samme for å tilfredsstille hva andre man ikke engang kjenner mener. Anonym poster: 43e993dd6d9c0e4cb4ffef2deb264987 Jeg har for lengst gitt opp å få min tilfredsstillelse ut fra bryllupsforumet, jeg vil anbefale deg og glemme det samme.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #137 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har for lengst gitt opp å få min tilfredsstillelse ut fra bryllupsforumet, Så gå videre og spre kvalme i et annet forum da. Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e 5
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #138 Skrevet 11. desember 2012 Så gå videre og spre kvalme i et annet forum da. Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e Jeg har pinadø ikke spredd noe kvalme.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2012 #139 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har pinadø ikke spredd noe kvalme. Hva gjør du i bryllupsforumet når du egentlig ikke har så mye å komme med? Det er mange som gleder seg til bryllupet sitt, og det må de få lov til. Å planlegge et bryllup er heller ikke bare bare, så det er naturlig å spørre om råd/veiledning. Hvorfor insisterer du på å være negativ til alt og alle, og hvorfor kan du ikke bare la de som gleder seg lov til å glede seg til bryllupet de skal ha eller være med på. Utifra det jeg har skjønt av din "ønsk meg lykke til" tråd, er at du ikke skal gifte deg med det første. Du er her rett og slett for å ødelegge for alle de som gleder seg, og sånn har du vært fra den dagen du ble bruker på KG. Anonym poster: 6e0080f3ea1093c928d727f3fa1973bd 3
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2012 #140 Skrevet 11. desember 2012 Hva gjør du i bryllupsforumet når du egentlig ikke har så mye å komme med? Det er mange som gleder seg til bryllupet sitt, og det må de få lov til. Å planlegge et bryllup er heller ikke bare bare, så det er naturlig å spørre om råd/veiledning. Hvorfor insisterer du på å være negativ til alt og alle, og hvorfor kan du ikke bare la de som gleder seg lov til å glede seg til bryllupet de skal ha eller være med på. Synes ikke jeg har vært negativ til noe som helst, men jeg har jo forstått det sånn at enkelte bruder har litt for lange tær når det blir satt spørsmålstegn ved deres "i pose og sekk holdning". Utifra det jeg har skjønt av din "ønsk meg lykke til" tråd, er at du ikke skal gifte deg med det første. Du er her rett og slett for å ødelegge for alle de som gleder seg, og sånn har du vært fra den dagen du ble bruker på KG. Anonym poster: 6e0080f3ea1093c928d727f3fa1973bd Argumenter for påstandene dine, takk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå