Gå til innhold

Fri bar eller ei ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mener at det brude være fri bar, men man trenger ikke å tilby alle drinkene mellom himmel og jord.... Holder med øl, vin og longdrinker feks

Anonym poster: 97264c58b74a108a70df34f68418aa97

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

poenget mitt er ikke at man ikke skal kjøpe seg fin kjole eller reise på dyr reise. det jeg mener er at man bør ikke invitere til feiring av seg selv og så forvente at andre skal betale for det. hos oss betaler vi alt for alle, bortsett fra reise til og fra. vi betaler hotell for våre gjester som kommer langveis fra også. det handler ikke om at vi har ræva full av gryn men at vi bruker pengene på gjestene og bare inviterer til det vi har mulighet til å betale for. hadde vi hatt ræva full av gryn hadde vi betalt reise for folk også, det er vårt bryllup og vi som ønsker å ha dem der for vår skyld. de fleste reiser jo i bryllup for brudeparets skyld, ikke for andres. alt vi ber om er tiden deres.

• Liker 1
Skrevet

Setter strek for min del, takk for alle innspill! :)

Skrevet

Ser ikke problemet med å snobbe ned og finne seg et lokale som passer for det budsjettet man faktisk har til rådighet fremfor å leke luksusdyr mens andre betaler regningen. Det er ingenting galt med grendehus eller lokaler der man står for det meste selv. :)

Jeg skjønner dere godt at det blir for dyrt for de aller fleste, oss også absolutt, men man ønsker jo å være det beste vertskapet for en dag som dette.

Hos oss står det ikke om pengene, og jeg kan ikke tenke meg noe mer Harry enn å ha bryllup i et grendahus eller i en hage.

Vi skal ha bryllupet i flotte lokaler, betaler i dyre dommer for maten og mye annet. Men vi ønsker ikke å ha fri bar, synes rett og slett ikke det passer seg.

Anonym poster: 7b6469f00969b31d1ebf807ddc8fc38e

• Liker 1
Skrevet

Hos oss står det ikke om pengene, og jeg kan ikke tenke meg noe mer Harry enn å ha bryllup i et grendahus eller i en hage.

Vi skal ha bryllupet i flotte lokaler, betaler i dyre dommer for maten og mye annet. Men vi ønsker ikke å ha fri bar, synes rett og slett ikke det passer seg.

Hvor i all verden får man fra at det ikke "passer seg" å ha fri bar? Det hørtes jo spesielt ut å synes at det er en uting hvis man ønsker å ha dette? Er det fordi dere er redd gjestene deres ikke kan begrense seg o det blir et fyllkalas??

• Liker 2
Skrevet

Hvor i all verden får man fra at det ikke "passer seg" å ha fri bar? Det hørtes jo spesielt ut å synes at det er en uting hvis man ønsker å ha dette? Er det fordi dere er redd gjestene deres ikke kan begrense seg o det blir et fyllkalas??

Ikke passer seg ?? Veldig enig med Portviinspiken her altså.

Dårligste unnskyldningen jeg har hørt noensinne for gnienhet.

• Liker 2
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det kommer jo an på veldig mye forskjellig om det passer seg med fri bar eller ikke da! Det trenger ikke å være en unnskyldning for gnienhet.

Skrevet

I hvilken setting passer det seg ikke med fri bar når man serverer såpass mye alkohol til middagen .. ?

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg at AB som synes det ikke passer seg med fri bar skal ha store mengde alkohol til middagen. Men jeg ville bare påpeke at det kan finnes andre grunner enn gnienhet for at noen velger å utelate det. :)

Skrevet

Dette er en av grunnene for at jeg og forloveden min heller reiser til utlandet bare vi to og evt forloverene våre enn å ha en stor fest her hjemme hvor mange av gjestene kanskje går å tenker på alt mulig.-

*de er gniene, de har ikke åpen bar* (det mange kanskje ikke vet er at svigerfar er alkoholiker og vi ikke vil ha noe oppsty)

*å herregud, de har ikke dokurver!!!*

*for ett harrybryllup, sommerbryllup i koselige omgivelser, rømmegrøt er vist både harry og gnient*

*iiiiiiiiiik, for noen gniene mennesker, som ikke har spandert kost og losji hele helgen, mens de skal på en fin bryllupsreise* (ja tenk at bryllupsparet kanskje vil unnne seg selv noe også....

Anonym poster: 7bf0bb492773568059dc7a348c8f8baf

• Liker 4
Skrevet

hehe, bra oppsummert av ab. vi har valgt noen løsninger som sikkert ikke alle kommer til å like. Min samober sier så greit at "da får de takke nei til å komme da". Mens jeg legger det mer på meg (typsik dame). Men vi tenkt gjennom ting nøye og kommet frem til den løsningen som passer oss best.

