Gå til innhold

Fragment


Gjest Miss O'Hara

Anbefalte innlegg

Og der ble jeg påmint at jeg skal i bryllup om noen uker :sjokk: Har sett en fin og passende kjole i en nettbutikk, er den der ennå, tro? *iler for å se*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje slutte å tolke kroppens signaler - og alt annet - hele tiden. Bli mere mann, rett og slett?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Om ikke bli mer mann, så iallfall litt mindre østrogen-ridd i enkelte tilfeller :ler:

Trøtt :Gjesp: fått gjort en del i dag, fri fra jobb, viktige ærend. Lurt. Fått laget fem skisser til logo til mannens nye firma, planlagt annonse og litt annet småplukk. Blir befridd for selvangivelsemas, sender det til regnskapsføreren :sjarmor: nå skal det bli sus i serken, som mormor ville sagt.

Drittjobb i går, i gamle leiligheten, dro rett dit etter jobb og var ikke hjemme før ti om kvelden. Hovedjobben som gjenstår og som skal gjøres i helgen fikk jeg outsourcet i sin helhet i dag, er lettet! Månedsslutt denne gangen blir en fryd utenom det vanlige, kan nesten ikke vente! Ytterligere positiv utvikling på gubbens jobb (iflg regnskapsføreren så "går butikken så det uler"), våren er endelig kommet og noen lyspunkter dukker opp i enden av tunnelen. Goodie. I dag kjente jeg for første gang et lunt drag i luften, den har vært så skarp til nå - i dag hadde jeg kun treningstøy på og frøs ikke, det var bare deilig å være ute! :hoppe: I tillegg luktet det annerledes. Vinteren har sluppet taket. Rakk det akkurat før mai kom, gitt...

Blir rådet til å gjøre noen trekk ift jobb. Et par andre områder av livet skal også få fokus. Må tøyle utålmodigheten min, den gjør meg ingen tjenester når det gjelder prosjekter som tar den tiden de må :sjenert: men nå får jeg litt hjelp herfra og derfra til å lage en strategi for veien videre. Enkelte områder har tatt all energi til nå, men vår nye livssituasjon åpner dører for andre ting :) så hyggelig å kunne høste litt av arbeidet som er lagt ned de siste årene, det synes jeg vi fortjener.

Poden happy for tiden, falt veldig på plass her i sitt miljø og jeg tror ungdomsskolen blir kjempebra for ham! Det er godt.

Ja, god dag. De skal man huske på å nyte og sette pris på, og det gjør jeg :)

:kaffekopp: og :sjokolade: og radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våren er endelig her, luften er plutselig helt annerledes. Selv om vinden fortsatt er litt kald, så varmer solen skikkelig!

God helg, Miss :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Mandagen er grei nok. Det andre, not so much. Har snakket med de jeg kan snakke med om det og ser ingen tegn til endring. Da blir det vanskelig å se noen utvei annet enn den tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

I mellomtiden lurer jeg på hvorfor skattepengene mine går til en reprise på en farse av en rettssak, hvor den tiltalte graver seg dypere og dypere ned, med et helt usannsynlig nivå av virkelighetsforvrengning, og forsvareren virker dummere og dummere - kan ikke fatte at hun kan ha noen karriere i jusen etter dette, hun fremstår uvanlig lite sympatisk og svært uprofesjonell.

Sjelden har en sak vært mer soleklar, sjelden har jeg vært mer pinlig berørt over dumskapen som blir vist. Helt fantastisk. Håper alle som mener denne saken har "to sider" og alle som har forsvart fyren sitter med en stadig flauere smak i munnen, for noen ganger ER ting faktisk akkurat som de ser ut - og er bevist - nemlig hårreisende og kritikkverdig. At man i det hele tatt er så "overrasket" over at en mann kan gjøre sånt er jo ganske så utrolig, dessuten. Jeeeezesss! Det holder ikke å få det skriftlig og med teskje? Hva trenger folk mer for å se hva som er skjedd? Det er en lei sak også fordi den viser så mange ting som har med kjønnsroller å gjøre, den demonstrerer så veldig at vi sannsynligvis er kommet så langt vi kan komme innenfor spørsmål som har med maktbalanse å gjøre i ulike forhold :sukk: Hvis vi ikke er kommet lenger i 2013 så gjør vi det aldri, tror jeg.

Kort dag i dag, kort dag i morgen, fri onsdag. Denne uken skal jeg komme greit gjennom siden det blir passe travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Noen burde stoppe farsen som pågår :overrasket:

Som vanlig er jeg fascinert over at ikke flere menn engasjerer seg og blir synlige, men mange nok av dem kjenner vel på nyansene og hva de har tenkt tanken på selv innimellom... Blir fantastisk motløs av å se hva som er mulig for et menneske å få seg til, og fyren har fortsatt støttespillere (selv kona, brødhodet) - det finner jeg så utrolig at jeg har ikke ord. Jeg er nesten mest irritert over at jeg fortsatt evner å bli desillusjonert og overrasket, for strengt tatt får jo fortsatt gjerningsmannen fra et par år tilbake frierbrev i posten.

