Gå til innhold

Fragment


Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Miss O'Hara

Travel doesn't begin to cover it :Gjesp: og påskeferien kan ikke på noen måte komme fort nok!

Når jeg ikke er for tåkete av verking kroppen og tusen småkutt og blåmerker og whatnot (det er seriøst synd på meg i dag og jeg seriøst velter meg i det fordi jeg er så seriøst trøtt :fnise:) tar jeg meg i å bare glise, for alt sammen er bedre enn vi hadde trodd, og det går ikke helt opp for meg at vi skal bo et slikt sted... komplett utopisk.

Poden fikk åndenød av rommet sitt og vi ser ikke snurten av ham. "Hvis det er noe så er jeg på det nye rommet mitt" sier han og forsvinner :ler: Vi har kjøpt splitter ny seng med noen herlige madrasser. Kom ikke så langt i går kveld at vi fikk satt sammen senga, det ble kinesisk takeaway og et glass vin mellom alle kassene i stedet i 22-tiden, men jeg mekket madrasser og overmadrasser og nytt sengetøy i en haug på gulvet og vi sov som døde.

Soverommet er blitt... ja, jegvet ikke hva jeg skal si, vi skulle ikke male der, det var en fondvegg i en markant farge og hvitt for øvrig, men jobben de hadde gjort var så dårlig, vi plukket ut en farge spontant begge to og malte i en lys nyanse av fargen på fondveggen, litt på hælen, men når den kom på veggen så... åh! Den er bare så vakker, så delikat og så... :hjerte: med den nye store fine senga så bare... Åh! Romslige skyvedørsgarderober, god plass, høyt under taket :hjerte:

Mr. Butler lot meg få velge stuefargene fra gamleleiligheten min i Oslo, og de ble fantastiske på veggene her, og han liker det :) badet er så deilig og varmt og god plass og... og spisestua, med den fine fargen, gleder meg til å vaske finserviset og få det på plass i vitrineskapet og få på fruktfatet og kubbelysene og... og til jul, vi skal ha det høyeste treet ever, med plassen midt i stua, og baking på det praktiske kjøkkenet og...

Åh! :hjerte: Jeg har ikke tid til å være på dummejobben nå, jeg må hjem og fortsette med reiret mitt! :ler: Og jeg nekter å tenke på all jobben som står igjen i forrige leiligheten og hva som står igjen av klargjøring av den nye :fnise: fortrenger det elegant akkurat nå. Den tid, den sorg.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å høre! Og snart er det påskeferie, regner med at dere ikke skal på fjellet? ;)

Det er et slit å flytte, men så verdt det når det er gjort!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Ikkeno' fjell her nei :ler:

When the shit hits the fan... :overrasket:

Stått på is noen gang, og hørt det begynner å krakelere under føttene?

Ikke jeg heller, men nå vet jeg hvordan det føles. Magen er i opprør, det prikker i fingrene og hodebunnen og gåsehuden er kommet for å bli.

Velkommen, kaos - denne gangen er jeg klar for deg :) gi jern'a! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå fikk jeg lyst til å flytte! Ikke for at det er så lenge siden sist jeg gjorde det, og ikke for at jeg ikke trives der jeg bor, men det er noe med det... Nymalte flater, nye tekstiler, ny start på en måte :) Vel er det mye jobb, men det er det sannelig verdt!

You go, girl! :duskedame:

Endret av Miami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Sover på gode madrasser om natten, som en stein, men kreftene har tatt slutt. Et par momenter til på jobben, liten tue veltet stort, oppspart lass, bråstoppen kom. Fornøyd med at jeg har holdt ut såpass lenge, i villrede om veien videre, men får hjelp til å utrede det konkret i morgen. Lykkelig pode, sliten mann som har innspurt og altfor lange dager på sitt eget prosjekt, litt redd for tempoet hans, insisterer på at han får bruke kreftene på jobb nå så tar jeg hjemme. Delegerte ansvaret for å ordne nedvask til mamma, hun bruker dem hun har brukt selv tidligere som er pålitelige og flinke, en ting til jeg lettet kan stryke av huskelista, som fortsatt er urovekkende lang. Handlelista også, men den kan tas etter hvert. Får ikke vite ståa på skatten før 2. april, da kan jeg planlegge mer. Enter-tasten min virker plutselig ikke, så jeg får ikke laget avsnitt :sukk: Fant til slutt både sofaer, bord og spisestue som passer inn og til rimelig pris, gleder meg til vi kan kjøpe det selv om det blir par-tre måneder til. Gardiner på plass i dag. Kjøkkenet noenlunde på plass, men må gå gjennom skap og skuffer så det blir greit, har bare tømt kassene hemningsløst for å bli kvitt flest mulig. Soverommet, jeg mekket senga i går, skal bli kvitt mer tøy, så da blir soverommet i orden :) det gleder jeg meg til! Fargen er så fin. Gleder meg til orden på badet også. Må en tur til varehuset borti høgget for å få tak i noen småting, men det tar jeg når gløden kommer tilbake. Nå skal jeg sove litt. I morgen har jeg fri, et par avtaler, og resten ro, poden skal til faren (men har begynt å protestere, lei av småsøsken, blir brukt som barnevakt) og påsken, da skal det hviles. Mr. Butler må jobbe stakkar :( så jeg skal være flink og gjøre mest mulig i gamlekåken og gjøre det så koselig som mulig hjemme her. Pokkers Enter-tast da! Nå finner jeg sjokoladen og påskeegget og fokuserer på pusten, er altfor stressa. Sliten, men i grunnen lykkelig :)

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Med tanke på kaoset jeg siktet til; noen gamle forbindelser som materialiserte seg, så er jeg fortsatt overklar for det. Slipper gjerne å starte akkurat i dag, siden jeg må soooveee, men ellers :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

God påske, håper du får igjen pusten! Synes egentlig at mangel på enter-tast passet godt inn i fortellingen din.

Og lykke til i dag. Håper løsningen plutselig materialiserer seg!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Håper jeg også, men det skjer nok ikke noe der før etter påske. Skal bruke påsken til å tenke litt, når jeg bare får roet ned tempoet en smule. Hatt tre tolv-timers dager med rydding og sjauing og kontorkroppen skriker i lamslått, overrasket protest :ler: Enter-tasten virker fortsatt ikke, men kun på KG - i Word og ellers funker den helt fint :klo: Nye heimen er ganske strøken nå, men det er takket være at det fortsatt står en haug med kasser ferdigpakket i gamle leiligheten :fnise: bare en illusjon her, med andre ord. Men godt å bli elt ferdig med alt som var kommet hit, i hvert fall, soverommet vårt er ferdig - sorterte og ryddet alt innholdet i skyvedørsgarderoben i går, nå er det tellekanter overalt, nyte så lenge det varer - podens rom mangler bare en leselampe og bokhyllene, vaskerommet er det styr på, badet ble helt ferdig - og enda har vi mer plass, utrolig - TV og anlegg er koblet og plassert, spisestue er på plass. Det er ikke vasket bra nok her, så jeg må ha en dag med vaskebøtta, men det er ok. Pappaen hadde nerver til å spørre om å få låne penger (ikke fått bidrag siden november) men bare det at han tør å spørre meg tyder på han er temmelig desperat for det har aldri skjedd før og det er min sønn han skal ha hos seg i helgen, så etter en rådslagning med Mr. Butler gikk jeg med på å låne ham litt (som om vi har noe å låne bort akkurat nå, men vi kan vente med å kjøpe hyller til vaskerommet) så de i hvert fall har mat... Leit å være uten penger i påsken. Nuvel. Handlelista går ingen veier, den, hvis vi bare kan bli ferdig med gamle leiligheten er det bare fryd og gammen her :) vaskehjelpen er booket om noen uker så vi har god tid. Det er bra, for jeg er bekymret for Mr. Butler og tempoet hans akkurat nå. Han har for mye på jobb, så jeg har gitt ham jobbenekt med flyttingen i hele påsken. Han må jobbe med prosjektet sitt. Så når han kommer hjem om ettermiddagen blir han plassert i godstolen og får beskjed om å bli sittende der, og han slokner uten unntak i ti-tiden. Hjemme her er det bare pusle-oppgaver nå likevel, det klarer jeg selv. Blitt så fint :hjerte: kommer ikke over hvor nydelig fargen på soverommet ble, fikk opp gardin der i går og ryddet resten, så det er som å komme inn i en ryddig oase, bare en kjempestor seng med deilig sengetøy og nye madrasser og delikat farge. Neida, savner ikke Enter :roll: hm, kunne jo skrevet i Word og limt inn da. Kanskje neste gang. Ser forresten at det er helt spektakulært vakkert vær ute, skyfri himmel og gnistrende sol, men det er iskaldt og jeg verker fra topp til tå etter de siste dagene - og jeg har tomt hus, det vil jeg ikke gå glipp av :ler: så jeg har tatt en lang, varm dusj, filet neglene og prøvd å redde det som er igjen, har småkutt og blemmer og skrap overalt og de vanligvis manikyrerte neglene mine er fliset bort og hendende knusktørre...vel, litt bedre nå, omgang med filen, olje og håndkrem og neglforsterker, i hvert fall velstelt om ikke akkurat lengden er på plass. Tung i hodet, lyst til å sove mer... :Gjesp: Har skeiet ut med to bøker på lesebrettet mitt, det har ligget ubrukt siden tidlig høst :overrasket: men nå skal jeg i gang med lesing igjen. Leker med tanken på å lage en stille lesekrok i hjørnet ved vinduet på soverommet, stort nok der inne. Oase, ja :hjerte: Nei, jeg får finne en kopp til på presskannen min, snike til meg en bit sjokkis, og finne boken :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Jeg er norsk og dermed født med ski på bena, forpliktet til å komme meg ut i frisk luft på søndager, så fort man slår opp øynene bør man pakke niste og kakao og komme seg ut. Tydeligvis har jeg gener annetsteds fra, for det eneste jeg har lyst til i dag når jeg har tomt hus er å nyte freden inne. Solen henger fint der den er uten min hjelp, det er fint og flott, men akkurat nå er det nydelig hjemme :hjerte:

Mr. Butler reiste på jobb etter en tidlig søndagsfrokost. Duften av de nystekte rundstykkene henger fortsatt i luften, nå supplert med nytrukket kaffe. Jeg har rigget meg i godstolen med gamlismusikk på radioen (Sinatra og gjengen), påskesjokolade, nyladet Kindle og pleddet pakket godt rundt bena. Kommer ikke over hvor lyst og fint og romslig det er her. Vi har fått alt på kjøkkenet på plass – og har kanskje fylt opp en tredjedel av skap og skuffer :overrasket:

Badet også, skapene har slukt alt vi tidligere hadde i hyller langs veggen, kan antagelig hive ut den store, slitte hylla og få en fin, smal en i stedet. Mr. Butler har planer for boden hvor det står en diger fryser, han vil lage brede hyller langs den ene veggen. Får ikke lov til å bry meg med det. Fint det, melder meg gjerne ut av alt som har med bod å gjøre, det må han gjerne fikse og ordne med :biggrin:

Rooolig og fredelig :hjerte: kroppen har fått hvilt litt, energien begynner å vende tilbake, nye planer tar form. Skal jobbe mellomdagene, og deretter bruke påsken til å finne ut hva jeg gjør med jobbsituasjonen for å håndtere den best mulig de kommende ukene. Skal få litt input fra venninne som er personalleder og som kan lover og regler (i praksis – ikke bare i teorien, som lederen jeg har på jobb), holde kontaktene mine varme, og lete, lete, lete.

Jeg kan mye, og kan lære meg enda mer. Jeg har ikke småunger hjemme som blir syke i ett sett. Jeg er fortsatt ung likevel, relativt. I grunnen er jeg et catch i arbeidslivet sånn sett, liker å jobbe mye, være travel, engasjere meg. Jeg mangler bare den rette arbeidsplassen som vet å benytte seg av det. Det må kunne gå an å løse på et vis, selv her jeg bor nå. Landets minst likestilte fylke, men dog, noen kvinner må det da gå an å alliere seg med som ikke synes den største lykken i livet er å finne bokstavene L O V E og H O M E i hvitmalt tre på tilbud på shoppedagen sin, fredag (det er da byen er full av deltidsdamer).

I mellomtiden finner jeg frem nye boken, synker godt ned i stolen og kjenner på hvor godt det er å føle seg takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Heisan :vinke:

Stille kontor, men akkurat passe mengde å gjøre. Frem til lunsj jaffal.

Den hyggelige sjefen min har innkalt meg til møte over påske, etter at jeg spurte om stillingen min. Han er så grei. Han får meg til å nøle med å lete etter andre jobber :forvirret: men dessverre, det ser ikke ut til at han tilstrekkelig har tyngde til å veie opp for Uprofesjonell Sjef, som stadig skrur til urimelighetsknappen.

Æsj, for en kjip situasjon... gode ting med jobben er lønn, reisevei, noen kolleger som etter hvert er blitt nesten venner, et nivå av avansert lavt nok til at jeg har kunnet melde meg litt ut tidvis for å overleve ting som måtte ordnes på hjemmebane. Det har sin funksjon å være her. Men så tenker jeg, jeg er ikke SÅ gammel enda, om jeg skal en ny vei eller gjøre noe av meg som føles nyttig så er det nå jeg må gjøre det, og signaler vi får fra utlandet går egentlig i en helt annen retning enn jeg egentlig kan se for meg vil innebære noe jeg vil være en del av.

:(

Jaja, worries for another day, i dag skal jeg gjennom dagen, bare én morgen til å stå opp før ferie, jeg skal bruke tiden godt i påsken, sparre litt med noen kloke hoder.

:sukk:

Hjemme har jeg hatt flyttepause et par dager, trengte å ikke deale med kasse på kasse med ting som må sorteres... men jeg må snart sette i gang igjen, bli ferdig med det. Alt ligger til rette for å bli helt ferdig hjemme i påsken, dvs midlertidig ferdig før vi kan shoppe møbler senere, ferdig nok til å bo, og det skal bli bra :) Mr. Butler har en del press på jobb, og jeg tror han kommer til å være mye borte fremover med både jobb og hobby. Det gir meg rom til å tenke litt videre ift jobb og meg selv.

I grunnen skal jeg ikke tenke eller kjenne så mye etter i dag, skjønner jeg, for for natt 2 på rad våknet jeg før 4 og fikk ikke sove skikkelig igjen, det merkes på hvilke veier hjernen tar... for å gjøre det ekstra kjipt for meg selv gidder jeg ikke spise skikkelig heller :roll: er matlei og lever på automat-latte. Hvor tåpelig kan man bli... jeg får gjøre de oppgavene som må gjøres, og så bruke litt tid på å planlegge innkjøpene til i ettermiddag, få til noen sunne middager og kanskje legge inn litt baking med poden.

Hender jeg lurer på hva man skal med alle disse dagene fri hele tiden, mener folk det er morsomt å gå hjemme i dagsveis uten å gjøre noe? Det går meg på nervene i hvert fall... ferie er det ikke for meg med mindre man kan reise bort og gjøre helt andre ting enn man vanligvis gjør, helger og dødtid er det mer enn nok av ellers i året.

Haha, nemlig - you see, hjernen er heeelt på feil spor, ingen næring og hvile, så verden virker som et sted i gråtoner :) Nå skal jeg få vært litt effektiv frem til lunsj og så skal jeg finne meg noe god næring. Kan ikke sitte her og deppe, det er bortkastet. Etter jobb i dag skal jeg vaske av hagemøblene vi snublet over og sette meg i solveggen, vi har sol nesten hele dagen og kvelden :) "Gode solforhold" stod det, det var ikke tull.

:kaffekopp: (her burde det vært en smoothie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hm. Druknet i en bok, en thriller, den var ordentlig fæl. Begynte rett på den siste til Harlan. Kjent stil, grei nok tidtrøyte. Sovnet på sofaen. Våknet av rabalder - viser seg poden og overnattingsgjesten, mot mine instrukser, har prøvd å "døgne", jeg våknet med et brak kl 05.22 av at de veivet rundt på dobesøk og slamret i dører - koordinasjonen på den tiden av døgnet begynte vel å bli litt off :ler: Da var det bare å melde med morsk stemme at "nå er det natta!", slå av lyset for to fårete ansikter og praktisk talt sjangle inn i min egen seng. Mr. Butler var en smule forvirret :ler: Han sovnet raskt igjen, det gjorde selvfølgelig ikke jeg. Innen det var tid for å stå opp var jeg fullstendig utkjørt. Det er såpass at jeg var glad det knapt var biler på veien i dag, tydeligvis mange som har tatt dagen fri. Jeg burde i hvert fall ikke kjøre så mye bil, merker jeg. Må bare slå i hjel noen timer til jeg kan dra hjem og sove, husker ikke sist jeg var så pudding i formen :forvirret: hvordan jeg skal holde meg våken er et mysterium...

Kaffe. Frokost. Aviser. Stille på jobb, ja.

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med prosecco i sola? Jeg skjønner veldig godt hvorfor man har fri, så godt kjenner jeg det at jeg nesten har lyst til å jobbe deltid. Men bare nesten, i hvert fall når jeg tenker på lønnsslippen :ler:

Du får bruke fridagene til å se på hjernedøde serier, så hjernen din får litt fri. Og spise sunn mat! *kaster stein i glasshus*

Håper påsken din blir fin! Og at du finner ut av jobbsituasjonen din, kan ikke ha det sånn over lengre tid. Men det vet du jo :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss O'Hara

Der sa du noe - Mr. Butler kom hjem med en flaske bubbly til meg i går, jeg burde definitivt ta den med ut i sola og sette meg rett ned med ullpledd og stettglass :fnise:

Jeg duger i hvert fall ikke til å gjøre noe akkurat i dag - og jeg ser absolutt på alle vis hvorfor man kan ha fri, altså! I går var jeg nok en smule stresset med tanke på fem dager innesperret med rastløs pubertal pode, jeg så for meg det kunne bli voldskvinne av meg... men med dette været og flere av kameratene hans hjemme er det rett og slett bare å informere om at innetiden er begrenset. For min egen del vil jeg bare sitte med en bok og slumre etter innfallsmetoden, men det er en annen historie :sukk:

Ja, dette med jobben... det er nok på overtid. Liker lønna mi, og den har nettopp skaffet oss very respactable housing quarters, så det er jo verdt det, på et vis, men nå synger jeg på siste verset av hva jeg klarer å prestere så... Jo, det skal bli godt med tenkepause i påsken. Livet er vel for kort til å ha noe som drar livskvaliteten så til de grader ned, hvis man kan gjøre noe med det. Noen ganger føles det absurd at man ikke gjør noe bedre ut av ting man faktisk kan endre på. Ble spurt om her om dagen hvor mye av jobben som ga glede, og jeg ble sittende og stirre og vente på en punchline :ler: men det var alvorlig ment, et ledende spørsmål om hvilke elementer som trengs for at man skal kunne trives i en jobbsituasjon.

Nå stenger jeg butikken for noen dager. Yes. Bubbly&solskinn, her kommer jeg!

God påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Siste dagen med deilige fridager, effektive dager, gjort masse med flyttingen. Gjenstår fortsatt mye, henge opp bilder, rydde ting på sin rette plass i skuffene, hylleoppbevaring i noen av rommene, flere ting ned i boden, en del som skal kastes ut. Fått sortert masse, fått vasket vitrineskapene og fylt dem. I morgen får jeg vite om skatten, da får jeg vel laget et bilde av når vi kommer i mål med møbler etc, kan godt være det må utsettes på ubestemt tid, siden vi kjøpte bolig tre måneder før vi hadde planer om det og dermed gikk glipp av de månedene med oppsparing. Vi har også fått vært litt sosiale, koselig, været har vært fantastisk. Nå bruker jeg siste kvelden tåpelig nok på å virkelig kjempegrue meg til jobb :( ordre fra Mr. Butler om å ikke tenke på det, men det er lett å si, ikke så lett å gjøre. Lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom flere uker der. Men men... ett ben foran det andre :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt fine dager, deilig å føle at dere begynner å komme i orden, tenker jeg :)

Jeg gleder meg heller ikke spesielt mye til å komme i gang igjen med hverdagens kjas, kunne lett hatt fri en uke til!

Håper det går bedre enn du frykter i morgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...