Fanteria Skrevet 15. juli 2013 #2221 Skrevet 15. juli 2013 Da er bryllup og bryllupreise gjennomført. Jeg er nå blitt meg selv igjen!Vi dro ned til Hvaler dagen i forveien for å pynte lokale og gjøre klar fruktfat og kaker. Etter klokken hadde passert 00 fikk vi kost oss med de som hadde kommet ned dagen i forveien. Litt grilling og noe godt i glasset smakte godt Selve dagen våknet jeg opp alene på hotellrommet. Skrev ferdig talen min og ble hentet av forloveren min. Dro til frisøren og fikk frokost der. Og så startet det. Pøsregn og ikke mulighet til å ha vielsen ute. Omrokkeringer inne på låven og mmser med endring av lokalet roet meg ned. Da vi satt i bilen på vei tilbake angret jeg VELDIG på at jeg flyttet frisørentimen. Det ble stressminking, kjolen ble nesten kastet på og mye unødvendig stress. Kom meg ned til låven med et godt grep rundt armen til pappa. Da musikken startet sa jeg at det var på tide å gå inn. Forloveren min og brudepikene spurtet mer eller mindre til plassene og vi ble stående igjen. Ente med at da jeg kom frem til min kjære, så var det fortsatt 2 min igjen av sangen. Det var laaaange 2 min Ble nå hvertfall gift og resten av dagen gikk strålende. Jeg ble våt, kjolen skled gjentatte ganger ned selv med korsett og de feiteste fileene, bildene ble ikke tatt slik jeg i utgangspunktet hadde tenkt, middagen ble litt lengre enn ventet og bruden fikk litt lopper i blod, rakk aldri å drikke opp de 4 drinkene jeg fikk hentet meg i løpet av kvelden og la meg med full sminke ved siden av min herlige mann. Totalt utslitt.Ikke kjenner jeg noen forskjell på følelsene for mannen. Jeg elsker han like høyt i dag som for 3 uker siden.Dagen ble så uhøytidelig og høytidelig som ønsket. De som kom og delte dagen med oss koste seg og det gjorde jammen meg vi også! Det er så rett når du hører andre si at de på et tidspunkt ikke brydde seg om detaljene som var superviktige tidligere. Man bare lever i nuet
Lunaire Skrevet 15. juli 2013 #2222 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Hei igjen jenter! Vært litt stille her, for etter det som skjedde med datteren til forloveden har jeg vært med ham i Skottland, og siste dagene her i Oslo. Har ikke engang vært inne her for å sjekke noe som helst. Til dere som har giftet dere i mellomtiden: gratulerer så mye! Jeg så bare det ene bildet du la ut her, Kiara, men du så strålende ut! Og Mariahamm og jeg er jo venninner utenfor KG, så henne var jeg så heldig å få se i virkeligheten! Fantastisk brudekjole, og en himla god jobb med vektnedgang i forkant, selv om det jo ikke egentlig trengtes. Jeg skulle jo egentlig være middagsgjest i dette bryllupet, men pga. det som har skjedd orket ikke min kjære en hel dag med festligheter, så vi dro kun i kirka. For meg og gubben går ting "greit". Han er ganske langt nede, men holder mye inni seg og sier alt går bra. Han har bestemt at bryllupet vårt skal gå som planlagt, fordi han trenger noe å se frem til, og vi kjøpte ringer (forlovelses+giftering) mens vi var i Skottland. Enda er det mye som ikke er på stell. Har ikke bestilt mat, ikke blomster, ikke fått ut invitasjoner, ikke KJOLE. Grøss og gru Edit: legger ved bilde av ringen, for jeg er såååå fornøyd med den <3 På bildet er den i et par størrelser for liten, så den måtte bestilles. Har ennå ikke fått den, kan nesten ikke vente!! Gifteringen blir en enkel, blank ring i hvitt gull Endret 15. juli 2013 av Lunaire
Tallulah Skrevet 15. juli 2013 #2223 Skrevet 15. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Gjest Adriane Skrevet 16. juli 2013 #2224 Skrevet 16. juli 2013 Lunaire: Godt å høre fra deg igjen! Har fremdeles fryktelig vondt av din kjære, det vil nok ta tid... Er imponert over at han fortsatt vil at bryllupet skal gå sin gang; men som han sier, det er jo godt å ha noe fint å se frem til Nyyydelig ring du har fått! Sånn skulle jeg gjerne hatt selv også Mange klemmer til dere begge Tallulah: Så deilig å ha fått testet ut bordpynten! Kjenner at jeg også fikk lyst til å teste ut vår nå, for å være trygg på at det blir så bra som jeg tror det blir, hehe Sååå herlig! Ååå, skulle gjerne sett bilde også, men skjønner jo at du ikke vil bli gjenkjent Selv har jeg pløyd meg gjennom ganske store deler av lista mi de siste dagene, og føler at jeg har rimelig stålkontroll nå Ja.. bortsett fra denne "dresskrisen" da, som jeg har skrevet om i frustrasjonstråden Men det ordner seg sikkert! Jadda! 1
CathFoto Skrevet 17. juli 2013 #2225 Skrevet 17. juli 2013 Vi har gått bort i fra opprinnelig ringvalg og bestemt oss for lykkeringene om leveringstiden funker. Det er større valgmuligheter der enn mange andre steder synes vi. Kjolen er fremdeles for liten i ryggen fant jeg ut i går, mailet skredder for å be om råd. Kan bare skylde meg selv som kjøpte en kjole som er en str for liten. Jeg har blitt smalere, men ikke der. Haha, typisk. Fikk det også for meg at kjolen kanskje er litt voldsom, men det kan også være fordi det begynner å nærme seg litt mer og skrekken for å ta feil avgjørelser har begynt å komme. Jeg tror også jeg har bestemt meg for at jeg skal ha slør, men funker det med flette og slør?
Gjest Adriane Skrevet 17. juli 2013 #2226 Skrevet 17. juli 2013 Jeg prøvde å google lykkeringene, men ser ut som det er mange forskjellige som kan være de. Får vi se bilde? Valgmuligheter er viktig, og ringen skal sitte på hånden hver eneste dag hele livet, så det er et valg det er greit å være sikker på. Ang kjolen. så kjipt at den ikke passer! Du har jo vært kjempeflink når du har blitt smalere, selv om du ikker har blitt smalere der Det med at kjolen kanskje er for voldsom fikk du sikkert bare for deg fordi den ikke passer nå, og fordi "har jeg valgt feil kjole"-nervene slår inn Jeg har de samme nervene selv, ang min kjole. De to-tre siste dagene har jeg fått for meg at jeg har gjort tidenes mest idiotiske bomkjøp, og at kjolen bare er helt fullstendig feil til meg på alle mulige måter Mens sydamen på sin side, sier hun er sikker på at kjolen blir flott til meg, når hun bare får justert under armene, og fikset under bysten. Sååå... jeg skylder på nerver. Kan ikke gjøre annet uansett, for det er søren meg bare 3,5 uke til festen! Flette og slør skal funke helt fint Forloveren din må bare være litt ekstra forsiktig når hun skal ta det ut igjen, så hun ikke drar i stykker fletta.
Tallulah Skrevet 17. juli 2013 #2227 Skrevet 17. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
pusla Skrevet 18. juli 2013 #2228 Skrevet 18. juli 2013 "Har jeg valgt feil kjole"-nervene som Adriane snakker om tror jeg er helt vanlig! Har de selv halvparten av tiden Men jeg tenker med glede på Pusla som hadde så mange "problemer" i forkant av bryllupet, men ikke ofret det en eneste tanke på selve dagen, så jeg satser på det samme for min egen del! Hehe, godt mine anfall kan være til hjelp Jeg er vel et godt eksempel på at disse "feil kjole"tankene ikke trenger å ha noen som helst betydning når dagen er der. Og jeg er sikker på at dere blir nydelige, fornøyde bruder alle sammen
Petalouda Skrevet 18. juli 2013 #2229 Skrevet 18. juli 2013 .. det er vidunderlig å være på denne siden av bryllupsdatoen - det er bare å glede seg jenter <3 3
Gjest Adriane Skrevet 18. juli 2013 #2230 Skrevet 18. juli 2013 "Har jeg valgt feil kjole"-nervene som Adriane snakker om tror jeg er helt vanlig! Har de selv halvparten av tiden Men jeg tenker med glede på Pusla som hadde så mange "problemer" i forkant av bryllupet, men ikke ofret det en eneste tanke på selve dagen, så jeg satser på det samme for min egen del! Det tror jeg også Og som du sier, er det veldig inspirerende og betryggende at pusla ble så veldig fornøyd på selve dagen Hehe, godt mine anfall kan være til hjelp Jeg er vel et godt eksempel på at disse "feil kjole"tankene ikke trenger å ha noen som helst betydning når dagen er der. Og jeg er sikker på at dere blir nydelige, fornøyde bruder alle sammen Aldri så galt at det ikke er godt for noe! .. det er vidunderlig å være på denne siden av bryllupsdatoen - det er bare å glede seg jenter <3 Det tror jeg så gjerne! Koselig på selve dagen(e), godt når det er over, hehe
Aomame Skrevet 18. juli 2013 #2231 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Gratulerer til alle som er blitt gift! Nå er det bare litt over en uke til mitt eget bryllup Det har gått så fort! De siste ukene har virkelig flydd avgårde. Har heldigvis fri i neste uke, så da har jeg masse tid til å fikse i-siste-liten-greier. Endret 18. juli 2013 av Aomame 1
Gjest iGirl Skrevet 19. juli 2013 #2232 Skrevet 19. juli 2013 Gratulerer til alle som er blitt gift! Nå er det bare litt over en uke til mitt eget bryllup Det har gått så fort! De siste ukene har virkelig flydd avgårde. Har heldigvis fri i neste uke, så da har jeg masse tid til å fikse i-siste-liten-greier. jeg vil gjerne ha tips fra deg og dere andre som har giftet dere.. hva er det som blir igjen til "siste-liten"? Jeg tenker at jeg kanskje kan angripe disse tingene før "siste-liten" hvis jeg bare vet hva de er Gratulerer til alle dere som har giftet dere de siste ukene
