Gå til innhold

HJELP, BRENTE ANSIKT MED HÅRFJERNINGSKREM


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at jeg skulle fjerne dunhårene jeg hadde i fjeset med hårfjerningskrem fordi det blir veldig rart når man tar pudder oppå dunhår i ansiktet.

Så jeg tok kremen i ansiktet og tenkte at alt kom til å gå greit på grunn av at jeg har brukt det på øyenbrynene mine før, og det har fungert helt fint.

Så nå sitter jeg her som en ildrød tomat og lurer på hva i huleste jeg skal gjøre, jeg har tatt babyolje på ansiktet mitt for at det ikke skal tørke ut. Jeg nekter å gå ut av huset slik som dette, neon som har en anelse om hvor lenge jeg må vente før jeg kan prøve å skjule det med sminke? Og eventuelt, hva bør jeg gjøre med det?

Anonym poster: 751e9905689b84e0be34115cb72f66be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det brent må du holde det fuktig (og ev. kjølig). Jeg ville ha ventet med sminke til det ikke lenger føles ømt.

Anonym poster: 90542de8daaa9e08eb6895540ab9813b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du lot det være for lenge på? Når det er dunhår så må kremen være kortere tid på huden fordi hårene er tynne også er huden i ansiktet mer sårbar enn ellers på kroppen. Jeg hadde hårfjerningskrem for lenge på leggene en gang og ble rød, det svei men det gikk over etter noen få dager.

Anonym poster: fc12c576a95ab7cc9dac0b807465947c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svir/brenner det?

Kanskje du har fått en forbrenning av kremen.. Du kan jo prøve aloe vera gel/krem.

Det svidde/brant ja. Nå er det bare utrolig sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du lot det være for lenge på? Når det er dunhår så må kremen være kortere tid på huden fordi hårene er tynne også er huden i ansiktet mer sårbar enn ellers på kroppen. Jeg hadde hårfjerningskrem for lenge på leggene en gang og ble rød, det svei men det gikk over etter noen få dager.

Anonym poster: fc12c576a95ab7cc9dac0b807465947c

Jeg hadde den ikke på forlenge, jeg hadde det i ansiktet 2 minutter eller toppen 3 minutter.

Anonym poster: 751e9905689b84e0be34115cb72f66be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan det hende at det er huden din som er for sensitiv i ansiktet :(

Anonym poster: fc12c576a95ab7cc9dac0b807465947c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...