Gå til innhold

er det mulig å teste negativ 16 dpo og fortsatt være gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I dag er jeg 16 dpo (tror jeg da) men testet negativ i dag og i går.

Nå må jeg si at jeg sluttet med p-ring (brukte i kun en mnd) i september og fikk blødning tre dager etter, som normalt. etter det hadde jeg en siklus på 36 dager. Jeg pleier å ha 28 dagers siklus, dette til og med etter p-pille slutt, men jeg forstår at etter p-ring slutt så skulle jeg være forsinket litt osv. Siste men kom den 23 okt og ut i fra siklus på 28 dager burde jeg ha fått mens den 20 nov (dvs i går) men ingen tegn til det, bare ømme bryster..

Kan hende at siklus er litt lang igjen, kanskje noen dager og at jeg bare testet for tidlig også... Men noen gravide som har testet negativ 16 dpo og fortsatt vært gravide?

Brukte billigetester.no forresten

Takker for svar!!!

Anonym poster: 768705cc7fd890f6adea55185baa5a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syklus.

Og ja, når det er så tidlig etter du har brukt hormoner og du ikke ennå har regelmessige sykluser, og jeg så kan det være graviditet. Siden du sier du er 16 dpo så regner jeg med at du vet når EL var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, noen tester ikke positivt før noen dager etter IKM. Selv testet jeg ikke positivt før ca en uke etter IKM. Så bare to dager over IKM er ikke mye over, selv om det selvsagt er mest normalt å teste positivt på IKM.

Anonym poster: 437d19de63f8fe23eb3005146ea67cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus.

Og ja, når det er så tidlig etter du har brukt hormoner og du ikke ennå har regelmessige sykluser, og jeg så kan det være graviditet. Siden du sier du er 16 dpo så regner jeg med at du vet når EL var?

Syklus ja, skrev fra telefon og hadde autokorrekt på et annet språk :fnise:

Anyways... jeg vet ikke når EL var, går ut i fra at jeg er 16 dpo hvis jeg teller fra en 28 dagers syklus, men kan nok være at jeg hadde EL tidligere/senere pga slutt på uregelmessig syklus etter slutt på prevensjon... hadde EL-slim den 5 nov.

Anonym poster: 768705cc7fd890f6adea55185baa5a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå ut fra det, dessverre. Lutealfasen er ikke den samme for alle, selv om sykluslengden er den samme. Jeg ville f.eks. kun vært 12 dpo på ikm med en 28 dagers syklus, kanskje til og med 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå ut fra det, dessverre. Lutealfasen er ikke den samme for alle, selv om sykluslengden er den samme. Jeg ville f.eks. kun vært 12 dpo på ikm med en 28 dagers syklus, kanskje til og med 11.

Takk for dine svar!

Så da betyr det at jeg kan ha testet for tidlig?

Anonym poster: 768705cc7fd890f6adea55185baa5a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...