Gjest Wanderlust Skrevet 18. november 2012 #41 Skrevet 18. november 2012 Vell, han nevner vell ikke navnet hennes. Hun var vell mer en inspirasjonskilde. Føler ikke akkurat at Taylor Swift eller Adele driver med uthenging, selv om de synger om mennene de har vært med. Nå tror jeg ikke akkurat at mennene de har vært med har vært psykisk syke. I alle fall ikke i like stor grad som det kan virke som at denne jenta er. Ufint gjort av Rybak og helt feil måte å takle problemet på. Jenta trenger hjelp, og hva hjelper det å bli hengt ut? Hva har det å si om han sier navnet hennes eller ikke da? Hun skjønner jo selv hvem det handler om. 1
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2012 #42 Skrevet 18. november 2012 Jeg synes kanskje noen skulle spørre journalistene hvorfor de ikke heller kan spørre ham om musikken hans i stedet for alle de personlige spørsmålene, men det er tydeligvis ikke så interessant. Jeg har fulgt ham siden 2009 og han imponerer meg hele tiden med alt det han får til og får tid til. Og strålende kritikker er det hver gang, jeg kan ikke huske å ha sett en dårlig kritikk etter en konsert, enten det er en klassisk konsert, pop eller hva det måtte være. Ta f.eks en kikk på denne artikkelen, jeg kan tenke meg at det var mens han var her Dagblad journalisten intervjuet ham: http://www.ringblad....icle6336426.ece Og finnes det noen fornuftig forklaring på hvorfor ikke dette er med i artikkelen? Det synes jeg er rett og slett trist. Og sånne artikler som denne har det vært mange av bare dette året, altså at han bruker en hel helg på å holde seminar for barn og ungdommer i kor, korps, unge strykere etc. som avsluttes med en konsert og hvor alle er strålende fornøyde. Synd at ikke flere får kjennskap til denne siden av ham.
Hoppetaujenta Skrevet 18. november 2012 #43 Skrevet 18. november 2012 (endret) Den er visst inspirert av en som forfulgte han, ringte han hele tiden osv... En stalker han ble litt skremt av, eller noe lignende. Ja, den var ikke helt lur den videoen og jeg tror nok at han hadde kunnet sette sammen noe bedre og tjent på det musikalsk og som menneske, men han er nok utsatt for ting vi andre dødelige aldri i verden har opplevd eller kan tenke oss hvordan er. Horder av skrikende (kvinne)mennesker som vil ha en bit av ham, helst nå med en gang. Kontinuerlig press. Han kan ikke gå noe sted og være kun seg selv, for det finnes alltid noen som gjenkjenner ham og som vil ha kontakt, autograf, ta bilder av ham (gjerne med seg selv kveilet rundt ham en gang eller to) og alt dette kaoset som sikkert var forfengelig gøy en stund, men som etter det ble til noe annet. Når negative ting har holdt på for lenge, kan det kanskje virke som at fans er en gjeng med "gale" mennesker som vil ta ham. Han forsøkte kanskje bare å få lettet på presset i seg og ville ha det ut kunstnerisk. To fluer i en smekk,- men det ble feil gitt. Han fremstiller seg selv som offer, og det kan nok stemme på et vis, men han legger mye opp til det selv ved sin egen oppførsel. Det er der han må snu hvis han vil ha forrandringer i sin favør. Jeg prøver bare å sette meg inn i hvordan det må være, etter fattig evne. Jeg hadde følt meg dødsens forfulgt selv, hadde ikke maktet presset fra alle kanter. Jeg hadde blitt folkesky, iført meg parykker, løsneser og briller...rett og slett rømt... iført meg kort kjole, laget tynne musefletter og et solid tau og latt som om jeg var ei hoppetujente på et anonymt forum til evig tid. Hun skjønner jo selv hvem det handler om. Denne damen er tydeligvis ikke helt rett skrudd sammen og oppi hennes hode kan dette slå begge veier. Hun kan tolke det som en hyllest fra ham,- direkte til henne...sånn i det skulte dem i mellom, eller "nå vet hele verden at han anerkjenner meg!" Hun kan sitte der og være dønn lykkelig p.g.a. det og dermed forsterke innsatsen rundt Rybaks dører/telefoner/e-post. Jeg synes kanskje noen skulle spørre journalistene hvorfor de ikke heller kan spørre ham om musikken hans i stedet for alle de personlige spørsmålene, men det er tydeligvis ikke så interessant. Det er fordi (neida, ikke alle, men veldig, veldig mange) journalister er noen gribber som når de værer muligheten for blod, kretser og samler seg rundt et mulig bytte. Disse journalistene bryr seg ikke om faglige, trivelige intervjuer. De bryr seg neppe om Rybakk som person i det hele tatt, men han er en fin kilde til det de lever og ånder for; de vil ha nyheter ( "sensasjooon!") som de kan tjene penger på og som får salget av blader og aviser til å løfte seg. De vil tjene penger og da kan en ikke være for høflig. Syns det er rart at ikke journalister lærer noe av ting som har skjedd: kjendiser, stort press og hva utfallet av det kan bli... Endret 18. november 2012 av Hoppetaujenta 2
