Gå til innhold

Brennpunkt - Jenta som ikke ville dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mdup11001712/20-11-2012

Så dere dette programmet i går? Noe av det sterkeste jeg har sett. Spesielt siden Jeg skrudde på helt tilfeldig litt inn i programmet, og ikke visste verken hva det het eller hvordan det ville ende. Så jeg trodde jo det bare var et program om organdonasjon, hvor de fulgte en familie som måtte ta det vanskelige valget. Men så våkner altså jenta opp! Og ble til slutt nesten helt frisk! Utrolig sterkt, fascinerende, trist, skremmende, ja alt på en gang. Men jeg stusset litt på hvorfor det var med tv-team inn i rommet når de skulle svare på spørsmål om donasjon, var det iscenesatt i ettertid? Isåfall var det jo litt merkelige at legene deltok i en rekonstruksjon. Og familien reagerte også veldig naturlig, synes jeg. Skal se hele programmet på nytt straks jeg får tid, kanskje det gir noen svar.

De sa etterpå at flere har strøket seg som donorer etter å ha sett programmet, det synes jeg er synd. For det var jo ikke slik at hun våknet opp mens de var i ferd med å plukke ut organer, hun nektet bare å dø da de skrudde av respiratoren.

Anonym poster: 9b53a3bf204807ec9b3c7c13d3732071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg nettopp sett dokumentaren; den anbefales virkelig. Jeg skjønner godt at familien har mistet noe av tilliten til legestanden. Denne dokumentaren viser også at en ikke skal stole blindt på eksperter som uttaler seg om sitt fagfelt, være det seg leger eller andre.

Jeg lurer også på hvorfor det var et filmteam med fra begynnelsen av, rett etter ulykken hadde skjedd, Situasjonen virket altfor reell og naturlig til at jeg tror det var en rekosntruksjon. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp sett dokumentaren; den anbefales virkelig. Jeg skjønner godt at familien har mistet noe av tilliten til legestanden. Denne dokumentaren viser også at en ikke skal stole blindt på eksperter som uttaler seg om sitt fagfelt, være det seg leger eller andre.

Jeg lurer også på hvorfor det var et filmteam med fra begynnelsen av, rett etter ulykken hadde skjedd, Situasjonen virket altfor reell og naturlig til at jeg tror det var en rekosntruksjon. Noen som vet?

Jeg fikk også sett den på nytt fra starten, og der sier de at hele dramaet skjedde foran kamera, men ikke hvorfor. Eneste jeg kan tenke meg er at de spilte inn en tv-serie på sykehuset og ville lage noe rundt organdonasjon. Og så ble det mer dramatisk enn de hadde tenkt seg. Det er likevel vanskelig å forstå at noen godtar å ha tv-team med i sånne sammenhenger, men man vet vel ikke hvordan man tenker og reagerer før man står midt i situasjonen.

Anonym poster: 9b53a3bf204807ec9b3c7c13d3732071

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...