Gå til innhold

sykemelding og ikke fast inntekt, hva må jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her, jeg har bestemt meg for å se an formen og ringe NAV hvis jeg blir sykemeldt, håper de svarer!!! Takk for diskusjonen men svar gjerne på hva jeg spurte om hvis noen vet 200% sikkert, altså hva slags papirer jeg må ordne? Ikke hva jeg har krav på ;)

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GetOverIt

Nei det er ikke en annen situasjon, jeg hadde ikke dagpenger når jeg ble arbeidsledig (man kan ikke søke om dagpenger før man har blitt arbeidsledig og man kan ikke søke om dagpenger når man er sykemeldt) men fikk sykepenger fra NAV mens jeg var arbeidsledig i arbeidsgiverperioden. NAV regner tilkallingsvikarer som arbeidsledige mellom to vakter fordi man er faktisk arbeidsledig da, man får ikke lønn mellom to vakter, akkurat som at en i fast jobb får ikke lønn lørdag og søndag hvis man ikke jobber disse dagene. I teorien er en person i fast jobb "arbeidsledig" på fridager, derfor får man ikke lønn på fridager og heller ikke sykepenger for 7 dager i uken, man får for 5.

Hadde TS avtalt å jobbe f.eks to vakter de neste 16 dagene og ble sykemeldt, så hadde arbeidsgiver måtte betale sykepenger for disse to vaktene, resten betaler NAV. For man kan ikke få lønn for dager man ikke skal jobbe, men er man syk så er man syk. NAV tar hensyn til at som tilkallingsvikar så mister man vakter når man er syk fordi man må si nei til vakter når man er syk. TS skal ikke jobbe for sin arbeidsgiver de neste 16 dagene, i teorien, fordi ingen vakter er avtalt, så hun/han er i teorien arbeidsledig nå. Men jeg skjønner at man tenker at det er arbeidsgiver som skal betale, det er jo sånn når man er fast ansatt eller vikar i hele perioden på 16 dager.

Anonym poster: d2bc9edcb91b240a716e6491df548371

Som sagt er godt mulig jeg tar feil.

Men din situasjon var ihvertfall annerledes mener jeg. Det er mulig å få sykemelding om en har vært i jobb og innen 1 måned etter at en har sagt opp, da i innaktiv sykemelding. Er jo ikke dette som er tilfelle til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg har bestemt meg for å se an formen og ringe NAV hvis jeg blir sykemeldt, håper de svarer!!! Takk for diskusjonen men svar gjerne på hva jeg spurte om hvis noen vet 200% sikkert, altså hva slags papirer jeg må ordne? Ikke hva jeg har krav på ;)

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Fatter du ikke at du ikke får penger fra NAV?

Anonym poster: 9f399c2fa61f2ef1ae59cf37953e6d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter du ikke at du ikke får penger fra NAV?

Anonym poster: 9f399c2fa61f2ef1ae59cf37953e6d17

Hehe, du om det! Jeg vet at jeg får det hvis jeg trenger det, har som sagt betalt skatt sammenhengende i over 8 år. Jeg håper selvsagt at jeg blir bra så jeg slipper sykemelding!! Elsker å jobbe :danse:

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er godt mulig jeg tar feil.

Men din situasjon var ihvertfall annerledes mener jeg. Det er mulig å få sykemelding om en har vært i jobb og innen 1 måned etter at en har sagt opp, da i innaktiv sykemelding. Er jo ikke dette som er tilfelle til TS.

Sist jeg var i jobb var sist fredag, og kunne jobbet i dag og i går, så det er under en mnd siden jeg var i jobb. Tilkallingsvikarer har og krav på sykepenger.

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.klikk.no/...ast-ansettelse/

Fant en annen diskusjon som støtter det jeg sier.

Du får ringe NAV, TS, men jeg tviler på at du får utbetalt noe.

Det er bare en diskusjon, ikke fakta. Akkurat som at dette bare er en diskusjon og ikke fakta ;) Jeg får se hva som skjer, og det er jo mitt problem uansett.

(sorry det ble litt oppdelte svar nå)

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en diskusjon, ikke fakta. Akkurat som at dette bare er en diskusjon og ikke fakta ;) Jeg får se hva som skjer, og det er jo mitt problem uansett.

(sorry det ble litt oppdelte svar nå)

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Håper ihvertfall det ordner seg. God bedring :)

Anonym poster: 9f399c2fa61f2ef1ae59cf37953e6d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Det er bare en diskusjon, ikke fakta. Akkurat som at dette bare er en diskusjon og ikke fakta ;) Jeg får se hva som skjer, og det er jo mitt problem uansett.

(sorry det ble litt oppdelte svar nå)

Anonym poster: 255dccd21a02e26b8a75e7075d4f43d9

Selvfølgelig, og jeg har sagt at jeg ikke er helt sikker, men fant ikke noe som tilsier at du har rett heller. Uansett, får håpe du har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...