Tabris Skrevet 18. november 2012 #44 Skrevet 18. november 2012 Jeg er vel litt mot strømmen her, men jeg synes han er sjarmerende. Nettopp fordi han virker som om han ikke helt er klar over hvor ung han er. Pga sin suksess og erfaring så blir han litt "uppity", men han er fortsatt ung. Noe som viser seg i hvordan han skyter fra hofta og det han sier. Han er bråkjekk, slik mange er i den alderen. Men det er en ærlig sjarm i det, synes jeg. 3
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2012 #46 Skrevet 18. november 2012 Ja, den var ikke helt lur den videoen og jeg tror nok at han hadde kunnet sette sammen noe bedre og tjent på det musikalsk og som menneske, men han er nok utsatt for ting vi andre dødelige aldri i verden har opplevd eller kan tenke oss hvordan er. Horder av skrikende (kvinne)mennesker som vil ha en bit av ham, helst nå med en gang. Kontinuerlig press. Han kan ikke gå noe sted og være kun seg selv, for det finnes alltid noen som gjenkjenner ham og som vil ha kontakt, autograf, ta bilder av ham (gjerne med seg selv kveilet rundt ham en gang eller to) og alt dette kaoset som sikkert var forfengelig gøy en stund, men som etter det ble til noe annet. Når negative ting har holdt på for lenge, kan det kanskje virke som at fans er en gjeng med "gale" mennesker som vil ta ham. Han forsøkte kanskje bare å få lettet på presset i seg og ville ha det ut kunstnerisk. To fluer i en smekk,- men det ble feil gitt. Han fremstiller seg selv som offer, og det kan nok stemme på et vis, men han legger mye opp til det selv ved sin egen oppførsel. Det er der han må snu hvis han vil ha forrandringer i sin favør. Jeg prøver bare å sette meg inn i hvordan det må være, etter fattig evne. Jeg hadde følt meg dødsens forfulgt selv, hadde ikke maktet presset fra alle kanter. Jeg hadde blitt folkesky, iført meg parykker, løsneser og briller...rett og slett rømt... iført meg kort kjole, laget tynne musefletter og et solid tau og latt som om jeg var ei hoppetujente på et anonymt forum til evig tid. Denne damen er tydeligvis ikke helt rett skrudd sammen og oppi hennes hode kan dette slå begge veier. Hun kan tolke det som en hyllest fra ham,- direkte til henne...sånn i det skulte dem i mellom, eller "nå vet hele verden at han anerkjenner meg!" Hun kan sitte der og være dønn lykkelig p.g.a. det og dermed forsterke innsatsen rundt Rybaks dører/telefoner/e-post. Det er fordi (neida, ikke alle, men veldig, veldig mange) journalister er noen gribber som når de værer muligheten for blod, kretser og samler seg rundt et mulig bytte. Disse journalistene bryr seg ikke om faglige, trivelige intervjuer. De bryr seg neppe om Rybakk som person i det hele tatt, men han er en fin kilde til det de lever og ånder for; de vil ha nyheter ( "sensasjooon!") som de kan tjene penger på og som får salget av blader og aviser til å løfte seg. De vil tjene penger og da kan en ikke være for høflig. Syns det er rart at ikke journalister lærer noe av ting som har skjedd: kjendiser, stort press og hva utfallet av det kan bli... Ja, den var ikke helt lur den videoen og jeg tror nok at han hadde kunnet sette sammen noe bedre og tjent på det musikalsk og som menneske, men han er nok utsatt for ting vi andre dødelige aldri i verden har opplevd eller kan tenke oss hvordan er. Horder av skrikende (kvinne)mennesker som vil ha en bit av ham, helst nå med en gang. Kontinuerlig press. Han kan ikke gå noe sted og være kun seg selv, for det finnes alltid noen som gjenkjenner ham og som vil ha kontakt, autograf, ta bilder av ham (gjerne med seg selv kveilet rundt ham en gang eller to) og alt dette kaoset som sikkert var forfengelig gøy en stund, men som etter det ble til noe annet. Når negative ting har holdt på for lenge, kan det kanskje virke som at fans er en gjeng med "gale" mennesker som vil ta ham. Han forsøkte kanskje bare å få lettet på presset i seg og ville ha det ut kunstnerisk. To fluer i en smekk,- men det ble feil gitt. Han fremstiller seg selv som offer, og det kan nok stemme