Gå til innhold

Husker du navnet på disse barnetvseriene fra 90tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er født i 1989, men har god hukommelse og husker ting fra jeg var veldig veldig liten, så det første barnetv-programmet kan ha vært fra tidlig 90-tallet.

1. En mann som hadde en stor tavle.Denne tavlen fylte han med store puslespillbrikker. For hver puslespillbrikke var det en sang eller en fortelling. Til slutt dannet puslespillet et bilde. Tror dette gikk på nrk1.

2. En gutt som hadde levende leker. Lekene ble alltid levende når gutten var ute av rommet. Mener de bodde på mørkeloftet og kom ned når gutten var ute. Da mener jeg ikke toy-story. Gikk også på nrk1.

3. Tegnefilm. Gikk på tv3. Handlet om en stjerne som het glimte (?). I serien var det en ond heks kan jeg også huske. Var helt hekta på denne serien så hadde vært gøy om noen husket hva den het. Gikk vel på tv i 95-97 kanskje?

Anonym poster: 31471fcc2efda816d474f6cd18aa4c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer bare på den 1. sånn nå i farten "puslespillet" med Vidar Lønn-Arnesen, gjekk på barne tv, husker enda introen "Et puslespill, et puslespill, det kan vi pusle med når vi vil" :plystre:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. En gutt som hadde levende leker. Lekene ble alltid levende når gutten var ute av rommet. Mener de bodde på mørkeloftet og kom ned når gutten var ute. Da mener jeg ikke toy-story. Gikk også på nrk1.

Anonym poster: 31471fcc2efda816d474f6cd18aa4c05

http://en.wikipedia.org/wiki/Johnson_and_Friends

Endret av orgus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv Glimte, eller litt egentlig. Vet ikke om det het bare Glimte på norsk, men mener å huske at det het noe med stjerne også. Delte han ikke ut ønsker også?

Er så dumt de oversetter for har selv lurt på hva den serien heter på engelsk, men finner ikke ut av det. Husker heller ikke om det het noe med stjerne på norsk eller om det stod noe med star på åpningstittelen til serien.

Håper noen vet for har selv lett etter svaret før.

Anonym poster: 5e6e32dfc1a7ca8e53a783f06f8a02ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kupper jeg nok tråden din litt TS, beklager det. Kom på en serie/film som jeg selv har vagt i minne og skulle gjerne visst navnet på.. Har prøvd å google, men kommer ikke frem til noe.

Dette er ''flash'' jeg husker; det er en heks ( snill ) med ei kråke. De spiser store jordbær og bringebær. Så er de på et ''marked'' og været/stemmingen endrer seg... Og det kommer andre hekser ( i forskjellige farger ? ).

Er nok fra midten av 80-tallet til tidlig 90tall.. Irriterer meg grønn av denne!

Anonym poster: beaffe76b95e2ff90bbcf28c2935152b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG FANT GLIMTE!!!! Utrolig hva man finner om man bare leter godt nok ;)

TS

Anonym poster: 31471fcc2efda816d474f6cd18aa4c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina

Jeg er født i 1989, men har god hukommelse og husker ting fra jeg var veldig veldig liten, så det første barnetv-programmet kan ha vært fra tidlig 90-tallet.

1. En mann som hadde en stor tavle.Denne tavlen fylte han med store puslespillbrikker. For hver puslespillbrikke var det en sang eller en fortelling. Til slutt dannet puslespillet et bilde. Tror dette gikk på nrk1.

2. En gutt som hadde levende leker. Lekene ble alltid levende når gutten var ute av rommet. Mener de bodde på mørkeloftet og kom ned når gutten var ute. Da mener jeg ikke toy-story. Gikk også på nrk1.

3. Tegnefilm. Gikk på tv3. Handlet om en stjerne som het glimte (?). I serien var det en ond heks kan jeg også huske. Var helt hekta på denne serien så hadde vært gøy om noen husket hva den het. Gikk vel på tv i 95-97 kanskje?

Anonym poster: 31471fcc2efda816d474f6cd18aa4c05

1 Et puslespill ett puslespill, det blir til slutt ett bilde.

De andre husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen, tuuusen takk! :bolledeig:

Denne serien har jeg lett etter i flere år. Har forklart og forklart, men ingen har skjønt hva jeg skulle frem til.

Igjen, takk! :klem:

(ikke ts)

Power of google! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer to tror jeg heter noe som Arild og den usynlige (lego)byen.

Åhhhh!! Takk!!

Anonym poster: b19730d61f529106dff11090c99d0a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...