Gå til innhold

Political compass -hvor ligger du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Lyst til å bare se hvordan det politiske landskapet er her på kvinneguiden. Så kan dere da ta en liten politisk test? Det som er fint med den (er mange lignende også) er at den ikke bare viser høyre og venstre siden, men også en liberal og autoritær akse. Så dette er selve testen: http://www.politicalcompass.org/test og her er hovedsiden: http://www.politicalcompass.org/index

Så legg ut hva dere får av resultatet og grafen :) Her er forøvrig mitt resultat:

Economic Left/Right: 10.00

Social Libertarian/Authoritarian: -5.85

Utifra resultatet så ser man at jeg er for et fritt marked og er ganske så liberal når det kommer til statens rolle i moral og kontroll over enkeltindividet.

Også hvis vi ønsker så kan man også diskutere litt rundt resultatene og spørsmålene.

Her er også en litt mer avansert test fordi de som ønsker det: http://www.politicaltest.net/ Den er mer avansert iform av spørsmål, svaralternativer, vektlegging og det endelige resultatet. Der er det blant annet flere grafer opp mot hverandre som kapitalisme mot kommunisme, anarkisme mot totaliritisme, miljøvennlig mot det omvendte, visjonær eller reaksjonær etc

Endret av SubHuman
Videoannonse
Annonse
Gjest Memories
Skrevet

Kom til side 2 før jeg ikke gadd mer. For mange engelske ord jeg ikke har hørt/ikke bruker. :fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kom til side 2 før jeg ikke gadd mer. For mange engelske ord jeg ikke har hørt/ikke bruker. :fnise:

Haha er bare å søke det opp ;) Men tar maks 5min :)

Edit: Beklager ser at jeg kan virke nedlatende, noe jeg ikke mente! Skrev "haha" fordi at jeg lo "med" deg :)

Endret av SubHuman
  • Liker 1
Skrevet

Latterlig dårlig test. Kaster ikke bort tiden på det

Anonym poster: 27340ce1c61df2b3937e35bfa07cb25a

• Liker 1
Skrevet

Latterlig dårlig test. Kaster ikke bort tiden på det

Anonym poster: 27340ce1c61df2b3937e35bfa07cb25a

Ingen som tvinger deg, litt morsomt at du tok deg til å svare på denne tråden i det hele tatt da :fnise:

• Liker 4
Gjest Badabing
Skrevet

Economic Left/Right: -6.12

Social Libertarian/Authoritarian: -4.26

Havnet på helt motsatt side av Thatcher, omtrent ved Gandhi.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Economic Left/Right: -5.00

Social Libertarian/Authoritarian: -3.33

Skrevet

Economic Left/Right: -3.12

Social Libertarian/Authoritarian: -3.64

Mener at jeg er nok litt mer høyre/autoritær enn som så.

Skrevet

Social Libertarian/Authoritarian: -4.26

Havnet på helt motsatt side av Thatcher, omtrent ved Gandhi.

Economic Left/Right: -5.00

Social Libertarian/Authoritarian: -3.33

Economic Left/Right: -3.12

Social Libertarian/Authoritarian: -3.64

Mener at jeg er nok litt mer høyre/autoritær enn som så.

You God damn commie basteeerds! :P (Bare tuller)

Hvilket partier stemmer dere på?

Gjest Sitronkake
Skrevet (endret)

...

Endret av Sitronkake
Skrevet

Kommer vel til å holde meg for nesen og stemme Frp denne gangen, selv om de stemte for Schengen og er EU tilhengere. De må også få en sjanse til å drite seg ut. Har tidligere bl.a stemt på AP, men det kameraderiet som foregår der byr meg så i mot at det blir ikke snakk om å stemme på dem igjen.

Ellers har Høyre, Frp, og Kystpartiet fått stemmer av meg tidligere.

Skrevet

Tok forresten den politcal test nå, fikk dette som resultat:

post-48917-0-25297300-1353429662_thumb.j

Skrevet

Your political compass

Social Libertarian/Authoritarian: -4.87

Syns jeg kom overraskende langt til venstre. Men ok, jeg har stemt hele skalaen fra AP (som oftest) til rødt (en gang, i kommunevalg)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg er ikke norsk statsborger så har aldri stemt her, men i kommunevalgene stemmer jeg venstre, men de er ikke akkurat representativt for norsk politikk. Her går det mest på hvem som lover vinmonopol, vann i svømmebassenget og saltede trapper på vinteren :fnise:

Skrevet

Your political compass

Social Libertarian/Authoritarian: -4.87

Syns jeg kom overraskende langt til venstre. Men ok, jeg har stemt hele skalaen fra AP (som oftest) til rødt (en gang, i kommunevalg)

Kan hende at du er mer "ekstrem" enn du selv tror, eller at testen selvfølgelig ikke alltid er like nøyaktig.

Jeg er ikke norsk statsborger så har aldri stemt her, men i kommunevalgene stemmer jeg venstre, men de er ikke akkurat representativt for norsk politikk. Her går det mest på hvem som lover vinmonopol, vann i svømmebassenget og saltede trapper på vinteren :fnise:

Hehe skjønner, er greit med svømmebasseng og saltede trapper ^^ Men av ren nysjerrighet -off topic- hvor kommer du fra -eventuelt hvor bor du nå hvis du "egentlig" er norsk?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Kan hende at du er mer "ekstrem" enn du selv tror, eller at testen selvfølgelig ikke alltid er like nøyaktig.

Hehe skjønner, er greit med svømmebasseng og saltede trapper ^^ Men av ren nysjerrighet -off topic- hvor kommer du fra -eventuelt hvor bor du nå hvis du "egentlig" er norsk?

mamma var svensk statsborger da jeg ble født, og da var det vanlig at unger havnet under morens pass, så da fikk jeg hennes statsborgerskap. Har ikke fått kommet meg rundt til å bytte det til norsk ennå. Har bodd i norge hele livet så det er en enkel prosess å bytte når jeg finner ut at jeg vil.

Skrevet (endret)

Economic Left/Right: 6.38

Social Libertarian/Authoritarian: -1.49

Havnet litt til venste for Friedman.

You are a democratic National Liberal. 3 percent of the test participators are in the same category and 41 percent are more extremist than you.

post-52751-0-45967100-1353435194_thumb.j

Endret av Ruto
Skrevet

Economic Left/Right: -1.38

Social Libertarian/Authoritarian: -2.10

Skrevet (endret)

Economic Left/Right: 6.38

Social Libertarian/Authoritarian: -1.49

Havnet litt til venste for Friedman.

You are a democratic National Liberal. 3 percent of the test participators are in the same category and 41 percent are more extremist than you.

post-52751-0-45967100-1353435194_thumb.j

Hvor ligger Friedman? Jeg ser ham ikke der. Men han har skrevet og sagt mye interessant han!

Edit: Så det nå. Kan også forresten sammenligne dere med de amerikanske presidentene.

Endret av SubHuman
Skrevet

Tester er gøye, men denne var utrolig unyansert og la opp til veldig mange forbehold i endel av spørsmålene.....altså stor sannsynlighet for at mange vil svare med ulike forståelser av hva som er lagt i spørsmålet.

I tillegg krever den at man har dybdeforståelse i relativt komplekse problemstillinger, eksempelvis som sammenhengen mellom inflasjon og arbeidsledighet.

Tipper de fleste som svarer på akkurat den trykker mer tilfeldig enn at de tenker på Phillipskurven, liksom ;)

Vet dette ikke var et svar på det du spurte om, men poenget var mer at testen virker å være veldig svak på hva reliabilitet angår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...