Gå til innhold

Musikk på full guffe i kollektivtrafikken


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

Er det et bevisst valg at enkelte personer har hodetelefonen utenfor lua, og dermed må skru på det høyeste volumet for å høre musikken, og på den måten spille konsert for oss andre rundt?

Er dette hipt og trendy-mote som skal se kult ut, eller bare tenker de ikke på at det finnes andre mennesker i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne folk er så irriterende! Mangel på folkeskikk og respekt for andre, det burde være ulovlig med ikke-lydtette headsets! Spesielt på tog om man pendler og vil slappe av på vei hjem fra jobb, så sitter det en unge med trance-musikk på full guffe så hele toget hører støyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Min hypotese er at de er dumme og drar på byen hver helg uten ørepropper, drikker seg fra sans og samling, for å deretter sovne over høytaleren til det lokale dritt-bandet som spiller på et lydvolum som om de prøvde å underholde nabo-bygda. Resultater er naturlig nok at de i praksis er dauhørte og ikke selv evner å forstå at de faktisk spiller for alle oss andre på bussen, - i alle fal de av oss som faktisk har hørselen i behold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok buss i helgen i en fremmed by, der stod det faktisk en stor lapp på ruta "TAKK FOR AT DU HØRER MUSIKKEN PÅ LAVT NIVÅ" eller noe sånt noe, det var bra.

Anonym poster: 70dcfd4feee3af4053c9d17447068739

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en salig blanding av begge alternativene. En uting at de spiller så høyt at vi andre på bussen må høre hver en tone og hvert et ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg satt ved siden av en sånn på bussen i dag, det var et helt ekstremt lydnivå på syre-teknoen hans!

Jeg fikk til slutt påkalt hans oppmerksomhet (han hørte jo ingenting, stakkars, så det tok litt tid), og ba ham pent om å skru ned litt.

Fikk et dumt blikk, og "Okei?"

Ingenting skjedde med lyden, og jeg måtte til slutt flytte meg for å beholde vettet...er det så forbanna vanskelig å ta litt hensyn til folk rundt deg?? Møkkafolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde den personen jeg hørte tidligere idag bare hatt hodetelefonen under lua, og ikke over, så hadde han jo garantert hørt selv hvor høyt det var.. Virka veldig som om han bevisst synes han var kul som hadde hodetelefonen på den måten.

Har også eksempler på at noen spiller spill på telefonen sin med lyden på. Da man hører lyd hver gang man samler inn poeng. Som er ofte i mange spill.. Men det er en helt annen sak.

Synes det er så utrolig merkelig at folk ikke skjønner at andre kan høre det. De ville garantert reagert på det selv om det var de som satt der og ville slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det så forbanna vanskelig å ta litt hensyn til folk rundt deg?? Møkkafolk.

Hvor mye hensyn viste du han sa du?

Anonym poster: 2c0f8ccbf22eb025bdd74f765a24f1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hvor mye hensyn viste du han sa du?

Anonym poster: 2c0f8ccbf22eb025bdd74f765a24f1ec

Nå skjønner jeg ikke helt hva du spør om, men jeg spurte han veldig pent om han kunne skru litt ned da han hadde så høy lyd. Et smil fikk han også av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt ved siden av en sånn på bussen i dag, det var et helt ekstremt lydnivå på syre-teknoen hans!

Jeg fikk til slutt påkalt hans oppmerksomhet (han hørte jo ingenting, stakkars, så det tok litt tid), og ba ham pent om å skru ned litt.

Fikk et dumt blikk, og "Okei?"

Ingenting skjedde med lyden, og jeg måtte til slutt flytte meg for å beholde vettet...er det så forbanna vanskelig å ta litt hensyn til folk rundt deg?? Møkkafolk.

Noen folk tar bare ikke et hint, og er rett og slett ikke til å snakke til. Det går bare ikke ann å snakke fornuft med sånne. De må bare møte på den rette personen en dag som tørr å sette dem skikkelig på plass. Har lagt merke til at utenlandske menn tørr å si fra på en tøff måte, hvis noen har veska/sekken sin på plassen sin ved siden av. Mange nordmenn står, eller finner seg en annen plass. Det sykeste eksempelet jeg har opplevd var på 5-banen mot vestli. Da satt det en person som kobla til høyttalere til en spiller, og spilte romantiske deppesanger for hele vonga, mens han så trist ut av vinduet og syntes synd på seg selv.

Anonym poster: cba819afe457563e079b4a57bd90a876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke helt hva du spør om, men jeg spurte han veldig pent om han kunne skru litt ned da han hadde så høy lyd. Et smil fikk han også av meg.

Med andre ord, du tenkte bare på deg selv og tok ikke hensyn til han? Ironisk, er det ikke?

Anonym poster: 2c0f8ccbf22eb025bdd74f765a24f1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andre ord, du tenkte bare på deg selv og tok ikke hensyn til han? Ironisk, er det ikke?

Anonym poster: 2c0f8ccbf22eb025bdd74f765a24f1ec

Feil. Hun tok hensyn ved å spørre ham pent. Og hun tenkte nok ikke bare på seg selv, det er snakk om kollektivt. Han derimot, tok ikke hensyn ved å 1) spille høy musikk uten å spørre om det er greit og 2) ved å ignorere og være frekk mot Silvermist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarandus

Jeg tok buss i helgen i en fremmed by, der stod det faktisk en stor lapp på ruta "TAKK FOR AT DU HØRER MUSIKKEN PÅ LAVT NIVÅ" eller noe sånt noe, det var bra.

Anonym poster: 70dcfd4feee3af4053c9d17447068739

Bergen har sånne plakater i bussene, men om det hjelper var en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, du tenkte bare på deg selv og tok ikke hensyn til han? Ironisk, er det ikke?

Anonym poster: 2c0f8ccbf22eb025bdd74f765a24f1ec

Men han tok jo heller ikke hensyn, og i motsetning til Silvermist plaget han alle rundt seg.

Anonym poster: 2e4bedf288a1ba9c83f6476721657b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet med å si fra, er at man ikke får gjort annet. Annenhver person på tog og trikk spiller jo for naboen - og hele vogna. Jeg har tatt i bruk samme taktikk, rett og slett for å stenge lyd ute (og for å holde ut pendlertilværelsen). Men det gjør jo egentlig problemet enda større for de som ikke har propper å putte i ørene :sjenert:

Anonym poster: e33cfc44a8a86daa76eb72c2c87aafbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg hører ofte også på musikk, men jeg har propper som går inn i ørene og som i tillegg stenger ute støy, noe som igjen betyr at jeg ikke trenger å spille så høyt.

Så i motsetning til slike folk som er nevnt her, holder jeg min musikk for meg selv ;) (ja, jeg har testet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks Koss-headset er fryktelig lite lydtette, og det er ikke mye som skal til før det lekker lyd. Prøver å holde lyden lav, og hvis noen allikevel skulle irritere seg, er det bare å si i fra. Skjønner at det er irriterende å ikke få noe respons når en faktisk sier fra, men tror de aller fleste tar hensyn ved tiltale, sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...