Gå til innhold

Jeg synes ikke det er rettferdig at jeg skal være med å betale maten til min samboers barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er omtrent som diverse prosjektorganisasjoner hvor to eller flere selskaper går samme i et "team" og tar på seg et større prosjekt sammen. Idèen er å samarbeide, men så fort siste kontrakt er signert så bygges det opp store og tette skott mellom partnerne og det som skulle bli et lagspill blir en kamp og hvem som kommer best ut.

I tillegg er det ganske utrolig at man i et land som Norge kan prate om noe så ubetydelig som hvem som spiser hva og hvor mye, og hvem som skal betale mest for det.

TS: når du ble samboer tok du del i et team. Da er det DERE, ikke DEG og HENNE. Å prate om detaljer som matbudsjett åpner jo bare opp for å diskutere på et detaljnivå som det aldri kan komme noe godt utav, iallefall ikke et godt lagspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden så ser jeg at alenemødre burde holde seg single. Ingen kan leve opp til de krava dere stiller. Jeg håper dere blir svært ensomme.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Ja, hvis alternativet er menn som i hovedsak er representert her, så tror jeg ikke det blir noe problem!!! Det er faktisk langt å foretrekke.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ingen av dem som vil svare på.

Jeg har nesten lyst å gå gjennom alle steforeldrehetsetråder for å finne de brukerene som mener stemor skal holde seg unna skoleavslutninger, bursdager, holde kjeft når ungen har gjort noe galt, for å se om de også mener de skal punge ut i denne tråden.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Ja, jeg tror også KG blir jævli trivelig om vi begynner å forfølge hverandre fra tråd til tråd

Anonym poster: adb12da057f2ba4cde2dcd2cf9438827

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror også KG blir jævli trivelig om vi begynner å forfølge hverandre fra tråd til tråd

Anonym poster: adb12da057f2ba4cde2dcd2cf9438827

Så du ikke skal kunne mene totalt forskjellig fra tråd til tråd?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

Jeg har svart her før, men har litt problemer med å skjønne hvordan dette skal fungere i praksis. Skal TS holde styr på hvem som spiser hva til enhver tid, og nærmest ha sin egen hylle i kjøleskapet for sine matinkjøp?

Det blir vel for dumt å skulle føre regnskap på hva sønnene spiser til middag når dere spiser felles, og hva de spiser til andre måltider etc. Jgeg regner med at melk og juice og pålegg f. eks blir brukt av alle. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor TS har så mye imot å bidra 50/50 med maten. Han visste jo at han gikk inn i et samboerskap med ei som allerede hadde barn som bodde hos henne, og at de ikke har ulike matskap. Hadde han hatt virkelig lite å rutte med måneden så hadde det vært noe annet, men å nekte fordi han bare mener det er unødvendig fordi det ikke er hans unger, så må han kanskje revurdere hele greie. Du får jo hele pakka når du flytter inn med barn, man kan ikke leve som i et kollektiv da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du ikke skal kunne mene totalt forskjellig fra tråd til tråd?

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Hver tråd har forskjellige problemstillinger og forskjellige familiesituasjoner, blir for dumt å forfølge brukere for å kunne proklamere her at brukeren har sagt noe som kaaanskje ligner litt på det motsatte i en annen tråd i 2009.

Anonym poster: adb12da057f2ba4cde2dcd2cf9438827

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver tråd har forskjellige problemstillinger og forskjellige familiesituasjoner, blir for dumt å forfølge brukere for å kunne proklamere her at brukeren har sagt noe som kaaanskje ligner litt på det motsatte i en annen tråd i 2009.

Anonym poster: adb12da057f2ba4cde2dcd2cf9438827

Jeg tviler sterkt på at de som mener ts skal betale i denne tråden mener han også kan oppdra ungene i de trådene det er problemstillingen.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at de som mener ts skal betale i denne tråden mener han også kan oppdra ungene i de trådene det er problemstillingen.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Bor man i samme hus så må begge de voksne kunne sette grenser for de barna som også bor der.

Men det må selvfølgelig være grenser som man er enige om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis alternativet er menn som i hovedsak er representert her, så tror jeg ikke det blir noe problem!!! Det er faktisk langt å foretrekke. :)

Så det er dette du virkelig mener! Bla opp eller hold deg unna. Fytterakkern, glad det finnes kvinner som tar ansvar for egen økonomi og er helt komfortable med å betale egne utgifter. Er man så utrolig avhengig av at gubben skal spe på med litt ekstra, så er man enten lutfattig eller gjerrig, og ingen av delene er særlig attraktivt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg! Ts, du flyttet frivillig inn til ei dame som har barn fra før, men du nekter å bidra økonomisk? Da regner jeg sterkt med at du har ditt eget kjøleskap med din egen mat i også? Samt egen såpe, håndkler, tv, dopapir osv også?

