Gjest 2013 bryllup Skrevet 5. desember 2012 #121 Skrevet 5. desember 2012 Heldig!! Gleder meg til det er min tur å ha kjolen hjemme!!
Gjest Adriane Skrevet 5. desember 2012 #122 Skrevet 5. desember 2012 (endret) Okei Temafarger har virkelig ikke vært i mine tanker. Jeg velger liksom bare farger jeg liker jeg, på diverse ting - det blir vel muligens en smule... kaotisk... Vi får se når vi har vært i møte med de som eier lokalene der vi skal være - det blir de som pynter og sånn, så. Satser vel på litt nøytrale og diskret farger tror jeg. Hvis jeg skal ha en rød tråd, må det bli en blåfarge av noe slag føler jeg. Vi er glad i blått Endret 5. desember 2012 av Adriane
Gjest Adriane Skrevet 5. desember 2012 #123 Skrevet 5. desember 2012 Nå er kjolen i hus Den er lagt opp, men jeg får ikke prøvd den med skoa på enda da, pga gips på ene beinet nå Men jeg kunne bare ta kontakt om noe ikke er som det skal, så det går vel helst bra. Jeg syes den er like fin fortsatt da I midten av oktober bestilte jeg litt tilbehør fra drømmedagen, som mamma betalte for meg. Jeg har fortsatt ikke fått varene og en stund siden jeg hørte fra selgeren. ikke at jeg har dårlig tid, men er så kjedelig å vente og ikke vite når det kommer! Å, du er heldig! Jeg kan ikke vente til kjolen kommer, men det er lenge lenge til... Drømmedagen? Jeg prøvde å få kontakt med de ang en kjole jeg vurderte å kjøpe derfra, men de brukte så lang tid på å svare at jeg valgte å gå for en annen kjole. Håper du hører fra de snart
Petalouda Skrevet 5. desember 2012 #124 Skrevet 5. desember 2012 morsom tråd her har det vært navne-diskusjon i kveld. jeg er usikker på hva jeg vil, kjæresten vil vi begge skal ha begges navn. han sier at han vil ta mitt uansett, noe som så klart er helt ok fo rmeg. men jeg er veldig usikker på om jeg skal ta hans. neste uke får jeg hente kjolen min, den korte (kjole nummer en) - veldig spent på om den har blitt fiiin temafarge ... vi har faktisk rosa. he he.
Gjest kiara_pusen Skrevet 5. desember 2012 #125 Skrevet 5. desember 2012 Og vi har Tiffany blue på alt av papir etc... *kryper til korset å innrømmer egen galskap* Dere er heldige dere medbruder, idag er det 1mnd og 3 dager til jeg skal prøve minfor første gang! Og jeg er så spent at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Ellers så begynner jeg å få budsjett-panikk-angst først og fremst kanskje fordi jeg er litt redd for å gjøre noe vanvittig snart igjen! Petalouda du MÅ snakke om den korte, jeg har veldig lyst til å vite mer for jeg har lyst på den samme...
pusla Skrevet 6. desember 2012 #126 Skrevet 6. desember 2012 Abelone har salg på korte kjoler nå! Jeg sitter på hendene
Julibrud2013 Skrevet 6. desember 2012 #128 Skrevet 6. desember 2012 Åh, dere er så rutinerte! Vi har ikke fått ringene våre enda engang, men har blitt lovt at de skal komme før jul (bruker de samme til forlovelse som til gifteringer, og inget vet at vi er forlovet enda). Kjole er en av de tingene jeg forsøker IKKE å tenke på - vegrer meg for å besøke brudebutikken som er i byen der jeg bor. Kvinnemennesket jeg snakket med på tlf. virket utrivelig, og i tillegg tok hun 300kr pr time for prøving av brudekjoler. Sukk. Morsomt å høre hvor langt dere andre har kommet i forberedelsene! Nå er det ikke mange dagene igjen av 2012, og da nærmer det seg den store dagen med stormskritt ;D
Petalouda Skrevet 6. desember 2012 #129 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Petalouda du MÅ snakke om den korte, jeg har veldig lyst til å vite mer for jeg har lyst på den samme... Den korte kjolen min og jeg har foreløpig et langdistanseforhold, jeg har jo knapt hatt den i huset her og bare prøvd den en eneste gang. Den skal hentes onsdag eller torsdag på Abelone, de har henting av sånt veldig sjeldent, så jeg er veldig spent Satser på at det blir torsdag og at kjæresten blir med - han er større kritiker enn meg så det blir bra Skal ta den med til mamma og få prøvd den skikkelig i julen tenker jeg, hun skal sy den opp for meg. Den er typ fem cm omtrent for lang for meg - selvom den er kort - for den slutter lissom akkurat midt på leggen der jeg er som bredest over fotball-leggen, så jeg ser ut som jeg har tømmerstokker istedetfor bein. Opp fem cm gjør hele kjolen vanvittig mye finere Kjenner at jeg gleder meg til å bli ordentlig kjent med den altså. Liker ikke langdistanseforhold Kjole er en av de tingene jeg forsøker IKKE å tenke på - vegrer meg for å besøke brudebutikken som er i byen der jeg bor. Kvinnemennesket jeg snakket med på tlf. virket utrivelig, og i tillegg tok hun 300kr pr time for prøving av brudekjoler. Sukk. Hadde seriøst ikke betalt for prøving av kjole, da hadde jeg heller satt av en hel dag og reist et annet sted. Sæææærlig om dama ikke var ordentlig hyggelig på telefonen. Ellers er det faktisk lite bryllupsfokus på oss her nå for tiden. Alt er lissom i boks stort sett, iallefall så langt som vi kan komme nå. Skal forhåpentligvis sikre fotografen i julen, og så skal vi booke en dame som skal være ansvarlig for å få ting istand før og ansvarlig for å rydde opp etter mottagelsen. Vi har en dame i tankene, en dame som har gjort dette maaange ganger før i det samme lokalet, så vi krysser fingre for at det går iorden Brudebukett er også et tema det snakkes lite om her .... her hjemme altså. Kjæresten har vært tydelig på at han skal bestemme helt selv og at det skal være en hemmelig overraskelse for meg. Det er helt greit - han er så vanvittig tradisjonsbunden - men jeg kjenner at det er liiiiitt rart også. Blir vel bra Endret 6. desember 2012 av Petalouda
Gjest 2013 bryllup Skrevet 6. desember 2012 #130 Skrevet 6. desember 2012 Jeg styrer med invitasjoner for tiden, vil veldig gjerne ha lagt de ferdig snart, men jeg er så vanskelig at jeg vil gjerne fremkalle bilder i en "vanskelig" størrelse, ikke 10x13 eller 15x15 eller noe av det vanlige. Så om noen vet om noen plasser som tar slike oppdrag fra vanskelige bruder så gi gjerne beskjed! Jeg hadde heller ikke betalt for brudekjole prøving. Men jeg prøvde, og fant kjolen, et sted de tar 350kr for prøving, men jeg fikk timen gratis da! De var veldig flinke i der, så akkuratt der tror jeg det var en "god" grunn for å ta betalt, selvom jeg synes det er en uting.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 6. desember 2012 #132 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har bare litt dårlig erfaring med bilder vi har printa ut selv, gjorde det med konfirmasjons takkekortet mitt og det falmet veldig fort! Nå er jo det flere år siden og kvaliteten har sikkert tatt seg opp siden da Så det blir vel en siste løsning. Men skulle veldig gjerne gitt fra meg oppdraget til noen
Gjest lisha Skrevet 6. desember 2012 #133 Skrevet 6. desember 2012 Når vi får tatt bilde av meg og samboeren, så kan jeg begynne å lage til invitasjonene etter jul! Nå endelig ( etter mye frem og tilbake og prøving) har jeg funnet ut hvordan invitasjonene skal se ut! Gleder meg til å begynne for fullt å lage de Men jeg har fått et lite gruble-problem da.. Etter at sambo har blitt så irritert på sin familie ang deres pengemeninger (de vil gjerne virke som storkarer, og ingenting andre gjør er bra nok), så virker det mer som at han har mer lyst å ha et mindre bryllup med kun foreldre og forlovere/ nære venner, og så heller dra på en lengre bryllupsreise. Jeg ser den tanken også, for slik vi har planlagt bryllupet, så er det ikke noe særlig til overs for bryllupsreise. Men jeg har jo fortsatt lyst å invitere hele min lille familie (totalt 20), men jeg syns det blir litt feil å invitere hele min familie, mens han f.eks kun ber foreldre.. og hadde jeg vært søsken, og ikke blitt invitert, så hadde jeg faktisk blitt litt fornærmet! Syns det er litt vanskelig jeg, er ikke bare bare å kutte ut familiemedlemmer fra en slik dag.. VI har jo litt tid til å finne utav det enda, men når invitasjonene skal ut, så må vi ha funnet en løsning.
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. desember 2012 #134 Skrevet 6. desember 2012 Brudgommen har kuttet ut omtrent alt av sin egen familie, gått med slakterkniv... Hadde det ikke vært for at storebroren mente at det ikke gikk an, men det er fortsatt en hel haug som ikke er invitert. Men han valgte å inviterte en haug av sine venner, og det er jo helt greit. Hos meg er derimot alle invitert, vi er mange færre og har egentlig et veldig godt forhold alle sammen. Ja, jeg kjeder meg stort når det kommer til planleggingen, det er ingenting å finne på annet enn å slanke seg, å det er det mest forferdelige jeg vet om. Er drømmekjolen den digre Phnina Tornai kjolen på bildet ditt? Jeg så den i SYTD en gang, og den er jo en helt sinnsyk kjole!
pusla Skrevet 6. desember 2012 #135 Skrevet 6. desember 2012 Vi må seriøst få ut finger'n for det er masse som ikke er i boks. Men nå skal vi være så få og det ordner seg jo fortere med mye da, er litt redd for at det nå har blitt en sovepute. Må få tatt bilder til invitasjonene før nyttår helst, booke hotell og helst fly. Resten haster ikke, men vil gjerne ta en avgjørelse iht catering til hjemmefrsten snart. Vi har noen sånne rare familegreier å ta hensyn til vi og, og vi kutter ut tanter og onkler totalt på etterpåfesten. Det synes jeg er skikkelig leit, for jeg har en tante jeg er skikkelig glad i og som jeg vil a der, men det blir liksom feil uansett hva vi gjør. Så da blir det en "ungdomsfest" (foreldre blir med under middag) og siden vi gjør det som vi gjør, tror jeg det blir lite reaksjoner på det.
Favole Skrevet 6. desember 2012 #136 Skrevet 6. desember 2012 Spennende å lese om andres planer og forberedelser, selv om det enda er en stund til vi skal gifte oss. Men jeg klarer jo knapt å tenke på noe annet Ser etter inspirasjon til dekorasjoner, blomster, frisyrer, musikk, invitasjoner osv hele tiden. For ikke å snakke om kjoler, herlighet. Har funnet drømmekjolen med stor D, men problemet er at merket ikke føres i Norge og nærmeste land som har det er England. Sambo synes det er for teit å reise dit pga en brudekjole, men jeg synes det er helt på sin plass
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. desember 2012 #137 Skrevet 6. desember 2012 Spennende å lese om andres planer og forberedelser, selv om det enda er en stund til vi skal gifte oss. Men jeg klarer jo knapt å tenke på noe annet Ser etter inspirasjon til dekorasjoner, blomster, frisyrer, musikk, invitasjoner osv hele tiden. For ikke å snakke om kjoler, herlighet. Har funnet drømmekjolen med stor D, men problemet er at merket ikke føres i Norge og nærmeste land som har det er England. Sambo synes det er for teit å reise dit pga en brudekjole, men jeg synes det er helt på sin plass Jeg hadde reist, si at du sparer penger så er de litt gli med en gang. De får synes vi er så teite de bare de vil, det er ikke de som skal ha bære hovedrolle antrekket. 1
Favole Skrevet 6. desember 2012 #138 Skrevet 6. desember 2012 Haha, jeg prøvde meg på den, men da slo han tilbake med at alt i alt ble det sikkert samme prisen når jeg la til reise, opphold osv.. Men kommer nok til å ende med den kjolen uansett, med mindre jeg plutselig skulle finne en annen jeg liker mye bedre (noe jeg tviler veldig for) eller at den skulle gå ut av produksjon. Skjer det sistnevnte blir det ikke noe bryllup Neida.. Joooda..
Favole Skrevet 6. desember 2012 #140 Skrevet 6. desember 2012 Må jo legge ved link til bilde av kjolen. Kunne reist til andre siden av jordkloden for å få tak i denne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå