Gå til innhold

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal være med å betale maten til min samboers barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars barn. Jeg ser for meg at de har fått en stefar fra helvete.

Du kan umulig ha et seriøst forhold til den dama hvis du tenker slik.

Hvis du skulle ende opp med å få eget barn med dama ser jeg for meg stor forskjellsbehandling. Du kan ikke danne en halv familie.

Forhold på slikt grunnlag burde vært forbudt ved lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest at han spesifiserer hva han betaler mer av, men innleggene hans er ikke så lett å finne igjen siden han har postet under AB og heller ikke signerer.

Jeg gikk ut fra at han betaler mer i totale boutgifter fordi han har større eierandel.

Ellers har jeg ikke store invendinger til det du skriver, men reagerer på at det er mat det er snakk om. Som sagt, jeg har selv en gutt på samme alder og det er grenser for hvor mye ekstra det koster hvis en tar det faktiske forbruket i betraktning. Middag må en lage uansett...

Slik leser jeg situasjonen:

Mannen betaler større andel enn mor for det meste for familien, stiller opp på kjøring og aktiviteter, prøver å være en bra stefar og støtte for sin kjæreste. Opplever at det forventes mer og mer, han skal tilogmed sponse dyre ferier for alle mann osv. Så prøver han å sette ned foten for å markere seg idet han føler han er iferd med å bli helt overkjørt i dette samboerskapet. Han ber om at moren til barna spytter inn større andel i matkontoen enn han, fordi tross alt skal hennes lønn sånn egentlig fø 3 mens hans lønn skal fø 1. Han har ikke sagt noe om de andre tingene hvor han betaler mest, for han har ikke noe ønske om å presse henne for mye, han vet han tjener mer. Men han vil ha en ting. Han valgte mat, det kunne vært strøm eller noe annet. Han vil at moren skal anerkjenne via dette at det faktisk er HUN som har ansvar for barna, og han er real som spytter inn og stiller opp som han faktisk gjør. For det er ingen selvfølge at han gjør det, han er real. Alle menn som stiller opp for kjærestens barn er veldig reale og generøse, det skal de ha. Kvinner bør ikke ta dette for gitt, det er ikke særlig snilt.

Kopi-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TS sier:

"For det første; jeg flyttet inn til henne og barna og solgte min leilighet, dertetter solgte hun sin, og vi kjøpte bolig sammen. Nå fikk jeg mye mere for min gamle leilighe enn hun for sin, så jeg har naturligvis en større eieandel i felles bolig. Med større bolig ble det også mere utgifer på meg, strøm, ved, møbler og mer vedlikehold. Mer i bensinpenger pga større avstand til jobben. Slike fellesutgifter betaler jeg mer på enn henne, så ikke vri det til at dette ikke også medfører større kostnader for meg."

" nå mener hun at i tilegg til alt det andre jeg gjør, så skal jeg også betale mat og ferier til guttene."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik leser jeg situasjonen:

Mannen betaler større andel enn mor for det meste for familien, stiller opp på kjøring og aktiviteter, prøver å være en bra stefar og støtte for sin kjæreste. Opplever at det forventes mer og mer, han skal tilogmed sponse dyre ferier for alle mann osv. Så prøver han å sette ned foten for å markere seg idet han føler han er iferd med å bli helt overkjørt i dette samboerskapet. Han ber om at moren til barna spytter inn større andel i matkontoen enn han, fordi tross alt skal hennes lønn sånn egentlig fø 3 mens hans lønn skal fø 1. Han har ikke sagt noe om de andre tingene hvor han betaler mest, for han har ikke noe ønske om å presse henne for mye, han vet han tjener mer. Men han vil ha en ting. Han valgte mat, det kunne vært strøm eller noe annet. Han vil at moren skal anerkjenne via dette at det faktisk er HUN som har ansvar for barna, og han er real som spytter inn og stiller opp som han faktisk gjør. For det er ingen selvfølge at han gjør det, han er real. Alle menn som stiller opp for kjærestens barn er veldig reale og generøse, det skal de ha. Kvinner bør ikke ta dette for gitt, det er ikke særlig snilt.

