Gå til innhold

Skal ut og reise, har lite plass; hva må jeg ta med?


Chocoholic

Anbefalte innlegg

Jeg skrev en lignende tråd i velvære og kosmetikk-fanen, og skriver en her også. Jeg skal ut og reise, og være borte i 5 måneder. Hva bør jeg ta med? Vil jo ikke ta med for mye i og med at jeg ikke har så mye plass, samtidig må jeg kunne kle meg til hverdags, til fint, og til "dagligdags-men-det-må-være-penere-enn-vanlige-klær". Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er formålet med reisen? Skal du backpacke eller bo samme sted i 5 måneder? Og hva slags klima er det der du skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gi så mye detaljer, er redd for å bli gjenkjent :P men er i forbindelse med folkehøyskole, skal bo på to steder, 2,5 mnd på hver. Er typisk middelhavsområde-klima tror jeg, og skal på typisk studietur med ekskursjoner, mye gåing både i by og ute i terreng, må kunne kle meg fint i tilfelle middag og møter...håper det gir nok informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med 2 hverdagsantrekk som kan mikses (bukser og overdeler), en "hverdagskjole", to kjoler til fest/ut på byen og to antrekk av typen møte/middag (f.eks. ett eller to knelangt mørkt skjørt, to bluser og en mørk blazer). Svart eller andre nøytrale pumps er greit å ha. I tillegg et sportsantrekk (shorts og singlet eller lignende) hvis du skal trene. Undertøy nok til to uker. Så lenge du ikke skal være midt i bushen, kan du vel kanskje shoppe litt underveis?

Anonym poster: 88f834b820915e5dd0f729af56d1a8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan klarte deg med en håndbaggasje og en innsjekket baggasje. Ta med deg noen yndlingsplagg og sko, samt sminke,smykker og alt du føler er "nødvendig". Glem ikke at klær, hudpleie ol kan kjøpes der nede, til en billigere penge enn her i Norge.Så ikke fokuser på antall klesplagg for da kan du ende opp med å stappe masse drit i baggasjen og ikke ha plass til alle de kule plaggene som finnes dit du skal.

Jeg pakker ALLTID det viktigste, det jeg VET jeg ikke kan klare meg uten(ok, nå hørtes jeg dramatisk ut)fordi jeg vet at jeg trenger plass til nye kjøp og at det ikke er vits i å stappe baggasjen full.

Kjøp ihvertfall ikke shampoo,balsam,deo+++her i Norge, det tar opp plassen og de har det i andre land og, tro meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...