Gå til innhold

Fragment


Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Takk Miami - ser dårlig ut :forvirret: men jeg møtte faktisk på jobb, da, det er jeg i grunnen ganske fornøyd med, sant å si :ler:

Uken startet i tillegg med baksmell, bare en liten en, men jeg skjønner mindre og mindre av hele opplegget. Selvangivelsegreia har aldri vært helt min sterke side - jeg skjønner regnestykket, jeg bare skjønner det ikke :roll: - hvor jeg i 2011 sparte tusen kr på skatten hele året og burde fått igjen, men fikk en tusenlapp i baksmell. I fjor sparte jeg ikke på skatten (sparte utenom), men ikke gått opp noe mer i lønn enn vanlig lønnsoppgjør heller, så hvorfor jeg i hule heite fortsatt får en tusenlapp i baksmell er helt beyond me - det var ingenting utenom i min økonomi i fjor, bare lønna inn hver måned - ikke kjøp eller salg av bil, bolig, fond, ingenting, bare vanlig lønn med tabelltrekk i tolv måneder - så hvordan kan jeg få baksmell da? Skjønner ikke en pøkk :frustrert:

Den fattige trøsten er at jeg vel er nødt til å få igjen skatt neste år siden jeg ble gjeldsslave i år :sukk: De satt meg på ny tabell for 2013 hvor jeg betaler enda mer skatt enn før, jeg burde kanskje tatt hintet? Så kan man jo glede seg til neste år :roll:

Da fikk jeg i hvert fall svaret på det, møbler må vente. Heldigvis ikke tatt meg vann over hodet på innkjøpene hittil selv om kredittkortet måtte til pers en stund, men jeg hater følelsen av å ikke helt vite hvilken vei pendelen svinger. Jeg får få min venninne til å briefe meg enda en gang på dette med selvangivelsen, må bare innse det er min blindsone...

Strålende vær i dag også. Fint, siden jeg sitter inne. Helgen vil medføre ekstra logistikk pga andre (igjen) og helgen etter der blir reisehelg (igjen) men så begynner vel ting kanskje å flaske seg med hensyn til både nytt hjem og planer og budsjett og det meste :) Fordelen med å ha blåmandag på en tirsdag er jo at det er en dag mindre til det blir helg!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med skatt er ikke alltid så enkelt å forstå seg på. Jeg fikk tilbake mye mer enn det jeg hadde forventet. Greit at jeg har gått ned i stillingsprosent, men i og med at jeg har tabelltrekk trodde jeg ikke det skulle ha så mye å si. Men skal ikke klage altså, for mitt vedkommende gikk det jo riktig vei.

Mandag på tirsdag er helt greit, nå er det dessuten snart lunsj i tillegg. Halleluja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen egentlig kan forklare dette med skatt og forskuddstrekk. Sikker på at alle fradragene er med? Hender de du hadde året før faller ut, og da blir det feil. Sjekke for sikkerhets skyld?

Vi er nok flere som hadde ønsket lenger fri, om enn kanksje av andre grunner enn din. Vel, snart mai, og da er det mange dager.

Håper ting går seg til for deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Fradragene er oppgitt på årsoppgavene? Pleier alltid å samle årsoppgaver i en bunke i påvente av selvangivelsen, og så sjekke at alle tallene finner sin motpost. Ikke opplevd hittil at tallene ikke stemmer, men det kan kanskje være noe jeg ikke vet om som stkattekontoret også glemmer? Det virker lissom lite sannsynlig, også :sjenert: Man skal visst fylle inn listepris på bil, det har jeg oversett i mange år, ikke skjønt greia, men jeg søkte litt og fant en oversikt på skatteetatens egne sider. Men jeg vet ikke om den summen bikker skatten i noen retning?

