Gå til innhold

Bryllupsskravling

Gjest 2013 bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nydelige invitasjoner dere har valgt. Men om planen er et uformelt bryllup blir det ekstra viktig å fremheve det i teksten i invitasjonen. For invitasjonene ser jo veldig formelle og høytidelig ut :-)

Passer jo sikkert dere som også vil ha et ikke super-duper-formelt bryllup.

Noe våre ikke bærer preg av ser jeg. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, kunne ikke ta fra de muligheten til å være brudepike. De hadde nesten gitt opp håpet stakkars, selv om jeg var brudepike for deres foreldre for 20 år siden, så det var liksom rettferdig at de fikk være brudepiker de også! :fnise:

Og når vi/jeg spurte - det var hyl i samme katagori som om det var snakk om Bieber konsert, så de har gleder seg veldig, veldig opptatt av hvordan det skal være og hvilke oppgaver de skal ha og slike ting. Spesielt hun yngste som da vil være 8 år. Så vi kikker på kjoler og styrer verre.

E. synes nok det er noe stort tull å ha brudepiker, men den kamelen får han bare svelge. Vi er jo 5 jenter og 1 gutt av barnebarn der jeg er den eldste på mamma sin side, så det sier jo seg selv at det blir kakling. :fnise:

Skrevet

Hvilken butikk på Torshov da? Bor rett i nærheten av Torshov og hadde egentlig tenkt peoner. Gifter oss 6.juli og tenker det kan være greit med et alternativ til peoner i tilfelle de kommer tidlig til sommeren og :-)

Pappa mener nei, fordi du kan få tak i peoner som er dyrket ute i hagen feks. Men jeg tror det er for sent hvis du skal kjøpe de. Jeg fulgte nemlig med i år på sesongens forløp (de var veldig tidlige i år), og det var ganske fort slutt i Juli.

Men du har jo masse annet lekkert - hvis du ikke har oppdaget Columbia roser er det virkelig på tide! Store flotte roser, kjempe tykk stilk som gir lang holdbarhet og bare pur lykke!

Hvis du bor i Oslo har de en liten forretning på Frogner som tilbyr nydelige Columbia roser, hvis ikke har de det også her på Torshov. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nydelige invitasjoner dere har valgt. Men om planen er et uformelt bryllup blir det ekstra viktig å fremheve det i teksten i invitasjonen. For invitasjonene ser jo veldig formelle og høytidelig ut :-)

Så absolutt! Det er derfor det er viktig for oss at formuleringen blir helt på kornet, ikke noe tvil om at dette ikke er galla selv om alt av dekor og stæsj vil se ut som det er galla. Lyskroner og chiffon draperinger i telten, dekktallerkner og slike ting som bruden synes er på sin plass. :fnise:

Så kleskoden vil være: kle deg til sommer/hagefest og levne ingen tvil om hva opplegget er. Så jeg håper jeg kan bruke noe slikt... spiller jo ingen rolle hva de har på seg bare det ikke er stiletthæler eller en diger ballkjole som blir ødelagt. Holder at brudekjolen blir ødelagt iløpet av kvelden. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hvilken butikk på Torshov da? Bor rett i nærheten av Torshov og hadde egentlig tenkt peoner. Gifter oss 6.juli og tenker det kan være greit med et alternativ til peoner i tilfelle de kommer tidlig til sommeren og :-)

Den lille blomsterbutikken rett ved trikkestoppet, den som er kombinert med klesbutikk.

De er veeeeldig imøtekommende og serviceinstilte, når jeg var der for noen uker siden hadde de nettopp begynt å ta inn disse coloumbianske rosene, men de tar sjelden inn mange, så jeg ble anbefallt å bestille når jeg nevnte brudebukett etc.

Nydelige roser, du ser det spesielt godt når du setter "vanlige" roser ved siden av. De mye, mye større og finere i nyansen. Koster vel 24,- stykket om jeg ikke husker feil. :)

Skrevet

Takk :-) da skal jeg ta turen innom!

Den lille blomsterbutikken rett ved trikkestoppet, den som er kombinert med klesbutikk.

De er veeeeldig imøtekommende og serviceinstilte, når jeg var der for noen uker siden hadde de nettopp begynt å ta inn disse coloumbianske rosene, men de tar sjelden inn mange, så jeg ble anbefallt å bestille når jeg nevnte brudebukett etc.

Nydelige roser, du ser det spesielt godt når du setter "vanlige" roser ved siden av. De mye, mye større og finere i nyansen. Koster vel 24,- stykket om jeg ikke husker feil. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Takk :-) da skal jeg ta turen innom!

Men jeg er rimelig sikker på at du får tak i Peoner 6.juli. Vi har jo lagt opp hele vårt bryllup etter når de er i sesong, og vi gifter oss jo helgen før.

Det kommer uansett til å bli kjempefint hvis man kombinerer roser, hortensia og peoner i samme oppsats. Herlige sommerfarger.

Skal du lage selv eller sette det bort? :)

Skrevet

Har du også 29/6 Kiara? :)

Jeg ser dere snakker om peoner og alternativer til de. Passer meg helt supert siden jeg ønsker peoner og lignende i buketten og til bordene :)

Føler jeg er veldig inspirert av greenweddingshoes. Finner masse inspirasjon og mange DIY-tips! Har saumfart siden og fått mange ideer :)

Eneste jeg sliter med er å finne passende livemusikk! Noen ideer damer?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Stemmer, så det er bestilt strålende sol og opphold hele dagen. :D

Livemusikk droppes hos oss, vi setter sammen en spotify liste med et bra anlegg. Så sniker jeg inn et par magedans melodier siden jeg har blitt hekta. :bolledeig:

Takk for bloggtips. :)

Skrevet

Vær så god :)

Jeg har også bestilt fint vær den dagen! Håper på utevielse i fjæra. Hadde vært greit å slippe regn, vind, storm ... :P

Vi ønsker så veldig noen som kan live opp stemningen. Vi er begge glad i typen pianobar, en gitarist. Men han/hun må være flink til å få med alle. Også er jo det med dansing en ting. Kunne godt tenkt meg et afterski-band. Men da tror jeg bestemor detter av stolen :P

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Ikke noe live-band her heller, så vidt jeg vet. I alle fall ikke brudevals!

Skrevet

Ikke brudevals her heller. Det ser så påtatt ut om det ikke faller naturlig. Jeg skal danse roligdans som vi gjorde på barneskolen og nusse på dærstedutten min :fnise:

Skrevet

Kiara: magedans høres utrolig morsomt ut!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ikke brudevals her heller. Det ser så påtatt ut om det ikke faller naturlig. Jeg skal danse roligdans som vi gjorde på barneskolen og nusse på dærstedutten min :fnise:

Det skal vi også! Kommer til å vekke gamle minner... :ler:

Magedans ja, jeg var på en time på Elixia for en uke siden, og etter det har jeg vært fullstendig hekta! Vrikker og slanger meg rundt, så noen slike arabiske melodier skal jeg klare å snike inn.

Og tenk så flott en utevielse i fjære kommer til å bli.. *drømmer*

Skrevet

Uff, vi sliter så med å finne en solosang til vielsen. Det må ikke bli for "klissete" og banalt, liksom. Hva skal dere andre ha?

Skrevet

På norsk eller engelsk?

Vi skal ha et klassisk stykke til vielsen "flower duet" fra Lakmé med to sopraner.

Skrevet

Kan være på hvilket som helst språk (så lenge vi skjønner teksten :fnise:)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg får nok ikke danse noe som helst med mannen, men det går helt fint! :)

Sanger har vi ikke tenkt så mye på enda, har én eller to som betyr litt for oss, men usikker på hvor gode de er til vielsen.

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Jeg skal ha Bella Notre det er det eneste som er bankers! Voff-voff :fnise:

Hvis ikke er jo denne en het kandidat for mange;

For oss tror jeg det faktisk blir litt for mye av det gode.

Endret av kiara_pusen
Skrevet

Vi er på budsjett der vi kan så skal lage selv. Takk for enda noen gode tips. Du er helt super altså! !

Men jeg er rimelig sikker på at du får tak i Peoner 6.juli. Vi har jo lagt opp hele vårt bryllup etter når de er i sesong, og vi gifter oss jo helgen før.

Det kommer uansett til å bli kjempefint hvis man kombinerer roser, hortensia og peoner i samme oppsats. Herlige sommerfarger.

Skal du lage selv eller sette det bort? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...