Gå til innhold

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal være med å betale maten til min samboers barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TS: Når dere har besøk av venner, evt annen familie som overnatter, ja kanskje blir i en uke eller to, er det slik at den som har sin familie på besøk da må handle inn all maten? Hvis din mor kommer betaler du og hvis hennes mor kommer betaler hun? Og hva med når hun har venninner over eller vennepar, hvordan fordeler dere det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forsørger barna sine! Hun har en eks som har fått ny familie og som gir blaffen i de barna han har fra før. Så begynner hennes nåværende samboer å gnåle om at hun skal betale 70% av matutgiftene istedenfor 50%.

Det er litt mer enn hun betaler i dag. Han skriver at han tjener MYE mer enn henne. Det kan betyr at han har en normal inntekt mens hennes er liten. Eller at han tjener mye og hun normalt.

Han stiller seg i et utrolig dårlig lys med slike holdninger, og om jeg var henne hadde jeg heller ønsket å være alene eller valgt en fyr med inntekt lik min sånn at vi slapp slike avslørende personlighetstrekk.

Obs: dette skulle være svaret til Gjest over.

Endret av Kontormus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Når dere har besøk av venner, evt annen familie som overnatter, ja kanskje blir i en uke eller to, er det slik at den som har sin familie på besøk da må handle inn all maten? Hvis din mor kommer betaler du og hvis hennes mor kommer betaler hun? Og hva med når hun har venninner over eller vennepar, hvordan fordeler dere det?

Hvorfor gjøre det så vanskelig?

Har han kamerater: Han betaler.

Har hun venninner: Hun betaler

Felles venner: Begge betaler

Familie: Begge hvis hele familien er der eller den som har familien på besøk. Velger TS å be foreldrene sine på middag må han handle inn. Omvendt hvis samboeren gjør det.

Har ungene besøk av venner betaler moren.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjøre det så vanskelig?

Har han kamerater: Han betaler.

Har hun venninner: Hun betaler

Felles venner: Begge betaler

Familie: Begge hvis hele familien er der eller den som har familien på besøk. Velger TS å be foreldrene sine på middag må han handle inn. Omvendt hvis samboeren gjør det.

Har ungene besøk av venner betaler moren.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Så familien kan bare spise av det brødet hun har kjøpt, det pålegget og den drikken som hun har kjøpt? Og hva med middag? Da må hun altså egen middag til seg selv og guttene når de er på besøk, han kan vel ikke spise av hennes mat?

Endret av tally
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forsørger barna sine! Hun har en eks som har fått ny familie og som gir blaffen i de barna han har fra før. Så begynner hennes nåværende samboer å gnåle om at hun skal betale 70% av matutgiftene istedenfor 50%.

Det er litt mer enn hun betaler i dag. Han skriver at han tjener MYE mer enn henne. Det kan betyr at han har en normal inntekt mens hennes er liten. Eller at han tjener mye og hun normalt.

Han stiller seg i et utrolig dårlig lys med slike holdninger, og om jeg var henne hadde jeg heller ønsket å være alene eller valgt en fyr med inntekt lik min sånn at vi slapp slike avslørende personlighetstrekk.

Obs: dette skulle være svaret til Gjest over.

Kontormus, det ser ikke ut som du har fått med deg at ts allerede betaler mer i husstanden enn moren gjør. Du har en merkelig tankegang når du mener han burde betale enda mer.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så familien kan bare spise av det brødet hun har kjøpt, det pålegget og den drikken som hun har kjøpt? Og hva med middag? Da må hun altså egen middag til seg selv og guttene når de er på besøk, han kan vel ikke spise av hennes mat?

Først og fremst tror jeg ts mener den daglige kostnaden til mat, men det skjønte vel ikke du kanskje?

Poenget er vel at de fyller opp kjøleskapet. Det kan alle spise av, men moren betaler mer av det som det koster. Jeg tror nok ikke ts mener at de skal dele opp brød og pålegg.

Du trenger det kanskje inn med mindre teskjeer?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontormus, det ser ikke ut som du har fått med deg at ts allerede betaler mer i husstanden enn moren gjør. Du har en merkelig tankegang når du mener han burde betale enda mer.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Det er vel et valg han gjorde når de flyttet inn i nåværende bolig. Kanskje fordi det var en forutsetning for å kunne ha råd til akkurat den. Alternativet var å bo i en rimeligere bolig, kanskje mindre fordi det er lavere oppvarmings- og vedlikeholdsutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjøre det så vanskelig?

Har han kamerater: Han betaler.

Har hun venninner: Hun betaler

Felles venner: Begge betaler

Familie: Begge hvis hele familien er der eller den som har familien på besøk. Velger TS å be foreldrene sine på middag må han handle inn. Omvendt hvis samboeren gjør det.

Har ungene besøk av venner betaler moren.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Fortsatt for komplisert; hvorfor ikke bare bo hver for seg, og heller treffe hverandre ute som kjærester?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt for komplisert; hvorfor ikke bare bo hver for seg, og heller treffe hverandre ute som kjærester?

Enig i at de burde flytte fra hverandre. Ts burde finne seg ei dame som setter pris på han og ikke på lommeboka hans. Ei UTEN unger!

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et valg han gjorde når de flyttet inn i nåværende bolig. Kanskje fordi det var en forutsetning for å kunne ha råd til akkurat den. Alternativet var å bo i en rimeligere bolig, kanskje mindre fordi det er lavere oppvarmings- og vedlikeholdsutgifter.