Ærlig talt. Blir sjokkert over at så mange er enige med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden så ser jeg at alenemødre burde holde seg single. Ingen kan leve opp til de krava dere stiller. Jeg håper dere blir svært ensomme.

Anonym poster: a524632d02dc9c82f8ebc1bd05f35559

Har du lest hovedinnlegget? At ts blant annet ga opp guttedrømmen og kjøpte en mer familievennlig bil en det han egentlig ønsket med tanke på ungen? Ja, bedre å holde seg singel når det bare er å få få få få, som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg! Ts, du flyttet frivillig inn til ei dame som har barn fra før, men du nekter å bidra økonomisk? Da regner jeg sterkt med at du har ditt eget kjøleskap med din egen mat i også? Samt egen såpe, håndkler, tv, dopapir osv også?

Ærlig talt. Blir sjokkert over at så mange er enige med deg.

Nekter å bidra økonomisk? Er du blind?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nekter å bidra økonomisk? Er du blind?

Gud bedre, beklager ble skrevet litt feil! -.-

Han vil bidra med 30% !

Endret av Torepop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser jeg og sønnen min tilsammen like mye som samboeren (stepappaen) spiser alene. Hvordan skal man løse dette da? Hva slags delingsbrøk skal man legge seg på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev han jo også han flyttet først inn i hennes leilighet, så da var det vel han som ble den ekstra personen som gjorde de trengte større bolig ;)

Sist jeg sjekket trenger 3 mer plass enn 1. Det var nok ikke plass til 3 til i hans leilighet, skjønner du, eller skal vi hente teskjeen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes IKKE du er gjerrig når du mener at du ikke skal betale for maten til hennes barn. Det er da ikke verre enn at hun spytter i ekstra penger når det skal handles/eller setter ekstra penger inn på matkonto hvis dere har. Gutter på 13 og 15 år er som regel ikke småspiste, og det kan godt gå med flere tusenlapper bare til mat til disse i måneden. Hvis dere deler 50/50 på boutgifter, strøm, varmtvann, tv, internett osv, er du jo allerede med på å betale for guttene. Jeg kan ikke se at det skal være urimelig for henne å måtte betale for sine egne barn, hun har selv valgt å få dem med sin eks. Det at hennes eks er gjerrig, er noe hun heller får ta med ham.

Jeg synes du gjør en god jobb med henting og hjelp i hverdagen ellers, dette er noe som hører med synes jeg. At du skal betale kanskje flere tusen kroner i mat til hennes barn i måneden, synes jeg er urimelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe seg for en tråd....

Det er kommet frem gode argumenter både enig og uenig med ts.

Men til syvende og sist TS :

Er du glad i samboeren din? Ønsker du en fremtid med henne? Hvis svaret er ja, så må dere legge alle disse burde visst bedre og trodde osv vekk. !! For dette vil bare eskalere, hvis dere ikke tar tak i dette. Og det eneste som gror her er misnøye. Ingen av dere 4 kan leve slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir samboer med en person som har høyt studielån eller høy kredittkortgjeld; betyr det å flytte inn at man samtidig påtar seg å betale halve avdragene? Eller kan man forvente at voksne mennesker selv tar ansvar for utgifter de har skaffet seg gjennom livet, så hjelper man til om det kniper en gang fordi man er glad i personen?

Er det her noen forskjell på samboer og gift?

Jeg er gift, og betaler studielånet mitt selv. Synes det er riktig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er dette du virkelig mener! Bla opp eller hold deg unna. Fytterakkern, glad det finnes kvinner som tar ansvar for egen økonomi og er helt komfortable med å betale egne utgifter. Er man så utrolig avhengig av at gubben skal spe på med litt ekstra, så er man enten lutfattig eller gjerrig, og ingen av delene er særlig attraktivt!

Hvor pokker skriver jeg at dette gjelder kun for menn????

Det gjelder for kvinner like mye, og har selv forsørget barna til min mann. Herregud, det visste jeg før jeg valgte mannen at jeg fikk barna hans også!

Og det som virkelig er lite attraktivt er menn som sutrer over enslige mødre og deres stønader, sutrer over systemet og politikere og diskriminering av menn mht. barn og barnefordelig. Fysj, det er virkelig siste sortering altså!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...