*panna i veggen*

:fnise:

Overlevd halve dagen! :hoppe:

En dag om gangen, en time om gangen, og så prøve å få tak i noe vektig input på veien videre. Snakket med både Mr. Butler og to venninner, som alle på hver sin måte er sjefer og personalledere, for tips til hvordan jeg skal gå frem. Jeg bare blir ikke venner med magefølelsen min, på om jeg virkelig ville blitt her om "alt" løste seg, eller om det er på tide å gå videre uansett. Og hva som skal til for at dette skal være drømmearbeidsplassen, i den grad den finnes.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke meningen at man skal forstå selvangivelsen.

Jeg fikk ganske mye igjen i år. I fjor fikk jeg like mye i baksmell. Jeg har ikke forandret på noe, såvidt jeg kan erindre (selv om det var planen...). Jeg skjønte ingenting i fjor, jeg skjønner ingenting i år. Litt mer happy i år enn i fjor, da. :)

Ellers er jeg også der. Magefølelsen, hva man har og hva man kunne fått. Dobbelt - :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

:vinke:

I går gjorde jeg litt research mtp selvangivelsen, og ble litt klokere. Laget meg et oppsett med forklaring på idiotnivå, piler og fargemarkering så jeg skal huske det neste år :roll: det er spennende neste år siden så mye er forandret i år, men pytt, vi har strategien klar. Folk gjør dette hver dag; lever normale liv med jobb og gjeld og papirmølle, så det går nok veldig greit :ler: Er bare smånevrotisk ift penger og synes en genial krisehåndtering er "erklær krise FØR den inntreffer - lag en plan for løsning - vær forberedt til enhver tid" - en strategi som funker gull for meg, dvs gjorde det til en mann kom inn i bildet som mener det stikk motsatte - "ikke skjenk noe som helst en tanke før det faktisk er skjedd, så ser vi hvordan vi kan løse det - det løser seg alltid uansett".

Min modell er effektiv, tydelig, og arbeidsbesparende, men koster meg en del grå hår. Hans metode gjør utvilsomt mye for livskvaliteten, men gir etter min mening unødvendig tungvint hassle og brannslukking, ting jeg glatt unngår ved å tenke et skritt for langt frem hele tiden. Gjetter på vi kommer ca ut på ett over tid, men han har det sikkert bedre underveis :fnise: færre søvnløse netter, jaffal... Eller, jeg har de søvnløse nettene i frkant, før jeg har skissert løsningen ferdig i hodet, han har dem etterpå, når krisen (som kunne vært unngått i mine øyne med litt forkant-tenking) allerede er inntruffet.

:fnise:

Potet, pottitt.

Nå har vi gjort noe vi ikke pleier å gjøre, og det er å avlyse en reisehelg. Er fristet til å avlyse førstkommende selskapeligheter på lørdag også, men av helt andre grunner... Reisehelgen var et selskap vi syntes vi måtte i, en anledning det var vanskelig å si nei til (I hate those, spesielt når det blir mye penger av det). Det dukket opp noe Mr. Butler kan gjøre i stedet, lokalt, og med to telefoner ble floken løst. Mange tusener spart, jeg puster lettet ut... poden reiser bort, det betyr at vi kan få gjort masse som gjenstår før vi gir fra oss leiligheten. Gull - jeg trenger virkelig å komme i orden her, og med null skattepenger tilbake vil jeg spare til møbler.

Jeg har sett på kalenderen, etter en samtale med Pappaen som kom med ferieønske for i år (ingenting avklart), og vi har bestemt oss for full stopp i utskeielser og reising. Vi bor nå så deilig til at vi ikke vil trenge å bruke penger på noe (når vi ikke har råd til å reise bort likevel, gidder vi ikke bruke opp feriedager heller - labbe hjemme i ukesvis er ikke nødvendigvis "ferie"), Mr. Butler skal jobbe hele sommeren med et stort, nytt prosjekt, så da bruker vi heller helgene på planer vi har lyst til selv som ikke koster så mye tid eller penger, så får ukedagene gå med til jobbing. Jeg ønsker meg ferie senhøstes eller tidlig vinter, men det forutsetter at vi kommer i god gang med spareplanen jeg har i bakhodet. Vi skal på seminar med banken vår om pensjon og sparing, og gjøre de lure grepene som er mtp papirer og plasseringer. Innerst inne ser jeg vel at med de endringene vi gjorde i starten av året så det ikke bli noen ferie å oss før evt neste sommer, det er for mye vi vil på plass med i hjemmet vårt først - vintrene er lange her i nord, man er mye hjemme, vi er helt avhengige av å trives, så vi skal bygge reiret og la det være første pri :hjerte:

Besatt? Neida. Bare ute av stand til å ikke løse potensielle problemer. For sikkerhets skyld. Det er å deilig å være i en posisjon hvor man faktisk kan velge mellom løsninger, fremfor å være i en situasjon hvor det er låst og lukket uansett hvor en snur seg på sitt lille frimerke av et spillerom. Stor forskjell!

Jeg fant dessuten tidenes mest perfekte stilling - og så er den på helt feil sted. Halvannen time i bil hver dag, det har jeg prøvd før, kommer aldri til å skje igjen med mindre det er en nødssituasjon. Nå rasler det dessuten såpass i gangene her med folk som har lyst til å si fra om ting som ikke fungerer at det nesten kan bli morsomt å se hvor det ender. Jeg har lagt min strategi iallfall, og skal ha møte snart. Etter en bra prat med nærmeste kolleger, vi er helt på samme linje, håper jeg virkelig at møtet vil være fruktbart - med flyttingen og alt som er skjedd kan jeg innerst inne godt tenke meg å lande litt i den situasjonen jeg er i nå, før det blir flere store endringer i livet. Jeg har en reise på gang for meg selv og den trenger fokus. Om det hadde roet seg og blitt levelig på jobb kunne jeg brukt tid på meg selv nå som hjemmesituasjonen er løst, og jeg trenger å bedrive litt rehabilitering både for kropp og sjel.

Hvorfor ikke jobbe litt, når det egentlig ramlet inn oppgaver jeg må gjøre? Fordi konsentrasjonen gikk totalt fløyten. Jeg vet at den ikke kommer igjen i dag, så resten av det jeg må gjøre blir som å løpe i vann.

Men det går fint - lettelsen over å slippe å reise neste helg føles som å miste ti kilo :) jeg skal bare bygge reir! :hoppe: Ja, og få jobb til å funke :) det er så mye hyggelige folk her, hadde vært kjipt å måtte slutte... jeg er ikke så gammel at panikken trenger å ta meg riktig ennå, vel.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det klør litt i reirbyggerinstinktet selv, jeg... Etter å hamstre inspirasjonsmagasiner av interiørtypen, gå på vårens loppiser og i det hele tatt fylle et hus fra scratch. Blanke ark, lissom.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Skattepengene brenner i lomma? :ler: Du vet banker og sånt sier man burde hive det inn på høyrente og la dem formere seg der og gi trygghet til en mulig regnværsdag, men det er helt klart morsommere å la dem få ben å gå på :sjarmor: Jeg har klart å la være å snuse på nettsider i hele to dager nå og prøver å slå meg til ro med at det meste ikke haster, nå som vi iallfall har landet i eget reir. Dvs vi er nødt til å ha system for yttertøy i gangen, men ellers... og yttertøysystem har de på varehuset borti høgget... og der er det jo så mye billig... puh, best å holde seg hjemme :sjenert:

Advarsel - kilometervis med meningsløst pjatt av typen tenker-høyt-her følger, man kan med hell hoppe over.

Fikk gjort litt hjemme i går, etter noen passive dager. Det går saktere nå, etter en temmelig heseblesende flytting, andre ting henter oss inn igjen og krever fokus. Småplukk igjen i gamle leiligheten, ikke mer enn vi tar på en lørdag, men hjemme nå, hvis jeg virkelig begynner å planlegge ift sluttresultat, så er det jammen en del igjen som kommer til å kreve tid. Jeg skal gjennom mange kasser med bøker og må sortere med hard hånd. Må løse oppbevaring for kontor. Det ser ut til at vi trenger noe mer oppbevaring på soverommet, men jeg har så liten lyst til å ta noe av all den store plassen der, det er nydelig med luft og lys :sukk: Jeg får se etter noe ikke altfor ruvende. Vaskerommet må ha en ekstra hylle.

Taket på soverommet og kjøkkenet er skjemmet av en sånn uhyrlig stygg spot-stang-ting som jeg ikke skjønner fok vil ha, det ser ut som vi har en kran i taket, litt sånn byggeplass-aktig... de er sikkert fine og hensiktsmessige i rette rommet, men... nei, blås i diplomatiet, de er DRITSTYGGE :fnise: En lang stang, med knekk i hver ende som man kan justere på, og så en haug med metallspotter langs som hver har en stang for å regulere stillingen - fytterakkern, noe så grimt! Jeg kan skjønne spotter på skinne i en stue, men det mikkelmakket der, fysj. På kjøkkenet holder det med en fin plafond av noe slag, men på soverommet ønsker jeg meg en pen taklampe. Trenger også taklampe over spisestuen. Har søkt litt på nett, finner bare veldig mye som "alle har", standard rispapirlamper og pendler. Har ikke falt akutt for noe enda, men så er jeg også elendig på å finne frem på dette Internettet :ler: Jeg burde vel bare gå i en lampeforretning som ikke er i en kjede - lykke til med å finne...

Jeg kunne ønsket meg lyse sofaer i stuen, men har altså to guttemenn i hus som på forunderlig vis klarerå skitne til der man minst venter det :ler: Med hensyn til sofaer liker jeg egentlig mørke farger, men de jeg har sett har vært litt for mørke, de vil dominere rommet for mye. Tror jeg. Egentlig har jeg lyst på noe litt crazy, men prisene fyker i været så fort man ser på noe annet enn det "alle har", så vi ender vel opp med standarstua som finnes i de norske hjem :) har sett noe knallkult retro, men prisen var det ingenting retro over, for å si det sånn.

Har lyst på to tosetere og firkantet bord og et litt crazy teppe. Har allerede recliner, og synes 2+3 er kjedelig, og jeg Er. Så. Lei. Av. Sjeselonger! But again. Utvalg og pris. En skeiv venn fortalte meg om trender i tiden, fondvegg er totalt ut og knallfarger på vei inn, men jeg er so ahead of you :ler: det er bare det at jeg har Mr. Butler som også skal bo der, visstnok, og hvis det hadde vært opp til ham tror jeg kanskje vi hadde hatt et gjennomført furuhelvete med primærfarger på veggene... you win some, you lose some, jeg må ha en sammenheng mellom rommene samtidig som jeg har ting som bryter fullstendig, vakre ting jeg har fått eller virkelig ønsket meg og kjøpt selv.

Kan si mye rart om stil og mangel på sådan, men det jeg har likt best med mine hjem er at de alltid har vært annerledes. Det er for mye samlet opp av hummer og kanari til at selv IKEA-stilen kan ta livet av særpreget, og det er jeg glad for. Vi får et hjem som er vårt med veldig våre ting der, så selv om budsjettet for øyeblikket ikke akkurat er preget av designbutikker er det ikke likt noe annet. Når jeg noen ganger pleide å sukke i litt misunnelse over venninner i de store, prektige hjemmene så ender jeg likevel som regel med å tenke at de fleste er veldig, veldig like. Alle hjem ser slik ut nå, på en måte, alle velger de samme type fliser på badet, den og den lampa, den og den løsningen på kjøkkenet. Om ti år ser du bilder av det og tenker "åja, det må ha vært omtrent DA".

Ikke noe galt i det , sånn er det, men jeg liker at vi bare gjør som vi vil. Jeg liker at jeg aldri har hatt råd til å gjøre noe annet enn å tenke praktisk, for det gir meg... vel. Hummer og kanari. Liker det. En interiørarkitekt hadde grått blod hos oss :fnise: hvis stilen skulle hete noe ville det vært Tidlig Hverdagslig Pragmatikk eller noe sånt. Pregløst på den måten at det er fullstendig uten wow-faktor, men annerledes fordi det personlige skinner gjennom. Liker hjemmet mitt :)

Blablabla *lager kaklelyd*

Prøver å våkne, konsentrere meg. Ettermiddagen på jobb i går forsvant fort, det dukket opp noe jeg måtte skynde meg med, og for sånt har jeg et ekstra gir. Var supereffektiv og fikk gjort alt jeg skulle. Var vel derfor jeg fikk gjort mye da jeg kom hjem også. Det er noe med passivitet som er ekstremt destruktivt. Jeg må opp og ut. Jeg har en personlig barriere mot å gjøre det, men jeg blir nødt til å overvinne den. Har ikke peiling på hvordan.

Utrolig fornøyd med endringen av planene. Fikk to invitasjoner til i går, til helger uti mai, den ene til Mr. Butler, og jeg så han vred på seg, ville ikke i det hele tatt bli med på det, han er i samme modus som meg, lande i det nye livet, livet med stødig fundament under bena i stedet for kvikksand, han er ekstremt preoccupied med jobben, selv når han er hjemme er hodet et annet sted, og det eneste som lokker ham ut derfra er små praktiske ting vi fortsatt gjør mht flyttingen. Vi vil rett og slett bare være hjemme. Jeg foreslo vi skulle invitere et vennepar av ham ned som har invitert seg selv en stund, vi har ikke hatt plass til gjester, men han vred på seg igjen, jeg når ikke frem i det hele tatt...

Jeg ble advart om dette. Om den katatoniske stillheten etter lang tids beleiring. For min egen del gjelder det at jeg har vært i krig så lenge at jeg har glemt å sende hjem troppene etter at freden brøt ut. Jeg bruker fortsatt samme forsvarsbudsjett som under den heftigste krigføringen, so to speak, hjernen og kroppen i full beredskap at all times. På tide med tilbaketrekning, nedtrapping. Når landingen kommer og roen senker seg vil reaksjonen komme, før eller siden. Det kognitive vil henge etter og kan komme som en baksmell om noen måneder. Jeg blir nødt til å trekke paralleller til det jeg ser skjer med Mr. Butler, hans egen kamp og det han var gjennom.

Det er nå vi må være forsiktige, passe på oss selv og hverandre :) det er ikke slik at når alt løser seg, blir du akutt lykkelig. Først må hodet skjønne hva som er skjedd, og så må resten av systemet og kroppen følge etter. Ting tar tid, for sånne som oss. Tålmodighet, Rom ble ikke bygget på en dag (men om jeg hadde vært involvert hadde den vært planlagt på rekordtid :fnise:), så jeg må fokusere lit tpå byggesteiner nå, en og en og ikke ti om gangen.

Giret mitt er enten på full fart eller på koma, jeg må lære meg girene i mellom for litt jevnere drift. Kanskje jeg en vakker dag tør å ha noe annet enn virtuell kontakt med venner også, men jeg må si at uten muligheten til å holde kontakten per duppeditt så hadde de ti siste årene mine endt med katastrofe. Teknologien har gjort at jeg har overlevd og klart å holde et visst sosialt liv gående likevel. Redningen og forbannelsen på samme tid.

Drift. Drifting, drive, kurs. Stø kurs. Omsider. Det er lov å bruke tid på landingen da. Min egen moon landing.