Han var vel ikke alene om å velge en annen bolig......

Merkelig at enkelte her tar fra moren alt ansvar.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel ikke alene om å velge en annen bolig......

Merkelig at enkelte her tar fra moren alt ansvar.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Ha ha, det er det vel ingen som har sagt!

Blir nesten litt lattermild når en tenker på hvilket jævla monster hun har blitt i denne tråden. Hun tar ikke ansvar for ungene sine, og er bare sammen med denne mannen pga. pengene hans!

Så utrolig barnslig....

Og ingen nevner med et ord han tullingen som er far til ungene, og som ignorerer de store barna fordi han har fått ny kjærring og nye barn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel ikke alene om å velge en annen bolig......

Merkelig at enkelte her tar fra moren alt ansvar.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Nei, har var nok ikke alene. Men han syns tydeligvis det var ok siden han gikk med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har var nok ikke alene. Men han syns tydeligvis det var ok siden han gikk med på det.

Så han skal bli straffet fordi han gikk med på det????

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler jo allerede mer enn det hun gjør i husstand, så jeg forstår ikke at enkelte mener han burde betale enda mer!!

Herregud. Jeg har selv en stefar, en pappa og en mamma, og det de gjorde var at mamma og pappa betalte alt jeg trengte til aktiviteter og diverse, mens mamma betaler ekstra i mat. Så klart kjøper stefar mat i ny og ne, men det er da en selvfølge at mor skal betale mer. Det er jo HENNES unger!

Anonym poster: ea51c06aa7b405d7e2168a413545b798

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betaler jo allerede mer enn det hun gjør i husstand, så jeg forstår ikke at enkelte mener han burde betale enda mer!!

Herregud. Jeg har selv en stefar, en pappa og en mamma, og det de gjorde var at mamma og pappa betalte alt jeg trengte til aktiviteter og diverse, mens mamma betaler ekstra i mat. Så klart kjøper stefar mat i ny og ne, men det er da en selvfølge at mor skal betale mer. Det er jo HENNES unger!

Anonym poster: ea51c06aa7b405d7e2168a413545b798

Går ut fra at din mor og stefar hadde et nokså likt utgangspunkt. I tillegg hadde du en far som var engasjert i underholdet og livet ditt. Til forskjell fra situasjonen vi diskuterer her.

Og hvis TS finner situasjonen plagsom eller den har gått i feil retning, så får han heller avvikle dette fellesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så han skal bli straffet fordi han gikk med på det????

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Hvem snakker om straff? Og er han et offer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem snakker om straff? Og er han et offer?

Er MOR et offer stakkars? Noen her er jo så slemme at de mener hun bør betale maten til sine egne unger!! Uff, makan! Man kan da ikke forlange det!

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut fra at din mor og stefar hadde et nokså likt utgangspunkt. I tillegg hadde du en far som var engasjert i underholdet og livet ditt. Til forskjell fra situasjonen vi diskuterer her.

Og hvis TS finner situasjonen plagsom eller den har gått i feil retning, så får han heller avvikle dette fellesskapet.

Nei, ungene til stefar bor 5 timer unna med sin mor, og mamma har ingen kontakt med de, så ett likt utgangspunkt er det ikke.

Min pappa betalte heller ikke mer en det han måtte, så sånn sett er det heller ikke noe forskjell.

Så lenge ungene har 2 foreldre, der far betaler det han skal i bidrag skal ikke TS steppe inn som en slags 3 forelder da ungene allerede har 2 foreldre.

TS sier jo at han hjelper til med forskjellige ting, og betaler allerede mer enn det mor gjør. Syns ikke da hun har rett til å kreve at han skal betale MER, da hun allerede burde være glad han betaler såpass mye som han gjør. For meg virket det rett og slett som om hun utnytter han.

Anonym poster: ea51c06aa7b405d7e2168a413545b798

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ungene til stefar bor 5 timer unna med sin mor, og mamma har ingen kontakt med de, så ett likt utgangspunkt er det ikke.

Min pappa betalte heller ikke mer en det han måtte, så sånn sett er det heller ikke noe forskjell.

Så lenge ungene har 2 foreldre, der far betaler det han skal i bidrag skal ikke TS steppe inn som en slags 3 forelder da ungene allerede har 2 foreldre.

TS sier jo at han hjelper til med forskjellige ting, og betaler allerede mer enn det mor gjør. Syns ikke da hun har rett til å kreve at han skal betale MER, da hun allerede burde være glad han betaler såpass mye som han gjør. For meg virket det rett og slett som om hun utnytter han.

Anonym poster: ea51c06aa7b405d7e2168a413545b798

Da er det for pokker bare å pakke og dra!!! Eller gjøre opp og trekke seg ut!!!

Er rimelig sikker på at dette er beste løsning for alle, og ikke minst for ungene. Kan vanskelig se for meg at det er hyggelig å leve sammen med en stefar som gnager om maten de spiser i tillegg til at de må leve med viten om at de har en far som syns sin nye familie er mye viktigere.

Gud bedre, så mange selvsentrerte mennesker det er der ute...

Ps: Hvis du leser startinnlegget så skriver han at barnas far IKKE betaler det han skal. Ikke for at det går noen automatikk i at en annen skal ta det ansvaret, men det er slik situasjonen er i dette hjemmet. Og det er mer enn bare snakk om økonomiske prinsipper, det er moralske også.

Endret av Kontormus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...