Gjest kiara_pusen Skrevet 1. desember 2012 #101 Skrevet 1. desember 2012 Vi er på budsjett der vi kan så skal lage selv. Takk for enda noen gode tips. Du er helt super altså! ! Takk i lige måde du! Og takk til 2013Bryllup som har laget denne herlige tråden! Vi også er på et "strengt" budsjett når det kommer til dekor, men man kan få til veldig mye for veldig lite. Kommer nok til å tenke veldig mye på hvilke store blomster som gjør mye ut av seg, og der er jo Peoner i en særklasse! Synes det er helt unødvendig å sette slike ting bort, nå har jo jeg både pappa og tante hvis panikken melder seg, men det gjør den ikke. Men den fineste DIY jeg har kommet over er å spare på alle små glass - tacosaus, syltetøt, pesto etc å bruke som små lykter. Evt lime blonder på å spraye de. Nok av småting som kan brukes. hehe
skravlus Skrevet 2. desember 2012 #102 Skrevet 2. desember 2012 Jeg skal ha Bella Notre det er det eneste som er bankers! Voff-voff Hvis ikke er jo denne en het kandidat for mange; For oss tror jeg det faktisk blir litt for mye av det gode. Ja, vi har vurdert denne, og den er jo kjempefin, men det blir nok litt for mye av det gode for oss også. Vi ønsker oss en som er litt "lystig", og har en flott tekst. Hmm, gruble...
Gjest kiara_pusen Skrevet 2. desember 2012 #103 Skrevet 2. desember 2012 Ja, vi har vurdert denne, og den er jo kjempefin, men det blir nok litt for mye av det gode for oss også. Vi ønsker oss en som er litt "lystig", og har en flott tekst. Hmm, gruble... Jeg føler at den blir feil både pga den begynner bli ganske oppbrukt, synes mange snakker om å bruke den. Og at den er på grensen til pompør. Det er jo en voldsom kjærlighetserklæring! Nei, hos oss blir det ingenting eller Make you feel my love Dylan/Adele. Men den heller er jo ikke i nærheten av lystig! Klinedansen skal hvertfall være til noe med Leonard Cohen, det ble bestemt under konserten i sommer. Må jo gjenskape noen minner.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 2. desember 2012 #104 Skrevet 2. desember 2012 (endret) Takk i lige måde du! Og takk til 2013Bryllup som har laget denne herlige tråden! Vi også er på et "strengt" budsjett når det kommer til dekor, men man kan få til veldig mye for veldig lite. Kommer nok til å tenke veldig mye på hvilke store blomster som gjør mye ut av seg, og der er jo Peoner i en særklasse! Synes det er helt unødvendig å sette slike ting bort, nå har jo jeg både pappa og tante hvis panikken melder seg, men det gjør den ikke. Men den fineste DIY jeg har kommet over er å spare på alle små glass - tacosaus, syltetøt, pesto etc å bruke som små lykter. Evt lime blonder på å spraye de. Nok av småting som kan brukes. hehe Jeg har satt i gang alle venner og familie med å samle på glass til meg. Pynter de med blonder og bruker til både telys, kubbelys og blomster på bordene Nydelig, billig og enkelt! Akkuratt perfekt for oss! Endret 2. desember 2012 av 2013 bryllup
Gjest kiara_pusen Skrevet 2. desember 2012 #105 Skrevet 2. desember 2012 Jeg kom over ved en tilfeldighet at et glass tacosaus koster 5,- så jeg tenkte jeg skulle handle litt type 10stk. hehe. Men det er helt genialt å samle - kan jo absolutt brukes til alt!
Fanteria Skrevet 2. desember 2012 #106 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har samme tanken som dere. Jeg tenker jeg skal en tur på Fretex i Oslo. Der har de en del boller, vaser og glass. Kanskje spraye de i en farge eller surre noen bånd rundt? Litt usikker på pynten enda :/
pusla Skrevet 2. desember 2012 #107 Skrevet 2. desember 2012 Plutselig synes jeg at vi har kommer så kort i planlegginga! Nå er det jo mye vi ikke skal ha som dere med store fester her hjemme må tenke på, men det har gått opp for meg at vi kanskje bør pynte litt bord på etterpåfesten Spare på sånne glass var jo genialt, det vil passe fint på fest her hjemme I løpet av januar tenker jeg at vi bør ha ferdig invitasjonene, papirene til folkeregisteret, booka hotell og helst fly til selve bryllupet. Også gjestelista
Gjest kiara_pusen Skrevet 2. desember 2012 #108 Skrevet 2. desember 2012 Krysser fingrene for at ingen gjester kommer i samme kjole som Fotballfrue i bryllupet. Glitter! Kjolen var fin den, men jeg hadde følt meg litt kjedelig ved siden av. 2
Gjest 2013 bryllup Skrevet 2. desember 2012 #109 Skrevet 2. desember 2012 Nå måtte jeg inne og se på kjolen! Faktisk har hun brukt den i desemberbryllup før jeg vet ikke hva jeg synes Gjestelista ja... Den må vi også få ferdig snart..
Gjest lisha Skrevet 3. desember 2012 #110 Skrevet 3. desember 2012 har dere gjester som kommer langveis fra? sambo sin familie kommer jo fra ca 80 mil fra her vi bor, vi har kun plass til ca 4, mine foreldre til tre-fire stk, så det blir jo ca 25 stk vi ikke har plass til - om alle kommer. Sambo syns det er litt trasig at vi ikke kan innlosjere alle, både familie og vennene hans, og jeg ser den. Men når vi ikke har mer plass, så går det ikke, vi kan ikke akkurat stable i høyden i tillegg så grubler sambo over hvem som faktisk kommer til å komme, vi håper jo selvfølgelig at alle kan komme, men skjønner at det kanskje blir litt frafall pga avstand og reise/losji.. usj, litt vanskelig å planlegge bryllup når familiene bor i hver sin kant av landet, og det er så usikkert hvor mange som kan komme! tror jeg tenker for mye på alt mulig!
pusla Skrevet 3. desember 2012 #111 Skrevet 3. desember 2012 Vi har også endel gjester til etterpåfesten som trenger overnatting. Siden vi da allerede har giftet oss og dette er en ganske så uformell fest hjemme hos oss, så bekymrer jeg meg litt for dette jeg og. Vil de bruke penger på hotell da liksom?
Gjest lisha Skrevet 3. desember 2012 #112 Skrevet 3. desember 2012 Er det jeg også tenker på! Er de i tillegg et par, så blir jo utgiftene doblet. Og det er ikke alle som vil/ kan ta seg råd til det... (sambo har jo fortalt meg at familien er opptatt av penger, noe som irriterer sambo noe voldsomt! De har ikke akkurat lite penger, de skal virke som storkarer, men vil ikke bruke penger på noe om det ikke lønner seg/ får gjengjeldt! til og med broren til sambo! njaa, han visste egentlig ikke om han og dama kunne komme.. for det kostet jo å reise for de, og så var det kanskje akkurat den helgen vi skal gifte oss, at han kanskje måtte hjelpe til med høyet på gården til mora, for det brukte å være ca akkurat da hvert år -og da sa han jo at det var jo ikke sikkert mora kunne dra heller, for hun også måtte styre med høyet.. syns det blir litt spesielt jeg! spiller vel ingen rolle om de starter med høyet på gården noen dager før eller etter vel? Men for all del, de får bare styre på! Men syns det blir leit for sambo sin del om den nærmeste familien ikke kommer, pga de f.eks må ta inn høyet akkurat den helgen Og er det mange som plutselig ikke kommer, så kunne jo vi igrunn planlagt bryllupet på en annen måte. Vi har valgt å planlegge bryllupet som vi har gjort, nettopp med tanke på at det er mange tilreisende i familien til sambo! Men vi håper de har lyst å komme og vil dele dagen sammen med oss vi har lyst å ha de der
Gjest 2013 bryllup Skrevet 3. desember 2012 #113 Skrevet 3. desember 2012 Uff.. høres for meg ut som om de gjør seg litt vanskelige. Forstår at det koster penger å komme, men når det er snakk om sønn/bror sitt byllup burde det være verdt det! Om det er noe bryllup man skal prioritere så er det jammen nær familie spør du meg! Får håpe at de kommer. Vi har også noen tilreisende, men ikke så mange at jeg tror det er grunnen til at de takker nei, mulig de fleste får ordnet seg gratis overnatting fordi vi begge har familie i området.
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. desember 2012 #114 Skrevet 3. desember 2012 har dere gjester som kommer langveis fra? Hans kommer fra vestlandet, min kommer fra stedet det feires. Så det er en liten kabal som skal gå opp siden ingen andre enn svigermor innlosjeres hos mormor. Vi har litt katter hjemme, så de skal ikke måtte ut. Resten har jeg fått forhåndsbooket et nedprutet hotell i umiddelbarnæhet. Det er bare å sende litt mailer rundt, du får nesten alltid rabatt når det er snakk om forhåndsbooking og høyt antall rom. Vi (les; jeg) har fått et vanlig dobbelrom til 860,- inkludert frokost, det ser jeg absolutt som ingen upris for våre gjester. Dessuten hvis det er som hos oss at datoen er satt til neste år, klarer de fleste ikke å se så langt frem uten å lage litt forviklinger for seg selv. Om det er gård, dyr, barn, jobb eller ferietid så er det alltid noe som kan dukke opp. Når dagen nærmer seg er jeg sikker på at ting løser seg. Jobb litt i kulissene for å få de beste avtalene med ulike steder dersom det feires på deres hjemsted, og for din egen del senk skuldrene - alt faller på plass. Vi har ca 30 tilreisende fra Oslo og videre, og jeg har sikkert hatt hetta for hvor mange som kommer når vi velger å flytte det ut fra stedet vi bor. Men det eneste jeg får gjort noe med er å legge til rette for at bryllupet ikke blir dyrt å bli med på.
Gjest lisha Skrevet 3. desember 2012 #115 Skrevet 3. desember 2012 Å prute på hotellene var lurt Har ett hotell som ligger i gåavstand til lokalet vårt (10 min å gå max). når jeg får et lite overblikk over hver mange som faktisk kommer, så skal jeg gå og spørre etter tilbud der
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. desember 2012 #116 Skrevet 3. desember 2012 Å prute på hotellene var lurt Har ett hotell som ligger i gåavstand til lokalet vårt (10 min å gå max). når jeg får et lite overblikk over hver mange som faktisk kommer, så skal jeg gå og spørre etter tilbud der Jeg ville gjort det men en gang, bedre å gi gjestene et bra tilbud enn å vente på at de skal rote seg til å finne det ut selv. Det som er at du kan forhåndsbooke rom eller avtale at dere trenger feks 20 rom der de som bestiller bruker kode: kiara for å benytte seg av de rommene til den prisen. De rommene som ikke blir brukt blir kansellert. Du må nemlig være tiiiiiiiiiiidlig ute for å få bra rabatter. Mange firmaer og slikt som ofte har langtidsavtaler med sånne småhoteller. Lykke til.
Gjest Adriane Skrevet 3. desember 2012 #117 Skrevet 3. desember 2012 Slenger bare såvidt innom her en tur, men så noen nevnte temafarger noe tidligere i tråden her. Det er noe jeg overhodet ikke har tenkt på! Det burde jeg kanskje gjøre? :klor: Overnatting er noe som plager meg litt også. For oss er det vel sånn ca 95% av gjestene som må reise såpass langt at de må overnatte. Jeg ønsket egentlig å ha selskapet nærmere der flertallet av gjestene bor, men det ønsket ikke min kommende mann. Dermed så blir det sånn (er ikke mye han setter klare ønsker om, men dette var en av de få). Men vi skal i møte med hotellet og forhandle litt på priser osv. Jeg håper det blir sånn at gjestene syns det er ok priser, og kanskje gjør det til en helgetur.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 3. desember 2012 #118 Skrevet 3. desember 2012 Slenger bare såvidt innom her en tur, men så noen nevnte temafarger noe tidligere i tråden her. Det er noe jeg overhodet ikke har tenkt på! Det burde jeg kanskje gjøre? :klor: Man må ikke velge temafarger, men kanskje litt lurt å tenke ca hvilke farger du vil bruke på trykksaker og blomster og slikt Og om du ikke klarer å bestemme deg så kan du gjøre som meg å bruke helt enkelt på trykksaker og se det litt an med tanke på blomster
Gjest kiara_pusen Skrevet 3. desember 2012 #119 Skrevet 3. desember 2012 (endret) Jeg har for min egen del styrt fullstendig unna alt som har med fargetema å gjøre. Hadde blitt galen. La det heller være en rød tråd, mye mindre mas og kjas med, dessuten kan det bli veldig dyrt å ha temafarge gammel-rosa feks der lysene som passer fargen bare er å oppdrive på Løiten Lys eller Sia sortimentet. *kommer fra en brud som har brukt de siste 24timer på å henge seg opp i hva som er forskjell i nyanse på ivory chiffon og champagne chiffon* Endret 3. desember 2012 av kiara_pusen
pusla Skrevet 5. desember 2012 #120 Skrevet 5. desember 2012 Nå er kjolen i hus Den er lagt opp, men jeg får ikke prøvd den med skoa på enda da, pga gips på ene beinet nå Men jeg kunne bare ta kontakt om noe ikke er som det skal, så det går vel helst bra. Jeg syes den er like fin fortsatt da I midten av oktober bestilte jeg litt tilbehør fra drømmedagen, som mamma betalte for meg. Jeg har fortsatt ikke fått varene og en stund siden jeg hørte fra selgeren. ikke at jeg har dårlig tid, men er så kjedelig å vente og ikke vite når det kommer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå