Gå til innhold

Krangling med dama om dusjkabinett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS igjen. Vel, nå har jeg lagt frem den dokumentasjonen jeg har funnet, blant annet artikkelen fra Teknisk Ukeblad (hvor de hadde sett på 300 bad utført av fagfolk og ikke ett eneste et var godt nok utført). Et øyeblikk hadde jeg henne på glid, dvs jeg fikk henne til å gå med få at hun i det minste skulle se etter kabinetter som kunne passe. Så, ca 10 minutter etter at vi skilte lag i kveld så ringer hun og forteller at hun har snakket med faren sin som også mente at membran var mer enn godt nok. (Jeg antar at hun ikke hadde vært heeelt objektiv i sin fremstilling, men jaja. Nå er ihvertfall svigerfar koblet inn i saken. En veldig meningsbestemt person..).

Jeg jobber forresten som ingeniør og er veldig vant til å diskutere faglige konstruksjonsmessige problemer med andre, men akkurat i denne saken så føler jeg ikke at saklige argumenter får gehør. Hvorfor må kvinnen jeg elsker være så vanskelig?

Anonym poster: 52211ebe4d26f410dd6995981f186a83

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har du vist henne Svedbergs cube? Fineste dusjkabinettet jeg har sett

• Liker 1
Skrevet

Alle dusjkabinett er stygge. (til og med de superdyre som er vist fram i denne tråden) Det samler seg dritt under dem, de tar år og dag å rengjøre og de fleste har veldig plasticy feel når du står på dem.

Dersom dusjhjørner var så grusomme og laget så mange problemer som folk skal ha det til her, hadde vel ingen hatt det lengre?

• Liker 4
Skrevet

Alle dusjkabinett er stygge. (til og med de superdyre som er vist fram i denne tråden) Det samler seg dritt under dem, de tar år og dag å rengjøre og de fleste har veldig plasticy feel når du står på dem.

Dersom dusjhjørner var så grusomme og laget så mange problemer som folk skal ha det til her, hadde vel ingen hatt det lengre?

Det er et poeng ja, men for å ha det klart, hvis det var snakk om et betong/murbygg så ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med dusjhjørne, muligens ikke hvis det var i første etasje på trebygg heller. Slik jeg har forstått det så dekker garanti bra utbygger 5 år, ikke en dag mer. Forsikringsselskapet dekker heller vissnok ikke vannskader som ikke er akutte.

Gjest hedgepig
Skrevet

Sjekk ut muligheten med å velge vinylmembran.

Der har du muligheten til å få ett 100% tett bad.

Det virker som at mange her tror at fliser, fuger og fliselim er vanntett, noe det ikke er.

Man trenger som ett minimum smørremembran under, men vinylmembran er sikrere.

• Liker 2
Skrevet

Sjekk ut muligheten med å velge vinylmembran.

Der har du muligheten til å få ett 100% tett bad.

Det virker som at mange her tror at fliser, fuger og fliselim er vanntett, noe det ikke er.

Man trenger som ett minimum smørremembran under, men vinylmembran er sikrere.

Badet er ferdigstilt med dusjhjørne og smøremembran.

Flis og fuger er omtrent så langt man kommer fra vanntett, de er porøse som svamper. Hvis man dusjer daglig så rekker det ikke å tørke ut slik at det står konstant vann mot membranen. Og så kommer bakterier og skit som setter seg disse små hulrommene :)

Skrevet

Som en bruker skrev her " kjøp heller badekar, så blir begge fornøyd " :) :)

Jeg holder med henne må jeg si, dusjkabinett er stygt og et herk å holde i orden, rent og pent.

Hadde det en gang, og hvis jeg ikke vasket det ofte nok, så ble det litt av en lukt, huff a meg!

Dusjhjørne bedre, det har jeg nå og er så fornøyd :)

Lykke til ! :-)

Anonym poster: 5d6bdd8e0faecfc6e3e905706b02a4be

• Liker 1
Skrevet

Siden madammen tydeligvis nekter å lytte til fornuft så må du nesten spille på det emosjonelle planet. Du skriver i åpningsinnlegget at dine forslag blir avvist og at du får generelt lite gehør for dine tanker om interiøret. Kjør knallhardt på at dette er det ene du nedlegger veto på. Fortell om de avgjørelsene der hun har overkjørt deg og si at dere er to om å kjøpe/eie boligen og at du derfor også krever å få ta noen avgjørelser. Legg masse vekt på at dere er to likeverdige parter i forholdet og at hun later til å tro at det bare er hennes meninger som betyr noe. Dette får deg til å føle deg mindreverdig og hun fremstår som en kontrollerende, overfladisk og ikke minst egoistisk kjerring.

Hun kan få velge hvilket kabinett dere skal ha, men du velger at det skal være kabinett.

• Liker 10
Skrevet
Dette får deg til å føle deg mindreverdig og hun fremstår som en kontrollerende, overfladisk og ikke minst egoistisk kjerring.

Ja da får han nok helt sikkert viljen sin :fnise:

Det er et poeng ja, men for å ha det klart, hvis det var snakk om et betong/murbygg så ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med dusjhjørne, muligens ikke hvis det var i første etasje på trebygg heller.

Har dusjhjørne i 1. og 3. etasje i mitt trehus (sokkelleil. nede i 1.), det har det vært i over 20 år og det har aldri blitt fuktskader eller problemer, når vi har fjernet fliser og skrapet bort fuger etc ved oppussing har det aldri vært fukt eller grums mellom membran og flisene.. :sjokkert: Derfor jeg synes det er rart at det er SÅ mange problemer med dette, da jeg aldri har hørt om det før (men jeg er vel ikke allvitende da :laugh: )

• Liker 3
Skrevet

Men for 20-30 år siden ble dette gjort skikkelig! Da var badet et skikkelig våtrom! Nå er de blitt sløve og standaren på badene dårligere!

Skrevet

Kan ikke skjønne at noen vil risikere vann- og fuktskader fordi "dusjkabinett er stygt".

Greit, det ser penere ut med dusjhjørne men her i huset skal vi aldri ha annet enn kabinett. Kjenner nok folk som har måttet rive opp badet uten å få ei krone igjen på forsikringa.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes dine argumenter er mer fornuftige og overbevisende. Med det sagt syntes jeg at hvis hun skal ha lov til å bestemme innredningen i huset, burde du i det minste ha lov til å bestemme hva som skjer i badet ditt. Som sagt, du må sette foten ned.

Anonym poster: 907775325d815bf37008462005cf5ed8

• Liker 1
Skrevet

Har dusjhjørne i 1. og 3. etasje i mitt trehus (sokkelleil. nede i 1.), det har det vært i over 20 år og det har aldri blitt fuktskader eller problemer, når vi har fjernet fliser og skrapet bort fuger etc ved oppussing har det aldri vært fukt eller grums mellom membran og flisene.. :sjokkert: Derfor jeg synes det er rart at det er SÅ mange problemer med dette, da jeg aldri har hørt om det før (men jeg er vel ikke allvitende da :laugh: )

Spiller ingen rolle hva DU har opplevd, når statistikken og ekspertene sier at mange bad "dusjes ihjel", og at dusjkabinett er sikrest uansett.

Blir som å si at røyking ikke er farlig, fordi du har en bestemor som røykte som en skorstein til hun var over 90.

Anonym poster: e50d3cb17c3368d1e0e7409bb099464a

• Liker 3
Skrevet

Jeg og kjæresten min skal pusse opp badet snart, og har hatt samme diskusjon. Vi er begge enige i at dusjhjørne er penest, men når vi skal legge såpass mye penger i et nytt bad (blir fort flere hundretusen), så ønsker vi at det skal vare lengst mulig. Da er det kun dusjkabinett (evt badekar, men det har vi ikke plass til) som er aktuelt, og da ble vi enige om å kjøpe det peneste dusjkabinettet vi kunne finne, selv om det kostet aldri så mye (blir uansett billigere enn å risikere å rive badet om 5-10 år).

Vi tenker å gå for dette (eller noe lignende): http://www.hafabad.no/web/Dusjkabinett/POLARIS_SQUARE-1997.aspx

Lykke til, TS, håper du klarer å trumfe det gjennom!

Hilsen jente som er veldig opptatt av det estetiske, men som mener at sikkerhet kommer først!

Anonym poster: e50d3cb17c3368d1e0e7409bb099464a

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg forstår godt skepsisen din om dusjhjørne. Hvis skaden først er ute så blir det fryktelig dyrt. Vi har dusjhjørne i dag, men badet begynner å nærme seg ca 10 år og vi er bekymret for at det plutselig skal begynne å lekke. (badet er i 2 etg). Løsningen blir nok å installere et såkaldt dusjkar. Da beholder vi dusjhørnet slik det er, men i stedet for å dusje rett på flisene, så står man i stedet i et porselenskar. :-)

Skrevet

Hvordan kan man vite om det er/har vært fukt mellom membran og flisene?

Skrevet (endret)

:fnise: Jeg vet jo ikke om det vil fungere på henne, men om mannen min sa det til meg, og jeg følte meg truffet av argumentene, så ville jeg ihvertfall gått med på at mannen fikk bestemme denne gangen som tydeligvis var veldig viktig for ham.

Endret av flickan
Skrevet
Spiller ingen rolle hva DU har opplevd, ...

Nei det synes jeg ikke, det er jo ingen tvil om at røyking er svært skadelig. Jeg har aldri hørt noen advare om dusjhjørne før, alle bad/interiør butikker selger det, nye leiligheter bygges med det og har aldri lest eller hørt noe negativt i den forbindelse.

Derfor velger jeg å tro at de som brenner så fryktelig for dusjkabinett eller har vært uheldige med dårlig arbeid svartmaler dette litt.

Dersom det er så utrolig mange problemer med dusjhjørner, lurer jeg på hvorfor man ikke hører om det og nesten alle nye hus/leiligheter bygges med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...