Gå til innhold

Sexliv etter fjerning av livmor? Noen med erfaring?


Gjest Avlogget

Anbefalte innlegg

Gjest Avlogget

Jeg har hatt kreft i en eggstokk, og nå etter at jeg har fått de barna jeg skal ha er legene veldig ivrige etter å fjerne resten. Da vil de ta den andre eggstokken, livmora og blindtarmen.

Jeg klarer ikke helt å gi klarsignal... Jeg har et godt og givende sexliv, og har lett for å få orgasme. Den består vel i stor grad av muskelsammentrekningene i livmora? Hvordan blir det etterpå? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orgasmen kommer ikke av sammentrekninger i livmoren, men av sammentrekninger i skjeden, så jeg tror ikke du kommer til å merke veldig stor forskjell sånn sett.

På den annen side er det jo et stort inngrep, så det blir nok noe annerledes enn du er vant til.

Jeg har ikke erfaring med fjerning av livmor, men jeg har en venninne som fjernet alt for noen år tilbake, og i følge henne har det ikke vært noen forskjell ved onani, men noe forskjell ved samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, selve livmorhalsen kommer jo til å bli borte, så du vil nok kjenne at skjeden din kjennes annerledes ut, men siden jeg ikke har førstehånd erfaring og min venninne ikke er tilgjengelig for utspørring for tiden, så må jeg nok melde pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man fjerner livmorhalsen, det kommer ann på diagnosen og faren for metastaser. Man vil helst beholde livmorhalsen.

Jeg leste om dette for en tid tilbake, men husker selvfølgelig ikke hvor. Men da var det fler som merket en forskjell, mens andre gjorde ikke det.

Hvis man tar bort eggstokker så må du gå på hormoner fram til overgangsalderen og de kan ha bivirkninger.

Anonym poster: 620e57aa7d95a047ff6a5f43d609bfb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...