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Da er vi megaharry for vi har booket et mobilt toalett itillegg til de 2 som allerede er tilgjengelige - det er harry det! Får bare omfavne det å lage en matchende toalettkurv i samme slengen. :bolledeig: :bolledeig:

På bygda er det ikke så farlig at man er litt harry og uformell, det er en sikker oppskrift som gjestene vil sette pris på ift å sitte på utstilling mens de ser på den lille porsjonen med mat som blir servert som ikke er i nærheten til å mette et voksent menneske. Da spiller det særdeles liten rolle om det er dyrt for brudeparet, og det ser fint ut på tallerkenen.

Hos oss passer det seg nemlig å ha det morsomt for andre enn brudeparet også. ;)

Endret av kiara_pusen
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg at AB som synes det ikke passer seg med fri bar skal ha store mengde alkohol til middagen. Men jeg ville bare påpeke at det kan finnes andre grunner enn gnienhet for at noen velger å utelate det. :)

DET er jeg VELDIG enig med deg i :)

Skrevet

Jeg mener at det ikke passer for oss, at andre velger det er helt i orden. Det har med at jeg kjenner min familie og vennene våre. Tror vi vil få det mye hyggeligere uten fri bar.

Skrevet

Jeg mener at det ikke passer for oss, at andre velger det er helt i orden. Det har med at jeg kjenner min familie og vennene våre. Tror vi vil få det mye hyggeligere uten fri bar.

Ja men det er jo helt greit og selvfølgelig ikke noe å stusse over. Det jeg reagerte på var den generelle omtalen om at "fri bar ikke passer seg". Hadde du lagt til; "for oss", så hadde det vært litt enklere å forstå.

Skrevet

Ja men det er jo helt greit og selvfølgelig ikke noe å stusse over. Det jeg reagerte på var den generelle omtalen om at "fri bar ikke passer seg". Hadde du lagt til; "for oss", så hadde det vært litt enklere å forstå.

Beklager om setningen var vanskelig å forstå. Trodde ikke den skulle være det, da den begynte med; VI ønsker ikke å ha fri bar, ........

Skrevet

Ikke passer seg ?? Veldig enig med Portviinspiken her altså.

Dårligste unnskyldningen jeg har hørt noensinne for gnienhet.

De vi skal leie lokale av anbefalte faktisk å ikke ha fri bar. Erfaringen de hadde var at det ble mye mer drikking, søling og høyrøstet stemning ved fri bar. Dette vil jo selvsagt avhenge av hvem gjestene er, men som sagt, vi kjenner våres litt for godt.

Og nei, det står absolutt ikke på penger. Vi får hele bryllupet spandert av min far, og der er ikke penger noe problem. Vi har allerede et budsjett på nærmere 170 000,- for 60 gjester.

Skrevet

Hmmm hva slags folk er det dere inviterer i bryllypene deres???

Har vært i 4 bryllup i år, alle med fri bar og ingen ble et fyllekalas.

• Liker 1
Skrevet

Hmmm hva slags folk er det dere inviterer i bryllypene deres???

Har vært i 4 bryllup i år, alle med fri bar og ingen ble et fyllekalas.

Inviterer familie og venner. Mange forskjellige individer.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal rakke ned på vår avgjørelse om å ikke ha fri bar. Jeg respekterer fullt ut de som ønsker å ha det. Folk er forskjellige.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det som kan bli et "problem" er en stresset brud som tror hun er kan være barnevakt for voksne mennesker. Er man bekymret for feks alkoholikere må man la vær å invitere dem, de blir fulle uansett hvilke begrensninger man legger på resten.

Jeg har ingen tro på at vårt bryllup blir et fyllekalass selv om det er fri bar og alt legges til rette for en uformell stemning der ingen skal føle seg utilpass pga lang og formell bordsetting etc. Det jeg har stor tro på er at gjestene vil føle det er deilig å slippe å ha med seg lommeboken eller føle at dette ble mye dyrere enn hva de trodde på forhånd.

Det jeg derimot synes er trist, ikke på mine egne vegne jeg har kommet over slike smålige kommentarer for lenge siden her på KG er at det ses ned på brudepar som tilpasser bryllupet etter egen lommebok ved å arrangere det på type grendahus, forsamlingshus eller som oss med et digert partytelt i hagen. Skal alle måtte vente til de hadde budsjett på 150` (eksl fri bar) hadde det vært veldig få som kunne giftet seg unge eller voksne. Vi velger alle våre løsninger, men ikke rakk ned på noen løsninger som krever vanvittig mye jobb av både brudepar og de nærmeste i dagene i forkant for at ting skal bli så bra som mulig.

Bak hvert eneste grendahus bryllup ligger det masse dugnadsinnsats som ikke fortjener å bli stemplet som harry av de som benytter seg av "full pakke" og kommer til dekket bord.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...