på et vis, men han legger mye opp til det selv ved sin egen oppførsel. Det er der han må snu hvis han vil ha forrandringer i sin favør. Jeg prøver bare å sette meg inn i hvordan det må være, etter fattig evne. Jeg hadde følt meg dødsens forfulgt selv, hadde ikke maktet presset fra alle kanter. Jeg hadde blitt folkesky, iført meg parykker, løsneser og briller...rett og slett rømt... iført meg kort kjole, laget tynne musefletter og et solid tau og latt som om jeg var ei hoppetujente på et anonymt forum til evig tid. Denne damen er tydeligvis ikke helt rett skrudd sammen og oppi hennes hode kan dette slå begge veier. Hun kan tolke det som en hyllest fra ham,- direkte til henne...sånn i det skulte dem i mellom, eller "nå vet hele verden at han anerkjenner meg!" Hun kan sitte der og være dønn lykkelig p.g.a. det og dermed forsterke innsatsen rundt Rybaks dører/telefoner/e-post. Det er fordi (neida, ikke alle, men veldig, veldig mange) journalister er noen gribber som når de værer muligheten for blod, kretser og samler seg rundt et mulig bytte. Disse journalistene bryr seg ikke om faglige, trivelige intervjuer. De bryr seg neppe om Rybakk som person i det hele tatt, men han er en fin kilde til det de lever og ånder for; de vil ha nyheter ( "sensasjooon!") som de kan tjene penger på og som får salget av blader og aviser til å løfte seg. De vil tjene penger og da kan en ikke være for høflig. Syns det er rart at ikke journalister lærer noe av ting som har skjedd: kjendiser, stort press og hva utfallet av det kan bli... Alexander Rybak skriver stort sett sanger utfra sitt eget liv, så også Leave me alone. Stalkeren er reell nok og reiser halve jordkloden rundt for å treffe ham i tillegg til å terrorisere ham hver dag med tlf og meldinger. Der er lett for oss som ikke har vært utsatt for noe sånt å ha fine teorier om hva som er lurt og ikke, blir nok litt annerledes for den som står midt oppi det og som av type er en som egentlig vil være grei med alle. Det hadde kanskje vært enklere om hun og bodde i Norge, men strengt tatt er det vel ikke ulovlig verken å sende meldinger eller å ringe til folk, eller for den slags skyld overlevere bamser hos foreldrene til den man ønsker kontakt med. det er en trist sak, hele greien!
Gjest gjest Skrevet 18. november 2012 #47 Skrevet 18. november 2012 Vel, Alexander Rybak ER faktisk en damemagnet, ihvertfall for mange. Og mange, spesielt unge jenter, er tiltrukket av suksess, berømmelse osv, og dermed ser de på han som et trofe som de kan sole seg i glansen av. Noe han har til felles med de fleste kjendiser, vil jeg tro. Så det som står i artikkelen er jo sant, Men jeg skulle ønske journalister kunne fokusere mer på den musikalske siden av ham, og også den kjempejobben han gjør for kulturskoler rundt omkring i landet. Jeg synes Alexander er veldig kjekk og sjarmerende, og han er ærlig, på godt og vondt. Han gir av seg selv, av og til for mye. Som det ble nevnt i et annet innlegg, virker det som han har vanskelig for å sette grenser og si stopp når det blir for mye
Tibbie Skrevet 19. november 2012 #48 Skrevet 19. november 2012 ...Jeg prøver bare å sette meg inn i hvordan det må være, etter fattig evne. Jeg hadde følt meg dødsens forfulgt selv, hadde ikke maktet presset fra alle kanter... (Beklager, måtte bare kutte ned på det du skrev. Hadde fått så mange replies allerede at det ville vært unødvendig av meg å kopiere alt du skrev ) ENIG!! Folk sprer hat, hat og hat uten å sette seg inn i hvordan personen har det, og hvorfor den gjør det den gjør. Jeg er vel litt mot strømmen her, men jeg synes han er sjarmerende. Nettopp fordi han virker som om han ikke helt er klar over hvor ung han er. Pga sin suksess og erfaring så blir han litt "uppity", men han er fortsatt ung. Noe som viser seg i hvordan han skyter fra hofta og det han sier. Han er bråkjekk, slik mange er i den alderen. Men det er en ærlig sjarm i det, synes jeg. Jeg òg Rybak er kjempesnusk! Han er kanskje ikke den beste i å si de rette og smarteste tingene på TV og i intervjuer, men distrè og litt naiv er da litt søtt? Men han er blitt ganske cocky, og det bør kanskje skrus ned et par hakk. Men gutten er enda ung, og lærer underveis. Bare vent! 1
Hoppetaujenta Skrevet 19. november 2012 #49 Skrevet 19. november 2012 Tror vi tar litt snill pausemusikk før vi fortsetter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå