Rskre Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Kva med eit TV-program der målfolk vitjar nynorskkommunar og sjekkar om dei held seg til rett målføre? I tillegg sender vi hundretals brev til ulike departement og direktorat, for å sjå etter om dei svarar på nynorsk. Dersom resultatet vert nedslåande rykkjer vi ut og grip tak i byråkratane. Det vert eit program med mykje kjefting, vonbrot, og rettleiing ("eg er ikkje læraren din!"). Og til slutt endar programmet med stikkprøvar. Dersom byråkraten ikkje meistrar begge målføra får vedkomande sparken (av di stillinga krev slik kompetanse). Endret 1. desember 2012 av Rskre 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #2 Skrevet 1. desember 2012 Nei! Det høres ut som et forferdelig tv program. Anonym poster: 9847256abe87f46639defa26f351d886 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 Noregs beste TV-program gjennom tidende. Endeleg får ein skjelle ut dei forhatte byråkratane. Anonym poster: 3cdfe96685091c80104a46378f62d255 4
TheHairyToothfairy Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 enda en grunn for meg å ikke se tv. 2
Rskre Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2012 Eg trur det kjem til å verte vellukka. Eg er ein autoritær og myndig mann. 2
TheHairyToothfairy Skrevet 1. desember 2012 #6 Skrevet 1. desember 2012 akkurat det jeg ikke gidder se på tv, altså.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 Høres ut som om du bare er rumpefrustrert fordi det irrelevante språket ditt ikke blir satt pris på av de kule gutta i byen, Anonym poster: 1b5fa16655dd8dbb9e929bfc9b79d872 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 Høres ut som om du bare er rumpefrustrert fordi det irrelevante språket ditt ikke blir satt pris på av de kule gutta i byen, Anonym poster: 1b5fa16655dd8dbb9e929bfc9b79d872 Du er så trøysam. Anonym poster: 3cdfe96685091c80104a46378f62d255
sebastianen Skrevet 1. desember 2012 #9 Skrevet 1. desember 2012 Tror ikke jeg gidder å se det, men du får prøve å selge det til nrk . Skal ikke se bort fra at de lager det. Så må vi andre betale lønnen din, det ville du vel like ? 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #10 Skrevet 1. desember 2012 Tror ikke jeg gidder å se det, men du får prøve å selge det til nrk . Skal ikke se bort fra at de lager det. Så må vi andre betale lønnen din, det ville du vel like ? For FrP er så glade i inkompetente byråkratar? Anonym poster: 3cdfe96685091c80104a46378f62d255
sebastianen Skrevet 1. desember 2012 #11 Skrevet 1. desember 2012 For FrP er så glade i inkompetente byråkratar? Anonym poster: 3cdfe96685091c80104a46378f62d255 Nei, men for min del holder det om de kan norsk, enten nynorsk eller bokmål.
Rskre Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2012 Nei, men for min del holder det om de kan norsk, enten nynorsk eller bokmål. Til trass for at stillinga spesifikt krev nynorskkompetanse? Høyrd om partifellen din Løberg? 1
sebastianen Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Til trass for at stillinga spesifikt krev nynorskkompetanse? Høyrd om partifellen din Løberg? Ja... Hva har det å gjøre med at jeg synes konseptet ditt høres utrolig kjedelig og unyttig ut ? Endret 1. desember 2012 av sebastianen 1
TheHairyToothfairy Skrevet 1. desember 2012 #14 Skrevet 1. desember 2012 rskre skjønner nok ikke at vi andre ikke har like stor interesse som ham selv av å se ham på tv 2
Strixvaria Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 Hva med et prosjekt der man går helt bort i fra nynorsken i det offentlige - mon tro om nynorskfolket klarer å forstå brevene når det ikke lenger står på dialekt For øvrig aner jeg ikke hva "vitjar" betyr, det høres ut som en øy i Troms eller noe.. 3
Rskre Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 1. desember 2012 Hva med et prosjekt der man går helt bort i fra nynorsken i det offentlige - mon tro om nynorskfolket klarer å forstå brevene når det ikke lenger står på dialekt For øvrig aner jeg ikke hva "vitjar" betyr, det høres ut som en øy i Troms eller noe.. Då kjem vi til å slutte å betale skatt i protest, i tillegg nektar vi Austlandet pengar frå oljereservar utanfor Nynorskland. Så får det berre briste eller bære. Besøke. 1
sebastianen Skrevet 1. desember 2012 #17 Skrevet 1. desember 2012 Då kjem vi til å slutte å betale skatt i protest, i tillegg nektar vi Austlandet pengar frå oljereservar utanfor Nynorskland. Så får det berre briste eller bære. Besøke. Hum hum hum, Ivar Aasens hær reiser seg....
Strixvaria Skrevet 1. desember 2012 #18 Skrevet 1. desember 2012 Då kjem vi til å slutte å betale skatt i protest, i tillegg nektar vi Austlandet pengar frå oljereservar utanfor Nynorskland. Så får det berre briste eller bære. Besøke. 1) Oljen er finansiert og eid av "østlandet" (regjeringen og det norske folk - melder dere dere ut er dere ikke lenger en del av dette fellesskapet) og følgelig blir dere svært fattige der borte dersom dere slutter å betale skatt - hvor skal dere få inntekter fra når dere mister all tilgang til oljen? 2) Da får dere heller ingen velferdsgoder 3) Dere er ikke i en posisjon at dere kan klare å nekte resten av landet noe som helst - "what army?" Jeg tror det blir briste Er ikke "besøkje" godt nok? 2
Rskre Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #19 Skrevet 1. desember 2012 (endret) 1) Oljen er finansiert og eid av "østlandet" (regjeringen og det norske folk - melder dere dere ut er dere ikke lenger en del av dette fellesskapet) og følgelig blir dere svært fattige der borte dersom dere slutter å betale skatt - hvor skal dere få inntekter fra når dere mister all tilgang til oljen? 2) Da får dere heller ingen velferdsgoder 3) Dere er ikke i en posisjon at dere kan klare å nekte resten av landet noe som helst - "what army?" Jeg tror det blir briste Er ikke "besøkje" godt nok? Vi målfolk likar ikkje be-ord. Om austlendingane ynskjer å drepa språket vårt lyt vi skilja ut Vestlandet, og då trur eg imperialistene på Austlandet vert rimeleg fattige. Men berre materielt, av di alle innvandrarane gjer dykk rike i sjela. Endret 1. desember 2012 av Rskre 2
Strixvaria Skrevet 1. desember 2012 #20 Skrevet 1. desember 2012 Vi målfolk likar ikkje be-ord. Om austlendingane ynskjer å drepa språket vårt lyt vi skilja ut Vestlandet, og då trur eg imperialistene på Austlandet vert rimeleg fattige. Men berre materielt, av di alle innvandrarane gjer dykk rike i sjela. Nei, og heller ikke -else og -skap, er det ikke sånn? Dere må gjerne bruke språket deres selv, men jeg har svært lite til overs for minoritetsdiktatur. Hmm. Vi beholder jo havområdet, som fra før tilhører staten Norge, som dere følgelig ikke lenger blir en del av, så hva skal dere tjene penger på da, når olja blir borte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå