Gå til innhold

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal være med å betale maten til min samboers barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dette for slags kvinnehatende innlegg? Hva feiler det deg og andre som oppfører dere på denne måten? Jeg har selv vært alenemor til flere barn (de er voksne nå) og forsørget dem selv på min egen inntekt pluss barnetrygd så lenge det varte, så det er sagt. Det er mange i samme situasjon som klarer seg selv.

Hvor finner du disse griske kvinnene som mer enn gjerne vil snylte på menn?

Man finner dem bl.a. i denne tråden. Jenta brukeren svarte skrev et par sider tilbake at dersom mannen i forholdet ikke er rundhåndet er han ikke en 'ekte' mann. Det må da være lov til å ta igjen da?

Jeg er absolutt enig med han. Dersom man står på krava og er litt tøff i forhandlingene kan man godt slippe unna med å være gjerrig i et forhold.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

60 prosent av norske kvinner kunne tenke seg å bli forsørget.

http://www.dagbladet...rolle/12802229/

Ikke så vanskelig å finne snylterne med andre ord!

Jammen har det vært mange snyltende kvinner i Norge oppigjennom årene til sånn ca. 60-70-tallet. Alle var hjemme og levde herrens glade dager mens mennene slet og strevde. Det er jammen merkelig at de holdt ut med sånne fæle kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen har det vært mange snyltende kvinner i Norge oppigjennom årene til sånn ca. 60-70-tallet. Alle var hjemme og levde herrens glade dager mens mennene slet og strevde. Det er jammen merkelig at de holdt ut med sånne fæle kvinner.

Da tjente mannen penger og hun gjorde alt arbeidet hjemme. Nå forlanger hun at han både skal betale og ta halvparten av husarbeidet.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Da tjente mannen penger og hun gjorde alt arbeidet hjemme. Nå forlanger hun at han både skal betale og ta halvparten av husarbeidet.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Forlanger? Det er da ikke mer enn rimelig at han også tar sin del av husarbeidet når de begge er i arbeidslivet, slik som det er for folk i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 prosent av norske kvinner kunne tenke seg å bli forsørget.

http://www.dagbladet...rolle/12802229/

Ikke så vanskelig å finne snylterne med andre ord!

Du er selektiv når du leter etter info som støtter dine holdninger.

I den samme artikkelen står det at disse kvinnene er hjemme med barna. Er det å snylte???? Er ikke du en av de som skriker over at menn har like mye de skulle ha sagt om felles barn?, Konsekvensen av at kvinner skal jobbe mer, er at menn må ta seg av hus og barn. Eller skal kanskje kvinner gjøre begge deler? Jobbe mer OG ta seg av fellesbarna?

Det er jammen ikke vanskelig å finne bitre, fiendtlige menn med ett eller annet kvinne-issue. Det er bare å gå inn på Kvinneguiden, spesielt på Barn- og familieforumet. Der finns de i fleng!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 prosent av norske kvinner kunne tenke seg å bli forsørget.

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/tema/jobb_og_utdanning/karriere/kjonnsrolle/12802229/

Ikke så vanskelig å finne snylterne med andre ord!

Damer er tradisjonelle der det er mest behagelig. Det forteller denne artikkel . E hører menn vil ha i pose og sekk. Men hva skjer her. Damer er minst like kravstore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer er tradisjonelle der det er mest behagelig. Det forteller denne artikkel . E hører menn vil ha i pose og sekk. Men hva skjer her. Damer er minst like kravstore

Som om menn ikke ønsker å ha det behagelig! Det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret ser ut til å henge i enda. Det er et faktum at kvinner fremdeles gjør langt mer i hjemmet, full jobb eller ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlanger? Det er da ikke mer enn rimelig at han også tar sin del av husarbeidet når de begge er i arbeidslivet, slik som det er for folk i dag.

I dette tilfellet vil hun at han skal ta del i husarbeidet, kjøre ungene hennes og betale mer enn halvparten.

Litt av en fin fordeling!

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet vil hun at han skal ta del i husarbeidet, kjøre ungene hennes og betale mer enn halvparten.

Litt av en fin fordeling!

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Gjør hun det også nå?! Er du synsk eller?

Ja, tenkt om det var slik. Tenk å måtte dele oppgavene i felles hjem når begge er i full jobb!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hun det også nå?! Er du synsk eller?

Ja, tenkt om det var slik. Tenk å måtte dele oppgavene i felles hjem når begge er i full jobb!!

Er du plutselig opptatt av rettferdighet og riktig fordeling nå? Eller det gjelder kanskje ikke penger?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om menn ikke ønsker å ha det behagelig! Det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret ser ut til å henge i enda. Det er et faktum at kvinner fremdeles gjør langt mer i hjemmet, full jobb eller ikke!

Nå må du holde deg til temaet. Ikke ro ro deg langt bort. Her var det snakk om penger på andres barn.

Men siden du klarte bringe dette fram er det ikke rimelig at den som har flest barn gjør mest hjemme. Jobbet mest ute og får inn mest penger. Klart det må være slik for denne har størst forbruk og lager størst slitasje på hjemmet.

Jeg tror du er på ville veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du plutselig opptatt av rettferdighet og riktig fordeling nå? Eller det gjelder kanskje ikke penger?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Nå må du holde deg til temaet. Ikke ro ro deg langt bort. Her var det snakk om penger på andres barn.

Men siden du klarte bringe dette fram er det ikke rimelig at den som har flest barn gjør mest hjemme. Jobbet mest ute og får inn mest penger. Klart det må være slik for denne har størst forbruk og lager størst slitasje på hjemmet.

Jeg tror du er på ville veier

Så det var JEG som kom inn på fordeling i hjemmet? Les innleggene andre har skrevet før meg, istedenfor å være opptatt av å arrestere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selektiv når du leter etter info som støtter dine holdninger.

I den samme artikkelen står det at disse kvinnene er hjemme med barna. Er det å snylte???? Er ikke du en av de som skriker over at menn har like mye de skulle ha sagt om felles barn?, Konsekvensen av at kvinner skal jobbe mer, er at menn må ta seg av hus og barn. Eller skal kanskje kvinner gjøre begge deler? Jobbe mer OG ta seg av fellesbarna?

Det er jammen ikke vanskelig å finne bitre, fiendtlige menn med ett eller annet kvinne-issue. Det er bare å gå inn på Kvinneguiden, spesielt på Barn- og familieforumet. Der finns de i fleng!!

Da kan jo du lete opp tilsvarende undersøkelser som støtter ditt syn, hva nå enn det måtte være (du bare hopper jo frem og tilbake etter hva som passer deg). Det er jo litt søtt da, feministene som skriker og bærer seg over hvilke "usynlige strukturer" som hindrer kvinner i arbeidslivet når faktum er at majoriteten kunne tenke seg alt annet enn en karriere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør hun det også nå?! Er du synsk eller?

Ja, tenkt om det var slik. Tenk å måtte dele oppgavene i felles hjem når begge er i full jobb!!

Nei, det var ikke det du mente. Krangel over knapper og glansbilder kalte du dette for noen innlegg siden, det var liksom ikke så farlig om den ene bidro litt mer enn den andre. Så smålig kan man da ikke være når man først flytter sammen. Eller gjelder det utelukkende mannens økonomi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andrassy

Da kan jo du lete opp tilsvarende undersøkelser som støtter ditt syn, hva nå enn det måtte være (du bare hopper jo frem og tilbake etter hva som passer deg). Det er jo litt søtt da, feministene som skriker og bærer seg over hvilke "usynlige strukturer" som hindrer kvinner i arbeidslivet når faktum er at majoriteten kunne tenke seg alt annet enn en karriere.

kan du vise til undersøkelser som viser dette som "faktum"? Nei - det kan du ikke. Fordi de aller fleste kvinner både ØNSKER å jobbe og jobber. At du tror noe annet, sier vel mest om deg og dine noe begrensede evner.

Ser du linker til en avisartikkel lengre opp - men hva er det den EGENTLIG sier? Hvis du gidder (er i stand til ?) å lese mer enn overskriften OG har bittelitt forståelse av hva statistikk er og hvordan det kan brukes og misbrukes? Neppe at kvinner flest vil la seg forsørge - derimot at mange, med SMÅ barn, kan tenke seg en litt annen fordeling mellom jobb/hjemmeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere måter å legge fram tallfakta på. Tallene lyver ikke i seg selv. Det som imidlertid er et spørsmål er hvordan ble det hele framlagt i spøreundersøkelsen til de personer som avga svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si jeg er sjokkert over holdningen din. Snakk om å la prinsipp/ penger ødelegge for et godt forhold både til guttene og moren/ din samboer! Du må kanskje tenke over hva du vil her. Vil du ha rett ( at du ikke skal betale), eller vil du bygge et godt og solid forhold til din kjære? Guttene flytter jo ut etterhvert, men du har nok mistet henne før det hvis du fortsetter sånn. . Råder deg til å tenke på hva du vil resultatet skal bli her og om du kan være sjenerøs nok til å slippe prinsippene dine akkurat her. Du stiller jo din samboer i en vanskelig situasjon, og hun vil nok velge guttene over deg hvis det skulle komme så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo du lete opp tilsvarende undersøkelser som støtter ditt syn, hva nå enn det måtte være (du bare hopper jo frem og tilbake etter hva som passer deg). Det er jo litt søtt da, feministene som skriker og bærer seg over hvilke "usynlige strukturer" som hindrer kvinner i arbeidslivet når faktum er at majoriteten kunne tenke seg alt annet enn en karriere.

Det som er søtt, eller kanskje heller morsomt, er hvordan du benytter deg av "hersketenikker" som å skrive "tungt for det", "søtt" eller "krangle" når vi faktisk diskuterer, da du er den første til å arrestere andre for slikt.

Og feminist har jeg aldri vært. Bare klar over at det fremdeles er forskjell mellom kjønnene på godt og vondt. For begge arter.

Må si jeg er sjokkert over holdningen din. Snakk om å la prinsipp/ penger ødelegge for et godt forhold både til guttene og moren/ din samboer! Du må kanskje tenke over hva du vil her. Vil du ha rett ( at du ikke skal betale), eller vil du bygge et godt og solid forhold til din kjære? Guttene flytter jo ut etterhvert, men du har nok mistet henne før det hvis du fortsetter sånn. . Råder deg til å tenke på hva du vil resultatet skal bli her og om du kan være sjenerøs nok til å slippe prinsippene dine akkurat her. Du stiller jo din samboer i en vanskelig situasjon, og hun vil nok velge guttene over deg hvis det skulle komme så langt.

Nemlig! Det er ikke mer komplisert enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt i villrede her? Hva slags situasjon er det snakk om her, som denne kvinnen er kommet i ved trådstarters makt, og ikke som et resultat av sine egne valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt i villrede her? Hva slags situasjon er det snakk om her, som denne kvinnen er kommet i ved trådstarters makt, og ikke som et resultat av sine egne valg?

I en situasjon der hvor hun er nødt til å velge mellom ungene og mannen. Hvilket han er nødt til å tape.

Hvilket valg mener du hun har tatt? Fått ungene? Flyttet sammen med denne mannen?

Hvis det er det siste, så har de tatt valget begge to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...