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plafond. Jeg lærte et nytt ord i dag. Og så jeg som er en sånn lampefantast! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige hjem er hyggelig, furu er pyton! Det er visst mulig å låne med lamper hjem, jeg har det fra sikre kilder. Smart å klare å si nei, ta vare på hverandre. Snart er det sommer, og dere bor perfekt!

Tror jammen jeg skal kjøpe meg et interiørblad i dag!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Øyh, lampefantast, keep'em coming, trenger helt klart tips til hvilke butikker som finnes der ute. Dog trenger jeg noe "varmere" til heimen enn akkurat den typen ren-i-linjene-plafond, for jeg må myke opp det litt, hm, renlinjete preget som allerede er der :ler: Glass, tekstil eller tre. Hm, glass eller tre. Ikke sitvt kaldt glass men livlig, levende glass. Øhm, ja, jeg er veldig enkel av meg :ler:

Oooh, låne lamper med hjem! Strålende :biggrin: da gjelder det bare å finne en annen lampebutikk i bærheten enn IKEA... jeg må nok enten reise litt eller bestille på nett. Fant nettopp en designerlampe jeg falt litt for, og den kostet bare 8000 :roll: såh, venter nok litt med det.

Denne dagen henger i løse luften. Jeg håper det er over til i morgen.

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Ny stilling :overrasket: Organisasjonsendring. Rapportere til sjefen jeg liker. Kursing. Frie tøyler innenfor akkurat det jeg skal gjøre. Selvstendighet, mer fleksibilitet.

Du milde.

Sjekker yr.no og plotter inn "Helvete" for eventuelle blå tall.

Nå gjenstår det å se om det faktisk blir sånn da *erfaringsbasert skeptiker* Det er spesielt to punkter jeg er spent på nå. Men jeg skal tillate meg å være optimist. Noen kolleger og jeg har slått oss sammen for et positivt tiltak og har det kult sammen. Hvis A og B også skjer har jeg en totalt annen verden og hverdag enn jeg har nå i retning mye bedre. Tør jeg å glede meg? Tør jeg å kjenne på lettelse? Ikke bare prestasjonsangst fordi jeg får ansvar for et prosjekt så mye større enn meg selv og jeg tror ikke jeg kan noe lenger?

Jeg skal dagdrømme i to sekunder - hvis dette går i den retningen jeg håper (og har fått trukket linjer for nå, for virksomheten her) så sitter jeg om tolv måneder i en HELT annen posisjon karrieremessig og kan be om mer lønn og ha en helt annen situasjon så mye mer i takt med hva jeg ønsker meg. Hvis... hvis... hvis...

Nå skal jeg bare prestere :sukk:

Sånn, gudskjelov, da er alt tilbake til normalen; bekymring tar over :ler: Det var da enda godt, hjertet mitt tåler ikke all denne optimismen og de lyse fremtidsutsiktene! :ler: Nå kan jeg heldigvis lage meg noen helt NYE potensielle skrekkscenarier, jeg begynte å bli seriøst lei av de gamle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagslig Pragmatikk, faktisk :ler:

Wow, så spennende med ny stilling! Du skal se det er fordi du fortjener det :nigo:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Gled deg, tar så mye energi å bekymre seg på forhånd! (snakk om å kaste stein i glasshus, men jeg vet at det er sant, i det minste). De ser potensialet ditt, og er redd for å miste deg. :klem:

Og nå er det fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Hvordan kan en jobb være såpass "perfekt" ytre sett og så råtten i praksis? :sukk: Jeg skulle ønske jeg var både døv og blind for ting som skjer her. Det hadde vært perfekt.

Vel, mandagen overlevd! Det skal feires med sjokkis i dag. I følge kalenderen fortjener jeg det :sjenert: og jeg hadde ikke en eneste bit i helgen(!). VI hadde riktignok vin og kos, men jeg er på den smale sti og det koster meg egentlig ikke så mye. Bortsett fra altså på denne tiden i måneden, da går jeg over lik :fnise: I går hadde vi helstekt indrefilet av svin, med en ny potetrett gubben har funnet som er himmelsk, og brokkoli som jeg kan spise bare for moro skyld. Fantastisk godt. Noe annet som er nydelig er at jeg bare handler en gang i uken nå, så godt å slippe handling, som er det absolutt kjedeligste jeg vet (kanskje bortsett fra støvtørking), jeg tar én stor sjau for hele uken, det eneste vi supplerer med er fredag eller lørdag hvis vi skal ha noe god mat i helgen.

April. Snøen ligger standhaftig på gangstier og i hauger rundt omkring, meldt sludd senere i uken. Gjør meg ingenting, i grunnen, koser meg glugg inne i nye heimen og føler ikke for å gjøre noe annet enn å være der. Eneste jeg savner veldig nå er regn, jeg er ekstremt glad i regn og savner lyden og lukten og følelsen av regnet. Men det kommer, det kommer. Håper faktisk vi slipper voldsom varme i sommer, skal stort sett jobbe. Noen milde kvelder i ny og ne hadde vært fint, ellers spiller det i grunnen ingen rolle for meg hvordan sommeren blir. Det blir vel sånn når man ikke lenger har bikinikropp, I guess :roll: kan like gjerne slippe å kle seg lett da. Dessuten har jeg vondt for å sove godt når nettene er for varme. Gammel.no :sukk:

Ja, det var altså mandagen. Jobben min fornekter seg ikke, snodigheter dukker opp her og der, jevnt og trutt. What to do... men jeg skal fokusere, jeg skal jobbe for moment 1 og 2 fra møtet jeg hadde med sjefen og det vil endre mye om jeg får det til. Enkelte dager er det lett å jobbe bevisst mot det målet, andre dager har jeg mest lyst til å gjemme meg på kontoret og synke i jorden.

Åpenbart at jeg har en kontrollfetisj, når jeg synes det er litt moro å være litt blakk :fnise: det er vel delvis fordi jeg vet at det er midlertidig siden det blir en del utgifter ifm flytting (selv om det ikke blir romslig før jeg er ferdig med å betale siste lille rest på bilen neste år) og delvis fordi det er noe å pusle med, eier vårt eget nå og da er i grunnen alt husholdningsrelatert mye morsommere :ler: Lar det gå sport i å finne det billigste av det billige i matbutikkene og er i grunnen sjokkert over 1. hvor stor prisforskjell det er og 2. at jeg ikke har "trengt" det før. Lurer på hvor mye jeg kunne spart hvis jeg hadde vært mer prisbevisst før? Ikke at jeg er helt ekstravagant, bare vane-shopper av samme type merke hele tiden. Har oppdaget i hvert fall 4-5 substitutter som er av like god kvalitet som originalene (for det er ikke gitt at det er det, og jeg firer ikke på kvalitet mtp ren næring). Nå er det en hobby, nærmest, å se hvor billig jeg kan gjøre matposten i budsjettet :biggrin:

Nuvel, utskeielse i dag, sånn er det bare. Gubben borte, småtufs pode hjemme, huske å puste :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det sjokolade? :klem:

Oppskrift på potetrett, kanskje?

Lovet regn i slutten av uken, og mildere. Håper i hvert fall at snøen går snart. Må innrømme at jeg ser frem til sommeren, men ikke fordi det er så stas å kle av seg. Mere fordi jeg slipper å kle på meg så mye, og alltid fryse. Men sol og sjø (og båt) og vin og god bok er ikke å forakte?

Når det gjelder jobb og arbeidsplasser er jo mye avhengig av menneskene som faktisk er der. En ting er arbeidsoppgaver og bedriftsprofil og alt som ser spennende ut utenfra. Noe annet er hverdagen. Her skal det liten tue til for å velte stort lass. Og så håpløst vanskelig det er å få gjort noe med det!

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...