Gå til innhold

Jeg ga henne alt legoet etter barna mine og så gren hun på nesen og lurte på om jeg hadde alle bruksanvisningene som fulgte med da det var nytt.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mine barn har dessverre vokst fra det å bygge med lego og det har samlet seg masse i årenes løp. To flotte legobord samt masse lego fikk jeg lyst til å gi bort til min kusinesbarn . Og ikke at jeg håpet på slik et kjempetakk men hun virket knapt glad engang. Synes det virker likt frekt faktisk og fisefint det sjokkerte ansiktet hun satte opp da jeg ville gi henne alt legoet uten å ha bruksanvisningene også med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn har dessverre vokst fra det å bygge med lego og det har samlet seg masse i årenes løp. To flotte legobord samt masse lego fikk jeg lyst til å gi bort til min kusinesbarn . Og ikke at jeg håpet på slik et kjempetakk men hun virket knapt glad engang. Synes det virker likt frekt faktisk og fisefint det sjokkerte ansiktet hun satte opp da jeg ville gi henne alt legoet uten å ha bruksanvisningene også med..

Typisk teit kjerring som ikke har skjønt hva lego er. Skal ikke se bort fra at hun er tilbøyelig til å lime sammen ferdigbygde legomodeller.

Trøsten er at ungene sikkert setter pris på legoen. Ellers lurer jeg på hvorfor du ga det vekk, det ville jeg aldri gjort. Her finnes det generasjonslego.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi bort Lego??? Nevøene mine storkoser seg med min "gammeldagse" Lego fra 1975 når de er på besøk. Har aldri tenkt tanken på å gi den bort.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har dessverre vokst fra det å bygge med lego og det har samlet seg masse i årenes løp. To flotte legobord samt masse lego fikk jeg lyst til å gi bort til min kusinesbarn . Og ikke at jeg håpet på slik et kjempetakk men hun virket knapt glad engang. Synes det virker likt frekt faktisk og fisefint det sjokkerte ansiktet hun satte opp da jeg ville gi henne alt legoet uten å ha bruksanvisningene også med..

http://service.lego.com/en-US/buildinginstructions/

Be henne lete her!

Anonym poster: 611f2e2e2aaf07108a6db3ae8f6ab00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Det finnes også en ny bok nå som hjelper en å sette sammen ulike typer lego. Husker desverre ikke tittelen. Noen bokklubber har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DrManhattan

Har all min lego med eskene og instruksjonene, mint condition :)

Har en niese på snart 25 som lekte med dem etter meg, og etter mange år liggende i esker så skal min lille nevø på 4 få dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har all min lego med eskene og instruksjonene, mint condition :)

Har en niese på snart 25 som lekte med dem etter meg, og etter mange år liggende i esker så skal min lille nevø på 4 få dem :)

Hmm, liggende i esker? Brukes de bare til akkurat den konstruksjonen de ble solgt til ?

Endret av sebastianen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DrManhattan

Hmm, liggende i esker? Brukes de bare til akkurat den konstruksjonen de ble solgt til ?

Akurat nå brukes de til ingenting annet enn å samle støv, men tenker jeg skal bygge alt opp etter instruksjonene, så får min nevø gjøre som han vil etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akurat nå brukes de til ingenting annet enn å samle støv, men tenker jeg skal bygge alt opp etter instruksjonene, så får min nevø gjøre som han vil etter det.

Du kan jo ikke bygge de... Da får ikke han gjort det første gangen.

Det er jo bare første gangen en bygger etter anvisninger. Så blir klossene noe annet.

Jeg tror forøvrig at jeg aldri ville ha fått plass om alt lå i esker. Ved sist opptelling befant det seg 7 banankasser med lego i løsvekt her....+ noe som var bygd.

Ja, jeg er barnslig....jeg samler på tegneserier og.

Men legoen er guttungens nå altså. Eller han disponerer den.....det er jo Lego der fra flere generasjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DrManhattan

Du kan jo ikke bygge de... Da får ikke han gjort det første gangen.

Det er jo bare første gangen en bygger etter anvisninger. Så blir klossene noe annet.

Jeg tror forøvrig at jeg aldri ville ha fått plass om alt lå i esker. Ved sist opptelling befant det seg 7 banankasser med lego i løsvekt her....+ noe som var bygd.

Ja, jeg er barnslig....jeg samler på tegneserier og.

Men legoen er guttungens nå altså. Eller han disponerer den.....det er jo Lego der fra flere generasjoner.

OK du tilhører den skolen av LEGO entusiaster, jeg ser på LEGO settet også som noe nostalgisk som vekker gode minner, som barn samlet jeg på LEGO sett, her kastes ikke instruksjonene eller eskene

Og hele poenget med å dra frem LEGOen til min nevø er slik at jeg, en mann på 34, skal ha en unskyldning til å bygge LEGO :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK du tilhører den skolen av LEGO entusiaster, jeg ser på LEGO settet også som noe nostalgisk som vekker gode minner, som barn samlet jeg på LEGO sett, her kastes ikke instruksjonene eller eskene

Og hele poenget med å dra frem LEGOen til min nevø er slik at jeg, en mann på 34, skal ha en unskyldning til å bygge LEGO :)

Hehe, okei, men du vet du trenger ingen unnskyldning. Bare av nyskjerrighet, hvor mange esker sånn ca har du ? Jeg bare ser for meg at det må ta enormt med plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med en svær pappeske full med lego. VI hadde da ikke instruksjoner! Joda, noen av delene hørte til et spesielt sett, og jeg synes å huske noen slike bruksanvisninger liggende. Men som sebastianen sier - det var bare første gangen. Vi bygget aldri etter instruksjoner (unntatt juleaften, hvis vi fikk noe konkret). Vi bygget hus, gater, biler - hele landsbyer. Supergøy med lego!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DrManhattan

Hehe, okei, men du vet du trenger ingen unnskyldning. Bare av nyskjerrighet, hvor mange esker sånn ca har du ? Jeg bare ser for meg at det må ta enormt med plass.

Å jeg vet ikke, jeg hadde flere esker her en stund, men jeg kjøpte den største plastikkkassen jeg fant på Europris og der fikk jeg opp i ca halvparten

Men når det gjelder eskene til settene så blir det mye plass men jeg har lagt de slik at de mintse eskene ligger opp i de største, sammen med instruksjonene, pent brettet

Må sies at jeg er noe analfiksert (ikke tenk koffert nå) og har vært slik siden barndommen (var sikkert morsomt å leke med meg :))

Endret av DrManhattan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket lego da jeg var liten. Men drev aldri med bruksanvisninger og sånn, bygde på ren fantasi:) Og TS, si at du har ombestemt deg for barna dine vil gjerne ha det til sine barn en gang, og du glemte å spørre dem først!

Anonym poster: bd9fb3ef7bf25a743a20d40730d27b55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Ja det som var galt for henne var at vi hadde blandet legoet og ikke hadde sortert det som da alt var nytt med bruksanvisninger og det hele.

Her snakker vi legosamling gjennom flere generasjoner.

Hun lot det skinne gjennom at det var dårlig å gi bort legoet til henne nå som det var usortert.

Da synes jeg hun er et petimeter som ser at barna helst ikke utfolder seg utover rammene hun helst vil sette.

Hm be om å få det igjen kanskje ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her.

Ja det som var galt for henne var at vi hadde blandet legoet og ikke hadde sortert det som da alt var nytt med bruksanvisninger og det hele.

Her snakker vi legosamling gjennom flere generasjoner.

Hun lot det skinne gjennom at det var dårlig å gi bort legoet til henne nå som det var usortert.

Da synes jeg hun er et petimeter som ser at barna helst ikke utfolder seg utover rammene hun helst vil sette.

Hm be om å få det igjen kanskje ja..

Det ville jeg gjort, fort deg før hun finner bruksanvisninger på nett og limer settene sammen, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes hun er urimelig og frekk, mye lego koster masse penger!

Anonym poster: b50f1685f534190a2a9c3ae107a198c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...