Gå til innhold

Vi skal bli fire!


mirama

Anbefalte innlegg

Har helt glemt å skrive at resultatet på eksamen var helt greit! :) Var den eksamen jeg trodde jeg skulle stryke på, så jeg er fornøyd med å ha bestått. Får ta den opp igjen til neste år, men ingen krise :icon_lol:

Ellers hadde jeg første dag i praksis idag, og jeg er superfornøyd med avdelingen jeg har havnet på. Hyggelige kollegaer og godt miljø. Jeg fikk allerede første dagen prøvd meg litt på prosedyrer jeg ikke har gjort før. Dette skal bli morro! :)

11+ 4 idag, og nærmer meg de magiske 12 :danse: Samboer har lovet å fortelle nyheten til sin familie idag. Nå er han på besøk hos dem.. Så vi får se om han fikk det til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du gjorde det greit på eksamen, da, tross alle katastrofetanker!

Der ser du, man gjør det som regel bittelitt bedre enn man tror selv- i hvert fall hvis man er av den realistisk-pessimistiske typen ;)

Og så hyggelig å havne på en avdeling du kan trives på. Du får ha lykke til med praksis!

11+ 4 idag, og nærmer meg de magiske 12 :danse: Samboer har lovet å fortelle nyheten til sin familie idag. Nå er han på besøk hos dem.. Så vi får se om han fikk det til :fnise:

Og, ja... hva ble det til? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du gjorde det greit på eksamen, da, tross alle katastrofetanker!

Der ser du, man gjør det som regel bittelitt bedre enn man tror selv- i hvert fall hvis man er av den realistisk-pessimistiske typen ;)

Og så hyggelig å havne på en avdeling du kan trives på. Du får ha lykke til med praksis!

Og, ja... hva ble det til? :fnise:

Tja, jeg hadde vel ca rett ang. magefølelsen på eksamen. Jeg fikk ikke det beste resultatet akkurat, og tror jeg var litt heldig som stod ;) Men deilig å ha bestått iallefall. Så venter jeg et år med å ta den opp igjen.

Ja, jeg har vært på "ymse" avdelinger tidligere, og det er så kjekt å endelig være på en avdeling jeg vet jeg kommer til å trives. Har blitt tatt godt imot, og blir godt ivaretatt - og det er desverre ingen selvfølge!

Og ja, hva tror du... :P Nei, han hadde ikke sagt det til familien da heller. Han "fikk det liksom ikke til å passe" :fnise: Er det mulig.. Jeg har allerede fortalt det til hele min familie, mange av mine veninner, og på jobben. Han har enda ikke fortalt det til familien. Men han loover å fortelle det i helgen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 uker!! :danse: Så deilig! Nå har jeg trua på at dette går bra :D Og jeg gleder meg til det som kommer i 2. trimester.

Og så har jeg fått time til tidlig ultralyd! Hadde nesten ikke trodd at jeg skulle få det innvilget, men det ser ut til at fastlegen min har skrevet en god forespørsel til gynekologen. Så da skal jeg på tidlig ultralyd mandag i neste uke.

Imorgen får jeg svar på den andre eksamenen jeg hadde også. Jeg bør få en B på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå kan du jo etter all sannsynlighet lene deg tilbake og bare kose deg resten av svangerskapet! :) Har du vært på tidlig UL, eller skal du snart?

Og så er jeg usikker på hva jeg er mest nysgjerrig på: hvordan det gikk til eksamen, eller om mannen har fått ut fingeren og fortalt noe (mannen min er også slik, altså. Hadde det vært opp til ham hadde han ikke sagt noe før ungen var ute og han hadde synlig, håndfast bevis... :lol: )?

Håper ellers formen er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tidlig ultralyd ja. Og alt stod bra til med knøttet! Nakkefold, hodet, rygg, overleppe, lungene, nyrene og hjerte - alt var perfekt :) Og størrelsen var akkurat slik den skal være! Så nå kan jeg slappe av :)

Jeg spurte gynekologen om han kunne se kjønn , men det ville han ikke se etter engang. Så vi må fortsatt vente i spenning til ordinær ultralyd i mars.

Eksamen gikk greit nok. Fikk ikke det resultatet jeg håpte på, men er fornøyd likevel :)

Og mannen har endelig fått fingen ut og fortalt det til familien. Jeg var med når vi sa det til foreldrene hans, og reaksjonen var akkurat som forventet :fnise: "Vi skal ha baby". "Åååja! Vi tok bort julepynten i går..." :fnise: De er litt sære.

