Gå til innhold

TV lisens - selge tv

Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Skal flytte og samtidig selge TVen i begynnelsen av februar 2013.

Har vært i kontakt med lisensavdelinga og de sier jeg må sende inn papirer på hvem jeg selger TVen til. Og regninga kan ikke deles opp.

Så jeg må betale lisens for 5 mnd jeg ikke bruker TVen.

Sånn er vel bare reglene.

Men tenkte å høre om den nye eieren vil dele lisensregninga?

Eller er det veldig urimelig?

Har ikke lagt ut annonse enda, siden det er litt tidlig.

Skulle heller vært sånn at man betalte for lisens de månedene man faktisk brukte TVen og ikke for et halvt år i slengen.

Hadde vært mye enklere om jeg flyttet i begynnelsen av januar.

Og dit jeg flytter har husstanden en egen tv så jeg ser sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig at de skal være så trangsynt.

Det logiske hadde vært om det gikk an å betale for den stunden man hadde tven som du nevnte.

Skader ikke å lufte tanken for h*n som kommer til å kjøpe tven.

Men tipper jeg rett, så vil de ha penger ifra de som kjøper tven også.

Teit og tragisk system.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du selge TVen? Da du flytter til en annen husstand som allerede betaler lisens skal ikke du betale lisens. Det er derfor ikke nødvendig å selge TVen da du går inn i en annen husstand og går inn under unntakene i loven.

§4, første avsnitt.

http://lovdata.no/cg...023-8798.html#4

Endret av pressplay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte betale selv om min tv sto ubrukt til oppbevaring, fordi jeg ikke visste om at jeg måtte "si opp" før 1.januar.. Spilte ingen rolle for dem om jeg kom 19.januar med mail om at tv'n ikke var i bruk.. :/

Du får ta en vurdering på om du syns det er verdt å betale så mye for å se på tv i to måneder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skulle du sagt at du skal flytte til en husstand hvor de allerede betaler lisens, og ikke sagt noe om salget. Det lønner seg ikke å være ærlig hos lisensfolka!

Anonym poster: 19d2e1fc035d24098e913f7a8b2d118c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det for å se tv2 da?

Er nrk og tv2 jeg ser mest.

Det er jo bare å gå på tv2 sine nettsider:

På TV 2 Sumo finner du det meste av det som sendes på TV 2 samt hele sesonger av serier og en rekke filmer. Noen utenlandske serier og filmer blir ikke lagt ut av rettighetsårsaker.

Du kan velge mellom disse abonnementene:

Sumo BASIS - holder deg oppdatert

Med abonnement på Sumo BASIS har du frihet til å se alle nyhets- og aktualitetsprogrammer når du vil. I tillegg får du se direktekanalene TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Sport 1, TV 2 Bliss, TV 2 Nyhetskanalen og TV 2 Filmkanalen.

Priser:

• Sumo BASIS måned: kr. 79,-

• Sumo BASIS halvår: kr. 449,-

• Sumo BASIS år: kr. 899,-

Sumo PLUSS - alt av underholdning og serier

Med Sumo PLUSS får du tilgang til alle underholdningsprogrammer og serier på TV 2 Sumo. Se hele sesonger av serier, se de nyeste seriene én uke før de vises på TV og se alle TV 2s underholdningsprogrammer. I tillegg får du tilgang til alle TV 2s kanaler! (bortsett fra TV 2 Premier League og TV 2 Sport)

Priser:

• Sumo PLUSS uke fra kr. 49,-

• Sumo PLUSS måned: kr. 129,-

• Sumo PLUSS halvår: kr. 699,-

• Sumo PLUSS år: kr. 1199,-

Sumo GULL - Se alt av sport og underholdning

Sumo Gull gir deg tilgang til alt innhold på TV 2 Sumo! Se alle direktekanaler, alt av underholdning og serier og alt av sport.

Priser:

• Sumo GULL måned: kr. 229,-
  • Sumo GULL halvår: kr. 1199 -

• Sumo GULL år: kr. 1999,-

Og så var det tilbud på Sumo GULL til 499,- for 3 mndr også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Må selge fordi jeg skal reise med fly og ikke får med meg TVen der.

Hvis ikke hadde den vært med :) Og gidder ikke leie bil bare pga TVen når det er 150 mil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte tvn min for mange år siden. De vet jo ikke om du "selger" den på forhånd eller ikke. Bare å skrive kontrakt med en eller annen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Jeg solgte tvn min for mange år siden. De vet jo ikke om du "selger" den på forhånd eller ikke. Bare å skrive kontrakt med en eller annen det.

Men kan jo ikke skrive kontrakt med hvem som helst? Da vil jo vedkommende få fakturaen og h*n er nok ikke interessert i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal strengt tatt betale lisens etter at du har flyttet og. Du vil da per definisjon låne en tv hver gang du ser på tv-en din nye husstand har og er dermed lisenspliktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmurfeLurfen

Skriv kontrakt med noen som allerede er lisensbetalere. Problem solved.

Ok. Er ikke det svindel og juks?

Kanskje de som faktisk kjøper den blir oppdaget og sier at de kjøpte den fra meg?

Tror ikke jeg tørr det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de som faktisk kjøper den blir oppdaget og sier at de kjøpte den fra meg?

Tror ikke jeg tørr det..

Selg tv'n før nyttår, så blir det gjort på en lovlig måte, også kan du skaffe deg tv2 sumo, og se på nrk på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg tørr det..

Det er juks uansett for du vil som sagt fortsatt være lisenspliktig etter at du flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men kan jo ikke skrive kontrakt med hvem som helst? Da vil jo vedkommende få fakturaen og h*n er nok ikke interessert i det.

Visst kan man det. Jeg "solgte" min til en venninne, som allerede satt med lisens. Hvem tror du sjekker sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektefelle og barn som enda er forsørget av sine foreldre er unntatt lisenspliktig om det allerede blir betalt lisens i husstanden. Skal du flytte hjem eller til mannen din? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...