Gå til innhold

Raske og kraftig hjerteslag uten grunn.


Gjest Frustrert kvinne

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert kvinne

Tidligere i dag sto jeg å puslet på badet nærmere sagt sminket meg. Ikke stress sminking fordi i dag hadde veldig god tid og syns selve sminkeprosessen kan være beroligende.

MEN plutselig så går hjerterytmen min fra helt vanlig til sinnsyk kraftig og rask. Men fikk ikke vondt eller noe som helst trykk i brystet. Men jeg både så og følte at hjertet pumpet i vei alt det hadde. Jeg satt meg ned på en stol og lurte hva i all verden skjer. Og begynner å ta tunge pust for å gi kroppen mer oksygen eller hva jeg tenkte. Men det hjalp ikke noe. Gikk litt rundt og begynte å tenkte herregud, hva skjer? Er det hjertebank? Hjerteinfarkt?

5 minutter hadde gått og så la jeg meg ned helt flatt på teppet og gjorde samme pustegreine. Fortsatt det samme. Helt til jeg strakk meg. DA forsvant det.

Noen som har opplevd det samme? Så kraftig men uten høy puls og smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det samme daglig, noe netter våkner jeg flere ganger, da dunker det så kraftig at jeg nermest ligger og "hopper". Har ingen smerter i brystet, men hjertet oppfører seg som om jeg skulle jogget lenge.

Snakket med legen min som mente på det skyldes mye stress i forbindelse med langvarig sykdom osv.

Vet jo ikke hva som er din situasjon, men kanskje du har mye å tenke på for tiden?

Om dette er noe som skjer ofte er det vel lurt å ta seg en tur til legen :)

Endret av pratsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert kvinne

Ja. Kanskje han legen din har rett, flytter og greier for tiden. Men ja, du beskriver det nesten bedre enn meg. Hoppet nesten opp fra gulvet igjen. Kroppen altså, den er så rar. Reagerer på de merkeligste måter.

Takk for svar. :))))(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd liknende. Hadde flere episoder i vår. Det var skikkelig ubehagelig for det skjedde flere ganger i løpet av bare noen få uker. Det gikk imidlertid over av seg selv, og jeg tipper det var stress for jeg var ekstremt stressa i den perioden, selv om jeg ikke var spesielt stressa i situasjonene der hjerteklappen oppsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig ofte slik, og går nå til fysikalsk behandling for å bli kvitt det.

Hos meg er det muskulært/nerve som kommer i klem på grunn av stram muskulatur som er årsaken.

Det at det forsvant da du strakk deg, kan tyde på at det er muskulært hos deg også, men jeg anbefaler deg å sjekke det ut dersom du er urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn får jeg og i blant! Aldri sjekka det da, for er jo ikke vondt.. men bare en rar følelse :) Går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min er født men noe som heter WPW, Wolf Parkinson White.

Tviler på du har akkurat det, men google det, så kan du i hvert fall sammenligne symptomer :)

Anonym poster: 78463d4ef8cbc0447cbef1399be998ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...