Syke, syke homo sapiens. Jeg tenker at jeg må slutte å være naiv, enda så mye rart jeg har sett selv i mitt eget liv, men samtidig, alternativet er å ta inn over seg hvor gæærnt det kan bli, og den tanken er ikke til å holde ut - bedre å ikke kjenne for mye på det. Kanskje det som feiler kona også :roll:

Huff, tenke på noe annet... Kort dag på jobb :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger burde noen blitt beskyttet fra seg selv. For ikke å snakke om å beskytte denne jenta, som må brette ut alt dette på nytt. Til enorme kostnader i tillegg. Det er jo rett og slett ubegripelig hva den mannen prøver å vri dette til. Han kan da umulig komme noen vei med dette her? Det er uverdig for alle parter, og gjør handlingene hans enda verre. Uansett hvor langt han gikk. Sykt, fryktelig sykt! :grine:

Når det gjelder din situasjon, så håper jeg du vet når du må sette ned foten. For din egen skyld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det langt fra å tenke, til å skrive, og deretter gjøre dette virkelig. Uten at jeg påstår å vite hva som er hva her, selv om dette i mine ører høres ut som mer enn sjargong, eller dialekt, eller hva det ble kalt. Og så forsvare det i ettertid? Uansett hvor på skalaen man ligger? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Dessuten er det langt fra å tenke, til å skrive, og deretter gjøre dette virkelig. Uten at jeg påstår å vite hva som er hva her, selv om dette i mine ører høres ut som mer enn sjargong, eller dialekt, eller hva det ble kalt. Og så forsvare det i ettertid? Uansett hvor på skalaen man ligger? :overrasket:

Har tenkt en del på dette. Dette med grenser ift hva man tenker, enten tenker bevisst på, eller fantaserer om, dagdrømmer om, drømmer om om natten, planlegger, har et bevisst eller ubevisst forhold til. Er enig i at man ikke blir overgriper eller kriminell eller nødvendigvis tvilsom som menneske om man har en og annen tanke som er noe, eh, aparte - men om sinnet streifer innom ting i drømme eller noe som er virkelig helt off så vil vel de fleste kjenne en ganske akutt selvsensur, kjenne på hva som er noenlunde i vater? Og om man er i tvil, kanskje sjekke med andre. Her er det null selvinnsikt og null refleksjon overhodet.

En ting er mannen, som åpenbart er forbi redning, og hans kone, som det iallfall ikke er håp for - men advokaten? Får hun noensinne jobb igjen? Hun og Staff, liksom? Jeg har forstått sistnevntes utgangspunkt i enkelte tilfeller (uten at jeg har skjønt resten av den grunn...) og er absolutt for at noen må gjøre drittjobben noen ganger - men i denne saken som går nå synes jeg måten å svare media på, og taktikken som er valgt, er så hinsides realisme og konstruktiv tilnærming som det vel er mulig å komme.

Jeg har tatt meg i å bli lattermild av svarene hans :sjenert: altså, en sånn hjelpeløs, boblende latter, type "han SA ikke det høyt?!" etterfulgt av et klyp i armen for å sjekke om jeg sitter og ser på en elendig, billig amerikansk "reality" eller hva... og så skylde på dialekt :fnise: *hysterisk undertone i latteren*

Jeg har så massiv respekt for den unge jenta, og like mye, minst, for kjæresten hennes - så unge, og så stødige, om det var flere som ham her i verden, og hun er et forbilde, og jeg håper saken i all sin patetiske gru blir brukt som skoleeksempel på hvor patetiske menn kan være, men også at det nytter å gå videre.

Kommer nok ikke til å forstå de som velger å støtte ham. Jeg synes ikke noe om at han skal sjikaneres eller ødelegges i bygda, de har vel barn der stakkars, den lokale butikkdama osv får oppføre seg normalt - men å støtte ham eller la ham ha noen viktig jobb noen gang, det toget er gått for lengst. Tung behandling er det minste han burde utsettes for, og det er uten at jeg tar hensyn til hvorvidt det er gjennomført noe mer enn kommunikasjonen som er bevist.

Æsj, jeg orker egentlig tenke på dette... altfor nedbrytende.

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Strålende solskinn og fridag, det er en grei kombinasjon :) Stille hus, kaffe og radio, før jeg skal ut og trekke frisk luft.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss O'Hara

Nå skal jeg la være å skrive noe med mindre jeg har noe positivt å komme med. Happypappytjobing!

:kaffekopp:

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokaten har vel malt seg inn i en nisje av uspiselige klienter? Men det er kanskje også et levebrød? Fremstår i hvert fall fryktelig usympatisk. Og at hun orker å forholde seg til (bort)forklaringene hans, er mer enn jeg kan begripe. Uansett rettsprinsipper eller andre demokratiske verdier. :overrasket:

Skinner solen utenfor vinduet, Miss? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Miss O'Hara

Solen skinner ja. Og jeg trenger noen mål. Noe å strekke meg mot. Foreløpig famler jeg i blinde på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh My... Er du også litt på søk for tida? Sånn generelt, eller er det jobbrelatert?

Håper uansett at dagene dine er fine, nå er det snart sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Vi hadde nettopp sommer, er redd den er over allerede :ler: men vi kan krysse fingre for at temperaturene tar seg litt opp igjen senere i sommer. Været er stort sett nydelig og tillater grillkvelder ute, iallfall :)

Jobben vet jeg ikke ennå, noe uavklart situasjon for øyeblikket, men jeg trenger noen personlige mål. Av den realistiske typen :sukk:

Fin sommer til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...