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #2233 Skrevet 19. juli 2013 jeg vil gjerne ha tips fra deg og dere andre som har giftet dere.. hva er det som blir igjen til "siste-liten"? Jeg tenker at jeg kanskje kan angripe disse tingene før "siste-liten" hvis jeg bare vet hva de er Gratulerer til alle dere som har giftet dere de siste ukene Det kan være så mangt- absolutt alt fra pynt til kjøreplan, mat til klær. Det er jo derfor det heter "siste liten", for det kan fort dukke opp ting man aldri hadde tenkt på, eller glemt underveis, eller... you know. Så det å ha en sinnsykt lang liste på ALT, er lurt. Samt det er en del som ikke kan gjøres klart før rett før også- kommer helt an på bryllupet man skal ha. Anonymous poster hash: 8919f...cb2
Gjest Kiara! Skrevet 21. juli 2013 #2234 Skrevet 21. juli 2013 Oki doki. Pusen har laget seg en fotobok fra bryllupet på svimlende antall sider... Var det Blurb som det var jevnt over veldig bra kvalitet på? (håper det).
CathFoto Skrevet 21. juli 2013 #2235 Skrevet 21. juli 2013 Blurb er beste leverandør for "vanlige folk", det finnes spesialleverandører for fotografer som er bedre, men Blurb er veldig bra. Vi er i beslutningsvegringsfase og klarer ikke bestemme oss 100% for bryllupsreise, 6 netter safari er bestilt ogbetalt depositum for leeeenge siden, men har to uker til hvor vi er usikre. Noen tips? Relativt høy standard og god mat er viktig, ellers veldig fleksible.
plix Skrevet 21. juli 2013 #2236 Skrevet 21. juli 2013 Jeg er også igang med fotobok, har nå fått inn så mange bilder at jeg kan få laget et fint album med alle minnene jeg personlig ønsker å huske på Mannen min er ikke like entusiastisk som meg på slike ting, men jevnt over er inntrykket mitt at de fleste kvinnfolk er mer opptatt av bilder og minner fra en slik dag Og at bildene skal være bra; jeg jublet da ei venninne hadde fått tatt bilder av små detaljer som ingen av de mannlige "fotografene" hadde ofret en tanke engang Jeg ser det er så mange bilder at jeg tror jeg deler det i to, et bildealbum med bilder tatt av gjestene, og et annet tatt av fotografen. Kanskje litt klissete, men jeg trives som frue og er blitt vant til tanken. Ting har ikke forandret seg bare fordi vi nå er gift, men den følelsen av at vi er gift er likevel hengende over oss begge- vi er til tider småfnisete og nyforelskede så det holder for flere uker. Nesten så jeg gleder meg til vi er over denne fasen, føles som om vi er fjortiser og nettopp har blitt et par.. Hverdagsromantikken er det jeg selv foretrekker, selv om det er unektelig morsomt å være litt knisefnisete til tider også
plix Skrevet 21. juli 2013 #2237 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Jeg ønsker å lage en bok som ikke tar så stor plass, og som kan være i en medium-small bokhylle. Synes det ser estetisk penest ut med de firkantede bøkene, men ser etter en rektangulær bok som ikke tar så stor plass. Har vært litt reseach for å finne noe passende, og til nå er jeg fortsatt ikke helt fornøyd- den er fortsatt "for stor" for min smak Har Blurb noen i passende størrelser tror dere? Har ikke sett så nøye etter, fikk bare fort med meg at de laget i firkantede formater. Men selvsagt, ikke sett så veldig nøye etter Endret 21. juli 2013 av minibelle
CathFoto Skrevet 22. juli 2013 #2238 Skrevet 22. juli 2013 Ja, Blurb lager i alle størrelser. Om du ønsker en litt liten, så har de i en i ca 20x25 cm.
pusla Skrevet 22. juli 2013 #2239 Skrevet 22. juli 2013 Skal sjekke ut blurb jeg og! Endelig fått bildene fra fotografen og er superfornøyd. Flere bilder enn opprinnelig avtalt fikk vi også :-) nå venter vi bare på bildene fra festen 1
CathFoto Skrevet 22. juli 2013 #2240 Skrevet 22. juli 2013 Er fremdeles helt overveldet over alle muligheter som finnes når det gjelder bryllupsreise, 9 uker igjen og vi har bare bestilt 6 netter safari, har to uker igjen å fylle. Wææææ
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå