Gå til innhold

Krangling med dama om dusjkabinett.

Fremhevede innlegg

Skrevet

:skratte:

Hehe, ja! Hun begynner å nærme seg høygravid. Det er sarkastisk ment og det tror jeg ikke hun har skjønt, men glad blir hun uansett.

Anonym poster: 52211ebe4d26f410dd6995981f186a83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tornado-ds-b610-steambad-m-klart-glass-138-x-138-x-220-cm_458_2011-11-03-14-38-04.jpg

Dette er mitt mareritt!

Her har vi for tiden samme diskusjon. Jeg vil ha dusjhjørne/-nisje og mannen kabinett. Trur jeg vinner. Har fått "godkjent" av flere fagfolk. Trehus og annen etasje her også. Jeg syns kabinett er så lite pent at jeg aldri kommer til å gi meg. Jeg er langt mer sta enn mannen, heldigvis!

• Liker 4
Skrevet

Dette er mitt mareritt!

Her har vi for tiden samme diskusjon. Jeg vil ha dusjhjørne/-nisje og mannen kabinett. Trur jeg vinner. Har fått "godkjent" av flere fagfolk. Trehus og annen etasje her også. Jeg syns kabinett er så lite pent at jeg aldri kommer til å gi meg. Jeg er langt mer sta enn mannen, heldigvis!

Har dere nyoppusset bad?

Skrevet

Alle som er for å dusje rett på flisene, synes ikke det er så kult den dagen de måler fukt i golvet. Fukt er umulig å unngå.

Gå for kabinett, det finnes 100 typer, og det må da gå an å møtes på halvveien om ett.

• Liker 3
Skrevet

Dusjkabinett er omtrent noe av det styggeste jeg ser, men i andre etasje i trehus så kan det være så mye membran det bare vil, dusjing rett på gulv og vegger er ikke mye aktuelt.

Det går forresten an å få dusjkabinett som ikke ser så halvgærne ut. Dette her, f.eks.:

http://www.bad.no/produkter/dusj12/dusjkabinett/tema-macro/mkb-box-two-9393-natur-klarglass-dusjkabinett/

Noen av disse estetisk renere typene kan også fås med tregulv, se under "relaterte produkter" i linken. Noe sånt kunne jeg levd helt greit med, det er veldig langt fra marerittkabinettene som enten hører hjemme på et 70-tallsbad eller hjemme hos ungkaren som har mer penger enn han har smak.

Ulempen er prisen...

• Liker 1
Skrevet

Den som vasker bestemmer. Jeg hadde ALDRI gått med på dusjkabinett dersom jeg måtte vaske det selv, så stygt synes jeg det er.

Anonym poster: 402fbfbcbe88a0b02e8e7cd75e391866

• Liker 1
Skrevet (endret)

Foreldrene mine gikk for en kabinett uten gulv (det blir vel som et dusjhjørne men ser ut som et kabinett). Huset er nå 6 år, og det er sprekker mellom flisene, det vanntette limet har forsvunnet litt og litt og det har kommet en sprekk i en av flisene.

Ut i fra den erfaringen vil jeg ikke velge den løsningen selv om jeg skulle måtte velge.

Endret av minibelle
Skrevet (endret)

Dette er mitt mareritt!

Det er svært nær min drøm å kunne få ta seg en "sandblåsning" (og gudene vet hva ellers

av finfine ting) i noe som ser ut som det er tatt rett ut fra lugarene på "Enterprise".

Vi ST-fans er litt anderledes på en del vis. :rodmer:

star_trek_enterprise-1024-x768.jpg

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Seriøst har folk så mye problemer med dushjørnene sine? Jeg, mine foreldre og min bror har alle trehus/leiligheter med dusjhjørne og har hatt null problemer. Det er svært strenge regler for dette med membran nå, så vi la like gjerne membran på hele badet :P Vi har fliser på vegger og gulv.

Synes dusjkabinett ser grusomt ut, og er skikkelig tungt å vaske.. Men jeg er lat og synes dusjhjørne dører er tungvinte også så jeg gikk for dusjforheng :fnise:

Anonym poster: b1865b645242ead6c546c94d99b5158d

Skrevet

Foreldrene mine gikk for en kabinett uten gulv (det blir vel som et dusjhjørne men ser ut som et kabinett). Huset er nå 6 år, og det er sprekker mellom flisene, det vanntette limet har forsvunnet litt og litt og det har kommet en sprekk i en av flisene.

Ut i fra den erfaringen vil jeg ikke velge den løsningen selv om jeg skulle måtte velge.

Nå er ikke fugene og flisen vanntett i utgangspunktet da, så denne sprekken skal ikke ha noe å si for tettheten i gulvet ditt. Men uten å ha sett gulvet ditt så kan det være aktuelt å ta opp gulvet og legge ny membran.

Dette er jo igjen avhengig om sprekken kommer av feks setninger i huset, eller bare at fugemassen har gått i oppløsning.

Skrevet

Jeg skrubbet vårt dusjkabinett i helgen og der og da savnet jeg veldig å bare ha dusjforheng :bond: Jeg har alltid klart å få fliser lett rene og pene. MEN jeg hadde absolutt kjøp kabinett med tanke på sikkerheten. Vis madammen denne tråden :fnise:

Anonym poster: 5b85d45023942e5c20c0033f44fe0b52

Skrevet

Jeg skrubbet vårt dusjkabinett i helgen og der og da savnet jeg veldig å bare ha dusjforheng :bond: Jeg har alltid klart å få fliser lett rene og pene. MEN jeg hadde absolutt kjøp kabinett med tanke på sikkerheten. Vis madammen denne tråden :fnise:

Anonym poster: 5b85d45023942e5c20c0033f44fe0b52

Ånei du, DET tørr jeg ikke! Helt seriøst. :fnise:

Skrevet

Nå er ikke fugene og flisen vanntett i utgangspunktet da, så denne sprekken skal ikke ha noe å si for tettheten i gulvet ditt. Men uten å ha sett gulvet ditt så kan det være aktuelt å ta opp gulvet og legge ny membran.

Dette er jo igjen avhengig om sprekken kommer av feks setninger i huset, eller bare at fugemassen har gått i oppløsning.

Dette er ikke snakk om mitt gulv, men mine foreldre som bygget seg et nytt hus for noen år tilbake- men det at du svarte direkte på mitt innlegg fikk meg til å innse at jeg i det minste kan foreslå at dette kan gjøres, gjerne hjelpe de å komme igang evt.

Jeg er nesten helt sikker på at det er fugemassen som er det største problemet, det er som om vannet har "skylt" vekk fugemassen over tid. Dusjen er i bruk nesten hver dag. Membran, regner med det er det navnet på limet jeg nevnte? Det skulle absolutt vært lagt ny membran, vannet kan nå svømme fritt over hele badegulvet om det er høy trykk i dusjstrålen- og såpen kan skumme slik at det ikke renner fort nok ned i avløp.

Men takk likevel, selvfølgelig ;)

Skrevet

Membran ligger under flisene, grønn gugge som smøres på! Men problemet med slike dusjer er at siden membranen er tett, mens flisene og fugene ikke er det så vil det ligge fukt og godgjøre seg mellom flisene og mebranen!

Skrevet

Har dere nyoppusset bad?

Det er snakk om nybygg.

Skrevet (endret)

Om hun er minemalist kan ikke slike kabinett være verdens undergang. Da er hun vanskelig bare for å være vanskelig.

http://www.kingsbath...-enclosure1.jpg

http://www.thebathst...mm-inc-jt40.jpg

Anonym poster: 430ff3da7a292009719d444a8978e9b0

Disse kunne jeg godtatt, og jeg er ikke minimalist. Er det ikke glass mot veggene? I såfall må vel dette være et fint kompromiss for TS og "madammen"?

Endret av Level up
  • Liker 3
Skrevet

Gå for dusjkabinett. Vi har hatt samme diskusjonen her - jeg synes dusjhjørne er penest - og jeg ga meg. Det er dumt å ikke velge det tryggeste. Det jeg faktisk har oppdaget er at det finnes fine kabinetter. Sjekk blant annet ut Tema Macro box one :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...