Kopi-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TS sier:

"For det første; jeg flyttet inn til henne og barna og solgte min leilighet, dertetter solgte hun sin, og vi kjøpte bolig sammen. Nå fikk jeg mye mere for min gamle leilighe enn hun for sin, så jeg har naturligvis en større eieandel i felles bolig. Med større bolig ble det også mere utgifer på meg, strøm, ved, møbler og mer vedlikehold. Mer i bensinpenger pga større avstand til jobben. Slike fellesutgifter betaler jeg mer på enn henne, så ikke vri det til at dette ikke også medfører større kostnader for meg."

" nå mener hun at i tilegg til alt det andre jeg gjør, så skal jeg også betale mat og ferier til guttene."

Det du siterte her tror jeg mange i tråden bør lese en gang til.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det innlegget, men hadde håper det var noe jeg hadde oversett fordi jeg syns fremdeles at hele saken er for dårlig opplyst til at man kan ta stilling.

Syns heller ikke at han fremstår som en helt ved å fortelle at han "hjelper guttene med ting og kjører de av og til". Det er ikke mer enn hva en kan forvente av noen som flytter sammen med en hel familie.

Jeg syns han har valgt feil sak og ri prinsipper på, for mat er noe vi alle trenger. Og vi kjenner som sagt ikke årsaken til at han bidrar mer til det. Som sagt, jeg har en viss peiling på hva en tenåringsgutt konsumerer av mat, og det er lommerusk i forhold til ferier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Jeg hadde iallefall ikke blitt hos en stefar fra helvete, som ikke hadde tatt barna mine under sine vinger. Velger de meg, velger de barna mine også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Stakkars barn. Jeg ser for meg at de har fått en stefar fra helvete.

Du kan umulig ha et seriøst forhold til den dama hvis du tenker slik.

Hvis du skulle ende opp med å få eget barn med dama ser jeg for meg stor forskjellsbehandling. Du kan ikke danne en halv familie.

Forhold på slikt grunnlag burde vært forbudt ved lov.

Enig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde iallefall ikke blitt hos en stefar fra helvete, som ikke hadde tatt barna mine under sine vinger. Velger de meg, velger de barna mine også!

Hvor mye skal han betale for at han ikke skal bli kalt stefar fra helvete da?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mor og far da også fra helvete, siden de ikke vil betale mat og ferier til sine barn og forventer at andre tar den regningen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mor og far da også fra helvete, siden de ikke vil betale mat og ferier til sine barn og forventer at andre tar den regningen?

Har denne moren faktisk SAGT at hun ikke vil betale mat for barna sine?

Nei, hun er sannsynligvis lykkelig uvitende om at hun er dømt nord og ned i 23 sider på KG uten å kunne bidra med et eneste ord takket være sin fantastiske samboer!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor var det TS startet tråden igjen?! Hvis jeg tar ikke helt feil så var det fordi hans samboer mente at han (og ikke hun selv), skulle betale for barna hennes? Utifra logikken "stefar vil ikke betale --> er fra helvete" så må det vel bety at hun er mor fra helvete, hun og?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor var det TS startet tråden igjen?! Hvis jeg tar ikke helt feil så var det fordi hans samboer mente at han (og ikke hun selv), skulle betale for barna hennes? Utifra logikken "stefar vil ikke betale --> er fra helvete" så må det vel bety at hun er mor fra helvete, hun og?

Halvparten av matutgiftene! Det er noe ganske annet, og jeg ser ikke helt hvorfor dette er sensasjonelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av matutgiftene! Det er noe ganske annet, og jeg ser ikke helt hvorfor dette er sensasjonelt!

Men han betaler jo mer enn halvparten av øvrige utgifter i hjemmet og når hans samboer vil at han skal ta enda større bit av kaka, skjønner jeg at han ønsker å sette grenser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han betaler jo mer enn halvparten av øvrige utgifter i hjemmet og når hans samboer vil at han skal ta enda større bit av kaka, skjønner jeg at han ønsker å sette grenser.

Sette grenser for knapper og glansbilder spør du meg!! Og en mulig fortjeneste står overhodet ikke til prisen det har.

Er rimelig sikker på at akkurat denne utgiftsposten fordeles likt eller i forhold til evne i de fleste hjem hvor det eksisterer dine,mine eller bare den enes.

Dyre ferier og fritidsaktiviteter derimot kan jeg skjønne at skaper irritasjon hvis dette lempes over på den som er minst ansvarlig.

Hele tråden har blitt latterlig, og jeg ser at TS har for lengst falt av. Det forteller meg litt om hvilke jævla kverrulanter dette forumet består av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sette grenser for knapper og glansbilder spør du meg!! Og en mulig fortjeneste står overhodet ikke til prisen det har.

Er rimelig sikker på at akkurat denne utgiftsposten fordeles likt eller i forhold til evne i de fleste hjem hvor det eksisterer dine,mine eller bare den enes.

Dyre ferier og fritidsaktiviteter derimot kan jeg skjønne at skaper irritasjon hvis dette lempes over på den som er minst ansvarlig.

Hele tråden har blitt latterlig, og jeg ser at TS har for lengst falt av. Det forteller meg litt om hvilke jævla kverrulanter dette forumet består av!

Nå har jo du bidratt til å kverulere veldig på sidene etter ts falt av.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo du bidratt til å kverulere veldig på sidene etter ts falt av.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Jeg har bidratt ja. Og det burte jeg ha nevnt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt hode er det så enkelt som at en husholdning består av voksne og barn, de voksne bidrar etter evne - ikke etter blodsbånd - og barn er barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

i mitt hode er det så enkelt som at en husholdning består av voksne og barn, de voksne bidrar etter evne - ikke etter blodsbånd - og barn er barn.

Dette er ikke barn som har foreldretilknytning til ts, til det er de for gamle ... Barna er barn av sine foreldre. Økonomisk er det ts' samboer og hennes eks som er ansvarlig og SKAL betale for maten de spiser. At samboeren til ts får seg til å kreve at ts skal bidra 50% av "fôrungsutgiftene" er hårreisende og småligt.. Jeg ville aldri bedt min kjæreste om å betale for hest/hund/ studielån osv.. Hvordan kan hun forvente noe slikt ?? Om det var slik burde samværsforeldren ikke betat bidrag bår bostedsforeldren fikk samboer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det innlegget, men hadde håper det var noe jeg hadde oversett fordi jeg syns fremdeles at hele saken er for dårlig opplyst til at man kan ta stilling.

Syns heller ikke at han fremstår som en helt ved å fortelle at han "hjelper guttene med ting og kjører de av og til". Det er ikke mer enn hva en kan forvente av noen som flytter sammen med en hel familie.

Jeg syns han har valgt feil sak og ri prinsipper på, for mat er noe vi alle trenger. Og vi kjenner som sagt ikke årsaken til at han bidrar mer til det. Som sagt, jeg har en viss peiling på hva en tenåringsgutt konsumerer av mat, og det er lommerusk i forhold til ferier osv.

Men at han kjører ungene, og betale mer fellesutgifter, og har kjøpt en passende bil til ungene, synes du ikke det begynner å summere seg opp til en ganske god og rimelig innstats? I tilegg har de jo kjøpt hus for ungene sin del, hvis ikke kunne de klart seg med en mindre og mer kostnadseffektiv leilighet. I tillegg mener du altså at han er smålig fordi han ikke vil betale maten til unger som verken er hans egne, eller som han etter egen beskrivelse ikke har noe spesielt godt forhold til.

Det er helt tydelig at din eneste agenda i denne tråden er at han ikke skal fremstå som noen helt, noe ingen heller han hevdet han er. Men meg og tydeligvis flere andre mener han absolutt har bidratt med det som kan forventes. Det er snarere du som undergraver hans innstats, og det siste argumentet ditt er helt idiotisk: "Mat er noe alle trenger?" Hvis moren ikke selv har penger til å betale mat for egne barn er det faktisk hun som er et totalt uansvarlig og barnevernet burde koples inn snarest. Et voksent ansvarlig menneske stiller seg ikke i en stiuasjon hvor man er avhengig av en annen person for at barna skal ha mat på bordet, ærlig talt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunheart

Hvor mye skal han betale for at han ikke skal bli kalt stefar fra helvete da?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Hvem teller kroner og ører når man bor sammen? Ikke en EKTE mann i mine øyner iallefall
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem teller kroner og ører når man bor sammen? Ikke en EKTE mann i mine øyner iallefall

Moren teller jo kroner og ører når hun vil at han skal betale mer av maten. Hvorfor er det greit at hun gjør det?

Et ekte mannfolk vil ikke la seg utnytte på den måten. Tøffler gjør det.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...