Hans søsken og deres partnere ble imidlertid litt mer engasjerte.

Nå ligger jeg på vårt mørke soverom og syns egentlig veldig synd på meg selv. Har fått migrene fra H******, og har hatt det nå i to døgn.. I natt hadde jeg så store smerter at jeg gråt og ynket meg og spydde. Våknet med smerter idag også, så jeg har tatt en sykedag fra jobben, og håper at dette går over fort. Får jeg flere enn tre dager fravær fra praksis blir det stryk.. :jolie:

13+ 4 idag :)

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hurra for 15 veker! Snart ultralyd igjen då. Har du magefølelse på kjønn?

Takk! Syns tiden har gått utrolig fort. 15 uker, det høres liksom så mye ut.. :fnise:

Har vel en liten følelse på jente, men det er jo umulig å si.. Blir spennende å se på ultralyden som er i uke 19! Hadde vært gøy å fått en liten gutt, så hadde vi hatt en av hver :) Men begge kjønn er like velkomne hos oss.

Ellers så har jeg meldt meg på gravid yoga. Kan jo bli morsomt det :fnise: Starter om et par uker.

Nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig med praksisperioden, og komme meg på skolen igjen. Det som begynte som den beste avdelingen jeg har vært på, har vist seg å ha baksider, utrolig nok. Mye drama, baksnakking, krangling - noe som er typisk ved det yrket jeg har valgt. Slutter allikevel aldri å forundre meg over hvor stygge noen mennesker kan være mot andre.

Når det er sagt får jeg strålende tilbakemeldinger om arbeidet jeg gjør, og kommer til å bestå med glans. Og det er godt å føle at jeg gjør det bra i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt klassisk, det der... at arbeidsplassen som virker så hyggelig og grei, ikke er fullt så glansbilde-aktig når du ser nærmere etter. Men det er synd at det er så mange steder som er slik. Tenker meg det forsvinner mange arbeidstimer på frustrasjon og irritasjon når arbeidsmiljøet er dårlig...

Men pytt. Hovedsaken for DEG er jo at du får avsluttet praksis med gode tilbakemeldinger! :)

15 uker allerede, her flyr det av gårde. Ikke så mange ukene igjen til du får vite om magefølelsen stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt klassisk, det der... at arbeidsplassen som virker så hyggelig og grei, ikke er fullt så glansbilde-aktig når du ser nærmere etter. Men det er synd at det er så mange steder som er slik. Tenker meg det forsvinner mange arbeidstimer på frustrasjon og irritasjon når arbeidsmiljøet er dårlig...

Men pytt. Hovedsaken for DEG er jo at du får avsluttet praksis med gode tilbakemeldinger! :)

15 uker allerede, her flyr det av gårde. Ikke så mange ukene igjen til du får vite om magefølelsen stemmer ;)

Det er helt sant. Og mange arbeidstimer forsvinner, som du sier, i frustrasjon og irritasjon. Det er kollegaer som ikke prater til hverandre - smelling med dører - klaging til sjefen på omgang. Verre enn barneskolen. :fnise: Og så har du "kongene" med "måikkekommeher"- holdninger, som bestemmer alt på avdelingen, og liker å tråkke andre ned. Spesielt en som nyter å herske og snakke nedlatende spesielt til meg som er student. Jeg er en person som ikke lar meg tråkke på til vanlig, men har virkelig holdt meg i skinnet til nå, og ikke tatt noe opp på avdelingen. Har dårlig erfaring med det fra før, og har lært at det beste er å la det ligge. Heldigvis er kontaktpersonen min utrolig god, og vi gjør et bra team :)

Ultralyd nærmer seg med stormskritt, og jeg er så spent! Lurer på om jeg skal ta privat ultralyd neste uke, eller om jeg skal holde meg til uke 19 :fnise: Kjønn er fortsatt ukjent hos deg Mafalda? :)

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ukjent her, ja!

"Alle" tror det blir jente, da, inkludert alle venninnene til storesøster, så vi heller nok mest i den retninger når vi tenker klær og slikt. Men hvem vet, plutselig kommer det en overraskelse! :ler:

Blir det privat UL, eller klarer du å holde deg, da? Det er jo utrolig spennende...

Ha en strålende helg med magen dun (og uten merkelige, maktsyke eller bare kjipe kolleger) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

*Børster støv av dagboka*

Lenge siden sist! Jeg har vært veldig opptatt med jobb og skole for tiden, og har rett og slemt glemt ut dagboka litt :)

Jeg har komt til uke 19 (!), og idag var jeg på ultralyd. Min mor var med meg, og det var så spennende og kjekt å se den lille. Alt så bra ut, og det er en liten jente! :babyjente:

Idag, og resten av uka har jeg fri fra skolen. Og det er deilig.. Nå skal jeg i sentrum en tur å handle mamma-klær, noe som er på tide. Ingen av buksene passer lengre, og jeg ser bare tjukk ut i genserene mine. På tide å framheve magen mer, enn å skjule den og se tjukk ut.

Hei og hå :)

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for fin lita jente i magen!

Og skjønner godt behovet for å finne klær som fremhever magen så folk kan se hva det egentlig er som skjer. Litt kjedelig med den perioden hvor man bare finner noen store gensere, bretter buksa nedover, og går rundt med dårlig passform og verdens merkeliste kroppsfasong. Da er det bedre å være "skikkelig" gravid :) Håper du finner deg noe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for fin lita jente i magen!

Og skjønner godt behovet for å finne klær som fremhever magen så folk kan se hva det egentlig er som skjer. Litt kjedelig med den perioden hvor man bare finner noen store gensere, bretter buksa nedover, og går rundt med dårlig passform og verdens merkeliste kroppsfasong. Da er det bedre å være "skikkelig" gravid :) Håper du finner deg noe fint!

Takk! :)

Haha, kjenner meg godt igjen i den beskrivelsen ja. Føles ikke særlig godt å gå med klærne jeg kjøpte og gikk i da jeg var " liten og slank". Og buksene... jeg hadde en stram dongeri bukse på meg på skolen igår, og følte at magen skulle sprenge. Enda jeg hadde knapp og glidelås åpen.

Nå har jeg kjøpt meg (for) masse nye klær, og kan strutte meg magen på en helt annen måte ;) Jeg så litt kjendsfolk i sentrum som stirret på magen min. Kanskje jeg burde fortelle resten av folka at det er noe på vei, så de slipper å lure når de ser meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har påskeferie! Nå er jeg hjemme sammen med frøkna. Hun fikk valget om å gå i barnehagen, eller være hjemme hos mamma. Og hun valgte å være hjemme ;) Så idag har jeg lovd at vi skal gå tur å kjøpe is (!).

Lille i magen er blitt 20 uker, og jeg er 22 uker på vei. Gleeder meg til hun kommer ut og hilser på! :) Samtidig er jeg litt små-bekymret for en eventuelt slitsom babytid. Førstemann var en sann drøm som sov døgnet rundt fra fødsel av. (med unntak av natt-måltid). Tørr ikke engang å håpe på at nr. 2 blir like lett :fnise:

Ellers er formen fin. Jeg såver mye eneste. Jeg klarer dog (bank i bordet) fortsatt å trene, og møter opp på skolen når jeg skal. Magen vokser også i rekordfart.. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, her går ukene unna! Men så bra at du er i god form og klarer både skole og trening fremdeles. Det er jo topp! :) Å sove mye er vel en slags menneskerett for gravide, er det ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg ser at du egentlig ikke er noe særlig i denne dagboka lenger, men jeg sier hei her likevel :) Har du akkurat fått babyen din eller venter du spent i disse dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ser at du egentlig ikke er noe særlig i denne dagboka lenger, men jeg sier hei her likevel :) Har du akkurat fått babyen din eller venter du spent i disse dager?

Hei Kommode :blomst: Ja, jeg datt litt ut her rett og slett!

Jenta kom til verden 06 august. Nydelig liten frøken på 4 kg, med masse sort hår :)

Vi kooser oss. Storesøster er kjempestolt, og det er vi også ;) Sliter litt med ammingen, så vi får se hvor lenge det går.

Står alt bra til med deg og knøttet i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :blomst:

Her går det stille og rolig fremover, ikke så mye som skjer nå. Jeg gleder meg til babyen begynner å sparke ordentlig :)

Håper dere koser dere masse videre, og at det ordner seg med amming på den ene eller andre måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...