bambis Skrevet 12. juli 2013 #2201 Skrevet 12. juli 2013 til alle : Hva tror dere er "vanlig" pengegave fra foreldre i disse dager ? Har en diskusjon gående med sambo på dette, og er spent på hva dere tenker om saken. (snakker her om å få penger i bryllupsgave av foreldre) Mener du da penger for å betale bryllupet, eller penger som "ligger på gavebordet"? Kan se for meg at mamma kanskje ønsker å bidra til selve feiringa, men har absolutt ingen forventninger om å få en stor sum penger bare fordi jeg gifter meg...
Moderfavn Skrevet 12. juli 2013 #2202 Skrevet 12. juli 2013 Her er noe jeg tipper alle dere her inne vil kose dere med: http://thestir.cafemom.com/love_sex/155503/7_wedding_traditions_with_beginnings/106922/being_carried_over_the_threshold?slideid=106922
Gjest iGirl Skrevet 12. juli 2013 #2203 Skrevet 12. juli 2013 Det vet man som regel ikke før de sier det selv, det varierer veeeeeeeeeeeeeldig. Veldig "farlig" ting å begynne å spekulere i egentlig også. Mine foreldre sa tidlig at de ville gi en sum som enten var sponsing til bryllupsfesten eller gave, av sviger hørte vi ingenting om noe slikt. Og jeg har heller aldri spurt om noe som helst penger til bryllupet heller tvert imot har vi vært ganske klare på at dette betaler vi. Vi fikk 30 000,- av mine foreldre som alle ble brukt til ting fra dem og musikken i bryllupet, i tillegg fikk jeg halvparten av blomstene til bryllupet av pappa. Av min mann sine foreldre fikk vi 15 000,- inn på konto. vi spekulerer ikke i noe som helst, som jeg sa har vi en diskusjon gående på hva som er "vanlig". 2
Gjest Kiara! Skrevet 12. juli 2013 #2204 Skrevet 12. juli 2013 vi spekulerer ikke i noe som helst, som jeg sa har vi en diskusjon gående på hva som er "vanlig". Min feil å anta noe slikt, noe jeg egentlig heller ikke tror du gjør. Men jeg får ofte en følelse når det diskuteres bryllup i ulike sammenhenger at det spekuleres i hvor mye foreldrene spytter inn. At det er et krav at foreldre skal betale selv om man er voksen på alle andre områder.
Gjest iGirl Skrevet 13. juli 2013 #2205 Skrevet 13. juli 2013 Min feil å anta noe slikt, noe jeg egentlig heller ikke tror du gjør. Men jeg får ofte en følelse når det diskuteres bryllup i ulike sammenhenger at det spekuleres i hvor mye foreldrene spytter inn. At det er et krav at foreldre skal betale selv om man er voksen på alle andre områder. Jeg presisterte at jeg lurte på hvor mye man fikk i GAVE på selve dagen. Uansett - som sagt, bare noe jeg og sambo diskuterte - vi har alt fått gaven vår, så det var ikke derfor jeg lurte.
Gjest Kiara! Skrevet 13. juli 2013 #2206 Skrevet 13. juli 2013 Er det gave eller sponsing om foreldre betaler middagen til 100 gjester når bryllupet holdes i byens fineste hotell? På selve gavebordet står det en feks KitchenAid. Det er slike ting jeg synes jeg stadig hører om derfor blir det også vanskelig å diskutere hva som er vanlig. Mamma prøvde seg på jobb før de bestemte sin sum da var alt fra 5000,- og oppover vanlig. Men for all del jeg er også nysgjerrig på hva som er vanlig og ikke. Føler meg veldig heldig selv men det er først og fremst fordi vi har fått så mange ting for pengegaven vi fikk til å disponere fritt.
Gjest Mariahamm Skrevet 14. juli 2013 #2207 Skrevet 14. juli 2013 Dagen igår var helt fantastisk, alt vi kunne drømme om. Selv om jeg var så sliten jeg aldri har vært før, gikk ting over all forventning Gjestene var så herlig, og stemningen var bedre enn jeg kunne drømt om. Fotografen og var helt fantastisk :-) Eneste dumme var at vi ikke fikk snakket nok med alle, og at stemoren til brudgommen bestemte seg for å lage en scene og dra med seg faren uten engang å si hade... Likevel, jeg kunne ikke bedt om mer fra dagen! Rart at det er over, men er så glad vi hadde heldags fotograf så vi har bilder av alt. Nå drar vi straks på bryllupsreise etter kun et par timer søvn, tror det blir mer soving enn noe annet, det trenger vi etter innspurten. Takk for alle tips og hjelp jeg har fått her inne!
Gjest Kiara! Skrevet 14. juli 2013 #2208 Skrevet 14. juli 2013 Gratuerer Maria, å god tur! Nyt bryllupsreisen det trenger dere helt sikkert! :D
Gjest Adriane Skrevet 14. juli 2013 #2209 Skrevet 14. juli 2013 Så hyggelig at bryllupet gikk over all forventning, Mariahamm (vi bare ser bort fra den episoden med stemoren, hehe) Kos dere på bryllupsreise, nyt hverandre og gjenvinn krefter Jeg har ikke vært noe flink til å være i tråden her i det siste, men har lest alt allikevel Nå er det bare 4 uker igjen til bryllupsfest for vår del. Herlighet som tida flyr! Kjenner sommerfuglfarmen i magen gjør et kjempehopp når jeg tenker på det Det gjenstår fremdeles en god del på "to do"-lista mi, men det begynner å hjelpe (men dukker også stadig opp nye ting, hehe). Nå er 98% av de "store" tingene på plass, og resten er sånt småplukk som jeg nå strengt tatt har god tid til å ordne Snart er det ferie også, så dagen kommer til å være der på noe som sikkert vil føles som et nanosekund! Har vært mye frem og tilbake ang om jeg skal holde tale for min kjære, men jeg har landet på at jeg skal prøve. Jeg syns han fortjener en tale, rett og slett. Er redd jeg samtidig legger press på ham, men har gjort det veldig klart for ham at jeg ikke forventer noen tale - og jeg mener det virkelig. I dag har jeg fått skrevet på alle bordkortene, og neste post er å få satt sammen bordplasseringen. Det er en kabal det også, å klare å lage et bordoppsett som gjør at alle gjestene faktisk får en koselig middag! Så her er det bare å brette opp armene og sette igang
Tallulah Skrevet 14. juli 2013 #2210 Skrevet 14. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Gjest Adriane Skrevet 14. juli 2013 #2211 Skrevet 14. juli 2013 Synes det er gøy å følge med på deg Adriane, fordi vi har samme dato. Har det litt på samme måte som deg, kun småplukk igjen. Men jeg er litt redd for å ikke innse hvor kort tid det er igjen, slik at alt småplukket må gjøres uken før - det er for dårlig tid!! Kaken har vi heller ikke i boks.. det stresser meg litt Jeg har også vert litt frem og tilbake om tale og kommet til samme konklusjon som deg. Synes det er fint at du vil holde tale, selvom han ikke skal - og gjør det klart for ham at han ikke trenger. Selv har jeg gjort det kalrt for brudgommen at han må ha tale, jeg kan velge. Men med glimt i øye selvsagt! Den bordplasseringen er et mareritt... Hos oss er ikke min forlover helt fornøyd, men jeg ser ingen andre mulige løsninger. Og det er jo bare under middagen, resten av kvelden er hun helt fri! Jeg får se på det en gang til, for jeg vil jo gjøre alle fornøyde! Ja, det er ekstra gøy å følge med på de som har samme dato Jeg har samme bekymring som deg, med at man tenker man har god tid til alt småplukket, og plutselig er det bare dager igjen og man stresser vettet av seg med det småplukket som plutselig virker uoverkommelig stort Kaken har vi hatt i boks lenge, men bare fordi jeg visste jeg måtte være tidlig ute pga en del spesielle ønsker Har dere bare ikke kommet så langt, eller sliter dere med å finne baker, eller bestemme kake? Hehehe, herlig! Glimt i øyet skal man ha, og det er lov å fleipe og tulle litt. Trenger ikke være så alvorlig alt sammen hele tiden *phui* Jeg har faktisk landet bordplasseringen nå, tror jeg, med mindre min kjære har noen store innvendinger. Min forlover har ganske enkelt ingenting hun skulle ha sagt i den saken (Ikke at jeg tror hun ville klaget heller, hun har fin plassering). Mitt største problem var å få plassert de som kommer alene... Vi skal ha runde 8-mannsbord, og "enkelthoder" da skaper litt utfordringer, hehe. Men, etter mye om og men tror jeg at jeg har funnet en løsning. Da blir det riktignok et seksmannsbord (vårt) og et sjumannsbord, men resten blir åttemannsbord. Jeg er ganske fornøyd selv, må jeg si, men så satt jeg også og jobbet intenst med det i over 2 timer Hvorfor er ikke forloveren din fornøyd? Jeg kjenner godt igjen det med å ville gjøre alle fornøyd, men det er ikke enkelt *sukker* PS: Du må bare sende meg PM også om du vil snakke om noe du ikke er komfortabel med å ta i åpent forum
Tallulah Skrevet 14. juli 2013 #2212 Skrevet 14. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
sofie777 Skrevet 14. juli 2013 #2213 Skrevet 14. juli 2013 Vil bare dele denne siden/appen jeg kom over. Det er et sted der man kan samle bilder fra bryllupet som de andre gjestene tok/tar. Gifter du deg snart, kan du be gjestene logge seg inn og de kan faktisk også chatte via denne appen og brudeparet kan lese hva gjestene har skrevet etterpå. Sjekk ut denne (både for i-ting og Android).
Suzi Skrevet 15. juli 2013 #2214 Skrevet 15. juli 2013 Da er vi godt gift og dagen ble fantastisk fra ende til annen. For sent å fortelle alt nå, det får bli en annen dag. I morgen går ferden til Maldivene. :-) Jeg la noen bilder her.
pusla Skrevet 15. juli 2013 #2215 Skrevet 15. juli 2013 Suzi: for noen flotte bilder! Du og følget var virkelig vakre og du strålte Takk for titten!
Tallulah Skrevet 15. juli 2013 #2216 Skrevet 15. juli 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
Gjest Adriane Skrevet 15. juli 2013 #2217 Skrevet 15. juli 2013 Da er vi godt gift og dagen ble fantastisk fra ende til annen. For sent å fortelle alt nå, det får bli en annen dag. I morgen går ferden til Maldivene. :-) Jeg la noen bilder her. Tusen takk for titten - ekstra spennende for meg som skal gifte meg på samme sted! Du strålte som bare en brud kan stråle, Suzi! Riktig god tur til Maldivene
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #2218 Skrevet 15. juli 2013 Jeg må ta denne som anonym i tilfelle noen av de aktuelle skulle snuble over dette. Jeg sliter med å bestemme meg for forlover! Det står mellom min søster, og en god venninne jeg ikke har sett på mange år. Jeg har lyst til å velge venninnen min, rett og slett for å komme nærmere hverandre, fordi jeg tror hun ville satt pris på det - og rett og slett bare fordi hun er en av de beste vennene jeg har. Men hun bor langt unna, så hun kan ikke bidra med noe praktisk sett (annet enn å komme med gode ideer, noe hun er kjempegod på). Det gjør ikke noe for min del, men vet ikke om det er noe kjekt for selve forloveren? Og så sliter hun litt psykisk i perioder, og jeg er derfor litt usikker på om det vil være en belastning for henne... Kanskje det å bli dratt inn i andres romantiske boble bare vil være en plage i en sånn periode? Åååh, er så usikker. Min søster er et trygt valg, kan stille mye opp (noe hun så klart nok vil gjøre uansett) - men vi er ikke veldig nære. Min venninne kjenner meg bedre. Men samtidig ville det jo gitt en anledning til å komme nærmere min søster, bruke noe tid uten at det involverer hus og barn. Anonymous poster hash: 497d6...940
Gjest Kiara! Skrevet 15. juli 2013 #2219 Skrevet 15. juli 2013 Jeg må ta denne som anonym i tilfelle noen av de aktuelle skulle snuble over dette. Jeg sliter med å bestemme meg for forlover! Det står mellom min søster, og en god venninne jeg ikke har sett på mange år. Jeg har lyst til å velge venninnen min, rett og slett for å komme nærmere hverandre, fordi jeg tror hun ville satt pris på det - og rett og slett bare fordi hun er en av de beste vennene jeg har. Men hun bor langt unna, så hun kan ikke bidra med noe praktisk sett (annet enn å komme med gode ideer, noe hun er kjempegod på). Det gjør ikke noe for min del, men vet ikke om det er noe kjekt for selve forloveren? Og så sliter hun litt psykisk i perioder, og jeg er derfor litt usikker på om det vil være en belastning for henne... Kanskje det å bli dratt inn i andres romantiske boble bare vil være en plage i en sånn periode? Åååh, er så usikker. Min søster er et trygt valg, kan stille mye opp (noe hun så klart nok vil gjøre uansett) - men vi er ikke veldig nære. Min venninne kjenner meg bedre. Men samtidig ville det jo gitt en anledning til å komme nærmere min søster, bruke noe tid uten at det involverer hus og barn. Anonymous poster hash: 497d6...940 Min søster har utfordringer når det kommer til det psykiske, i perioder ganske store utfordringer. Allikevel spurte jeg henne om å være forlover sammen med en venninne. Det er ingen som stilte så opp for meg og "ryddet" opp på bryllupsdagen som hun gjorde! Jeg forventet absolutt ingenting, hun gjorde seg til dagens helt av seg selv. Så kanskje du skal velge begge to, la ting gå av seg selv ikke legge noe unødvendig press om at man forventer utdrikkningslag av store dimensjoner eller tale, men at det bare er hyggelig å vite at de har den rollen i bryllupet. At de betyr noe. Og det er ingen som sier at forloverne må gjennom masse jobb, hos meg var det heller tvert imot for begge to når de ville noe annet.
pusla Skrevet 15. juli 2013 #2220 Skrevet 15. juli 2013 Bildene fra fotografen er ferdige Skal sendes i posten og nå kommer jeg til å veeeeente på post....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå