Gå til innhold

Rskre ryddar opp


Rskre

Anbefalte innlegg

Forskningen konkluderer jo ikke med at nynorsk er viktig. For min del kan de to språkformene eksistere side om side. Jeg ser ikke noen grunn til at de som bruker det ene skal ha opplæring i det andre.

Jeg ser det du skriver som argument for å begynne tidlig med engelsk f.eks.

Paradokset Sogn og Fjordane


Men den potensielt sterkaste indikasjonen på at den norske tospråksituasjonen gir fordelar, knyter seg til noko dei færraste ville tru: Dei gode skuleresultata i Sogn og Fjordane. Sidan nasjonale prøvar i norsk, engelsk og matematikk vart innført i 2006, har dette fylket lege på toppen av resultatlista saman med Oslo og Akershus. Det oppsiktsvekkande med dette er at utdannings- og inntektsnivået i Sogn og Fjordane er lågt, og vidare er fylket i liten grad urbanisert. Utdannings- og inntektsnivå og urbanitet er kjent for å korrelera sterkt med skuleprestasjonar, og eit fylke som t.d. Nord-Trøndelag, kjem dårleg ut på dei nasjonale prøvane jamvel om det demografisk sett har mykje til felles med Sogn og Fjordane.


Det kan vera ei rekkje grunnar til at Sogn og Fjordane har så gode resultat. Men når det gjeld språksituasjonen, veit vi dette: Ikkje noko anna fylke har så høg nynorskprosent blant elevane i grunnskulen. Sogn og Fjordane hadde i 2011 97,3%, Møre og Romsdal 52% og Hordaland 39%. Elevar med nynorsk som opplæringsmål blir massivt stimulerte på bokmål og sentralaustnorsk talemål gjennom storsamfunnet, og i praksis har difor nynorskelevar allereie ganske høg kompetanse i bokmål når dei møter det som sidemål på ungdomsskulen. Det motsette gjeld i svært liten grad for bokmålselevar.


Og sidan Sogn og Fjordane er det einaste så å seia reine nynorskfylket er det ikkje utenkjeleg at dei gode skuleresultata kan sporast til språksituasjonen: Viss det å bli stimulert på både nynorsk og bokmål frå tidleg alder gir nokre av dei same utviklingsmessige fordelane som udiskutabelt tospråklege har, er det å forventa at det vil slå ut på læring generelt.

Den fyrste artikkelen var eldst, den seinare har synt ny forskning som provar ein slik effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså er det piss når Unge Høgre og lakeiane deira påstår at nynorsk er skrap. Tungnæme folk kallar vi slike.

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradokset Sogn og Fjordane


Men den potensielt sterkaste indikasjonen på at den norske tospråksituasjonen gir fordelar, knyter seg til noko dei færraste ville tru: Dei gode skuleresultata i Sogn og Fjordane. Sidan nasjonale prøvar i norsk, engelsk og matematikk vart innført i 2006, har dette fylket lege på toppen av resultatlista saman med Oslo og Akershus. Det oppsiktsvekkande med dette er at utdannings- og inntektsnivået i Sogn og Fjordane er lågt, og vidare er fylket i liten grad urbanisert. Utdannings- og inntektsnivå og urbanitet er kjent for å korrelera sterkt med skuleprestasjonar, og eit fylke som t.d. Nord-Trøndelag, kjem dårleg ut på dei nasjonale prøvane jamvel om det demografisk sett har mykje til felles med Sogn og Fjordane.


Det kan vera ei rekkje grunnar til at Sogn og Fjordane har så gode resultat. Men når det gjeld språksituasjonen, veit vi dette: Ikkje noko anna fylke har så høg nynorskprosent blant elevane i grunnskulen. Sogn og Fjordane hadde i 2011 97,3%, Møre og Romsdal 52% og Hordaland 39%. Elevar med nynorsk som opplæringsmål blir massivt stimulerte på bokmål og sentralaustnorsk talemål gjennom storsamfunnet, og i praksis har difor nynorskelevar allereie ganske høg kompetanse i bokmål når dei møter det som sidemål på ungdomsskulen. Det motsette gjeld i svært liten grad for bokmålselevar.


Og sidan Sogn og Fjordane er det einaste så å seia reine nynorskfylket er det ikkje utenkjeleg at dei gode skuleresultata kan sporast til språksituasjonen: Viss det å bli stimulert på både nynorsk og bokmål frå tidleg alder gir nokre av dei same utviklingsmessige fordelane som udiskutabelt tospråklege har, er det å forventa at det vil slå ut på læring generelt.

Den fyrste artikkelen var eldst, den seinare har synt ny forskning som provar ein slik effekt.

Jeg er fremdeles av den mening at dette er tid som heller burde vært brukt på realfag.

Har du forresten noen linker til forskningen og ikke bare artikler med tolkninger av dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles av den mening at dette er tid som heller burde vært brukt på realfag.

Har du forresten noen linker til forskningen og ikke bare artikler med tolkninger av dem ?

Her er føredraget:

http://www.regjering....html?id=707443

(trykk dinest på Mila Vulchanova)

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever flash, og jeg er på ipad....

Uansett, språkrådet er ikke en upartisk spiller.

Har vel ingenting med Språkrådet som aktør å gjera? Dei arrangerer ein konferanse der ho presenterar resulta sine. Ho er professor ved NTNU.

Forskingsgruppa hennar har og synt at engelskopplæring gjev saktare prosessering av bokmål, dette i motsetnad til nynorsk.

Endret av Rskre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel ingenting med Språkrådet som aktør å gjera? Dei arrangerer ein konferanse der ho presenterar resulta sine. Ho er professor ved NTNU.

Forskingsgruppa hennar har og synt at engelskopplæring gjev saktare prosessering av bokmål, dette i motsetnad til nynorsk.

Argumenterer du med dette for å begynne med sidemålundervisning i første klasse istedenfor engelskundervisning ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenterer du med dette for å begynne med sidemålundervisning i første klasse istedenfor engelskundervisning ?

Ein lyt læra begge deler. Kanskje lyt ein starte med nynorskopplæring allereie i barnehagen i skulekrinsar der nynorsk ikkje har etablert seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlending?

Osloing!

Har gått på Osloskole, hvor de faktisk ikke har nynorskundervisning. noe jeg syntes er kempesynd, for jeg har gått gjennom norsk grunnskole og videregående skole, og aldri fått nynorskundervisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein lyt læra begge deler. Kanskje lyt ein starte med nynorskopplæring allereie i barnehagen i skulekrinsar der nynorsk ikkje har etablert seg?

Ikke enig, hvorfor kan en ikke lære språkformen som er dominant der man bor? Helt ærlig så skjønner jeg ikke at dette er noe å engasjere seg så voldsomt i. Vi skjønner jo hverandre, gjør vi ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osloing!

Har gått på Osloskole, hvor de faktisk ikke har nynorskundervisning. noe jeg syntes er kempesynd, for jeg har gått gjennom norsk grunnskole og videregående skole, og aldri fått nynorskundervisning.

Høres underlig ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig, hvorfor kan en ikke lære språkformen som er dominant der man bor? Helt ærlig så skjønner jeg ikke at dette er noe å engasjere seg så voldsomt i. Vi skjønner jo hverandre, gjør vi ikke ?

Det kostar ikkje så veldig mykje arbeid å læra seg båe om ein byrjer tidleg nok. Born lærar språk utruleg raskt. Nynorsk er ein utruleg viktig del av historia vår, og det er jo slik at mange byfolk ikkje forstår nynorsk grunna manglande undervising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Veit du kva? Du tenner meg verkeleg, mogeleg det er logoen din som spelar inn. Det er ikkje noko å verte skremd av, for eg er ein gamal mann og trufast mot kona mi. Men du verkar så sjølvmedviten, og tekstene dine liksom glør i auga av seksuell energi.

Kvi er det til papiret eg meg vender?

Det må du ikkje spørje om, min kjære!

I røynda har eg ingen bod å bere,

det hamnar likevel i dine hender.

Sjølv kan eg ikkje kome, men eg sender

eit heilt og udelt hjarta, som vil vere

hos deg med gleder, håp og plager, nære,

og det har ingen byrjing, ingen ende.

Min dag i dag er ikkje lett å dele;

mitt trugne hjarta, vendt mot deg, må teie

med løynde lengsler, tankar, uro, spenning.

Slik stod eg ein gong framfor deg i sæle,

aldeles stum. Kva skulle eg vel seie?

Eg visste: alt i meg har nådd fullending.

Haha! No står ikkje verda til påske!! Du likta jo ikkje at ungjenter tok deg på brokja....

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ein lyt læra begge deler. Kanskje lyt ein starte med nynorskopplæring allereie i barnehagen i skulekrinsar der nynorsk ikkje har etablert seg?

Hvorfor må man det? Jeg behersker begge målformer like godt, fikk faktisk bedre karakter i nynorsk enn i hovedmål på eksamen, men så er jeg språksterk. Ikke alle er det. Jeg er nå 45 år og har til dags dato ikke hatt brukt for nynorskkunnskapene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kostar ikkje så veldig mykje arbeid å læra seg båe om ein byrjer tidleg nok. Born lærar språk utruleg raskt. Nynorsk er ein utruleg viktig del av historia vår, og det er jo slik at mange byfolk ikkje forstår nynorsk grunna manglande undervising.

Ja, jeg skjønner at du mener det, men jeg ønsker å jobbe for bedre realfagsundervisning i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner at du mener det, men jeg ønsker å jobbe for bedre realfagsundervisning i skolen.

Men alt tydar på at elevar vert dyktigare i realfag ved å læra nynorsk i tillegg til bokmål. Så kvifor er du så negativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt tydar på at elevar vert dyktigare i realfag ved å læra nynorsk i tillegg til bokmål. Så kvifor er du så negativ?

Ting tyder og på at dersom man får en ekstra time realfag eller to i uka vil man og bli dyktigere i det. Gjerne på bekostning av rle og sidemål.

Jeg har ikke sett noe i forskningen din som har overbevist meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddgeir Bruaset kan jo også vera med, han er truleg Noregs mest omtykte programleiar.

Har jeg ikke hørt om, så det er nok ikke et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...